Jak dla mnie zaawansowaną konstrukcją to można nazwać np prototypu nowych zabawek Cannondale'a ( pomijam, że to nie do zjazdu:
http://www.dh-zone.com/News/688.html ). Nie nazwę zaawansowaną konstrukcją "kilku pospawanych rurek".
Apo to zwykła rama, jakich wiele. Wyróżnia się jedynie niepotrzebnie dużym skokiem. Czy to wystarczy by nazwać zaawansowaną konstrukcją ? Dla mnie nie.
No wiesz, jeśli wziać pod uwagę prototypy to zaawansowanąkonstrukcją nie można nazwać F22 Raptor, tylko to co teraz robią zamiast niego w głębokiej tajemnicy przed całym światem. Zejdźmy na ziemię, ramy z kilkoma wyjątkami robi się prawie wyłącznie z aluminiowych rurek, niektóre są mniej a drugie bardziej skomplikowane. w tym przypadku zawieszenie jest dość niezwykłą konstrukcją, tak jak pisał jeden z przedmówców, działanie takiego zawieszenia to nie tylko większy skok, ale również nietypowa charakterystyka ugięcia.
Chyba nie czytacie BikeAction
Jakoś w przedostatnim numerze było story o Karpielu, no i był poruszony temat Armageddon'a... Gdybyście potrafili rozwalić kilka damperów w ciągu dwóch tygodni (jak Bender) o Apocalypse mielibyście pewnie inne zdanie. Główną funkcją dołożonego dampera nie jest dodatkowy skok, ale właśnie rozkład nacisku wywieranego na uginacz sprężynowy
Nie nie czytamy, bo wolimy pojeździć niz poczytać

Rozwalić kilka damperów w ciągu dwóch tygodni to bym potrafił, ba nawet kilka ram, ale nie uważam tego za powód do dumy. A tak poważnie to w normalnym DH nie jest coś takiego potrzebne, a w PL tym bardziej nie. Jeśli ktoś jest na pół samobójcą a na pól masochistą jak Bender to oczywiście, potrzebuje takiej ramki, ale my tu mówimy o wykorzystaniu tego w tym kraju i na potrzeby DH. Wystarczy połowa tego skoku, za to przydałoby się przynajmniej kilo mniej wagi, albo i 1,5... A to że zawsze znajdzie sie ktoś kto pojedzie tak, ze popsuje nawet czołg to zgadza się.