czym przesmarowac foxa40?

0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

czym przesmarowac foxa40?

Post autor: 0gór »

mam zamiar przeczyscic mojego foxa i teraz mam do was pytanie. czym przesmarowac go ? jakis specyfik ? i jak to najlepiej zrobic ? :>
czeSieKdh
Posty: 132
Rejestracja: 01.01.2009 22:10:19
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: czeSieKdh »

co chcesz przesmarowac?? brunox pro:D:D :D
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

yyy jak wiadomo fox nie ma otwartej kapieli i wymaga smarowania dlatego pytanie czym mam to przesmarowac :)

http://e-rower.pl/smar-teflon-grease-tu ... -2099.html

cos takiego znalazlem
royal delfi
Posty: 277
Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
Kontakt:

Post autor: royal delfi »

ja tak jak poprzednik bronuxem mojego Domaina smaruje i pracuje jak masełko więc tobie go też polecam :D
czeSieKdh
Posty: 132
Rejestracja: 01.01.2009 22:10:19
Lokalizacja: wisła
Kontakt:

Post autor: czeSieKdh »

tez moze byc smary z teflonem sa bardzo dobre :)
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

0gór, przesmaruj go smarem rock shox judy butter, starcza na długo i amor fajnie pracuje po nim, ale jak masz już foxa smarować, to zaopatrz się najlepiej w to:

http://allegro.pl/item549142864_smar_fi ... e_15g.html (świetny)

albo:

http://allegro.pl/item549143219_smar_fi ... _100g.html

Miłej zabawy, jak co to pisz przez pb
Back in black
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

http://allegro.pl/item549143219_smar_fi ... _100g.html
tego sam posiadam i jest dosyc dobry trzyma sie nie zmywa ,ogólnie fajnie smaruje :wink:
Wojtek K.
Posty: 64
Rejestracja: 11.01.2007 21:59:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtek K. »

No tak Brunoxy, Teflony........ a może olej Kujawski. a potem chodza legendy że fox'y są be bo się zacierają i w ogóle. W FOXie 40 są dwa równoległe sposoby smarowania.
1. Pod zgarniaczami kurzowymi (Dust Wipers) jest pierścień ze specjalnej gąbki nasączony Fox'owskim gęstym niebieskim olejem Float Fluid, wystarczy raz na kilka wypadów (albo po jakimś wyjatkowo błotnisto-mokrym) zsunąć zgarniacze, wydłubac delkiatnie pierścienie gąbkowe oczyscić je szmatką z brudnego oleju i nasączyć nowym.
2. W obu goleniach jest niewielka ilośc (40 lub 50 ml zależnie od wersji) oleju do amortyzatorów o lepkości 7wt, wystarczy spuscić stary brudny olej dołem po zdemontowaniu dolnych goleni a następnie wlać nowy najlepiej górą po zmontowaniu dołu i wykręceniu korków z regulacjami. Warto też wtedy dokladnie wyczyścić wnętrze zdemontowanych dolnych goleni (najlepiej przepłukać olejem izopropylowym i dobrze wysuszyć).

Brunoxa można sobie stosować doraźnie np po długiej przerwie w jeździe aby "natłuścić" golenie i uszczelki. Ale bez przesady aby jego nadmierna ilośc nie rozpuszczeła oryginalnego smaru i oleju.
F40-stkom dobrze robi odwrócenie roweru do góry nogami przed jazdą, np. kiedy się ubierasz na parkingu, olej spływa wtedy i smaruje ślizgi i golenie.

Wszystkie te operacje są doskonale opisane w wielokrotnie tu linkowanym manualu foxa. Uwaga nie robić wszystkiego jak leci z instrukcji, jezeli nie ma potrzeby albo nie czujesz sie na silach to nie rozbieraj tłumika bo potem trzeba się czasem sporo narobić aby go dobrze odpowietrzyć.

Pozdrawiam i gratuluję posiadania tego naprawdę świetego amora.
robol2010
Posty: 117
Rejestracja: 10.05.2008 22:11:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robol2010 »

Mam glorke z foxem i ostatnio fox znacznie gorzej pracuje , jak go przeczyścic? zmienić olej?

-------------------------------------------------------------------
http://www.pinkbike.com/photo/2983170/
http://www.pinkbike.com/photo/3369118/
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »

Wojtek K. pisze:Pod zgarniaczami kurzowymi (Dust Wipers) jest pierścień ze specjalnej gąbki nasączony Fox'owskim gęstym niebieskim olejem Float Fluid, wystarczy raz na kilka wypadów (albo po jakimś wyjatkowo błotnisto-mokrym) zsunąć zgarniacze, wydłubac delkiatnie pierścienie gąbkowe oczyscić je szmatką z brudnego oleju i nasączyć nowym.
skad takie cos mozna wziasc ? ewentualnie czy mozna zastapic to czyms innym ?

ewentualnie jak bylo juz mnostwo tematow na ten temat to jakis link ? bo w szukajce niestety nic nie znalazlem :(

a co do pkt 2. rozumiem ze nie koniecznie musi byc 7w, bo mam na stanie akurat tylko 5w wiec nie powinno byc zadnych problemow ?
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

Nic się nie stanie.Będzie szybciej odbijał, żywszy ;) Chyba ;]
Bullit
Posty: 165
Rejestracja: 03.10.2004 21:14:14
Kontakt:

Post autor: Bullit »

Jezeli nie lubisz papierowych instrukcji:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/

Edit...
Cytat:
Nic się nie stanie.Będzie szybciej odbijał, żywszy Chyba ;]

To nie olej w tlumiku tylko w kompieli czyli malo to ma wspolnego z szybkoscia odbijania.
0gór
Posty: 878
Rejestracja: 31.05.2007 17:43:56
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: 0gór »


Jezeli nie lubisz papierowych instrukcji:
http://video.mpora.com/watch/uXCG3MyMP/
tutaj tylko jak go rozkrecic - nic o smarowaniu ni ma ani gdzie ani jak wlac olej itp :)


i z olejem 5w raczej nie bedzie szybciej odbijal bo z tego co rozkminilem to jest to tylko smarowanie. wiec jak bedzie zamiast 7ki 5ka to nic nie powinno sie stac ( tak mi sie zdaje :P )
Bullit
Posty: 165
Rejestracja: 03.10.2004 21:14:14
Kontakt:

Post autor: Bullit »

0gór pisze:tutaj tylko jak go rozkrecic - nic o smarowaniu ni ma ani gdzie ani jak wlac olej itp
proponuje nie tylko popatrzec na obrazki ale i posluchac ze zrozumieniem jesli tylko znajomosci jezyka starcza.
W sumie on nie leje nic do goleni poza nasmarowaniem pianki ale za to oficjalne manuale juz do zalecaja, niemniej jednak gosc tez wie o czym mowi, w koncu to mojo.
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

0gór mniejsza lepkosc oleju oznacza mniejsze opory ruchu ale tez gorsze smarowanie (gdy bedzie bardzo slabe to zjedzie golenie i uszczelki).
5W nie zaszkodzi, za to olej 2,5W nie nadaje sie juz zbytnio do gumowych uszczelek w normalnych temperaturach.
Wojtek K.
Posty: 64
Rejestracja: 11.01.2007 21:59:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtek K. »

robol 2010 - przede wszystkim wyczyścić, przesmarowac i wymienić olej w kapieli, a jeżeli złapał powietrze to odpowietrzyć tłumik. Z tego co słyszalem to niejaki Kali z Variobike (serwis w krk) dobrze sobie radzi z foxami.

Ogór - chemia niestety z cult-bikes (http://www.cult-bikes.com/), trochę to kosztuje ale pamietaj że masz amora za 1500EUR więc nie rób złotówkowych oszczędności. Co do manuala to coś słabo szukałeś - (http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm). Na oleju też chcesz oszczędzać, jak chcesz to sprawdzaj, dasz znać za rok czy 5w to to samo co 7w.
Aram
Posty: 232
Rejestracja: 15.04.2006 11:26:48
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Aram »

Ogólnie kilka razy 40 rozkręcałem, nasmarować golenie, czy wymienić olej od smarowania to nie problem. Ale odpowietrzyc tłumik powiem wam ze jest przejebane. Jakies 3 h próbowałem i idealnie i tak go nie odpowietrzyłem.
www.mtb.interia.pl
robol2010
Posty: 117
Rejestracja: 10.05.2008 22:11:01
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: robol2010 »

Jak odkręcę górne korki to są sprężynki^^, i tam nie ma oleju, dołu jeszcze nie odkręcałem ale możesz mi powiedzieć dokładniej co i jak?
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

może po prostu wejdź na stronę foxa i ściągnij sobie instrukcję serwisową ?
http://service.foxracingshox.com/consumers/index.htm
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości