Manitou Travis - problem
Manitou Travis - problem
Witam
Mam mały problem z travisem. Wymieniłem w nim olej.... do tłumika dałem 5w a do smarowania syntetyk 5w-40 po 35ml na lage. I tu pojawił sie problem... po wymianie oleju widelec zrobił sie dobijalny.. wczesniej trudno bylo go dobic a teraz od byle czego dobija... Jaki moze byc tego powód ? jak go utwardzic ? czy przy wymianie oleju cos mogłem spaprac i przez to tak jest ??
Z góry dzieki za pomoc, pozdro
Mam mały problem z travisem. Wymieniłem w nim olej.... do tłumika dałem 5w a do smarowania syntetyk 5w-40 po 35ml na lage. I tu pojawił sie problem... po wymianie oleju widelec zrobił sie dobijalny.. wczesniej trudno bylo go dobic a teraz od byle czego dobija... Jaki moze byc tego powód ? jak go utwardzic ? czy przy wymianie oleju cos mogłem spaprac i przez to tak jest ??
Z góry dzieki za pomoc, pozdro
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
Nie znam budowy tego konkretnego modelu ale masz tam tłumik odpowiedzialny za kompresję ? Jeżeli tak to daj do niego gęstszy olej.
Digas > tłumik są zamknięte. Tam nie można wlać więcej oleju. Wlewa sie zawsze tyle samo: do pełna.
Digas > tłumik są zamknięte. Tam nie można wlać więcej oleju. Wlewa sie zawsze tyle samo: do pełna.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Ja osobiście nie polecam wlewania większej ilości oleju do tlumika, bo wtedy jest bardziej prawdopodobne ze go "rozerwie" a raczej zerwie gwint, ja tak w swoim mialem...
Na stronie www.manitoumtb.com znajdziesz gdzies instrukcje serwisu travisa i tam masz dokladnie napisane ile oleju masz wlac do tlumika, ewentualnie polecam troche gęstszy olej, bo Manitou to nie Marcok i można wlać gęstszy olej i nie bedzie tak zamulal.
Więc albo wymiana oleju, albo... Przyzwyczajenie się do dobijania, bo manitou ma to do siebie, że właśnie lubi dość często dobić, a raczxej wykorzystać cały skok... :P
Na stronie www.manitoumtb.com znajdziesz gdzies instrukcje serwisu travisa i tam masz dokladnie napisane ile oleju masz wlac do tlumika, ewentualnie polecam troche gęstszy olej, bo Manitou to nie Marcok i można wlać gęstszy olej i nie bedzie tak zamulal.
Więc albo wymiana oleju, albo... Przyzwyczajenie się do dobijania, bo manitou ma to do siebie, że właśnie lubi dość często dobić, a raczxej wykorzystać cały skok... :P
dobra cos zrobiłem ze nie dobija..
zalałem od nowa tłumik i sa tam tak jakby 2 tłoki jeden z góry .. odkreca sie go z górnym korkiem i ten z dołu co z ta rurka idzie i sie od dołu przykreca go i tam do tego górnego co jest pod korkiem go wkrecania w korona nalałem troche oleju ( tam do tego całego gdzie sa te całe sprezynki itp itd) i teraz nie ma szans zeby go dobic... i tak jakby zaczeła bardziej działac regulacja,która reguluje sie czerwonym pokretłem .. tzn zaczela cos dawac jak tam oleju wpałem..
bedzie to działac ??
DJ MICROS co miałes na mysli mowiac ze jak sie za duzo oleju wleje to sie gwinty zrywaja na tłumiku ??
zalałem od nowa tłumik i sa tam tak jakby 2 tłoki jeden z góry .. odkreca sie go z górnym korkiem i ten z dołu co z ta rurka idzie i sie od dołu przykreca go i tam do tego górnego co jest pod korkiem go wkrecania w korona nalałem troche oleju ( tam do tego całego gdzie sa te całe sprezynki itp itd) i teraz nie ma szans zeby go dobic... i tak jakby zaczeła bardziej działac regulacja,która reguluje sie czerwonym pokretłem .. tzn zaczela cos dawac jak tam oleju wpałem..
bedzie to działac ??
DJ MICROS co miałes na mysli mowiac ze jak sie za duzo oleju wleje to sie gwinty zrywaja na tłumiku ??
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
Przeczytałem...stwierdzam że masz za mało oleju w tłumiku temu dobija ja zawsze leje 5w... Travis będzie dla Ciebie pracował tak dobrze że nawet się tego nie spodziewasz czytając opinie użytkowników na innych forach...mi się udało naprawić tłumik który się rozpadł... ja robiłem tak... Sam musisz znaleźć optymalną ilość oleju pod siebie 
jeśli kogoś denerwuje zbyt powolne odbijanie TRAVISA zapraszam na PM
Steel2 Mylisz się...dasz więcej oleju to skok kończy się prędzej... twardszy nie będzie...ale jak będzie prędzej tłumił to go nie dobijesz

jeśli kogoś denerwuje zbyt powolne odbijanie TRAVISA zapraszam na PM

Steel2 Mylisz się...dasz więcej oleju to skok kończy się prędzej... twardszy nie będzie...ale jak będzie prędzej tłumił to go nie dobijesz

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
Wszystko na sprzedaż
greenman
po pierwsze sprawdz, czy dobrze dokręciłeś tłumik od dołu, tam, gdzie wchodzi ta "rurka" jak to nazwałeś, możesz tam dać kropelke tego niebieskiego loctite'a do zabezpieczania gwintów (tak zaleca manitou). Ja mialem taka sytuacje, że przy dużym dobiciu na zawodach, ten gwint na dole "wyskoczył" z korpusu tłumika, co równa się brakiem jakiegokolwiek tlumienia ;p. poźniej okazało się, że jest tam jeszcze troche gwintu, więc wlalem wiecej oleju niż trzeba, zakrecilem ugialem go stojąc i znowu się zerwał... Teraz mam już tamten gwint zaklejony na amen i dopilnowałem tego, żeby wlać dokladnie tyle oleju ile zaleca manitou. (to jest Travis Single 150, 2006, TPC+)
po pierwsze sprawdz, czy dobrze dokręciłeś tłumik od dołu, tam, gdzie wchodzi ta "rurka" jak to nazwałeś, możesz tam dać kropelke tego niebieskiego loctite'a do zabezpieczania gwintów (tak zaleca manitou). Ja mialem taka sytuacje, że przy dużym dobiciu na zawodach, ten gwint na dole "wyskoczył" z korpusu tłumika, co równa się brakiem jakiegokolwiek tlumienia ;p. poźniej okazało się, że jest tam jeszcze troche gwintu, więc wlalem wiecej oleju niż trzeba, zakrecilem ugialem go stojąc i znowu się zerwał... Teraz mam już tamten gwint zaklejony na amen i dopilnowałem tego, żeby wlać dokladnie tyle oleju ile zaleca manitou. (to jest Travis Single 150, 2006, TPC+)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości