Marzocchi 2010 :> może ...

mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

groochas tam napewno jest platforma, a to, że jest na zewnątrz widelca eliminuje konieczność pompowania azotem, bo chłodzenie jest dobre, przez co charakterystyka pracy widła pzostaje cały czas taka sama. Jeżeli wszystko jest zamknięte w jednym cartridge'u to grzeje się na maxa. Poza tym jeżeli zbiornik jest na zewnątrz banalnie prosto można wstawić regulacje szybkiej i wolnej kompresji.
re5pect
Posty: 421
Rejestracja: 20.06.2007 19:04:18
Kontakt:

Post autor: re5pect »

moim zdaniem zbiorniczki obok lagi to przyszłość dal amortyzatorów. Za pare lat praktycznie każda licząca się marka będzie oferowała model z jakim "cudem" typu zbiorniczek. Może to tylko moja wizja?
gg: 4709451
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

re5pect niekoniecznie :) zbiorniczek w damperach powstał, żeby przy zwiększającej się długości montażowej móc zmieścić tam regulacje :)

W przednich w tłumikach jest na tyle dużo miejsca, że np. RS Psylo ma takowy zbiornik wyrównawczy wewnątrz tłumika. Kto rozbierał ten dokładnie wie o czym mówię :)

Ze względu na bardzo dużą ilość miejsca w przednich nie ma potrzeby wyciągania ich na zewnątrz lagi :) dla tego tylko BOS chapnął się na takie "fabryczne" rozwiązanie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

off_road rozbierałem psylo, XC, SL i nie natknąłem się na żaden zbiornik. Zbiornik jest po to, aby w nim poruszał się tłok oddzielający powietrze od oleju. Już wyżej napisałem dlaczego jest na zewnątrz. Co do zbiorników w damperach to nie są po to, aby zmieścić regulacje, bo weź np. Romica. To jest platforma, która powoduje zmiejszenie efektu "bujania", nurkowania podczas hamowania itp.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

mozartt a tłok dociskający olej to niby co? tylko tam zamiast skompresowanego powietrza jest zastosowana sprężyna...

W każdym zamkniętym tłumiku musisz zrobić system wyrównujący objętość oleju po wejściu tłoka. W psylo olej jest w 100% oddzielony od powietrza więc dodatkowy tłok ze sprężyną trzeba zaliczyć jako zbiornik wyrównawczy...
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość