FR oraz DH

Skyline GT
Posty: 415
Rejestracja: 23.09.2007 18:30:27
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skyline GT »

Ale ogólnie 170mm . Przecież prawie nikt nie pozwoli sobie na takiego Karpiela .
Frrytkiii
sergio94
Posty: 188
Rejestracja: 14.07.2008 12:01:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sergio94 »

Z reguły jest coś takiego, że każda rama FR wytrzyma DH, a w przypadku stricte racingowych ram DH, duże dropy czy gapy mogą się nieprzyjemnie skończyć. W przypadku amortyzatorów jest tak samo. SKYLINE - to, że jakaś rama wytrzymuje ostre FR nie oznacza też, że jest do tego przeznaczona. Te wszystkie sztywniaki pod duże amory, to właśnie coś w stylu allround i do FR i DH się nadają, ale chyba tylko w Polsce ;)
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

Skyline GT pisze:- Glory Fainth 1-3
giant faith jak już i to jest bardziej do fr, nawet wg producenta i tego jak rower był składany seryjnie.
Niby można sobie obrócić linki i wtedy suport jest niżej, a kąty łagodniejsze, ale nie tak ta ramka została zbudowana.
Osobiście używam faitha do fr ;)
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Skyline GT pisze:DH:
- Karpiel Armageddon
- DunCon Cocker
- NS Core
:shock: :shock: :shock:

Rozwaliłeś mnie chłopie...
Sell: Rower - Intense M9
Uciu
Posty: 130
Rejestracja: 27.07.2008 12:01:41
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław
Kontakt:

Post autor: Uciu »

AlanCK te rowery co wymieniłeś to bardziej do slopestylu pasują :)
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Uciu Ja ich nie wymieniałem to po pierwsze.. po drugie dwa ostatnie to sztywniaki sztywniak nie ma nic wspólnego z DH...

A Karpiel Aramgeddon to Hardcore Freeride a nie żaden DH...
Sell: Rower - Intense M9
Uciu
Posty: 130
Rejestracja: 27.07.2008 12:01:41
Lokalizacja: Częstochowa / Wrocław
Kontakt:

Post autor: Uciu »

no fakt ze ich nie wymieniałeś. Nie wiem co masz na myśli pisząc że "sztywniak nie ma nic wspólnego z DH". Wiadomo, lepiej zjeżdżać na fullu ale sztywniak tez da radę. :)
ride2die
Posty: 39
Rejestracja: 16.11.2008 10:12:27
Kontakt:

Post autor: ride2die »

nie chcialbym byc przyczyna zadnych sporow tutaj ale karpiel tez jest na dh przynajmniej tak pisze przy opisach ramy :/ chociaz do fr mu blizej
ktos moze wie jaka wage ma rama lapierre dh 230
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Uciu sam mam Cockera... i niby staram sie jeździć DH ale spójrzmy prawdzie w oczy DH to ramy amortyzowane...

ride2die do DH to moim zdaniem bardziej Disco Volante ... Armageddon wg nie nadaje sie 300mm skoku... po co komu tyle... 200 spokojnie wystarcza na najostrzejsze DH...
Sell: Rower - Intense M9
royal delfi
Posty: 277
Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
Kontakt:

Post autor: royal delfi »

DH- to jazda z gory na czas, w ktorej dajesz jak najbardziej tylko możesz "ogień z dupy"
rowery do tego radzaju kolarstwa to najczęściej maszyny z amortyzatorami dwupółkami, które mają skoku od 180mm - 300 (nie znam amora który miałby więcej) i amoryzowaną wytrzymałąramą ramą, itd itp.
FR- to skakanie z hopek drobów itp. rower do tej odmiany składa się z jednopółkowego amora (choć nie zawsze) amoryzowanej lub nie ramy .
ruwenzori
Posty: 252
Rejestracja: 23.11.2008 11:30:53
Kontakt:

Post autor: ruwenzori »

A przy opisie sr duro pisze że jest do freeridu :shock: , a z rzeczywistością ma się to nie bardzo :)
pixo
Posty: 724
Rejestracja: 15.05.2006 19:35:41
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: pixo »

ramy dh (przykladowe):
-iron horse sunday
-intense m6
-santa cruz v10
-yeti 303
-turner dhr

ramy fr (rowniez przykladowe):
-kona stinky
-transition dirt bag
-iron horse 7point
itp.

ramy fr i dh roznia sie przedewszystkim geometrią (chyba :D) :)
www.mudserwis.com
Skyline GT
Posty: 415
Rejestracja: 23.09.2007 18:30:27
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skyline GT »

ruwenzori napisał:
A przy opisie sr duro pisze że jest do freeridu :Shocked: , a z rzeczywistością ma się to nie bardzo :Smile:

A jednak ma , bo potrafi dużo wytrzymać chocby mój i kolegi mojego. :P :mrgreen:
Frrytkiii
Michal4X
Posty: 1853
Rejestracja: 17.10.2007 16:22:12
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Michal4X »

pixo no roznia sie glownie geo, do dh moim zdaniem sa takie na ktorych mozna tylko dobrze zjechac, a dojechac juz troche ciezej.. do fr takie bardziej uniwersalne na zjazd, dojazd i nie za duzy podjazd (jak sie myle to nie piszcie jaki to ja nie jestem tylko pisze to co mysle:P)

co do amorkow, to do typowego dh bedzie boxxer wc i np fox40 a do fr raczej monster, shiver a z nizszych 66, totem..

i co najwazniejsze do dh bardziej uwage na wage (co rym :D) a w fr raczej juz tak sie ta waga nie przejmuje
ride2die
Posty: 39
Rejestracja: 16.11.2008 10:12:27
Kontakt:

Post autor: ride2die »

hmm ciekawi mnie jakby wygladal karpiel disco z jednopolkowym amorkiem hyhy i pod fr go zrobic
Louis
Posty: 104
Rejestracja: 15.11.2006 21:33:27
Lokalizacja: K. Wlk./Rbk
Kontakt:

Post autor: Louis »

Skyline GT hmm masz racje mam Core'a 2 z 2007 rama jest super mocna itd.w koncu to bitch :) dropy 5 m juz latałem i nic. ale osprzet to mały koszmar. prawde mowiac nie jest bardzo dobry. Rama moze byc jednak nadgarstki i kolana bola przy takich wyczynach. Rama moze przetrwac ostre FR ale pytanie czy nasze ciała....... Troche polemiki pozdro :)
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

FR i sztywniak, to po prostu wynalazek dla biedniejszych i z prawdzimym FR ma tyle samo wspólnego co DH ze sztywniakiem, czyli prawie nic. Dać się da. Na pelikanie też.

Rowery do FR są często bardziej pancerne o dość podobnej geo, jednak nie z tak nisko osadzonym suportem jak do DH ( ale to wynalazek ostatnich 2-3 lat ). Często ramy do FR są również krótsze. Wiele rowerów nadaje się i do DH i do FR ( pomijam czysto zawodnicze DH na światowym poziomie ). Kwestia indywidualnych upodobań.

Coraz więcej ludzi jeździ FR bez tricków ( to tak w odniesieniu do tego co powyżej koledzy napisali ) i to też FR. W sumie enduro i FR to praktycznie to samo, kwestia wytrzymałości sprzętu, szybkości i wielkości przeszkód ( i to wcale nie sztucznych, tylko w większości naturalnych ). W ostatnich 2 latach różnice między enduro a FR zaczynają się mocno zacierać.

Pierwotnie FR to były te same rowery co do DH, z dołożonymi tarczami z przodu. I tak naprawdę mocno się to nie zmieniło ( no może coraz mniej osób zakłada więcej niż 1 tarczę z przodu ale ta tendencja się odwróci jeszcze ( np poprzez Hammerschmidt'a i podobne rozwiązania ) ).
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
utros
Posty: 509
Rejestracja: 22.08.2004 11:48:28
Lokalizacja: z wioski zwanej Wyry
Kontakt:

Post autor: utros »

Steel2 pisze:W sumie enduro i FR to praktycznie to samo, kwestia wytrzymałości sprzętu, szybkości i wielkości przeszkód ( i to wcale nie sztucznych, tylko w większości naturalnych ). W ostatnich 2 latach różnice między enduro a FR zaczynają się mocno zacierać.

i własnie pod takim znaczeniem znam FR, wolnosc, dowolnosc, bez ograniczen, for fun
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
ride2die
Posty: 39
Rejestracja: 16.11.2008 10:12:27
Kontakt:

Post autor: ride2die »

ile moze kosztowac new rama karpiela disco volante ? na stronce patrzylem ale tam jakis babol chyba jest bo jak daje sie do koszyka to 2500zl wychodzi predzej by tam pasowalo euro ^^
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość