Domowy serwis Fox'a DHX (5.0) ?
Domowy serwis Fox'a DHX (5.0) ?
jak w temacie
kto posiada jakąś instrukcję jak w garażowych warunkach zrobić serwis w DHX 5? wymiana oleju itp. ? nie interesuje mnie żaden "Serwis" ponieważ mam zamiar puścić zbiornik wyrównawczy na przewodzie (w oplocie), a nie chcę by przy jego ucinaniu coś się spi...ło, więc najpierw pasuje mu opróżnić komorę.
link do przykładowej przeróbki:
http://www.descent-world.co.uk/ARCHIVE_ ... 5_shox.jpg
kto posiada jakąś instrukcję jak w garażowych warunkach zrobić serwis w DHX 5? wymiana oleju itp. ? nie interesuje mnie żaden "Serwis" ponieważ mam zamiar puścić zbiornik wyrównawczy na przewodzie (w oplocie), a nie chcę by przy jego ucinaniu coś się spi...ło, więc najpierw pasuje mu opróżnić komorę.
link do przykładowej przeróbki:
http://www.descent-world.co.uk/ARCHIVE_ ... 5_shox.jpg
KHS + DHX 5.0 + Bombshell Marilyn 8 + Race Face
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... hlight=dhx
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... hlight=dhx
Poszukaj a powinieneś znaleść interesujące Cię informacje, bo pare razy był już ten temat wałkowany na forum.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... hlight=dhx
Poszukaj a powinieneś znaleść interesujące Cię informacje, bo pare razy był już ten temat wałkowany na forum.
ok. Thx Morthias. nie posiadałem (do tej pory) konkretniejszych info nt. DHR'a i sądziłem, że to po prostu przerabiane..
co do puszczenia zbiornika 'na zewnątrz' to przeglądając to co goggle wynalazł, wyszedłem z założenia że z racji iż zbiornik wyrównawczy z główną komorą łączy pojedynczy kanał to nie będzie problemu z przedłużeniem go o wspomniany przewód. Skoro działa to w Turnerze..
kwestia na pewno doboru odpowiedniej średnicy i poznania dokładnej budowy całego dampera, dlatego wpierw go chcę 'opróżnić'
co do puszczenia zbiornika 'na zewnątrz' to przeglądając to co goggle wynalazł, wyszedłem z założenia że z racji iż zbiornik wyrównawczy z główną komorą łączy pojedynczy kanał to nie będzie problemu z przedłużeniem go o wspomniany przewód. Skoro działa to w Turnerze..
kwestia na pewno doboru odpowiedniej średnicy i poznania dokładnej budowy całego dampera, dlatego wpierw go chcę 'opróżnić'
KHS + DHX 5.0 + Bombshell Marilyn 8 + Race Face
Ok, Liwcio, w kwestii wiary to nie ten temat (bez obrazy)
A co do tematu. Nie mam 15 lat i w kwestiach robot 'mechanicznych' nie jestem laikiem - remont silnika w swoim Mondeo sam robiłem.. nie jestem blondynką, rozrząd wymienię, pospawam jak coś trzeba, polakieruję, itp., itd.
.
wracając do dampera:
Problem tylko w tym, że zanim coś otworzysz warto wiedzę o tym posiadać. Jak na razie info o budowie DHX'a słabe, dlatego pytam
tutaj jest dosyć ciekawe info:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
.
ponadto: gdzie tam jest azot ? zbiornik napełnia się przecież powietrzem atmosferycznym..
A co do tematu. Nie mam 15 lat i w kwestiach robot 'mechanicznych' nie jestem laikiem - remont silnika w swoim Mondeo sam robiłem.. nie jestem blondynką, rozrząd wymienię, pospawam jak coś trzeba, polakieruję, itp., itd.
.
wracając do dampera:
Problem tylko w tym, że zanim coś otworzysz warto wiedzę o tym posiadać. Jak na razie info o budowie DHX'a słabe, dlatego pytam
tutaj jest dosyć ciekawe info:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN
.
ponadto: gdzie tam jest azot ? zbiornik napełnia się przecież powietrzem atmosferycznym..
KHS + DHX 5.0 + Bombshell Marilyn 8 + Race Face
Skoro już rozmawiamy o DHXsie
W jakiej kolejności wsadzic shimy wokół tłoka? Tzn - na logikę
(od strony trzpenia)
1. Odbojnik
2. 3 podkładki
3. 4 shimy od najmniejszego do największego
4. tłok
5. 2 shimy od największego do najmniejszego
6. nakrętka
racja?
Azot tam jest, jak napompujesz azotem a nie powietrzem.
W jakiej kolejności wsadzic shimy wokół tłoka? Tzn - na logikę
(od strony trzpenia)
1. Odbojnik
2. 3 podkładki
3. 4 shimy od najmniejszego do największego
4. tłok
5. 2 shimy od największego do najmniejszego
6. nakrętka
racja?
Azot tam jest, jak napompujesz azotem a nie powietrzem.
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
Tam nie ma azotu...exave pisze:gdzie tam jest azot ? zbiornik napełnia się przecież powietrzem atmosferycznym..
Wg mnie DA sie przerobić damper na wersję "Turnera", ale ja bym się za to nie brał. W zasadzie do zniszczenia idzie tylko jedna część, ale trzeba miec odpowiednie obejmy serwisowe, aby w ogóle damper rozmontować na podzespoły. To są po prostu tuleje do imadła, które mają precyzyjnie wywierconą średnicę do chwycenia korpusu dampera. To ważne, bo jak źle złapiesz, to konstrukcja się gnie i kolejna część idzie w kubeł. Moja rada: dowiedz się, czy taka część jest w Foxie dostępna, czy w ogóle maja zapasy. W zasadzie przeróbka to odcięcie zbiornika, wytoczenie i nagwintowanie otworów na przewód, podtoczenia pod dwie uszczelki, dokupienie przewodu i skręcenie tego do kupy. Odpowietrzenie DHX'a jest wręcz banalne i myślę, że nie będziesz miał z tym problemu. W razie czego pisz do mnie na PW. Pomogę

www.foesracing.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości