Prototypy sinistera i ciekawyi projekt zawiesznia
Prototypy sinistera i ciekawyi projekt zawiesznia
Filmik z interbike 06 ale looknijcie na zawieszenie pierwszego bika. Ciekawe podejscie. Rower podobno nie wprowadzony poniewaz wymaga jeszcze dopracowania ale idea bardzo zacna.
http://www.rip.tv/video/view/353?em=1
http://www.rip.tv/video/view/353?em=1
ramki sinistera zawsze mi się podobały. Nowy zawias bardzo pomysłowy :]

a mi się podoba, już mnie skręca jak po raz kolejny widzę dwie magiczne literki - dw i jak wszyscy się tym cieszą
Tyle ze obecna rama do dh zupelnie mi nie podchodzi. Wole poczekac na nowe dw zawieszenie, o ktorym plotki krąża Wink Niech wprowadza to zawieszenie to pomyslimy.

Jaca mi po prostu geo nie podchodzi. To taki oldschoolowy produkt do amerykanskiego DH - czyt. nie bardzo do skrecania. Wykonanie fajne i nawet jak bralem lapierre to o niej myslalem ale geo mnie odrzuciło.
A co do DW to moze i zajawka jest ale co by nie mówic to jeden z najzdolniejszych projektantow na rynku wiec nie jest bez uzasadnienia.
A co do DW to moze i zajawka jest ale co by nie mówic to jeden z najzdolniejszych projektantow na rynku wiec nie jest bez uzasadnienia.
w tym proto na filmiku nie podoba mi się to że koło podczas najechania na większy kamień cofa się do tyłu, co za tym idzie cofają się za tym korby. Przy tak wolnym odsunięciu nic się nie dzieje, jednak przy dużych prędkościach może to stanowić kłopot.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
tak mi świtało że już u kogoś widziałem motyw z cofającym się tylnym kołem i znalazłem :0 Cannondale swojego czasu z takim patentem kombinował.
Tutaj dodaje link z fotkami tego cannondale'a na których dość dokładnie widać cały system.
http://bikemag.com/gallery/Cannondale-M ... ndex6.html
Tutaj dodaje link z fotkami tego cannondale'a na których dość dokładnie widać cały system.
http://bikemag.com/gallery/Cannondale-M ... ndex6.html
www.tomac3.ownlog.com
w dużej ilości rowerów na samym początku skoku koło się cofa.
Nie w linie poziomej, ale po łuku... jednak na początku oddala sę do tyłu i w górę.
Producenci ram robią to po to, aby koło gładziej przejeżdżało przez nierówności. Np, gdy zahaczysz kołem o wystający kamień. Rower którego kolo poruszało by się tylko po łuku do góry, zwyczajnie odbił by się od takiej przeszkody. To, że wahacz lekko się "wydłuża" pozwala na płynne wybranie nierówności.
KaKTuSSS no tak, cofnięcie korb możne stanowić kłopot... z tym, że KAŻDE zawieszenie cofa korby w mniejszym lub większym stopniu ... jednym z pozytywnych aspektów jest zapobiegania bujaniu. W zasadzie tylko ramy z punktem obrotu wokół suportu łańcucha nie naciągają !
Są ramy które mają dość duże napięcie łańcucha i cofnięcie korb (tzw. sprzężenie zwrotne), Np: Trek Session 77 czy ORANGE 222 i 223 (co do 224 to nie wiem ale pewno tez).
Generalnie im mniejsza zębatka z przodu - tym bardziej to czuć. Jeśli cofnie Ci łańcuch o 4 ogniwa to:
Dla zębatki 44z jest to 1/11 ilości zębów a więc 32 stopnie
Dla zębatki 32z jest to 1/8 ilości zębów a więc 45 stopni
Dla zębatki 22z jest to 1/5,5 ilości zębów a więc 65 stopni
Tak więc myślę, ze to fajne zawieszenie, tym bardziej, ze w momencie gdy on je ugina, to den dolny łącznik się nie rozciąga, on chyba w założeniu ma działać właśnie przy takich "zachaczeniach" czy niedolotach. Byc może mieli problem ze zgraniem tego ? i dla tego nie produkują tego modelu ? Kto wie :P
Nie w linie poziomej, ale po łuku... jednak na początku oddala sę do tyłu i w górę.
Producenci ram robią to po to, aby koło gładziej przejeżdżało przez nierówności. Np, gdy zahaczysz kołem o wystający kamień. Rower którego kolo poruszało by się tylko po łuku do góry, zwyczajnie odbił by się od takiej przeszkody. To, że wahacz lekko się "wydłuża" pozwala na płynne wybranie nierówności.
KaKTuSSS no tak, cofnięcie korb możne stanowić kłopot... z tym, że KAŻDE zawieszenie cofa korby w mniejszym lub większym stopniu ... jednym z pozytywnych aspektów jest zapobiegania bujaniu. W zasadzie tylko ramy z punktem obrotu wokół suportu łańcucha nie naciągają !
Są ramy które mają dość duże napięcie łańcucha i cofnięcie korb (tzw. sprzężenie zwrotne), Np: Trek Session 77 czy ORANGE 222 i 223 (co do 224 to nie wiem ale pewno tez).
Generalnie im mniejsza zębatka z przodu - tym bardziej to czuć. Jeśli cofnie Ci łańcuch o 4 ogniwa to:
Dla zębatki 44z jest to 1/11 ilości zębów a więc 32 stopnie
Dla zębatki 32z jest to 1/8 ilości zębów a więc 45 stopni
Dla zębatki 22z jest to 1/5,5 ilości zębów a więc 65 stopni
Tak więc myślę, ze to fajne zawieszenie, tym bardziej, ze w momencie gdy on je ugina, to den dolny łącznik się nie rozciąga, on chyba w założeniu ma działać właśnie przy takich "zachaczeniach" czy niedolotach. Byc może mieli problem ze zgraniem tego ? i dla tego nie produkują tego modelu ? Kto wie :P
motomysz
Mało tego, koła w obydwu ramach przez cały czas poruszają sie w tył...
Każde? NIe,np Rotec RL9 tak jak piszesz z punktem obrotu w suporcie, ale tez np. Balfa BB7 która cofa o tylko/aż 0,5 stopnia (zębatka 36t), obecnie jezdze na appalachu i system jest poproawiony i efektu cofania korb nie ma, więc stwierdzenie "KAŻDE" jest zbyt ogolnecofnięcie korb możne stanowić kłopot... z tym, że KAŻDE zawieszenie cofa korby w mniejszym lub większym stopniu

http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
Cześć Edek 
miałem na myśli "każde z wyjątkami", powinienem napisać "prawie każde" albo "zdecydowana większość". Wiem, mój błąd.
Jeśli odejmiemy ramy z punktem obrotu w okół osi suportu, to nie wiem czy uda się znaleźć 10 ram, które cofają o mniej niż 1stopien
Mogę się mylić ...
Z drugiej strony należy jednak pamiętać o tym, ze w wielu przypadkach jest to zjawisko pożądane (w ograniczonym stopniu), gdyż tak jak napisałem, ogranicza efekt bujania. (Przeczytałem to w jakiejś mądrej publikacji :P)
Poza tym, już tak zupełnie marginalnie, na Treku Session 77 który "kopie jak szalony" wjechałem na Turbacz za każdym obrotem korb pokonując to cofnięcie, także nie jest to aż takie straszne, choć bardzo męczy.
Problem z kopnięciem w DH powstaje np: w sytuacji, w której wpadasz w bandę, korby masz "pionowo", i następuje pełne ugięcie zawieszenia w chwili gdy ty chce na te korby nacisnąć żeby dokręcić przy wyjściu. Wtedy Twoje nogi praktycznie nie wywołują żadnego nacisku na pedały (korby pionowo), i takie cofnięcie może być niebezpieczne gdyż Twoje nogi nie utrzymają korb tylko cofną się razem z nimi.
Ale to wszystko to jest straszne teoretyzowanie ... Hill wygrywa na IH, Peat na V10, Vouiloz wygrywał na Lapierdzie a Barell na Konie. Joda wygrywa na Treku, Śliwa na Zumbi i Intensie, Kollbi wygyrwał na Orangu a Siara na starej V10. Jeśli jest się PRZECHÓJEM to można zapierdalaĆ na wszystkim

miałem na myśli "każde z wyjątkami", powinienem napisać "prawie każde" albo "zdecydowana większość". Wiem, mój błąd.
Jeśli odejmiemy ramy z punktem obrotu w okół osi suportu, to nie wiem czy uda się znaleźć 10 ram, które cofają o mniej niż 1stopien

Z drugiej strony należy jednak pamiętać o tym, ze w wielu przypadkach jest to zjawisko pożądane (w ograniczonym stopniu), gdyż tak jak napisałem, ogranicza efekt bujania. (Przeczytałem to w jakiejś mądrej publikacji :P)
Poza tym, już tak zupełnie marginalnie, na Treku Session 77 który "kopie jak szalony" wjechałem na Turbacz za każdym obrotem korb pokonując to cofnięcie, także nie jest to aż takie straszne, choć bardzo męczy.
Problem z kopnięciem w DH powstaje np: w sytuacji, w której wpadasz w bandę, korby masz "pionowo", i następuje pełne ugięcie zawieszenia w chwili gdy ty chce na te korby nacisnąć żeby dokręcić przy wyjściu. Wtedy Twoje nogi praktycznie nie wywołują żadnego nacisku na pedały (korby pionowo), i takie cofnięcie może być niebezpieczne gdyż Twoje nogi nie utrzymają korb tylko cofną się razem z nimi.
Ale to wszystko to jest straszne teoretyzowanie ... Hill wygrywa na IH, Peat na V10, Vouiloz wygrywał na Lapierdzie a Barell na Konie. Joda wygrywa na Treku, Śliwa na Zumbi i Intensie, Kollbi wygyrwał na Orangu a Siara na starej V10. Jeśli jest się PRZECHÓJEM to można zapierdalaĆ na wszystkim

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości