Cala prawda o Konie stinky primo 2007

re5pect
Posty: 421
Rejestracja: 20.06.2007 19:04:18
Kontakt:

Post autor: re5pect »

BenQBoss na pewno nie za taką kase... Do 3000 kupisz o niebo lepszą rame z UK albo Niemiec, np. Nicolai'a, może Foesa itd. nie pakuj się w Kone...
gg: 4709451
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Nerwus - zarzucasz, że praca zawieszenia jest typowo do FR... A do czego przepraszam jest ta rama? Do DH to jest Stab. W FR zawiecha ma nie dobijać a nie zapewniać jakąś super-pracę, jak ktoś chce mieć miekko i rowno niech sobie kupi Citroena C6 a nie rower. W ogóle gdzie się skacze tak dominują 1-zawiasy. 4-bar, VPP i ogniwo Horsta to nie jest żadna nowosć i gdyby było to tak genialne rozwiązanie z samymi zaletami to już by dawno miały to wszystkie fulle.

Sam jeżdzę na 4 zawiasie i tak jak pisałem wcześniej - szczęki z ziemii nie zbieram. To nieprawda co piszą, ze taka konstrukcja jest bardziej odporna na bujanie, to nie wynika z konstrukcji tylko z kątów ustawienia łączników w 4 zawiasie i wahacza w 1 zawiasówce. Nie jest tez prawdą, że 4-bar w ogóle się nie usztywnia - też się usztywnia, tylko mniej i tak jak pisałem wczesniej nie zawsze jest to wadą, bo jak trzeba się wybić to jak najbardziej wskazane jest usztywnienie się zawieszenia po mocnym kopnięciu w pedał. Zgodzę się tylko, że przy hamowaniu to zawsze lepiej jest jak wybiera nierówności, ale i tutaj jest wyjście w 1-zawiasie, wspomniany pływający zacisk.
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

B.Z. Przepraszam bardzo, ale jeśli łaskawie byś przeczytał, to BenQBoss szuka ramy do DH,
ja nastawiam sie na dh. kasy na rame mam 3000zl

Tak więc już wiesz czemu tak napisałem.
Big hit też jest ogólnie do FR, a zawiecha pracuje o niebo lepiej i ma normalne kąty.

B.Z. pisze:W ogóle gdzie się skacze tak dominują 1-zawiasy. 4-bar, VPP i ogniwo Horsta to nie jest żadna nowosć i gdyby było to tak genialne rozwiązanie z samymi zaletami to już by dawno miały to wszystkie fulle.
Tak się składa że Kona to 4bar czyli jedno zawias z belkami pośredniczącymi.

Tylko VPP i ogniwo Horsta to 4 zawiasy z tego co wymieniłeś.

I nikt tutaj nie napisał, że w 4 zawiasach pozbyto się całkowicie bujania i blokowania zawiechy podczas hamowania. Bo żaden system nie jest idealny.

A akurat 4bar z jedno zawiasów to chyba się najgorzej nadaje do DH.

BTW. ja się przesiadłem ze Stinkacza na Glory i szczęka mi opadła...
Rider_3D
Posty: 78
Rejestracja: 27.06.2007 08:26:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Rider_3D »

Siema ja bym polecil PRODIGY FREEDOM:D na poczatek wystarczy a puzniej kupisz cos lepszego jak bedziesz wiedzial dokladnie:P:D
http://www.pinkbike.com/photo/6771480/?s5
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

PÓżniej to będzie żałował jak tą ramę kupi. W niczym nie jest lepsza od stinky. Zwykły prymitywny jednozawias, nawet bez pływającego hamulca.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
royal delfi
Posty: 277
Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
Kontakt:

Post autor: royal delfi »

Rider_3D Prodigy Freedom? to chyba szkoda przepłacać 1800 zł skoro za 800 zł kupisz Signa fr 2 a to jedno i to samo jest... ;p
kar0l
Posty: 222
Rejestracja: 11.11.2006 21:18:01
Kontakt:

Post autor: kar0l »

Weźcie też pod uwagę, że mało kto jeździ w Polsce czyste DH, po prostu warunki nie sprzyjają :(
Ja sam mam Kone Cowan i nie uważam, że jest słaba. Nie dziwcie się, że Kony pękają, bo skoro są projektowane np pod widelec 100mm to 180 raczej nie zniosą...
Nerwus może miałeś trochę pecha z tą Koną, jak ktoś wcześniej napisał były lepsze i gorsze roczniki.
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

kar0l ale w konie główki też odpadają na potęgę, no i taki feler z wahaczem, mostami w 2006. "Szkoda życia" i kasy na ramę jak można mieć za tą kasę lepsze.
BenQBoss
Posty: 23
Rejestracja: 17.03.2008 18:46:18
Kontakt:

Post autor: BenQBoss »

no ok kony nie kupie ale podajcie mi konkretne modele które bym mógł kupić:D
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

SeraaX pisze:ale w konie główki też odpadają na potęgę, no i taki feler z wahaczem, mostami w 2006. "Szkoda życia" i kasy na ramę jak można mieć za tą kasę lepsze.
Cały czas właśnie chcę to powiedzieć.

kar0l pisze:może miałeś trochę pecha z tą Koną, jak ktoś wcześniej napisał były lepsze i gorsze roczniki.
No w pewnym sensie tak, ale jak można mieć zaufanie do takiej firmy jeśli taki bubel dają na sprzedaż?


BenQBoss Porozglądaj się np. za Specialized Big Hit, do 3tyś powinieneś kupić nowego, a jest to bardzo fajna rama, zawieszenie jest na prawdę przyzwoite, kąty też nie głupie i taka rama będzie dobrą bazą dla dalszej rozbudowy dla początkującego.
Tutaj jakieś linki znalezione na szybko:
Big Hit
http://allegro.pl/item517803114_rama_sp ... ox_07.html

Może ten 7point7?? niby do FR ramka ale DW-Link i wygląda na zadbaną.
http://allegro.pl/item522482028_iron_ho ... fr_dh.html

Ogólnie to jakoś mało ram ciekawych jest na allegro.
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Na allegro jest nowy stab bez dampera za 2600zł, więc też to może być ciekawą alternatywą.
Noldorek
Posty: 653
Rejestracja: 01.12.2007 11:42:50
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: Noldorek »

A jeśli chłopak chce DH to za 3 tyś spokojnie może mieć ramę DH...popatrz powyżej na moje linki :) naprawdę wybierając miedzy BH a zumbi brał bym zumbi :) albo staba :) ale jak kony nie chcesz to szukaj czegoś z rozsądnym skokiem :)
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6438250
Wszystko na sprzedaż
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

B.Z. Przepraszam bardzo, ale jeśli łaskawie byś przeczytał, to BenQBoss szuka ramy do DH,
No i co z tego? Jeśli umie czytać ze zrozumieniem to po moim wpisie będzie wiedział, że jednak Kona nie specjalnie będzie się nadawała, nigdzie zresztą nie zarekomendowałem tej ramy, jedynie zaprzeczyłem jakoby to był syf totalny jak się tutaj sugerowało. Do tego , do czego została stworzona jej praca jest OK.
W ogóle gdzie się skacze tak dominują 1-zawiasy. 4-bar, VPP i ogniwo Horsta to nie jest żadna nowosć i gdyby było to tak genialne rozwiązanie z samymi zaletami to już by dawno miały to wszystkie fulle.



Tak się składa że Kona to 4bar czyli jedno zawias z belkami pośredniczącymi.

Tylko VPP i ogniwo Horsta to 4 zawiasy z tego co wymieniłeś.

Jo, racja, tylko co z tego ma niby wynikać oprócz tego że się pomyliłem?

I nikt tutaj nie napisał, że w 4 zawiasach pozbyto się całkowicie bujania i blokowania zawiechy podczas hamowania. Bo żaden system nie jest idealny.
Tutaj nie, ale ogólnie chodzą takie opinie podsycane przez różnych gazetowych szamanów (jakie to szczescie że wyleczyłem się czytania gazet) że to 8 cud świata, że ni ma z tym żadnych problemów, ktoś kto najpierw poczyta sobie takie rzeczy a później wdepnie tutaj i poczyta że Kona to syf to naprawdę będzie oczekiwał cudów-nie-widów.
A akurat 4bar z jedno zawiasów to chyba się najgorzej nadaje do DH.
Nie koniecznie, wszystko zależy od tego w jakim stopniu progresywne będzie zawieszenie, dźwignie można poustawiać tak, że dadzą liniowy skok. Oczywiście, taki 4-bar będzie miał pewne cechy, których nie da się przeskoczyć, takie jak usztywnianie się przy przyspieszaniu, ale i to na niektórych trasach, zwłaszcza tych gdzie trzeba troszkę popedałować może się okazać plusem.
Nerwus
Posty: 347
Rejestracja: 17.11.2006 23:19:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Nerwus »

B.Z.
B.Z. pisze:No i co z tego? Jeśli umie czytać ze zrozumieniem to po moim wpisie będzie wiedział, że jednak Kona nie specjalnie będzie się nadawała, nigdzie zresztą nie zarekomendowałem tej ramy, jedynie zaprzeczyłem jakoby to był syf totalny jak się tutaj sugerowało. Do tego , do czego została stworzona jej praca jest OK.
To z tego, że sam zwracałeś mi uwagę, że ramę do FR oceniam jak ramę do DH, koleś szuka ramy do DH więc mówię, że ta rama się nie nadaje do tego.
Do tego do czego została stworzona to można mieć inna ramę w tym przedziale cenowym a o wiele lepszej jakości, która i w DH ogarnie lepiej niż Stinky... No chyba, że ktoś się banknotami 200zł podciera to może sobie kupić 5 rowerów do każdej dyscypliny.... zresztą pomyśl, w ciągu 3 sezonów, w tym jeden wyjazd w góry a mi pękły mosty i wahacz.... i po tym wszystkim mam mówić, że Stinky to wspaniała rama?
B.Z. pisze:Jo, racja, tylko co z tego ma niby wynikać oprócz tego że się pomyliłem?
No nie wiem, może przeczytaj wcześniejsze swoje posty bo jeszcze się okaże, że gdzieś indziej też się pomyliłeś?
B.Z. pisze:Tutaj nie, ale ogólnie chodzą takie opinie podsycane przez różnych gazetowych szamanów (jakie to szczescie że wyleczyłem się czytania gazet) że to 8 cud świata, że ni ma z tym żadnych problemów, ktoś kto najpierw poczyta sobie takie rzeczy a później wdepnie tutaj i poczyta że Kona to syf to naprawdę będzie oczekiwał cudów-nie-widów.
Jeździłem na Stinkaczu 3 sezony i wiem jakie to pracuje, pff przepraszam - "ugina się".
Po przesiadce na Glory FR w tym sezonie widzę różnice, i mając świadomość tego, że kupiłem tą rame za 3500zł to Kona pomimo, że jest lżejsza nawet do pięt nie dorasta glorce.

Pytanie do większości:
Mając do wyboru Kone i Glory FR co byście wybrali?
Moim zdaniem jest to pytanie retoryczne.

Co do tych szamanów to ja nie czytam gazet, a co do opinii, to najlepiej mieć swoją własną opartą na własnych doświadczeniach bo od tego to ma się swój własny rozum...

BTW. Robi się Offtopic, także ja już więcej nie odbiegam od tematu.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

B.Z. gazetowy szaman :) !!! dobre,dobre... miałem mały epizod z kretynem gazetowym, sporo śmiechu wynikło....ale widzę że ktoś to nawet czytał ;)

a w temacie to ja polecę od siebie zupełnie z innej beczki - rower w klasie ENDURO !!!

od 12-15kg kpl rower a skok 160mm.

wiem że zaraz się zacznie że głupoty albo takie tam ale ja po prostu taki rower polecam każdemu kto chce pociskać w górach i mieć jeden rower do wszystkiego. Wielu nie docenia klasy ENDURO a szkoda....lekkie, zwinne,skoczne,sztywne, tanie,uniwersalne a i skok posiadają odpowiedni na nasze XC-DH.

Kolega ma raczej małą masę własną a co za tym idzie z siłą może mieć kłopoty !! Rasowe maszyny FR/DH lekkie nie są... 14kg enduro a 18 dh to bardzo dużo .

Pozdrawiam i serdecznie życzę udanego sezonu z rowerem w tle
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
kweber
Posty: 48
Rejestracja: 08.05.2005 16:37:10
Lokalizacja: krak
Kontakt:

Post autor: kweber »

Schodek pisze:Wielu nie docenia klasy ENDURO a szkoda....lekkie, zwinne,skoczne,sztywne, tanie,uniwersalne a i skok posiadają odpowiedni na nasze XC-DH
masz rację stary skurczybyku....
ja sobie chwalę to co mi kiedyś poleciłeś i w końcu - namówiłeś.
rower lekki i uniwersalny - i można się wiele nauczyć :lol:
[S] SPEC ENDURO SX 04;
http://www.pinkbike.com/photo/4016839/
GG: 4891043
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Schodek - ja się zastanawiam czy ci kolesie w gazetach w ogóle jeżdżą czy tylko oglądają rowery a później piszą co im ślina na język przyniesie. Ja sam nie jestem fanatykiem odchudzania roweru , ale jak coś waży w całości grubo poinad 20 kg to coś tu jest nie halo i trudno usprawiedliwić to choćny najlepszą pracą, tym bardziej że tak jak pisał Steel (ma chłop obsesję na punkcie ortografii, ale w sprawach technicznych to ma łeb) takie zawieszenie to nic nowego, dużo rowerów to ma i prauje podobnie przy normalnej wadze.


Nerwus:
B.Z. napisał:
Jo, racja, tylko co z tego ma niby wynikać oprócz tego że się pomyliłem?

No nie wiem, może przeczytaj wcześniejsze swoje posty bo jeszcze się okaże, że gdzieś indziej też się pomyliłeś?
Proponuję powołać komisję śledczą i zbadać dokładnie tą sprawę. na przewodniczącego proponuję Giertycha... A tak bardziej poważnie to znajdziesz masę drobnych błędów - ten się nie myli kto nic nie robi...
To z tego, że sam zwracałeś mi uwagę, że ramę do FR oceniam jak ramę do DH, koleś szuka ramy do DH więc mówię, że ta rama się nie nadaje do tego.
Do tego do czego została stworzona to można mieć inna ramę w tym przedziale cenowym a o wiele lepszej jakości, która i w DH ogarnie lepiej niż Stinky... No chyba, że ktoś się banknotami 200zł podciera to może sobie kupić 5 rowerów do każdej dyscypliny.... zresztą pomyśl, w ciągu 3 sezonów, w tym jeden wyjazd w góry a mi pękły mosty i wahacz.... i po tym wszystkim mam mówić, że Stinky to wspaniała rama?
1. Trzeba było od razu napisać że to rama do FR a nie DH a nie się pastwić, że praca beznadziejna i ogólnie nie teges. jak bym zapytał czy NRS to dobra rama to co byś napisał?
2. Co do trwałości się nie wypowiadam bo nie sprawdzałem, niemniej jednak jeśli jednemu pęka a innemu nie to raczej jest to brak techniki, ewentualnie mówiąc dyplomatycznie technika Bendera.
3. nie masz mówić że to wspaniała rama, ale nie krytykuj jej za pracę która do FR jest OK
Jeździłem na Stinkaczu 3 sezony i wiem jakie to pracuje, pff przepraszam - "ugina się".
Po przesiadce na Glory FR w tym sezonie widzę różnice, i mając świadomość tego, że kupiłem tą rame za 3500zł to Kona pomimo, że jest lżejsza nawet do pięt nie dorasta glorce.
Ja jeżdżę na Brodie Devo 2004, praca jest świetna i to z prostą Vanillą R, tyle, że przy skokach to jest niepotrzebne. Zdecydowania za mała jest progresja, utwarsdza się dopiero w końcowej fazie skoku. no i mam to w głębokim poważaniu wszystkie wady 1-zawiasowców skoro pozwalaja latać wyżej i lądować pewnie, bez dobicia. Pewnie, w DH to są realne straty czasowe, ale Kona nie powinna być oceniana jako rama do DH.
Pytanie do większości:
Mając do wyboru Kone i Glory FR co byście wybrali?
Moim zdaniem jest to pytanie retoryczne.
Ja odpowiem jako pierwszy - żaden z powyższych. Giant - wiadomo dlaczego, za to Kona ma za długi Chainstay (ciekawe że na to nikt nie zwrócił uwagi, to jest IMO o wiele większa wada niż 1-zawiasowe zawieszenie), wolałbym coś bardziej zwartego. Nigdzie nie napisałem, ze to jest idealny rower i że za taki go uważam, tyle, że po pierwsze obrywa mu się tutaj z niewłaściwego paragrafu, a po drugie jest masa gorszych rzeczy. Jak bym miał do FR wybierać miedzy tymi dwoma wynalazkami bo byłyby to ostatnie dwie produkowane na świecie ramy to wybrałbym mimo wszystko Konę.
Co do tych szamanów to ja nie czytam gazet, a co do opinii, to najlepiej mieć swoją własną opartą na własnych doświadczeniach bo od tego to ma się swój własny rozum...
Ja też. I ten rozum podpowiada, ze w FR lepiej jest mieć lżejszy rower niż wybierający wszystkie nierówności i że idealny rower o FR nie będzie dobry do DH, co nie znaczy, że można na tym sprzęcie powywieszać psy.
Schodek
Posty: 3217
Rejestracja: 28.09.2005 08:16:56
Lokalizacja: Katmandu
Kontakt:

Post autor: Schodek »

B.Z. ten redaktor był wyjątkowo oporny na wiedzę ale on sie znał na wszystkim najlepiej bo pracował w miałkiej gazecie. Wiesz jak jest jak sponsorujesz artykuły ??
Piszą co sponsor chce a plebs to następnie czyta i sie nawet nie zastanawia czy to prawda...idealnie to widać w pismach motoryzacyjnych gdzie czasem doskonałe auto dostaje średnie oceny bo ma jakieś nieistotne detale...ehh szkoda gadać.

Rower pracuje dopiero wtedy gdy sie go zestroi odpowiednio do swojej masy i do stylu jazdy i co NAJ NAJ NAj istotniejsze do charakteru TRASY !!!!!!! Każdy szanujący się zawodnik mający pojęcie o zawieszeniu i jego pracy stroi ( może raczej jego MECHANIK ) zawieszenie pod konkretną trasę na zawodach !! Tak tak na każdą trasę ustawia sie inaczej zawieszenie w rowerze. Ideałem było by posiadanie aktywnego zawieszenia jak w rajdach samochodowych, gdzie na odcinku szutrowym są inne nastawy niż na asfalcie lub mokrych nawierzchniach , gdzie w trakcie jazdy można płynnie zmieniać charakterystykę zawieszenia odpowiednio do terenu.

FR to wysoki środek suportu,inne kąty, inne trasy....generalnie wszystko jest inne niz w DH.
Czemu opony FR mają masę w okolicach 800gr a opony DH w okolicach 1200gr
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Schodek - sponsorowanie artykułów znam od podszewki. Zdarzyło sie przynajmniej kilka razy, że redaktorki z prasy branżowej (nie rowerowa) niedwuznacznie sugerowały, że jak wykupię dużą reklamę w ich gazecie to i fajnie mój produkt opiszą. Szedł produkt do recenzji, a kilka dni później przychodził mail z cennikami ogłoszeń, mimo, że nie przychodziły takowe ani wcześniej ani później. Za to własnie kocham dziennikarzy, nie twierdzę że wszyscy, ale spora część to sprzedajne dziwki, które za parę stówek w kieszeń napiszą dowolną bzdurę i zrobią z siebie dowolnego kretyna.



Z rajdami samochodowymi to jest jeszcze inaczej. Zawieszenia to i owszem, są aktywne i nastawne, ale na asfakt zakłada się i tak zupełnie inne elementy niż na szuter. To samo w zasadzie jest z rowerami i dlatego własnie nie przekreślałbym przydatności 4-bar w DH. Owszem, 4-zawiasowce ogólnie do DH bardziej pasuja, tak jak 4 napędowe wozy ogólnie bardziej pasują do rajddów, ale zdarzało się że nawet w runach mistrzostw świata WRC były objeżdżane przez ośki. Oczywiscie warunki musiały być specyficzne, wyłącznie suchy i kręty asfalt, ale jednak się zdarzyły.

Poza tym jest jeszcze jeden myk, to , że zawieszenie nie wali w dupę jeszcze nie oznacza że ładnie klei. Wszyscy zachwycają sie wybieraniem małych nierówności, przecież na takich rzeczach prawie nic sie nie traci poza komfortem...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości