Odchudzanie Glory DH 2008
Odchudzanie Glory DH 2008
Witam mam seryjne glory na rok 2008 i jestem zainteresowany odchudzeniem go na nowy sezon. W związku z tym, że teraz można dorwać dość tanie części to proszę o pomoc.
Kopiuje specyfikacje:
# MANETKI: Shimano Deore XT RapidFire Plus, 9 biegów
# PRZERZUTKA PRZEDNIA: brak
# PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore XT
# HAMULCE: Shimano Saint hydrauliczne tarczowe, tarcze 203mm/180mm
# DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano Saint
# KASETA/WOLNOBIEG: SRAM PG970 11-34
# ŁAŃCUCH: Shimano HG93
# MECHANIZM KORBOWY: RaceFace Evolve DH X-Type 38z
# ŚRODEK SUPORTU: RaceFace Evolve DH X-Type
# OBRĘCZE: Mavic EX729
# PIASTY: Sunn Ringle Abbah
# SZPRYCHY: DT Competition
# OPONY: Michelin DH24 26x2.5"
# KIEROWNICA: RaceFace Diabolus, gięta
# WSPORNIK KIEROWNICY: RaceFace Diabolus ahead
# WSPORNIK SIODŁA: RaceFace Diabolus
# SIODŁO: WTB Road Performance
# PEDAŁY: Truvativ holzfeller
Budżet jakim dysponuje to 1000zł plus sprzedanie zamienianych części.
Kopiuje specyfikacje:
# MANETKI: Shimano Deore XT RapidFire Plus, 9 biegów
# PRZERZUTKA PRZEDNIA: brak
# PRZERZUTKA TYLNA: Shimano Deore XT
# HAMULCE: Shimano Saint hydrauliczne tarczowe, tarcze 203mm/180mm
# DŹWIGNIE HAMULCA: Shimano Saint
# KASETA/WOLNOBIEG: SRAM PG970 11-34
# ŁAŃCUCH: Shimano HG93
# MECHANIZM KORBOWY: RaceFace Evolve DH X-Type 38z
# ŚRODEK SUPORTU: RaceFace Evolve DH X-Type
# OBRĘCZE: Mavic EX729
# PIASTY: Sunn Ringle Abbah
# SZPRYCHY: DT Competition
# OPONY: Michelin DH24 26x2.5"
# KIEROWNICA: RaceFace Diabolus, gięta
# WSPORNIK KIEROWNICY: RaceFace Diabolus ahead
# WSPORNIK SIODŁA: RaceFace Diabolus
# SIODŁO: WTB Road Performance
# PEDAŁY: Truvativ holzfeller
Budżet jakim dysponuje to 1000zł plus sprzedanie zamienianych części.
[b] Monkeyman [/b]
Kaseta- Ultegra 9sp / 105 / Tiagra
Łańcuch zostawić
Kół nie ruszać!! są dość lekkie i piekielnie wytrzymałe
Dętki są cholernie ciężkie oryginalnie, proponuje zamiast maxxisów DH założyć coś w stylu continental mtb 1.75-2.5 tanie dosc lekkie i dobrze pasuja do opon 2.5
Gdybys powaznie chcial odchudzac to tak:
-mostek i kiera Sunline V1
-Sztyca Thomson Elite- uciac
-Opony wymien moze na maxxisy (choc te misie sa geniealne, ale waza swoje)
-tytanowa sprezyna dampera
-Alu os do tylnej piasty
-Przerzutka z grotkim wozkiem XT lub cos z szosy... DURA ACE
-Napinacz LG1
No i moim zdaniem tyle. Bez kosmicznych czesci i pieniedzy (powiedzmy) zbijasz sporo wagi nie tracac nic na wytrzymalosci. Tez chcialem przerabiac ale uznalem ze waga Glory mi nie przeszkadza
Łańcuch zostawić
Kół nie ruszać!! są dość lekkie i piekielnie wytrzymałe
Dętki są cholernie ciężkie oryginalnie, proponuje zamiast maxxisów DH założyć coś w stylu continental mtb 1.75-2.5 tanie dosc lekkie i dobrze pasuja do opon 2.5
Gdybys powaznie chcial odchudzac to tak:
-mostek i kiera Sunline V1
-Sztyca Thomson Elite- uciac
-Opony wymien moze na maxxisy (choc te misie sa geniealne, ale waza swoje)
-tytanowa sprezyna dampera
-Alu os do tylnej piasty
-Przerzutka z grotkim wozkiem XT lub cos z szosy... DURA ACE
-Napinacz LG1
No i moim zdaniem tyle. Bez kosmicznych czesci i pieniedzy (powiedzmy) zbijasz sporo wagi nie tracac nic na wytrzymalosci. Tez chcialem przerabiac ale uznalem ze waga Glory mi nie przeszkadza
http://www.endura.pl
Wjtk
Jak liczysz sie z kasą:
# KASETA/WOLNOBIEG: Zmienic na szose (mniej wiecej tyle samo co sprzedaz ci wyjdzie)
# ŁAŃCUCH: Zmiana na KMC SL lub Yaban SL gold (40$)
# PIASTY: Zmiana na hope pro II na tyle, na przodzie mozna ostatecznie zostawic(100 funtów za tył)
# KIEROWNICA: Nooke proof z flood sale na CRC (http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28533)
# WSPORNIK KIEROWNICY: Atomlab Pimplite (40Ł na CRC. Taniej niz Hope czy krótki thompson a tez lekki)
# PEDAŁY: Wellgo Mg1 lub inny mg.
Tak licze jak na budzecie jestes. Pewnie uda sie jescze wcisnac tutaj lzejsza sztyce i do ubicia byloby dodatkowe 100g.
Napinacz jak AC sugeruje.
Jak liczysz sie z kasą:
# KASETA/WOLNOBIEG: Zmienic na szose (mniej wiecej tyle samo co sprzedaz ci wyjdzie)
# ŁAŃCUCH: Zmiana na KMC SL lub Yaban SL gold (40$)
# PIASTY: Zmiana na hope pro II na tyle, na przodzie mozna ostatecznie zostawic(100 funtów za tył)
# KIEROWNICA: Nooke proof z flood sale na CRC (http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28533)
# WSPORNIK KIEROWNICY: Atomlab Pimplite (40Ł na CRC. Taniej niz Hope czy krótki thompson a tez lekki)
# PEDAŁY: Wellgo Mg1 lub inny mg.
Tak licze jak na budzecie jestes. Pewnie uda sie jescze wcisnac tutaj lzejsza sztyce i do ubicia byloby dodatkowe 100g.
Napinacz jak AC sugeruje.
Ostatnio ze swojej glorki urwałem ca. 110g w bardzo prosty i jak sie okazało niedrogi sposób
Mianowicie wywałiłem dolna miskę sterowa wraz z dolną bieżnią (180g) i zamontowałem miskę wpuszczanych sterów FSA (60g + dolny stożek dorobiony u tokarza, bo miska była górna). Miskę mialem od kimpla ktory kupił całe stery wpuszczane 1,5-->1 1/8 za 18Euro.
Pozatym polecam zmianę tylnej oski na alu, Tylna piasta np Hope pro II, nowe korby sainta lub fsa gravity lighty, noi oczywiscie obrecze z 729 na 721 (100g na obręczy) i to odczujesz najwyrazniej + szprychy DT Competition

Pozatym polecam zmianę tylnej oski na alu, Tylna piasta np Hope pro II, nowe korby sainta lub fsa gravity lighty, noi oczywiscie obrecze z 729 na 721 (100g na obręczy) i to odczujesz najwyrazniej + szprychy DT Competition
Szprychy jeśli już to nie Competition a Alpine III
Odchudzać możesz na prawie każdym elemencie od wsporników, przez kierownice, ellemnty napędu, kół aż po śrubki.
Po prostu zastanów się na co masz ochotę.
Na Twoim miejscu na pierwszy ogień poszła by wymiana: dętek na lekkie, kasety ( koszmarnie ciężką masz ), łańcucha, kierownicy ( na Sunline v1 ), wspornika kierownicy ( Sunline All Mountain - bo lżejszy ), sztycy ( Thomson ), Siodełka ( wg upodobań ), koła ( np Hope +Alpine III + ex 721 )
Odchudzać możesz na prawie każdym elemencie od wsporników, przez kierownice, ellemnty napędu, kół aż po śrubki.
Po prostu zastanów się na co masz ochotę.
Na Twoim miejscu na pierwszy ogień poszła by wymiana: dętek na lekkie, kasety ( koszmarnie ciężką masz ), łańcucha, kierownicy ( na Sunline v1 ), wspornika kierownicy ( Sunline All Mountain - bo lżejszy ), sztycy ( Thomson ), Siodełka ( wg upodobań ), koła ( np Hope +Alpine III + ex 721 )
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 20.01.2008 20:06:35
- Lokalizacja: W-aw
0gór pisze:to w glorce sa detki ? ;o
przecierz w tubelesach nie ma detki :/ no chyba ze sie myle ?
0gór Jakkolwiek by tobie nie tłumaczyć i tak nie zrozumiesz. Twoje możliwości konstrukcyjne są bliskie zeru, co można sprawdzić na PinkBike0gór pisze:
mozesz mi to troche objasnic ? :]

http://www.pinkbike.com/photo/2589161/
btw. szykuj sie na zapłate drugiej raty

-
- Posty: 161
- Rejestracja: 20.01.2008 20:06:35
- Lokalizacja: W-aw
Nic przeczącego powyższemu nie napisałemSpaced pisze:na oponach ust mozna tez jezdzic normalnie i wielu ludzi tak robi.

a Ogór mógł bez problemu jechać po innym i oczerniać ? Wtedy nic nie zrobiłeś.
Potem sam do Ciebie leciał żeby odkręcać sprawe, bo mu sie żarówka w głowie zaświeciła.
Pewnie, daj mi bana, jak Steel2'owi, który IMHO był chyba najmądrzejszą osobą na tym forum.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
- Lokalizacja: wwa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość