Zielone nyple.....

artin.van.bruyen
Posty: 1208
Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Zielone nyple.....

Post autor: artin.van.bruyen »

szukam po necie i nic :( gdzie dostanę zielone nyple?????? tylko żeby nie kosztowały tyle co 10 kompletów zwykłych :D
pozdro
łukiś
Posty: 1586
Rejestracja: 19.08.2005 17:57:56
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: łukiś »

Poczekaj na nowe części od Dartmoora. Będzie tam dostępny komplet nypli (między innymi w zielonym kolorze) za jedyne 14.90 zł ! :roll:
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=9975294 rower na czesci !
Morris
Posty: 482
Rejestracja: 15.09.2007 17:29:58
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Morris »

ew. jak nie chcesz czekać to zwykłe nyple, kolorek jaki ci odpowiada w puszce i heja na dwór(ew. do garażu ;)) malować :P
artin.van.bruyen
Posty: 1208
Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: artin.van.bruyen »

no widziałem te dartmoora ale nie doczytałem ile kosztują. chyba poczekam :D
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Spank tez robi kolorowe nyple, tylko nie wiem czy osobno je kupisz.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Sorry za odkopanie tematu (lecz nie chcę nowego zakładać).

Czy nyple Dartmoora (te kolorowe) są wytrzymałe? Na zerwanie (o ile to możliwe) i na "wyrobienie się" od klucza? Wytrzymalsze/słabsze od firmowych w szprychach DT Champion? Czy się łatwo "luzują" (odkręcają)?
http://brooce.pinkbike.com
kominiasz1
Posty: 28
Rejestracja: 19.09.2008 15:22:00
Kontakt:

Post autor: kominiasz1 »

dartmore robi
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

oczywiscie ze sa slabsze od dt, one sa robione z alu, bylo juz chyba na forum, ze ladny wyglad to ich jedyna zaleta(no moze jeszcze nizsza waga)
ashes to ashes...
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

Nyple dartmoora , poza ceną i chwilowo ładnym kolorem, nie posiadają żadnych zalet, a same wady .

Są wykonane bardzo licho, z miękkiego alu, które się obkręca przy zaplataniu. Anoda łatwo się przeciera, nawet jeśli nypel się nie obkręci. O tym, że się szprychy lubią wyrwać z gwintem, to już słyszało wielu, ale to, że te nyple potrafią pęknąć nawet podczas jazdy, to chyba już je dyskwalifikuje ... Tani shit.

Z kolorowych bardzo dobrą opinię mają DT , ale jak Jesteś wytrwały, to Szukaj Pillarów, gdyż mają o niebo soczyściejsze kolory od DT , są minimalnie dłuższe i zdecydowanie najmniej z tych wszystkich podatne na obkrecanie . Cenowo, jak się pokręci to wychodzi między DT a dartmoorem . Waga - 20 gram niecale, przy 64 nyplach. Polecam .
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Dzięki za odp :)

Oczywiście, kupując szprychy DT (champion prawdopodobnie), dostaję wraz z nimi komplet nypli DT? Wie ktoś może, jakich ("model")?


Pzdr
http://brooce.pinkbike.com
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

sudi posiadam takie nyple w swoim rowerze i powiem Tobie że jeżeli użyjesz dobrze dopasowanego klucza przy naciąganiu podczas zaplotu, a koło bardzo dobrze zapleciesz i po jeździe poprawisz naciąg to nic się z nimi nie będzie działo ... swoje nyple mam pół roku, przeżyły kilka wypadów w góry.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

przerabiałem już różne nyple i prawda jest taka, że im mocniejsze, tym lepiej. Już nieraz się nakląłem, gdy mimo spasowanego klucza, z nypla robił się walec. Alu nypli nigdy nie kupię, a malowanie nie wchodzi w grę.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Jaca nalezy pamiętać o podstawowej sprawie, czyli smarowanie nypla przed nakręceniem go na szprychę ... znacznie spada prawdopodobieństwo ukręcenia go czy uszkodzenia :)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

spoko, zaplotłem w życiu trochę kół i pamiętam o takich detalach :]
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

KaKTuSSS pisze:Jaca nalezy pamiętać o podstawowej sprawie, czyli smarowanie nypla przed nakręceniem go na szprychę ... znacznie spada prawdopodobieństwo ukręcenia go czy uszkodzenia
W jaki sposób się go smaruje? I czym? Po prostu "chlapnąć" towotem w gwint?


brooce pisze:Oczywiście, kupując szprychy DT (champion prawdopodobnie), dostaję wraz z nimi komplet nypli DT? Wie ktoś może, jakich ("model")?
http://brooce.pinkbike.com
Moskit
Posty: 378
Rejestracja: 16.09.2007 22:33:19
Lokalizacja: Mosina/Poznań
Kontakt:

Post autor: Moskit »

Nie jestem jakimś wielkim znawcą... ale wczoraj zaplotłem swoje 2 koło w życiu na nyplach DT i smarowałem im łepki żeby się lepiej w obręczy obracały zwykłym smarem bardzo fajnie wtedy można podkręcać używając mniejszej siły zwłaszcza przy nie kapslowanych obręczach chyba o to Kaktusowi chodziło :)
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

nie do końca Moskicie ;) chodzi bardziej o smarowanie gwintu w nyplu ... ja zawsze do tego używałem zwykłego finishline'a zielonego (bo jest gęsty i nie spływa za szybko) lub dowolnego innego smaru w płynie. Łatwiej się nakręca nyple i przy sporym naciągu wciąż dość łatwo poddają się kręceniu, a w odleglejszej perspektywie nyple się nie zapiekają i można centrować bez obawy o ukręcenie nypla. Wiadomo ze wszystko ma swoje granice i ze jak przywalicie w nyple sporą siłę to się popsuje. Aaaa jest jeden minus operacji smarowania ... nadmiar smaru będzie sobie delikatie wychodził, co oznacza że w okolicach nypli obręcz będzie łapała kurz, pare razy przetrzecie i będzie ok.

Co do smarowania moskita, tak jak napisał, jest to dobra opcja w przypadku obręczy niekapslowanych.

Tak czy owak pamiętajcie żeby używać dobrze spasowanych kluczy z nyplami (róznica między rozmiarami to 0,1 mm!)
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Czyli:
- Przed zaplataniem wpuścić troche Finish line'u do gwintu nypla.
- Nyple Dartmoora są "be" i nie warto ich kupować dla niskiej masy i ładnego wyglądu.
- Nyple przychodzące razem ze szprychami DT są "ok" i są wystarczające.


P.S.
Czy to normalne, że na moim kluczu do nypli rozmiar "3.2" jest większy od "3.5" ( :P ) ?
http://brooce.pinkbike.com
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

nyple dartmoora wg mnie są ok, ja nic im zarzucić nie mogę, no chyba że to że w jednej z paczek zamiast 36 nypli było 35 :P). to że Twój kluczyk jest taki jaki jest może świadczyć o tym że albo jest kiepskiej jakości albo ma już dość.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości