ustawienia geo w bh 2004:)

kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

ustawienia geo w bh 2004:)

Post autor: kefas79 »

czesc
mam takie pytanie odnosie bh z 2004 r , nie bardzo jeszce orientuje sie jak to jest z jego geo , mam w manualu opisane 4 opisane pozycje dampera na wahaczu oraz 3 w ramie i pytanie takie ,jak to jest z geo np. wiekszy kat glowki w czym sie lepiej sprawuje przy dh czy w fr tak samo jesli chodzi o suport , lepiej miec wyzej czy nizej ustawiony , ja tak jezdze lekko freerajdowo lekko dh :) jakis schody, dropki ,lasek

oraz mam napisane w manualu takie cos :
Stroke (Big Hit Expert):69.85mm (2.75')
Stroke (Big Hit Comp):63.5mm (2.5')

co to oznacza?:)
dzieki z gory
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

niżej suport i bardziej płaski kąt do dh, wyżej suport i bardziej pionowa główka do fr. Jeśli chodzi o te 4 to masz w instrukcji opisane jaki kąt i jaki skok daje ci każde z poszczególnych mocowań od A do D. Jesli chodzi o te 3 w ramie to dowiedziałem sie niedawno tutaj na forum że zmieniają progresje, tzn bardziej liniowo masz na tej najwyższej, a na tej najbardziej w głąb ramy masz największą progresje. Co do tych ostatnich parametrów to też przeglądająć instrukcje zastanawiałem sie co one oznaczają ;)
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

troche nie orientuje sie w nazwach ,progresja to znaczy ze amor jest bardziej czuly szybciej odbija ? a najwieksza progresja to amor mniej czulszy jest ? jak to jest ;/
troche to glupie pytanie ale naprawde jest swiezak jesli chodzi o fulle
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

progresywne zawieszenie to takie, które wraz z większym wykorzystaniem jego skoku staje sie coraz twardsze, co utrudnia dobicie. Myśle że jasno :)
Liwcio
Posty: 690
Rejestracja: 16.09.2005 23:13:50
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Liwcio »

zawieszenie prgresywne: charakterystyka jest krzywą
zawieszenie liniowe: charakterystyka zblizona do lini prostej

i tak, zazwyczaj liniowe zawieszenie (mowa tu o tyle) stosowane jest w ramach dh i enduro, natomiast progresywne w ramach fr, chociaż tu też sa kwestie sporne, bo kultowa już v10 (04) ma progresywną charakterystykę ugięcia, także wszystko zależy od upodobań

z własnego doświadczenia wiem, że w bh (03, 04, 05) najlepiej ustawić damper na środkowej dziurce albo na tej górnej, ta dolna jak dla mnie to tylko pod powietrzne dampery, ale tak jak już wczesniej wspomniałem, kwestia indywidualnych upodobań ;)
http://www.pinkbike.com/photo/1612744
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

spoko dzieki za pomoc :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości