praca liniowa i 66 ata

war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

praca liniowa i 66 ata

Post autor: war23 »

Właśnie przed chwilą kłucilem sie z kumplem o tym co to jest praca liniowa amortyzatora i że jedynymamorkiem który taką prace nie prezętuje to 66 ata(możliwe że totem 2 step air też) i walsnie mam prożbe.... czy może ktośmi wytłumaczyć co to jest tak naprawde praca liniowa i czy to prawda że taką prace nie mają tylko amorki powietrzne:/
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

http://www.dh-zone.com/artykuly/marzocchi_bz1_mcr.php
Poczytaj recenzje tego amora, tam jest takie jedno zdanie :)
Radek Czekaj pisze:Charakterystyka pracy jest praktycznie liniowa, tzn. podczas całego ugięcia o 13 cm amortyzator nie twardnieje.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

liniowa to taka, że krzywa progresji jest linią prostą :) w praktyce do ugięcia amora o kolejno:

w pracy liniowej:

1cm - 100kg
2cm - 200kg
3cm - 300kg
4cm - 400kg

w pracy progresywnej:

1cm - 100kg
2cm - 200kg
3cm - 400kg
4cm - 800kg

W przypadku przednich amorów chodzi o to, że twardnieją dużo szybciej niż sprężynowe. Amorki powietrzne na początku są dużo twardsze i do przełamania pracy potrzeba większej siły bynajmniej ja to od razu odczuwam po tym jak siądę na 66 sl ata. Powietrzne na 1 komorze zwykle mają taką przypadłość, ustawisz miękko to dobija ustawisz tak jak ma być to nie wykożysta całego skoku i jest lipa.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

czyli to prawda że 66 oprócz sl ata są amorkami z pracą liniową:P???
Karpiel i Duncon to moje zycie
eragon2007
Posty: 93
Rejestracja: 10.04.2007 13:58:51
Lokalizacja: krak
Kontakt:

Post autor: eragon2007 »

chmm... ale dobrze ustawione 66 rc2x nie ma pracy liniowej i po ustawieniu na średnią twardość początku i mega twardą końcówkę również nie wykorzystasz całego skoku i będzie progresywny a jeśli się ustawi początek na mega miękki i koniec na mega twardy to już w ogóle będzie gity i będzie czuć różnicę pomiędzy kolejnymi cm. skoku
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ja mam Juniora i jest liniowy do 14-15cm skoku a potem te ostatnie 2-3cm to wykorzystuje przy mocniejszych "uderzeniach" ;)
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

strasznie dużo się obecnie o tym mówi, prawda jest taka, że zwykła sprężyna (mimo iż ciężka) jest najlepszym medium ściskanym oferując charakterystykę pracy bardzo zbliżoną do liniowej, która jest zmieniana już za pomocą tłumików, czy dodatkowego powietrza w goleniach
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Jaca dlaczego uważasz, że charakterystyka liniowa jest najlepsza ? Zdecydowanie wolę zbliżoną do liniowej w 80-90% skoku i bardzo progresywną w końcówce.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

nigdzie tego nie powiedziałem ;]

amor powinien łykać wszystko jak może i nie dać się dobić, takie moje zdanie, bez zbędnych procentów i innych promili. Ideał charakterystyki pracy to jak dla mnie z1 bam z 98-99 roku. Praca w dużym zakresie i niemal brak możliwości dobicia.


ale zamiast kombinować z różnymi mediami, najlepiej jest użyć tego, które zapewnia najbardziej liniową charakterystykę, resztę da się dziś zrobić olejem przeciskającym się przez dziurki.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road to co podales z progresywnej to progrersywna - liniowa (to drugie to gradient progresji). Gradient tez wplywa na feel zawieszenia. M3, Canfield czy podobne wirtuale maja taka wlasnie kiedy progresywny gradient maja chyba niektore 1 zawiasy.

Steel2 to własciwie jest praca liniowa. Tak sie na to potocznie mówi, a progresywnie jest kiedy jest progresja od początku lub prawie.

war23 66 i 888 nie sa liniowe. SL akurat najlatwiej ustawic w cos ala liniowosc.

Jaca progresja dobra z reguły sprawia, ze rower mniej siedzi w skoku i latwiej go wyrywac. Wiem, ze da sie to robic inaczej ale na razie nikt tego nie robi :P
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Spaced > dlaczego w rowerach nikt nie używa czysto technicznego języka tylko wymyśla jakieś pseudonaukowe określenia ? Liniowo to liniowo a nie liniowo ale nie do końca.
( nie chodzi tu o Ciebie, ale ogólnie o "światek" rowerowy ). Dla mnie liniowo znaczy od początku do końca ( tak jak jest to zdefiniowane w mechanice )

Prawidłowo powinno być określone: charakterystyka zmienna ( 80-90% praca liniowa w pozostałej części progresywna )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 tak ale tu tez chodzi o marketing i wygode w rozmowie. Uczucie jest jakby bylo liniowo wiec jest ok. Lepiej uzywac jednego słowa niz "charakterystyka zmienna ( 80-90% praca liniowa w pozostałej części progresywna ) " bo by wszystkich cos trafilo.
Nie bądź dorkiem z poli :P
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

No wiec mówmy nie po polsku i nie konkretnie dla wygody. A potem tak wiele mitów, niedomówień powstaje, że często ludzie sami nie wiedzą o czym rozmawiają. Założyciel tematu pytał konkretnie to wypada udzielić w pełni prawdziwej odpowiedzi wraz z wyjaśnieniem a nie rzucanie marketingowym sloganem bo tak wygodniej.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 potocznie uzywana mowa przez bikerów. Tak mowiac dogada sie z ludzmi. Mowiac tak jak ty zrozumieja go tylko i wyłacznie producenci sprzetu.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Na edukację nigdy nie jest za późno. Skończy w końcu z marketingowymi bzdurami a zacznijmy pisać prawdę
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

No to skoro tak, to prawda jest taka, że wszystkie amortyzatory pracowały dobrze, albo źle, aż pojawiły się podkategorie w stylu "liniowa praca".

Ja mam amortyzator, który ładnie pracuje i tyle mnie w nim obchodzi ;]
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

Ale coś nie rozumiem..... amortyzatory sprężynowe z asystą powietrza(np 66 rc2x) mają prace liniową czy nie i tu chodzi mi o to że jezeli zrobie tzw. ustawienie fabryczne czyli wszystko bd wyłączone to praca powinna byś liniowa.... a z kolei w amortyzatorach powietrznych(np totem 2 step air) z ustawieniem ,,fabrycznym,, praca jest progersywna.Mowie jeszcze raz że w tym temacie chodzi mi o amortyzatory z ustawieniem ,,fabrycznym,, bo jestem tego swiadom że 66 rc przy odpowiednim ustawieniu (np na początku miekki a w końcowej fazie skoku coraz bardziej twardy) amortyzator jest progresywny. Nic nie rozumie z tego bo pewna osoba wmawia mi że jego 66 rc2x ma prace progresywną nawet jak wylączysz wszystko ale z kolei na początku teamtu jest przyklad że (jakiś tam bomber) który ma asyste powietrza pracuje w 100% procentach liniowo. Możliwe jest to że ruzni sie tłumikami i budową??? :shock:
Karpiel i Duncon to moje zycie
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

1. Żaden amortyzator z asystą powietrzną lub powietrzny ( pod warunkiem stałej wielkości komory powietrznej ) nie pracuje liniowo tylko progresywnie.
2. Przy amortyzatorach sprężynowych włączenie jakiegokolwiek systemu kompresji, platformy itp zmienia charakterystykę na progresywną.
3. Czysto liniowo pracować będzie jedynie sprężyna ( w pełnym prawidłowym zakresie pracy ) bez żadnego "wspomagania".

Jak wspomniałem problem tkwi w nieprawidłowym nazewnictwie wśród bikerów.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
war23
Posty: 1151
Rejestracja: 01.12.2007 18:14:11
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: war23 »

STEL dzieki za to wyjaśnienie!!! Niestety mimo że niektóre osoby maja napisane czrno na bialym to wciąż sa w przkonaniu o swojej racji...... :? bo jego 66 rc2x chodzą calkowicie progresywnie nawet na ,,fabrycznych,, ustawieniach :)
Karpiel i Duncon to moje zycie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości