5th element coil serwis manual
5th element coil serwis manual
Siemka! Potrzebuję serwisówki do tego dampera. Szukałem na forum ale nie zalazłem żadnych konkretnych informacji.
ryszo bajer w tym, że żaden mechanik nie poda Ci sposobu w jaki serwisuje dampery. Nikt Ci nie poda osadzania pływaka (floating piston) oraz jak go poskładać bez zapowietrzenia.
Nie bez powodu producenci chowają przed światem te informacje, są dostępne jedynie dla autoryzowanych serwisów.
Tak dodam, że nie znam osoby która za pierwszym razem dobrze poskładała damper...
hehe co drugi damper który składam pochodzi z takiego właśnie źródła, ktos wpada na pomysł samodzielnego serwisu, owszem rozłoży ale nie potrafi poskładać prawidłowo... a w tedy jest szukanie pomocy.
Nie bez powodu producenci chowają przed światem te informacje, są dostępne jedynie dla autoryzowanych serwisów.
Tak dodam, że nie znam osoby która za pierwszym razem dobrze poskładała damper...
hehe co drugi damper który składam pochodzi z takiego właśnie źródła, ktos wpada na pomysł samodzielnego serwisu, owszem rozłoży ale nie potrafi poskładać prawidłowo... a w tedy jest szukanie pomocy.

no to powiem nieskromnie off road, że musimy się poznać 
A tak poważnie to bardzo prosto jest SPRAWDZIĆ jak powinna być ustawiona membrana, trzeba zacząć demontaż od zbiorniczka wyrównawczego i zmierzenia jak głęboko siedzi. Łatwo sprawdzić też jakie powinno być ciśnienie, nie spuszczać bezmyślnie powietrza tylko najpierw zmierzyć jakie jest ciśnienie i napompować 1-2 bary więcej.

A tak poważnie to bardzo prosto jest SPRAWDZIĆ jak powinna być ustawiona membrana, trzeba zacząć demontaż od zbiorniczka wyrównawczego i zmierzenia jak głęboko siedzi. Łatwo sprawdzić też jakie powinno być ciśnienie, nie spuszczać bezmyślnie powietrza tylko najpierw zmierzyć jakie jest ciśnienie i napompować 1-2 bary więcej.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
- Lokalizacja: wwa
- Kontakt:
http://www.birota.ru/manuals/manitou/sw ... ger-sm.pdf tu jest opisany krok po kroku serwis swinger'a
to ze samemu sie nie da to jest nie prawda bo ja dalem rade zrobic swojego ROMICA do ktorego nie istnieje w PL pompka do pompowania;] i jakos go poskladalem i nie jest zapowietrzony....
wszystko da sie samemu zrobic tylko trzeba pokombinowac i pomyslec przede wszystkim.. bo kombinowanie "na pałe' zadnych efektow nie da...
polozenie membrany/plywaka mozna sprawdzic metoda prob i bledow..oczywiscie kazdorazowo sprawdzajac przy poprawnie odpowietrzonym damperze...
a jesli ktos chce sobie olej zmienic na zadszy i ma sprawny damper to moze pomierzyc to w taki sposob jaki napisal B.Z.
cala tajemnica tkwi w tym zeby damper zalac olejem w taki sposob zeby nie bylo w nim powietrza...oczywiscie nie liczac powietrza w zbiorniczku wyrownawczym...
wszystko da sie samemu zrobic tylko trzeba pokombinowac i pomyslec przede wszystkim.. bo kombinowanie "na pałe' zadnych efektow nie da...
polozenie membrany/plywaka mozna sprawdzic metoda prob i bledow..oczywiscie kazdorazowo sprawdzajac przy poprawnie odpowietrzonym damperze...
a jesli ktos chce sobie olej zmienic na zadszy i ma sprawny damper to moze pomierzyc to w taki sposob jaki napisal B.Z.
cala tajemnica tkwi w tym zeby damper zalac olejem w taki sposob zeby nie bylo w nim powietrza...oczywiscie nie liczac powietrza w zbiorniczku wyrownawczym...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Zależy jak mocno zapowietrzony jest damper, jeśli zareagujesz odpowiednio wszędzie to masz membranę/platformę/przegrodę (nie ważne jak zwał) w prawie tym samym miejscu. Samo zmierzenie zresztą nie oznacza, że nie trzeba i tak wiedzieć co i jak zrobić, tak więc spoko, nie musisz publicznie mnie dyskredytować żeby utrzymać klientelę... Jeszcze na twoją korzyść mogę dodać, że w damperach bez oddzielnego zbiorniczka nie ma żadnej możliwości rozebrania dampera bez przestawienia membrany.off_road pisze:B.Z. no to gratulacje precyzyjności i przemyślanych działań
Tylko do jednego sie przyczepię w momencie gdy damp sie zapowietrzy membrana jak to określiłeś zmienia położenie. Co innego 100% sprawny damper

-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
- Lokalizacja: wwa
- Kontakt:
Dokładnie, ja nie rozumiem ciebie off road, napewno nie jestes jedyna osoba ktora wie jak przeserwisować damper, ale skoro ktoś chce to zrobić sam a nie oddawać do serwisu to pisze tutaj tak? trudno zrozumieć. Jeżeli gość chce sobie sam to zrobić, to jesli ktos z was wie jak sie serwisuje 5th elementa to niech powie a nie kazdy wtrynia swoje 3gr ze to to, ze tamto sramto a to sie da a tego nie. Poza tym , wydaje mi się że ty off road i inni forumowicze robicie troche z igły widły z tymi damperami, nie jest to 7 biegowa skrzynia sekwencyjna w meredesie tylko zwykły tłumik+platforma, kiedyś odpowietrzenie hamulca było czymś trudnym, a wszystkiego da się nauczyć:P Żałosne jest to, że negując własnoręczne próby serwisu, próbujesz ściągać w ten sposób klientele. Poozdro
dzwońcie pod 0-700 i pytajcie o bolida
Shawnphono3 - prawda jest taka, że wiele ludzi nie ogarna budowy i zasady działania damperów i tutaj usługi takich osób jak off_road są nieocenione, ponieważ autoryzowane serwisy mają bandyckie stawki. Sama zasada działania jest prosta tak jak piszesz, to nie jest 7 biegowa skrzynia biegów. Ale z doświadczenia wiem,że ludzie nie mają często takich rzeczy jak "brudne" pomieszczenie z imadłem przykręconym na stałe do stołu czy właściwej pompki, a bez tego najlepiej się nie zabierać za temat, bo można sobie krzywdę zrobić, tak więc nie najeżdżałbym aż tak bardzo na off_roada, myślę że drobna uszczypliwosc na jaką sobie pozwoliłem pod jego adresem wystarczy.
Poza tym wydaje mi się, że w 5th elementach i Swingerach ustawienie przegrody nie jest krytyczne, dopuszczalny jest pewien rozrzut (z racji możliwości regulacji objętości zbiorniczka), a samo ciśnienie to można skorygować w każdym momencie i dobrać je drogą prób i błędów, traktując pomiar jako punkt wyjścia. Oczywiscie off_road ma rację, że mocno zapowietrzonego dampera to nie ma sensu mierzyć, wszystko i tak jest tam rozjechane i trzeba po prostu wiedzieć jak to było wcześniej. Jeśli jednak serwis będzie zrobiony jak tylko lekko coś zacznie siorbać to nie powinno być problemu.
Poza tym wydaje mi się, że w 5th elementach i Swingerach ustawienie przegrody nie jest krytyczne, dopuszczalny jest pewien rozrzut (z racji możliwości regulacji objętości zbiorniczka), a samo ciśnienie to można skorygować w każdym momencie i dobrać je drogą prób i błędów, traktując pomiar jako punkt wyjścia. Oczywiscie off_road ma rację, że mocno zapowietrzonego dampera to nie ma sensu mierzyć, wszystko i tak jest tam rozjechane i trzeba po prostu wiedzieć jak to było wcześniej. Jeśli jednak serwis będzie zrobiony jak tylko lekko coś zacznie siorbać to nie powinno być problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość