Wybór hamulca z avid
Wybór hamulca z avid
Witam
Mam okazje zakupić hamulce tarczowe hydrauliczne:
- Avid Juicy 5 Przód 203 mm ( 375 zł ), tył 185 mm ( 360 zł )
- Avid Code 5 Przód 203 mm ( 410 zł ), tył 185 mm ( 400 zł )
- Avid Juicy 7 Przód 203 mm ( 440 zł ), tył 203 mm ( 440 zł )
Które się opłacają i będą najlepsze do fr i dh ?
Dzięki za pomoc
Mam okazje zakupić hamulce tarczowe hydrauliczne:
- Avid Juicy 5 Przód 203 mm ( 375 zł ), tył 185 mm ( 360 zł )
- Avid Code 5 Przód 203 mm ( 410 zł ), tył 185 mm ( 400 zł )
- Avid Juicy 7 Przód 203 mm ( 440 zł ), tył 203 mm ( 440 zł )
Które się opłacają i będą najlepsze do fr i dh ?
Dzięki za pomoc
Miałem juicy 7 na przodzie z 203mm 06` +klocki ebc gold i dobrze się jeździło, problemów jako takich nie pamiętam żebym miał, ale niekoniecznie jestem obiektywny w 100% bo regulacja na klamce nie działała
i jeździło się jak jeździło...
ale moim zdaniem dobry hampel. Teraz śmigam na Codach 7, 07` i widzę zdecydowaną różnicę w sile hamowania, testować ich konkretniej jeszcze nie miałem okazji, ale już widzę, że to dość mocno inny hamulec niż juicy 7. Z Codem 5 powinno być podobnie...


Szczyrk 2009 :)
http://www.pinkbike.com/photo/3882008/
http://www.pinkbike.com/photo/3882008/
Zalezy ile wazysz. Do DH najlepsze będą cody, bo to hamulce do tego zrobione.
Jezeli wazysz mniej i zalezy ci na wadze czesci to polecam juicy. Miłem w zeszłym sezonie 7kę, lecz osobiscie do niczego mi sie ta regulacja na klamce nie przydawała, ba! nawet sie zepsuła po jakims czasie. Na ten sezon kupiłem 5kę i bardzo fajnie sie sprawuje, a tez ma mi służyć do jazdy w górach( dh jak i fr)
Jezeli wazysz mniej i zalezy ci na wadze czesci to polecam juicy. Miłem w zeszłym sezonie 7kę, lecz osobiscie do niczego mi sie ta regulacja na klamce nie przydawała, ba! nawet sie zepsuła po jakims czasie. Na ten sezon kupiłem 5kę i bardzo fajnie sie sprawuje, a tez ma mi służyć do jazdy w górach( dh jak i fr)
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
- Kontakt:
Emil3529 pisze:Mam okazje zakupić hamulce tarczowe hydrauliczne:
- Avid Juicy 5 Przód 203 mm ( 375 zł ), tył 185 mm ( 360 zł )
- Avid Code 5 Przód 203 mm ( 410 zł ), tył 185 mm ( 400 zł )
- Avid Juicy 7 Przód 203 mm ( 440 zł ), tył 203 mm ( 440 zł )
royal delfi pisze:ja mam co prawda juicy 3 no ale wydaje mi sie że najlepiej to brać juicy 3 bo najlepsze są z tych co wymieniłeś
No ciekawe gdzie on wymienił juicy 3 coo ??

Tak sie składa ze juicy 3 to inny produkt niz juicy 5 czy 7. Głowna róznica to zacisk ,który ma nieco inna konstrukcje(nie da sie regulowac pozycji kabla) oraz klamka( wydaje sie identyczna we wszystkich juicy ale tak nie jest)
www.pinkbike.com/photo/3993305/ :)
royal delfi i ty mi człowieku mówisz że zemną jest coś nie tak. Daj se siana i to dużo. Popatrz sie jaka jest klasa juicy 3 a juicy 7. Sama liczba już na to wskazuje, nie mówiąc o cenie, tłoczkach, regulacjach, sile i modulacji. Weź sie lepiej podszkol, bo porównujesz hebel do enduro i lekkiego fr do hebli do dh 
No i kolejna rzecz nie tak - nauczy się czytać bo też ci to marnie idzie, bo jakoś głównemu zainteresowanemu coś takiego jak juicy 3 pewnie nawet przez myśl nie przeszło.
Emil3529 Ja bym myślał nad Juicy 7 głównie ze względu na 2 tarcze 203. Jednak jak planujesz jakiś długi FR zjazd przez dziewicze ścieżki, gdzie cięgle będziesz hamował, nie wiedząc co czyha za zakrętem, to te większe tarcze się przydają. W sumie waga z codami aż tak nie pójdzie Ci w górę, bo oszczędzisz nieco na mniejszej tarczy. Też fajny to hebelek, a tarcze możesz zawsze zmienić. Też brałbym je pod uwagę(juicy i code), aczkolwiek na koniech zdecydowałbym się pewnie na Code. Juicy 5 nawet nie bierz pod uwagę, bo po co kupować coś gorszego, jak masz kase na lepsze.

No i kolejna rzecz nie tak - nauczy się czytać bo też ci to marnie idzie, bo jakoś głównemu zainteresowanemu coś takiego jak juicy 3 pewnie nawet przez myśl nie przeszło.
Emil3529 Ja bym myślał nad Juicy 7 głównie ze względu na 2 tarcze 203. Jednak jak planujesz jakiś długi FR zjazd przez dziewicze ścieżki, gdzie cięgle będziesz hamował, nie wiedząc co czyha za zakrętem, to te większe tarcze się przydają. W sumie waga z codami aż tak nie pójdzie Ci w górę, bo oszczędzisz nieco na mniejszej tarczy. Też fajny to hebelek, a tarcze możesz zawsze zmienić. Też brałbym je pod uwagę(juicy i code), aczkolwiek na koniech zdecydowałbym się pewnie na Code. Juicy 5 nawet nie bierz pod uwagę, bo po co kupować coś gorszego, jak masz kase na lepsze.
Emil3529 z tego to polecam CODE 5 i tyle.
85kg to zdrowa waga. Code 5 mają 4 tłoczki co ma kolosalne znaczenie w sile hamowania !!! W zeszłym roku zmieniłem w Wiśle z formuli K24 na Code 5 zestaw i byłem w szoku jam się inaczej hamuje !!! Wcześniej na ściankach siły brakowało i gniotłem klamki ( podświadomie ) do oporu a pędziłem dalej, po zmianie na code5 na 3 zjezdzie ( dopiero sie lekko dotarły ) siła hamowania była powalająca !!! Hamowały lepiej niż dotarte ( z dobrymi klockami) formule.
Jak chcesz skutecznie się zatrzymać bez względu na pogodę to zainwestuj te kilkadziesiąt złotych więcej w code5 i zapomnisz o problemach. 4 tłoki to inna bajka niż 2.
dobre ( skuteczne ) hamulce pozwalają na bardziej agresywną jazdę i mniej się ich używa
Polecam się zakodować na piątkę, a masa bez znaczenia w tym przypadku, liczy się komfort i bezpieczeństwo. Jak ktoś jest lekki to nie ma to dla niego znaczenia ale +80 już powinien się zastanowić. Masa własna + ochronki+ rower to już sporo ponad 100 kg. Prawa fizyki działają a skuteczne hamulce są nasza bronią w grawitacji.
85kg to zdrowa waga. Code 5 mają 4 tłoczki co ma kolosalne znaczenie w sile hamowania !!! W zeszłym roku zmieniłem w Wiśle z formuli K24 na Code 5 zestaw i byłem w szoku jam się inaczej hamuje !!! Wcześniej na ściankach siły brakowało i gniotłem klamki ( podświadomie ) do oporu a pędziłem dalej, po zmianie na code5 na 3 zjezdzie ( dopiero sie lekko dotarły ) siła hamowania była powalająca !!! Hamowały lepiej niż dotarte ( z dobrymi klockami) formule.
Jak chcesz skutecznie się zatrzymać bez względu na pogodę to zainwestuj te kilkadziesiąt złotych więcej w code5 i zapomnisz o problemach. 4 tłoki to inna bajka niż 2.
dobre ( skuteczne ) hamulce pozwalają na bardziej agresywną jazdę i mniej się ich używa

Polecam się zakodować na piątkę, a masa bez znaczenia w tym przypadku, liczy się komfort i bezpieczeństwo. Jak ktoś jest lekki to nie ma to dla niego znaczenia ale +80 już powinien się zastanowić. Masa własna + ochronki+ rower to już sporo ponad 100 kg. Prawa fizyki działają a skuteczne hamulce są nasza bronią w grawitacji.
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
- Kontakt:
royal delfi nie wiem czy juicy 5 byłyby najlepsze, mając w zanadrzu możliwość kupna code 5 który jest niebo lepszy od juicyków.
Jak jesteś zadowolony z avida, pamiętaj że code to też avid i że jest to model o wiele wyższy od juicy 5, więc jeszcze lepszy.
Ps. Pamiętaj o tym że sprzęt wyższej klasy jest lepszy i tak doradzaj ludziom, a nie "mam to - to jest najlepsze, bo ja to mam i mi się to nie psuje."
Emil3529 Mógłbyś pomyśleć też nad elixirami ale raczej mało informacji o nich jest...
Jak jesteś zadowolony z avida, pamiętaj że code to też avid i że jest to model o wiele wyższy od juicy 5, więc jeszcze lepszy.
Ps. Pamiętaj o tym że sprzęt wyższej klasy jest lepszy i tak doradzaj ludziom, a nie "mam to - to jest najlepsze, bo ja to mam i mi się to nie psuje."
Emil3529 Mógłbyś pomyśleć też nad elixirami ale raczej mało informacji o nich jest...
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Śmiali się ze mnie kiedy kupiłem Code5 
Świetny hamulec, którego nigdy nie brakuje.. Większa siła, wolniejsze nagrzewanie, czy raczej skuteczniejsze odprowadzanie ciepła.. Gigantyczny przykręcany klocek, który nie wypad i w porównaniu do Formuli ma o wiele dłuższą żywotność..
Z wagą też nie ma tragedii, bo o ile się nie mylę, to jakieś 150 gr cięższe od J7..

Świetny hamulec, którego nigdy nie brakuje.. Większa siła, wolniejsze nagrzewanie, czy raczej skuteczniejsze odprowadzanie ciepła.. Gigantyczny przykręcany klocek, który nie wypad i w porównaniu do Formuli ma o wiele dłuższą żywotność..
Z wagą też nie ma tragedii, bo o ile się nie mylę, to jakieś 150 gr cięższe od J7..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Właśnie stoję przed podobnym wyborem. U mnie w grę wchodzi juicy 7 a Code 5. Nie mam zielonego pojęcia, który wybrać. Zależy mi na dużej sile hamowania, żeby jak najbardziej móc opóźniać hamowanie. Co do wagi, fajnie gdyby rower był lekki ale nie jest to dla mnie najważniejsze
No i 4 tłoczki... Jak to jest z tarczami w Code'ach? Z tego co widzę na CRC są tarcze 203mm na przód i tył.
Za Juicy 7 znów przemawia waga, siła hamowania też jest dobra i słyszałem, że razem w klockami ebc są miszcz tylko skoro mówicie, że jest problem z regulacją? Jak to wygląda w COde'ach są tam jakieś podobne problemy, czy są w ogóle jakiekolwiek problemy?

Za Juicy 7 znów przemawia waga, siła hamowania też jest dobra i słyszałem, że razem w klockami ebc są miszcz tylko skoro mówicie, że jest problem z regulacją? Jak to wygląda w COde'ach są tam jakieś podobne problemy, czy są w ogóle jakiekolwiek problemy?
http://www.team.hadronsport.com/
kiedyś miałem takie podejście aby zbijać masę jak się da za rozsądną cenę ale dziś wiem jedno na hamulcach nie ma co oszczędzać a i te 130gr więcej nie ma kompletnie znaczenia, rekompensuje to BRUTALNA SIŁA i efektywność 4 tłoczków. Koniec w temacie co lepiej. Powierzchnia okładzin w Code jest prawie 2 razy większa niż w Formuli....to daje do myślenia 
wyczynowe samochody mają wielkie tarcze i mocarne zaciski...ciekawe po co ???

wyczynowe samochody mają wielkie tarcze i mocarne zaciski...ciekawe po co ???

http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości