Bicie tarczy, powod?
Bicie tarczy, powod?
Mam problem, zamontowalem nowiutkie tarcze 203mm A2Z na przod i tyl, z przodu siedzi uzywana piasta FUNN Big Bertha, z tylu nowa Dartmoor FreeForce. Obie tarcze przykrecone sa 6 srubkami (nowymi :P ) na torx, ale bez uzycia podkladek. Staralem sie dosyc dokladnie i "po przekatnej" dociagac sruby, ale efekt nie jest zadowalajacy. Z tylu wystepuje bicie bliskie 1mm, z przodu sytuacja jest lepsza, ale i tak cos sie "kolysze". Teraz prawdopodobne przyczyny :wink: :
1. To standardowa sytuacja przy tarczach 203mm i bicie miesci sie w dopuszczalnej normie.
2. Pomysl przykrecania tarcz bez podkladek byl pomylony. :twisted:
3. Tarcze A2Z to szmelc.
4. Powinienem kupic klucz dynamometryczny bo nierowno podokrecalem srubki.
Z gory dzieki :D
1. To standardowa sytuacja przy tarczach 203mm i bicie miesci sie w dopuszczalnej normie.
2. Pomysl przykrecania tarcz bez podkladek byl pomylony. :twisted:
3. Tarcze A2Z to szmelc.
4. Powinienem kupic klucz dynamometryczny bo nierowno podokrecalem srubki.
Z gory dzieki :D
Pierwsze słyszę o podkładkach pod tarcze ,.... no ale to nieważne.
Pytanie czy tarcze obcierają tylko w czasie jazdy czy zawsze, nawet jak rower stoi i zakręci się samym kołem.
Jeśli tylko w czasie jazdy to znaczy to że tarcze są gówniane i zwyczajnie zbyt wiotkie - wygina je pęd powietrza. Natomiast jeśli zawsze - to są pokrzywione i trzeba posiedzieć cierpliwie i metodycznie z kombinerkami (lub specjalnymi kluczami do prostowania tarcz) i wyprostować
)
Pytanie czy tarcze obcierają tylko w czasie jazdy czy zawsze, nawet jak rower stoi i zakręci się samym kołem.
Jeśli tylko w czasie jazdy to znaczy to że tarcze są gówniane i zwyczajnie zbyt wiotkie - wygina je pęd powietrza. Natomiast jeśli zawsze - to są pokrzywione i trzeba posiedzieć cierpliwie i metodycznie z kombinerkami (lub specjalnymi kluczami do prostowania tarcz) i wyprostować

http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
to sie usmiałem.... jesli pod czas jazdy to zwyczajnie w swiecie wpadaja w wibracje - kiedys mialem tarcze hayesa ktore 203 mm mające tylko 8 piór i np przy gwaltowanym skrecaniu lubiły dzwonic.(dla odmiany avidy mają 12 piór). powodem owego wpadania w wibracje moze byc tez niedokladne wywazenie tarcz. Teraz mam 200mm grimeca i jest idealnie prosta, oraz avida 160mm i tez jest idealnie prosta.... zero wirbacji itp.Chrabał pisze:Jeśli tylko w czasie jazdy to znaczy to że tarcze są gówniane i zwyczajnie zbyt wiotkie - wygina je pęd powietrza.
A co do pokladek to zapewne chodzi o ich stosowanie pod srubki, a nie bezposrednio pod tarcze, co faktycznie mija sie z celem.....
a moja diagnoza jest taka ze tarcze sa marnej jakosci i dlatego sa fabrycznie krzywe albo zostaly przypadkiem skrzywione.
Miodożer.
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Też się nie spotkałem z podkładkami pod tarczę, ale np kumpel regulował przy Juicy tak hample.. Wycinał 1 wielką podkładkę z puszki i pod tarczę.. Najlepsze, że to skuteczny patent..
Chrabał Mam nadzieję, że z tym "pędem powietrza", to był żart?
Co do tematu, to jedynie wina tarcz..
Chrabał Mam nadzieję, że z tym "pędem powietrza", to był żart?
Co do tematu, to jedynie wina tarcz..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
no raczej mm bicia to nie jest norma w tarczach 203 ...
mysle ze sprzedali Ci lipne tarcze - chociarz a2z to lipa to mialem kiedys i napewno nie bylo 1mm bicia ...
wyprostuj sobie tarcze i po klopocie mi po glebie wygiela sie tarcza od hujesa tak ze kolo nie chcialo sie obracac wziolem klucz fracuz i wyprostowalem tak ze teraz jest moze 0.1 mm bicia ...
mysle ze sprzedali Ci lipne tarcze - chociarz a2z to lipa to mialem kiedys i napewno nie bylo 1mm bicia ...
wyprostuj sobie tarcze i po klopocie mi po glebie wygiela sie tarcza od hujesa tak ze kolo nie chcialo sie obracac wziolem klucz fracuz i wyprostowalem tak ze teraz jest moze 0.1 mm bicia ...
Kupie damper dhx 4.0 lub 5.0 dlugosc 222
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości