montowanie dampera na łożyskach igiełkowych??
montowanie dampera na łożyskach igiełkowych??
No wiec...nie lubie mieć luzów gdziekolwiek, zwłaszcza na zawieszeniu, bo podchodząc człowieka po jakimś czasie kurw*** bierze jak sie coś w kółko tłucze, tym bardziej jadąc.
I teraz mam pare pytań, bo cos mi tu nie gra, mamy damper z tymi dwoma otworami, w otwór wchodzą takie cinkie (w dhxie czerwone od środka) tulejki, w nie znowóż wchodzą już grube i szerokie, zrobione z jakiejś stali czy czego tam, no a w tą grubą wchodzi już właściwa śruba czy oś, którą się skręca z częscią zawieszenia przekłądającą wszystkie siły na damper. No i teraz, wiadomo że praca zawieszenia wymusza ruchy obrotowe na wyeżej wymienionych elementach, tlyko gdzie one mają występować? Stawiałem na pomiędzy ta grubą tuleją, a ta cienką co wchodzi w oko dampera, ale w serwisie usłyszałem co innnego, ze to połączenie nieruchome. Wiec gdzie niby, pomiędzy osią głowną a tą grubą metalową? Jeśli tak, to jak , skoro ta oś skręca element zawieszenia i ściska nim grubą tuleje, ni chu** się ona nie ruszy, a jak już będzie dostatecznie lużno to pojawią się luzy pomiędzy nią a osią bo się tak dokładnie nie spasuje nigdy i dodatkowo z upływem czasu tarcie metal o metal spowoduje wyrobienie, już nie mówie że gruba tuleja ryłaby po elemencie zawieszenia, będac nieruchomą.
Natknąłem się na cos takiego:
http://www.mountainbikecomponents.co.uk ... er+Bearing
rozwiązałoby to właściwe całkowicie problem tarć i luzów w tej częsci roweru, stosował ktos kiedyś taki patent? da się dorwać gdzieś takie elementy w Polsce robione do rowerów? czy trzeba kombinowac po hurtownaich łożysk i czego tam jeszcze...:|
I teraz mam pare pytań, bo cos mi tu nie gra, mamy damper z tymi dwoma otworami, w otwór wchodzą takie cinkie (w dhxie czerwone od środka) tulejki, w nie znowóż wchodzą już grube i szerokie, zrobione z jakiejś stali czy czego tam, no a w tą grubą wchodzi już właściwa śruba czy oś, którą się skręca z częscią zawieszenia przekłądającą wszystkie siły na damper. No i teraz, wiadomo że praca zawieszenia wymusza ruchy obrotowe na wyeżej wymienionych elementach, tlyko gdzie one mają występować? Stawiałem na pomiędzy ta grubą tuleją, a ta cienką co wchodzi w oko dampera, ale w serwisie usłyszałem co innnego, ze to połączenie nieruchome. Wiec gdzie niby, pomiędzy osią głowną a tą grubą metalową? Jeśli tak, to jak , skoro ta oś skręca element zawieszenia i ściska nim grubą tuleje, ni chu** się ona nie ruszy, a jak już będzie dostatecznie lużno to pojawią się luzy pomiędzy nią a osią bo się tak dokładnie nie spasuje nigdy i dodatkowo z upływem czasu tarcie metal o metal spowoduje wyrobienie, już nie mówie że gruba tuleja ryłaby po elemencie zawieszenia, będac nieruchomą.
Natknąłem się na cos takiego:
http://www.mountainbikecomponents.co.uk ... er+Bearing
rozwiązałoby to właściwe całkowicie problem tarć i luzów w tej częsci roweru, stosował ktos kiedyś taki patent? da się dorwać gdzieś takie elementy w Polsce robione do rowerów? czy trzeba kombinowac po hurtownaich łożysk i czego tam jeszcze...:|
http://dhcyc.pinkbike.com
Obracają się tuleje ślizgowe względem montażowych
ogolnie całoś ślizga się po tym "czerwonym" i to na tym ma się całość poruszać
Nie powinno być luzu pomiędzy teflonem a tulejami z alu
bo te teflonu nie wycierają dlatego są z alu a nie stali 
Łozyska w miejscach montażowych stosuje się owszem ale do damperów POWIETRZNYCH
one są dużo bardziej narażone na rozpierniczenie w momencie gdy damper w trakcie ugięcia postawi się w poprzek
np przy giętkim wachaczu.
Na moje oko masz nieorginalne tuleje które ktoś dorobił... i dla teog masz luz
Kup w cult bikes za 30zł dobre tuleje i będzie git 

Nie powinno być luzu pomiędzy teflonem a tulejami z alu


Łozyska w miejscach montażowych stosuje się owszem ale do damperów POWIETRZNYCH


Na moje oko masz nieorginalne tuleje które ktoś dorobił... i dla teog masz luz


-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
- Kontakt:
off_road to dlaczego w damperach BOSa są seryjnie łożyska igiełkowe? 
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/6540

http://www.sicklines.com/gallery/showph ... photo/6540
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
- Kontakt:
apropo damperow... mam Vanilke RC i w jednym oczku mam wytarty teflon... jedna tuleja ma minimalny luz praktycznie nie wyczuwalny a druga jest na sztywno..nie ma luzow (ale sie obraca) i jak zamienilem tuleje miejscami to jest to samo..w tym wytartym oczku jest minimalny luz a w tym nie wytartym jest sztywno....
czy da sie cos z tym zrobic?
czy da sie cos z tym zrobic?
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
generalnie takie luzy to typowa przypadłość sundaya 05-06. w nowszych modelach tego typu tendencje zredukowali prawie do zera, stosując inne łączniki w dw. linku. Zauwaz ze masz taką szeroką kolyske na gorze, a w nowszych modelach jest zwezona przy damperze, a tulejki są bardzo cienkie/krótkie i mozliwe, ze jest tez gwint zamiast nakretki z drugiej strony. Pytalem kiedys w IH, i za set do takiej przebudowy (tj. lozyska, dw linkowe kołyski, srubki, tulejki, dystanse oraz inne srutki-prutki) wołali okolo 240$. Do tego mozesz wtedy zalozyc praktycznie kazdy damper, łącznie z vividem ( na obecnym secie albo nie wejdzie albo bedzie gdzies uderzac). Jak zmienisz tulejki, lub je jakos fajnie przeprojektujesz przy okazji to moze pomoze, ale wielce prawdopodobnym jest ze to wroci, czego nie zycze, gdyz sam wiem jak wku*wiające to potrafi być.
off_road pisze:Łozyska w miejscach montażowych stosuje się owszem ale do damperów POWIETRZNYCH Smile one są dużo bardziej narażone na rozpierniczenie w momencie gdy damper w trakcie ugięcia postawi się w poprzek Smile np przy giętkim wachaczu.
Czy ja tu napisałem TYLKO I WYŁĄCZNIE DO POWIETRZNYCH?? widze na tym forum wszyscy lubią się ciskać o wszystko hehe

-
- Posty: 95
- Rejestracja: 05.06.2007 16:56:23
- Kontakt:
Srejsd, że można linki kupić to ja wiem, naszukałem się troche o sundayu w końcu:P widziałem rame z 08 i tam jest to bardzo fajnie zrobione, zwłaszcza dolny punkt obrotu w ramie połączony z mocowaniem dampera od dołu, w 05-06 jest to poprostu głupie, dlatego wydaje mi się, ze jedynym wyjściem zeby na dłuższy okres luzy skasować i żeby się wszystko kręciło to są te łożyska...
http://dhcyc.pinkbike.com
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
dhcyc - od strony teoretycznej to łożyska igiełkowe jak najbardziej ale problem jest w tym, że jest trudno dostać hermetyczne a jak wiemy; błoto i woda na trasie, mycie z ęża wodą lub karcherem - więc brak szczelności szybko je zabije.
Drugi sezon jeżdżę na tulejkach z NYLONU (nazywa się to Hula hoop bushes) - wytrzymują wszystko i nie łapią luzów skutecznie zastępując oryginalne tulejki w FOX'ach i Manitou. Można je zamówić u producenta;
http://www.mountainbikecomponents.co.uk ... ong+Bushes
Drugi sezon jeżdżę na tulejkach z NYLONU (nazywa się to Hula hoop bushes) - wytrzymują wszystko i nie łapią luzów skutecznie zastępując oryginalne tulejki w FOX'ach i Manitou. Można je zamówić u producenta;
http://www.mountainbikecomponents.co.uk ... ong+Bushes
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
siema ja kupiłemsunna radicalapo pewnym czasie zauważyłem ze praca jest duzo plynniejsza przy popuszczonych srubach ale jest luz więc zamówilem sobie w sklepie łozyska na wymiar koszt to 35 zł wklada się jak zwykle tulejki ale , praca jest o wiele lepsza , nic nie stuka , jezeli się nie myle to i zywotnośc takich łozysk jest o wiele dłuzsza od standardowych tulejek
ponizej foto


ponizej foto


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości