Avid Code

stachowij
Posty: 16
Rejestracja: 10.01.2007 19:08:29
Lokalizacja: Jelenia Góra PL
Kontakt:

Avid Code

Post autor: stachowij »

Czesc Wlasnie zbudowalem nowy rower SC Nomad. Hamulce kupilem uzywane 4 miesieczne Avid Code 2008. Od samego poczatku mialem problem z ich ustawieniem Slabo hamowaly, klamka dochodzila do samej kierownicy. Zanioslem je do mechanika, gdzie sie okazalo ze byly strasznie zasyfione - przewody i tloczki, wiec je rozebral na czesci pierwsze przeczyscil, zalal nowym plynem i po zalozeniu nawet gorzej. Klamka dochodzila do samej kierownicy i nic sie nie dzialo. Po skreceniu srubki na klamce bylo troche lepiej ale nadal nie hamowal Po kilku kolejnych obratach kluczem klamka przestala dzialac wogole. Zmienilismy klamke na nowa i ten sam problem z tym ze hamulec dziala przy maksymalnym wykreceniu tej srubki i bardzo bliskim ustawieniu klockow do tarczy. Klamka zatrzymuje sie okolo 1cm od kierownicy. To jest hamulec tylni i w tej chwili zostal zlozony z dwoch hamulcy tak wiec na przod zamowilem nowke ze sklepu i po zamontowaniu okazalo sie ze dziala tak samo tylko klamka zatrzymuje sie okolo 1.5 cm od kiery. Chcialem sie zapytac czy wasze Cody tak samo dzialaja i czy macie jakies problemy z ich ustawieniem. Wczesniej mialem nowe Hope Moto 6 i dzialaly perfekcyjnie, super regulacja i sila hamowania.
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

stachowij pisze:Zanioslem je do mechanika


ale chyba rowerowego...?

stachowij pisze: Po skreceniu srubki na klamce bylo troche lepiej ale nadal nie hamowal Po kilku kolejnych obratach kluczem klamka przestala dzialac wogole

a co konkretnie obracałeś kluczem? :|


te hamulce nie należą do siadających twardo i może najpierw trzebabyło sie zająć ewentualnym odtłuszczeniem tarczy i klocków. I w jaki sposób je zalewałeś? (czy zestawem avida)
http://dhcyc.pinkbike.com
stachowij
Posty: 16
Rejestracja: 10.01.2007 19:08:29
Lokalizacja: Jelenia Góra PL
Kontakt:

Post autor: stachowij »

"ale chyba rowerowego...? "

Oczywiscie ze mechanik rowerowy

"a co konkretnie obracałeś kluczem? "

Przysamej klamce jest mala srubka na imbusa ktora ustawia odleglosc klamki od kierownicy

Tarcze i klocki sa nowe na przodzie jak i na tyle
Nie sadze ze mechanik uzywal zestawu Avida ale zapytam
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

stachowij pisze:Wczesniej mialem nowe Hope Moto 6 i dzialaly perfekcyjnie, super regulacja i sila hamowania.
skoro miales NOWE i dzialaly PERFEKCYJNIE czemu sie ich pozbyles? chciales miec bardziej prestizowe hample :|.. ehh ja niektoryh ludzi nie rozumiem


pozdrooo
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

mowa jest o codach czy o codach 5? bo teraz wychodzi na to, że o 5, a nazwa tematu tego nie mówi...ja bym stawiał na złe zalanie, chyba że to jakas usterka mechaniczna, ale tutaj nic nie pomoge. tak czy tak po dobrym zalaniu klamka powinna miec niezbyt duży skok, no i jesli nowe tarcze i klocki to musza się dotrzeć wiadomo
http://dhcyc.pinkbike.com
Driver
Posty: 549
Rejestracja: 10.10.2005 19:08:46
Kontakt:

Post autor: Driver »

Serwisowalem Juicy 7 z podobnego przypadku. Gosc dal do serwisu, gdzie zalali mu hamulec. Po pierwsze - zatluscili mu tarcze i klocki. Po drugie - nie uzywali zestawu Avida (ani nic co by ten zestaw przypominalo...). Po trzecie - zalali olejem mineralnym (uszczelka przy zbiorniczku w klamce urosla chyba dwukrotnie, jak znajde fote to dam).
Pure Freeride
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

stachowij Możliwe, że uszczelki przy tłoczkach coś dają tyłka, albo "mechanik" je rozwalił . Code nigdy twardej klamki nie miało i mieć nie będzie ... Niestety akcje z brakiem siły bywają dość częste .

Twoje objawy są takie, jakby układ był nieszczelny, albo zapowietrzony ...Przynajmniej ja na to stawiam ... Avidy powinno się odpowietrzać bleed-kitem fabrycznym .

Miałem code przez rok i szczerze mówiąc, nie widzę żadnego prestiżu z posiadania tego hamulca ... wkurzyłem się i przesiadłem na xt08 ...
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
stachowij
Posty: 16
Rejestracja: 10.01.2007 19:08:29
Lokalizacja: Jelenia Góra PL
Kontakt:

Post autor: stachowij »

Michal 4X nie rozumiesz ludzi bo sie nie zapytasz tylko od razu wymyslasz historie Sprzedalem moj rower DH nowa V10 i przesiadlem sie na cos lzejszego a hamulce dostalem razem z rama wiec nie mialem wyjscia

Sudi ja tez nie widze prestizu , wkurzam sie caly czas tj 3 tygodnie i zamierfzam sie przesiasc na shimano saint w przyszlym miesiacu jak tylko wyjda na rynek
edv
Posty: 128
Rejestracja: 12.08.2006 20:52:22
Lokalizacja: Laskowa
Kontakt:

Post autor: edv »

Ja mam Cody od 4 miesięcy i nigdy nie mialem tego typu problemów. Zaraz po ich kupnie (nowe) skracałem przewody i odpowietrzałem zrobionym przez siebie zestawem na wzór oryginalnego. Zalałem je płynem RBF 600 Motula. Klamki zarówno z przodu jak i z tyłu cały czas mam twarde a siła hamowania jest ok. Jedyne co mnie w nich wkurzyło to to, ze pierwsze klocki zeszly mi w niecale dwa miesiace. Po zakupie nowych (oryginalnych) klocków problem zniknął. Nie mam bladego pojęcia dlaczego tak jest. Generalnie bardzo podoba mi się siła hamowania, ergonomia klamki i jej regulacje.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość