Z1 czy Pike?

Mroczny
Posty: 117
Rejestracja: 18.07.2007 10:36:13
Kontakt:

Z1 czy Pike?

Post autor: Mroczny »

Witam!
Mam mały dylemat. Czas kupić nowy amortyzator więc proszę o rade.
Pierwotnie chciałem Z1 ale używka kosztuje ok 850 złotych podczas gdy Pike znajde za 650.
Wiec teraz pytam was waszmoście co wybrać?
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

hmmm sądze ze na 100% znajdziesz taniej Z1.. no chyba ze mówisz o modelu Z1 FR1 150mm z tlumikami HSCV to owszem po tyle chodzą te amory...
ale jesli chcesz jakis nizszy model to spokojnie taniej wyrwiesz..
pozatym jesli juz to bierz Z1 nawet za te 850... jak kupisz za 850 model z tlumikami HSCV to nie bedziesz chcial zamienic tego widelca na nic innego...

jesli mowisz o Pike za 650zl to pewnie mowisz o modelu 409 ktory byl stanowczo za miekki.... a w Z1 masz reg skoku (130-150) za pomoca tulejek najlepsze tlumiki reg. tlumienia i kompresji wraz z blokada skoku i dodatkowo masz regulacje twardosci ktorej brakuje w PIKE...

czyli wedlug mnie bierz Z1...

no chyba ze za te 650zl mozesz kupic jakis wysoki model PIKE to wtedy bedziemy sie zastanawiac;)
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

powiedz najpierw w czym amor bedzie uzywany.. jak mozesz kupic pika 426 albo 454 to ja bym nawet sie nie zastanawial tylko bral pika, chociaz z1 z hscv nie bedzie zlym wyborem tym bardziej ze jak napisal XXX ma ta regulacje twardosci ktorej naprawde brakuje w Piku (sam sie o tym przekonalem)..




pozdrooo
Mroczny
Posty: 117
Rejestracja: 18.07.2007 10:36:13
Kontakt:

Post autor: Mroczny »

Zapomniałem sprecyzować o jaki model Pike mi chodzi. Oczywiście jest to najtańszy 409. Amor używany głównie by był w Fr i raczej lajtowe Dh bo amor idzie do Hardtaila.
Pro po Z1 to o jakich tańszych modelach mówisz? Bo jeździłem właśnie na tym co wspominałeś i wg. mnie jest kozacki. No ale być może są jeszce jakieś inne mniej kozackie wersje, za to tańsze.
Wichu
Posty: 16
Rejestracja: 08.08.2007 22:33:43
Kontakt:

Post autor: Wichu »

to 409 za miekka chyba ze wazysz 50 kg:P
mas1o
Posty: 559
Rejestracja: 10.04.2008 00:29:32
Kontakt:

Post autor: mas1o »

a na CRC byla jakas Z1 ale juz tylko jeden model zostal?
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

pike nie bylby zly do fr bo jest miekki.. tylko moze ci troche skoku brakowac, chociaz w z1 masz 10 mm wiecej czyli nie za duzo.. ale patrzac na regulacje to z1 ma ich wiecej.. w piku masz: skoku(na poczatku tylko taki bajer a potem i tak bys tego nie uzywal ;]) i floodgate no i blokada skoku.. a w z1 twardosci, kompresji, tlumienia.. hmm tylko nie wiem jak bedzie wygladalo porownanie z1 i pika jesli chodzi o wytrzymalosc..



pozdrooo
kosq3
Posty: 202
Rejestracja: 13.09.2007 15:12:31
Lokalizacja: Brzeszcze
Kontakt:

Post autor: kosq3 »

Miałem pike 409, waże około 75 kg i próbowałem jeździć na nim tak jak ty chcesz jeździć, był stanowczo za miękki (standardowe sprężyny). Dlatego uważam że lepszą opcją jest z1 z hscv, ja sam przerzuciłem się na domaina 318 u-turn.
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

pike 409 nie różni się niczym jeśli chodzi o bebchy od starszych braci. W sumie jedyna różnica to "wewnętrzny" floodgate i stalowa sterówka. Słabsze golenie, gorsze materiały etc. to mity.
Z1Fr1 nie ma regulacji kompresji, tylko odbicie i ETA, która jest nic nie warta
Pika ma natomiast regulacje odbicia, kompresji, floodgate i skoku (też w sumie nie bardzo się tego używa).
Co do pracy- oba amory chodzą bardzo ładnie, kwestia osobistych preferencji.
Jeśli amor jest za miękki to logiczne jest to że trzeba wymienić sprężynę. Nie rozumiem dlaczego każdy oczekuje że seryjna sprężyna będzie pasować wszystkim użytkownikom.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
Qcor
Posty: 1738
Rejestracja: 19.04.2004 14:32:25
Lokalizacja: Krakoov Vice
Kontakt:

Post autor: Qcor »

najlepszym dla Ciebie rozwiazaniem będzie kupić odemnie Drop Offa SL 150 mm w stanie idealnym za 500 zl...
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1075066
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

Qcor No przestań, porównujesz SSV do HSCV / MotionControl? Daj spokój z DropOffem.
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

bawiłem się pike 409 i jak dla mnie ten amor jest trochę zmulony, nie pomagają pokrętła, ani nic, co jest pod ręką na dworze, ale mimo tego praca nie jest straszna.

Ogólnie na Twoim miejscu szukałbym używanego z1, tego z niby limitowanej serii z odkręcaną koroną (nie pamiętam nazwy modelu, ostatnio nie patrzę na nowy sprzęt).
tomaszszsz
Posty: 66
Rejestracja: 22.03.2008 02:17:20
Kontakt:

Post autor: tomaszszsz »

HSCV chodzi bardzo dobrze i jest niedobijalne, praca lepsza niz w Pike, polecam z1 fr1 z 2005 roku, regulacja tlumienia + twardosci powietrzem, 150mm skoku i masz eta, zeby podjechac na miejscowke na przyklad, prosty w budowie jak cep i dobrze sie jezdzi.
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

Mawet pisze:Nie rozumiem dlaczego każdy oczekuje że seryjna sprężyna będzie pasować wszystkim użytkownikom.
dobrze napisales.. sam musialem kupic twarda sprezyne do swojego pika i teraz jest na prawde fajna praca :):)..

napisales wyzej ze 409 nie rozni sie od 426 czy 454.. kolega mial 409 i na tych samych sprezynach 426 byl twarszy..


pozdroo
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Z1 to klasa sama w sobie ,posiada tłumik hscv oraz eta , ma regulacje twardosci poprzez komore powietrzną(Z1 fr1 ) tłumienie powrotu. Jest to prawdziwa maszynka do fr ktora ogarnie każdą hope czy dropa .Ma prostą nieawaryjną budowę tłumika , serwis mozesz zrobic w domu bez specxjalnych narzedzi .Pike to amor do enduro ktory jest uzywany do cięzszych odmianach kolarstwa wyłącznie ze wzgledu na swoją niską mase i dość dobrą prace ,gorzej z wytrzymałością(popękane bustery) ogólnie proponuje poszukac Z1 najlepiej Z1fr 03 , Z1 fr 04 , Z1 fr1 05 ( oczywiscie wyłącznie z tłumikami hscv , odpada np Z1fr3(ssv) ) pozdro
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

balfa2step pisze:niską mase
niska masa to dla ciebie 2.5 kg :|.. przeciez tyle to waza innej klasy 66 ;].. dobra moze te powietrzene (glowie 454) sa lzejsze ale to calkiem inny wydatek..

pozdroo
balfa2step
Posty: 313
Rejestracja: 13.03.2008 11:54:01
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: balfa2step »

Michal4X ktore 66 ważą przynajmniej w okolicy 2,5 kg ?
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

balfa2step sorka ale chodzilo mi o 55 a nie 66 (pisalem rano szybo przed szkola ;])


pozdroo
Norco Manik
Posty: 77
Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Norco Manik »

Zdecydowanie polecam Z1



Pozdro
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości