Odchudzanie Glory DH 2008

Wjtk
Posty: 435
Rejestracja: 15.09.2008 15:51:01
Kontakt:

Odchudzanie Glory DH 2008

Post autor: Wjtk »

Witam mam seryjne glory na rok 2008 i jestem zainteresowany odchudzeniem go na nowy sezon. W związku z tym, że teraz można dorwać dość tanie części to proszę o pomoc.
Kopiuje specyfikacje:
# MANETKI: Shimano Deore XT RapidFire Plus, 9 biegów
# PRZERZUTKA PRZEDNIA: brak
# PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore XT
# HAMULCE: Shimano Saint hydrauliczne tarczowe, tarcze 203mm/180mm
# DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano Saint
# KASETA/WOLNOBIEG: SRAM PG970 11-34
# ŁAŃCUCH: Shimano HG93
# MECHANIZM KORBOWY: RaceFace Evolve DH X-Type 38z
# ŚRODEK SUPORTU: RaceFace Evolve DH X-Type
# OBRĘCZE: Mavic EX729
# PIASTY: Sunn Ringle Abbah
# SZPRYCHY: DT Competition
# OPONY: Michelin DH24 26x2.5"
# KIEROWNICA: RaceFace Diabolus, gięta
# WSPORNIK KIEROWNICY: RaceFace Diabolus ahead
# WSPORNIK SIODŁA: RaceFace Diabolus
# SIODŁO: WTB Road Performance
# PEDAŁY: Truvativ holzfeller

Budżet jakim dysponuje to 1000zł plus sprzedanie zamienianych części.
[b] Monkeyman [/b]
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

Kaseta- Ultegra 9sp / 105 / Tiagra
Łańcuch zostawić
Kół nie ruszać!! są dość lekkie i piekielnie wytrzymałe
Dętki są cholernie ciężkie oryginalnie, proponuje zamiast maxxisów DH założyć coś w stylu continental mtb 1.75-2.5 tanie dosc lekkie i dobrze pasuja do opon 2.5

Gdybys powaznie chcial odchudzac to tak:

-mostek i kiera Sunline V1
-Sztyca Thomson Elite- uciac
-Opony wymien moze na maxxisy (choc te misie sa geniealne, ale waza swoje)
-tytanowa sprezyna dampera
-Alu os do tylnej piasty
-Przerzutka z grotkim wozkiem XT lub cos z szosy... DURA ACE
-Napinacz LG1

No i moim zdaniem tyle. Bez kosmicznych czesci i pieniedzy (powiedzmy) zbijasz sporo wagi nie tracac nic na wytrzymalosci. Tez chcialem przerabiac ale uznalem ze waga Glory mi nie przeszkadza
http://www.endura.pl
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Wjtk

Jak liczysz sie z kasą:

# KASETA/WOLNOBIEG: Zmienic na szose (mniej wiecej tyle samo co sprzedaz ci wyjdzie)
# ŁAŃCUCH: Zmiana na KMC SL lub Yaban SL gold (40$)
# PIASTY: Zmiana na hope pro II na tyle, na przodzie mozna ostatecznie zostawic(100 funtów za tył)
# KIEROWNICA: Nooke proof z flood sale na CRC (http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28533)
# WSPORNIK KIEROWNICY: Atomlab Pimplite (40Ł na CRC. Taniej niz Hope czy krótki thompson a tez lekki)
# PEDAŁY: Wellgo Mg1 lub inny mg.

Tak licze jak na budzecie jestes. Pewnie uda sie jescze wcisnac tutaj lzejsza sztyce i do ubicia byloby dodatkowe 100g.

Napinacz jak AC sugeruje.
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

to w glorce sa detki ? ;o
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

Ostatnio ze swojej glorki urwałem ca. 110g w bardzo prosty i jak sie okazało niedrogi sposób :) Mianowicie wywałiłem dolna miskę sterowa wraz z dolną bieżnią (180g) i zamontowałem miskę wpuszczanych sterów FSA (60g + dolny stożek dorobiony u tokarza, bo miska była górna). Miskę mialem od kimpla ktory kupił całe stery wpuszczane 1,5-->1 1/8 za 18Euro.

Pozatym polecam zmianę tylnej oski na alu, Tylna piasta np Hope pro II, nowe korby sainta lub fsa gravity lighty, noi oczywiscie obrecze z 729 na 721 (100g na obręczy) i to odczujesz najwyrazniej + szprychy DT Competition
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Szprychy jeśli już to nie Competition a Alpine III

Odchudzać możesz na prawie każdym elemencie od wsporników, przez kierownice, ellemnty napędu, kół aż po śrubki.

Po prostu zastanów się na co masz ochotę.

Na Twoim miejscu na pierwszy ogień poszła by wymiana: dętek na lekkie, kasety ( koszmarnie ciężką masz ), łańcucha, kierownicy ( na Sunline v1 ), wspornika kierownicy ( Sunline All Mountain - bo lżejszy ), sztycy ( Thomson ), Siodełka ( wg upodobań ), koła ( np Hope +Alpine III + ex 721 )
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

przecierz w tubelesach nie ma detki :/ no chyba ze sie myle ?
Lisek-Tm
Posty: 1175
Rejestracja: 06.05.2006 18:08:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Lisek-Tm »

0gór a od kiedy mavic 729 sa bezdetkowe? :P
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

A od kiedy ex729 są tubless?
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

tzn ze to jest zwykla obrecz + detka + opona bezdetkowa ? :/



ps. mozna zamonstowac glorce damper powietrzny ? :>
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Jeśli opony są UST to tak jest jak napisałeś. Zresztą jaki problem, spuść powietrze i sprawdź.

Tak można zamontować damper powietrzny ( jeśli fox 5.0 Air to sugeruję jednak model 09 lub starszy ale po tuningu komory )
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

a dlaczego starszcze po tuningu ? i jak wyglada taki tuning ? a 09 bez ? :>
Acidusss
Posty: 137
Rejestracja: 15.11.2008 21:41:41
Kontakt:

Post autor: Acidusss »

Chodzi o zmianę komory powietrznej. Robi to między innymi mojo. W modelu 09 komora jest już fabrycznie zmieniona.
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

mozesz mi to troche objasnic ? :]
exbikerman
Posty: 161
Rejestracja: 20.01.2008 20:06:35
Lokalizacja: W-aw

Post autor: exbikerman »

0gór pisze:to w glorce sa detki ? ;o

przecierz w tubelesach nie ma detki :/ no chyba ze sie myle ?
0gór pisze:
mozesz mi to troche objasnic ? :]
0gór Jakkolwiek by tobie nie tłumaczyć i tak nie zrozumiesz. Twoje możliwości konstrukcyjne są bliskie zeru, co można sprawdzić na PinkBike :) Dobrze ze rower masz prosto ze sklepu bo niedaj boże mógłbyś coś spierdolić. Skoro twoje dzieła wyglądają następująco:

http://www.pinkbike.com/photo/2589161/

btw. szykuj sie na zapłate drugiej raty :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

exbikerman na oponach ust mozna tez jezdzic normalnie i wielu ludzi tak robi.

BTW. Masz jakis problem z ogórem? rozwiaz to na PM bo za najazdy na ludzi na forum szybko ten brakujacy pkt. zbierzesz.
exbikerman
Posty: 161
Rejestracja: 20.01.2008 20:06:35
Lokalizacja: W-aw

Post autor: exbikerman »

Spaced pisze:na oponach ust mozna tez jezdzic normalnie i wielu ludzi tak robi.
Nic przeczącego powyższemu nie napisałem :)

a Ogór mógł bez problemu jechać po innym i oczerniać ? Wtedy nic nie zrobiłeś.
Potem sam do Ciebie leciał żeby odkręcać sprawe, bo mu sie żarówka w głowie zaświeciła.
Pewnie, daj mi bana, jak Steel2'owi, który IMHO był chyba najmądrzejszą osobą na tym forum.
Shawnphono3
Posty: 145
Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: Shawnphono3 »

Spaced ja juz cie rozkminilem:) stary ty z tym dh-zonem masz to samo co ja kiedyś miałem (pewnie nie tylko ja) z counter-strike'iem : ) na szczescie ja juz z tego się wyleczyłem.
dzwońcie pod 0-700 i pytajcie o bolida
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Shawnphono3 po prostu jak jest zła pogoda mam duzo czasu wolnego ;)

exbikerman



przecierz w tubelesach nie ma detki :/ no chyba ze sie myle ?
[/quote]

Eee to sugerowało mi, ze uwazasz, ze w oponach tubeless nie mozna miec dętek...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość