Full Prodigy "freedom"

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 no nie jest ale przesadzasz zdrowo. Jeden rower wyszedl taniej to teraz wszystko ma tyle co sign kosztowac. Nie pamietasz czasów kiedy kupienie ramki ponizej 4k bylo niemozliwe? Kross to rama enduro ,a tu masz rame FR. Do tego kross jest tanszy bo moze te biki w PL robic(a sa najwiekszym(albo jednym z najwiekszych) producentem rowerów w europie wiec koszty niskie maja - nie ma to jak oemy dla decathlona :P ), a prodigy to tajwan i dochodzi ci clo i VAT oraz transport. Tak na prawde róznica w marży jest pewnie mniejsza niz 500zl, a to i tak malo jak za prawdziwa rame do ciezkiej jazdy, a nie za krossa z ktorym trzeba sie strasznie wymeczyc.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Spaced > jak dla mnie ta rama do FR się nie nada. O tym, że to rama do FR to na razie tylko słowa i nic więcej. Katy wskazują jak dla mnie AM anie FR. Do tego błędy konstrukcyjne są ewidentne i rama będzie pękać. Ale ok, niech będzie poczekajmy na to co się z nią będzie w czasie działo. Ja na razie stawiam znak równości między signem a prodigy ze wskazaniem cenowym na signa. Co nie zmienia fakty, że ja żadnej z tych ram nie kupię.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
saturas
Posty: 19
Rejestracja: 14.12.2007 19:50:55
Kontakt:

Post autor: saturas »

Moim zdaniem to bardzo fajnie, że pojawia się coraz więcej budżetowych fulli. Ta rama jest naprawdę ciekawą propozycją dla początkujących, więc uważam że niema się co rozwodzić nad tym że nie da się do niej upchnąć monstera albo ósemek. A co do ceny - założę się że z czasem pojawi się w promocji jakiejś, no i pod tym względem ciężko ją porównywać z signem bo nigdy niebyl on oficjalnie dostępny jako sama rama. Ale raczej wolałbym dozbierać 400 PLN i kupić somie nowego dm fr, jeśli koniecznie mialbym kupić coś nowego w tym zakresie cenowym.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 66.5 stopnia HA i 114cm WB to dla ciebie AM? Wachacz tez ma dlugosc standardowo FR. Nie wiem skad w tobie ta niecheć ale nie rób z totalnie typowej ramy FR ramy AM.

A bledy konstrukcyjne? Jakie? Powiedz a nie filozuj?

A znak róznosci? wiecej skoku i lepsza geo to nie jest znak równosci.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Poczytaj moje wcześniejsze wypowiedzi. Powiedziałem gdzie będzie problem.
A co do kątów to popatrz jaki kąt jest przy jakiej długości widelca. I policz sobie co się będzie działo jak wstawisz tam klaszyczny widelec FR ( totem, 888 )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 totem i 888 to zupelnie rózne widelce. Do tego jak dasz wyzszy widel to bedzie raczej mniej kąt do enduro (no chyba ze plaskie katy sa enduro). Do tego obecne katy to porównaj sobie z dowolna rama Fr typu Nicolai ufo st czy morewood showa (swoja droga - okropny kopiacy 1 zawias z osią obrotu w podobnym miejscu >> http://morewoodbikes.com/bikes/2008/shova-lt/tech.html)

Tak to pisales, ze ci sie pare rozwiazan nie podoba ale wlasciwie jedyne co sensownie moze byc problemem to ta wspawka przy ramie chociaz dobrze zrobiona nie powinna pekac (mam dospawany dodatkowy element do lapierre mocujacy linki od zawieszenia i jeszcze mojej ramy do krosa nie porównalem :P ).

Ogólnie to mam wrazenie, ze nie wiem jakiej jakosci od tej ramy oczekujesz. To jest rama WYKONANA NA POZIOMIE KROSSA ale nie bedaca krossem bo ma inne kąty i zastosowanie. Doplacasz za to, ze jest to wlasnie rama FR a nie AM. Tak jest przeciez wszedzie i dzieje sie tak w wielu firmach wiec nie wiem czemu tak sie tej ceny uczepiles. I tak to jest najtaszy pelnoprawny rower FR u nas w kraju i dobrze, ze taki rower wchodzi bo konkurencja sie w niskich cenach pojawia, a dzieciaki na fullach zaczna jezdzic. Samego bajka chwalic jakos kosmicznie nie bede ale dobrze, ze sie takie rozwiazania wprowadza.
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Jeździłem na tej ramie. Ogólnie właściciel mówił o problemach z łożyskami no i sam średnio zadowolony był. Śmigał z pikiem. Kąty były mocno takie sobie. Ale wykonanie nawet na przystępnym poziomie jak za tą cenę. Jednak wole dać te 3300zł za nowego bullita z dhx-em 3.0.
Ride 4 Fun ! Biatch !
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Się zobaczy kto ma rację :D
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

:) Steel2 nie wchodź w paradę spacedowi ;) Nie no żartuję. Ogólnie no rama sobie jest ,niech będzie. Napewno lepiej kupić nowa ramę niż 4-5 letniego big hita. A o wadach i zaletach jedno zawiasów pisano już poprostu książki.
Ride 4 Fun ! Biatch !
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Przerysowałem do linkage'a i mogę powiedzieć, że wyszedł im praktycznie sign, podobna tendencja przełożenia, minimalnie rośnie, czyli rama nie jest progresywna (ja tak lubie, ale komuś do fr to może nie pasować)
Przełożenie nieco mniejsze (2,6-2,65, gdzie sign ma ~3,2) , a skoku ma nawet mniej niż sign z KSem, który tak naprawdę ma 55 skoku tłoka (160mm signa podawane jest dla skoku tłoka =50mm, sprawdzałem to z 10x w linkage'u i jestem pewien ze jest ok 175mm )

Kąty ma takie jak sign z 24" i juniorem. Kopać będzie identycznie jak sign, wykresy sie praktycznie pokrywają.
I ogólnie wg mnie rama może być, ale jak już ktoś napisał, lepiej wziąć używkę bighita compa czy cokolwiek innego, do 2000zł z damperem (lepszym niż metel) jest bardzo dużo fajnych ram
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

przede wszystkim powinna byc opcja kupna bez dampera..
Slopstyler
Posty: 1273
Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Slopstyler »

klexuh Powinna być dokładnie. :)

Z moich spostrzeżeń rama różni się od signa jeszcze przekrojami rur, wzmocnieniami przy główce, które są ident patent ściągnięte z IH Yakuza Ojiki, wahacz w budowie też podobny ale punkt obrotu inny. Jaka może być wada takiego punktu obrotu? Walenie korbą o glebę?
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

SeraaX pisze:Przełożenie nieco mniejsze (2,6-2,65, gdzie sign ma ~3,2) , a skoku ma nawet mniej niż sign z KSem, który tak naprawdę ma 55 skoku tłoka (160mm signa podawane jest dla skoku tłoka =50mm, sprawdzałem to z 10x w linkage'u i jestem pewien ze jest ok 175mm )
Widzę że temat powraca jak bumerang :). Do rzeczy - z tego co pamiętam to ktoś (chyba zresztą Ty) niedawno twierdził że skok signa 160mm podawany jest dla 55mm (KS) skoku tłoka (czyli dla dampera "50'tki" będzie mniej niż 160mm skoku). A teraz mówisz inaczej... Jak to więc w końcu jest?
Pozdry
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

SeraaX 2.6 vs 3.2 to nie jest nieco mniejsze tylko bardzo duzo ;)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

meff pisze:Widzę że temat powraca jak bumerang Smile. Do rzeczy - z tego co pamiętam to ktoś (chyba zresztą Ty) niedawno twierdził że skok signa 160mm podawany jest dla 55mm (KS) skoku tłoka (czyli dla dampera "50'tki" będzie mniej niż 160mm skoku). A teraz mówisz inaczej... Jak to więc w końcu jest?
Pozdry
wcześniej byłem pewien że ks nie ma 50mm skoku i domyślałem się że kross podaje skok ramy dla faktyczej wartości. Jednak po przeanalizowaniu sprawy wychodzi ze 160 jest dla skoku tłoka 50mm, a dodatkowe 5mm daje trochę skoku gratis :)
Spaced pisze:SeraaX 2.6 vs 3.2 to nie jest nieco mniejsze tylko bardzo duzo
Tak, ale skoro linie się równoległe (dla przełożenia) to rama będzie się uginać podobnie na nieco bardziej miękkiej sprężynie.
Prodigy wg mnie będzie mocno podobne do signa za sprawą położenia punktów (nie mówiąc o kątach, bo te w signie są dobre >570mm i na 24". gdzie z prodigy wyszedł by wtedy chopper)
np bighit sport jest już zupełnie inny, zawieszenie jest progresywne.
I czuć to i w praktyce i widać w teorii :)
Teraz mam ~tydzień jazdy z głowy ( i 3 kolana .... :] ), jak znajdę czas to dokładniej pobawię się w linkage'u ramką prodigy, ale na razie mogę powiedzieć ze to taki sign z dłuższym damperem, dłuższym tyłem i pod inne amory
paczek_26
Posty: 277
Rejestracja: 26.09.2005 18:27:10
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: paczek_26 »

tak się skłąda ze teraz ja jestem w posiadaniu prototypu... z tego co widze różni się tylko wzmocnieniem przy podsiodłowej i mniej miejsca na oponę... skok wynosi 178mm, dł montażowa dampera 216mm a co do samej jazdy się nie wypowiem gdyż nie pojeżdzę jeszcze długo
http://allegro.pl/show_item.php?item=394744345
avg
Posty: 484
Rejestracja: 13.07.2007 15:43:50
Kontakt:

Post autor: avg »

paczek_26 może zapodasz jakieś foto gotowego baja?
paczek_26
Posty: 277
Rejestracja: 26.09.2005 18:27:10
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: paczek_26 »

o to chodzi ze mam ramę a nie gotowego bika więć nie mam na czym jezdzic.. ale w tygodniu jak cos pokombinuje dobrze to moze jakieś foto będzie
http://allegro.pl/show_item.php?item=394744345
SeiK
Posty: 124
Rejestracja: 24.08.2006 23:08:30
Kontakt:

Post autor: SeiK »

geo jak w DM-fr 4.0 mehehe
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość