praca liniowa i 66 ata
praca liniowa i 66 ata
Właśnie przed chwilą kłucilem sie z kumplem o tym co to jest praca liniowa amortyzatora i że jedynymamorkiem który taką prace nie prezętuje to 66 ata(możliwe że totem 2 step air też) i walsnie mam prożbe.... czy może ktośmi wytłumaczyć co to jest tak naprawde praca liniowa i czy to prawda że taką prace nie mają tylko amorki powietrzne:/
http://www.dh-zone.com/artykuly/marzocchi_bz1_mcr.php
Poczytaj recenzje tego amora, tam jest takie jedno zdanie
Poczytaj recenzje tego amora, tam jest takie jedno zdanie

Radek Czekaj pisze:Charakterystyka pracy jest praktycznie liniowa, tzn. podczas całego ugięcia o 13 cm amortyzator nie twardnieje.
liniowa to taka, że krzywa progresji jest linią prostą
w praktyce do ugięcia amora o kolejno:
w pracy liniowej:
1cm - 100kg
2cm - 200kg
3cm - 300kg
4cm - 400kg
w pracy progresywnej:
1cm - 100kg
2cm - 200kg
3cm - 400kg
4cm - 800kg
W przypadku przednich amorów chodzi o to, że twardnieją dużo szybciej niż sprężynowe. Amorki powietrzne na początku są dużo twardsze i do przełamania pracy potrzeba większej siły bynajmniej ja to od razu odczuwam po tym jak siądę na 66 sl ata. Powietrzne na 1 komorze zwykle mają taką przypadłość, ustawisz miękko to dobija ustawisz tak jak ma być to nie wykożysta całego skoku i jest lipa.

w pracy liniowej:
1cm - 100kg
2cm - 200kg
3cm - 300kg
4cm - 400kg
w pracy progresywnej:
1cm - 100kg
2cm - 200kg
3cm - 400kg
4cm - 800kg
W przypadku przednich amorów chodzi o to, że twardnieją dużo szybciej niż sprężynowe. Amorki powietrzne na początku są dużo twardsze i do przełamania pracy potrzeba większej siły bynajmniej ja to od razu odczuwam po tym jak siądę na 66 sl ata. Powietrzne na 1 komorze zwykle mają taką przypadłość, ustawisz miękko to dobija ustawisz tak jak ma być to nie wykożysta całego skoku i jest lipa.
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 10.04.2007 13:58:51
- Lokalizacja: krak
- Kontakt:
chmm... ale dobrze ustawione 66 rc2x nie ma pracy liniowej i po ustawieniu na średnią twardość początku i mega twardą końcówkę również nie wykorzystasz całego skoku i będzie progresywny a jeśli się ustawi początek na mega miękki i koniec na mega twardy to już w ogóle będzie gity i będzie czuć różnicę pomiędzy kolejnymi cm. skoku
nigdzie tego nie powiedziałem ;]
amor powinien łykać wszystko jak może i nie dać się dobić, takie moje zdanie, bez zbędnych procentów i innych promili. Ideał charakterystyki pracy to jak dla mnie z1 bam z 98-99 roku. Praca w dużym zakresie i niemal brak możliwości dobicia.
ale zamiast kombinować z różnymi mediami, najlepiej jest użyć tego, które zapewnia najbardziej liniową charakterystykę, resztę da się dziś zrobić olejem przeciskającym się przez dziurki.
amor powinien łykać wszystko jak może i nie dać się dobić, takie moje zdanie, bez zbędnych procentów i innych promili. Ideał charakterystyki pracy to jak dla mnie z1 bam z 98-99 roku. Praca w dużym zakresie i niemal brak możliwości dobicia.
ale zamiast kombinować z różnymi mediami, najlepiej jest użyć tego, które zapewnia najbardziej liniową charakterystykę, resztę da się dziś zrobić olejem przeciskającym się przez dziurki.
off_road to co podales z progresywnej to progrersywna - liniowa (to drugie to gradient progresji). Gradient tez wplywa na feel zawieszenia. M3, Canfield czy podobne wirtuale maja taka wlasnie kiedy progresywny gradient maja chyba niektore 1 zawiasy.
Steel2 to własciwie jest praca liniowa. Tak sie na to potocznie mówi, a progresywnie jest kiedy jest progresja od początku lub prawie.
war23 66 i 888 nie sa liniowe. SL akurat najlatwiej ustawic w cos ala liniowosc.
Jaca progresja dobra z reguły sprawia, ze rower mniej siedzi w skoku i latwiej go wyrywac. Wiem, ze da sie to robic inaczej ale na razie nikt tego nie robi :P
Steel2 to własciwie jest praca liniowa. Tak sie na to potocznie mówi, a progresywnie jest kiedy jest progresja od początku lub prawie.
war23 66 i 888 nie sa liniowe. SL akurat najlatwiej ustawic w cos ala liniowosc.
Jaca progresja dobra z reguły sprawia, ze rower mniej siedzi w skoku i latwiej go wyrywac. Wiem, ze da sie to robic inaczej ale na razie nikt tego nie robi :P
Spaced > dlaczego w rowerach nikt nie używa czysto technicznego języka tylko wymyśla jakieś pseudonaukowe określenia ? Liniowo to liniowo a nie liniowo ale nie do końca.
( nie chodzi tu o Ciebie, ale ogólnie o "światek" rowerowy ). Dla mnie liniowo znaczy od początku do końca ( tak jak jest to zdefiniowane w mechanice )
Prawidłowo powinno być określone: charakterystyka zmienna ( 80-90% praca liniowa w pozostałej części progresywna )
( nie chodzi tu o Ciebie, ale ogólnie o "światek" rowerowy ). Dla mnie liniowo znaczy od początku do końca ( tak jak jest to zdefiniowane w mechanice )
Prawidłowo powinno być określone: charakterystyka zmienna ( 80-90% praca liniowa w pozostałej części progresywna )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
No wiec mówmy nie po polsku i nie konkretnie dla wygody. A potem tak wiele mitów, niedomówień powstaje, że często ludzie sami nie wiedzą o czym rozmawiają. Założyciel tematu pytał konkretnie to wypada udzielić w pełni prawdziwej odpowiedzi wraz z wyjaśnieniem a nie rzucanie marketingowym sloganem bo tak wygodniej.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Ale coś nie rozumiem..... amortyzatory sprężynowe z asystą powietrza(np 66 rc2x) mają prace liniową czy nie i tu chodzi mi o to że jezeli zrobie tzw. ustawienie fabryczne czyli wszystko bd wyłączone to praca powinna byś liniowa.... a z kolei w amortyzatorach powietrznych(np totem 2 step air) z ustawieniem ,,fabrycznym,, praca jest progersywna.Mowie jeszcze raz że w tym temacie chodzi mi o amortyzatory z ustawieniem ,,fabrycznym,, bo jestem tego swiadom że 66 rc przy odpowiednim ustawieniu (np na początku miekki a w końcowej fazie skoku coraz bardziej twardy) amortyzator jest progresywny. Nic nie rozumie z tego bo pewna osoba wmawia mi że jego 66 rc2x ma prace progresywną nawet jak wylączysz wszystko ale z kolei na początku teamtu jest przyklad że (jakiś tam bomber) który ma asyste powietrza pracuje w 100% procentach liniowo. Możliwe jest to że ruzni sie tłumikami i budową??? 

Karpiel i Duncon to moje zycie
1. Żaden amortyzator z asystą powietrzną lub powietrzny ( pod warunkiem stałej wielkości komory powietrznej ) nie pracuje liniowo tylko progresywnie.
2. Przy amortyzatorach sprężynowych włączenie jakiegokolwiek systemu kompresji, platformy itp zmienia charakterystykę na progresywną.
3. Czysto liniowo pracować będzie jedynie sprężyna ( w pełnym prawidłowym zakresie pracy ) bez żadnego "wspomagania".
Jak wspomniałem problem tkwi w nieprawidłowym nazewnictwie wśród bikerów.
2. Przy amortyzatorach sprężynowych włączenie jakiegokolwiek systemu kompresji, platformy itp zmienia charakterystykę na progresywną.
3. Czysto liniowo pracować będzie jedynie sprężyna ( w pełnym prawidłowym zakresie pracy ) bez żadnego "wspomagania".
Jak wspomniałem problem tkwi w nieprawidłowym nazewnictwie wśród bikerów.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości