
Piaskowanie czy chemiczne usuwanie lakieru ??
w takim razie koledzy ile srednio kosztuje lakierowanie ramy, wraz z usunieciem starego lakieru i innymi niezbednymi "elementami"??? Chodzi mi o rame "full"? bo to 80zl raczej malo realne mi sie wydaje... chociaz nie wykluczam tej ceny i nikogo w tym przypadku nie krytykuje za podane tej ceny
- nie mam doswiadczenia w tej dziedzinie. i drugie pytanie, czy rama po lakierowaniu jest jakos wypieknana?

Pozdrawiam, Mameb
http://www.pinkbike.com/photo/2559963/
a tu moje 40.
- co do piaskowania to pierdolety tu wypisujecie, zjazdowe rowery w ktore wala kamienie wielkosci polceglowki, a boicie sie piaskowania??
historyjki wyssane z palca..- ze niby piaskowanie cos oslabia?
jak ktos kiedykolwiek cos piaskowal-to wie ze procz chropowatosci nie ma zadnych sladow. a ladnie polozony lakier i tak wszystko pokryje na gladko,
dla panow co walcza z lakierami za 20pln.- konkretny i jedynie sluszny lakier bezbarwny do surowego aluminium kosztuje okolo 400pln za 0,5 litra --a niepolakierowane alu utlenia sie i ciemnieje w tydzien.
a tu moje 40.
- co do piaskowania to pierdolety tu wypisujecie, zjazdowe rowery w ktore wala kamienie wielkosci polceglowki, a boicie sie piaskowania??
historyjki wyssane z palca..- ze niby piaskowanie cos oslabia?
jak ktos kiedykolwiek cos piaskowal-to wie ze procz chropowatosci nie ma zadnych sladow. a ladnie polozony lakier i tak wszystko pokryje na gladko,
dla panow co walcza z lakierami za 20pln.- konkretny i jedynie sluszny lakier bezbarwny do surowego aluminium kosztuje okolo 400pln za 0,5 litra --a niepolakierowane alu utlenia sie i ciemnieje w tydzien.
diskordia Wiesz co się dzieje kiedy w FOX'a uderzy kamień ?
Piaskowanie to inwazyjna metoda i polecanie jej do ram które mają ścianki jak z papieru jest hmmm głupotą. Ktoś piachem rzyga Ci na ramę, toć to barbarzyństwo, jeszcze znajdzie się taki który niezbyt się na tym zna, a jedyne co piaskował to stalowe felgi z malucha...
Piaskowanie to inwazyjna metoda i polecanie jej do ram które mają ścianki jak z papieru jest hmmm głupotą. Ktoś piachem rzyga Ci na ramę, toć to barbarzyństwo, jeszcze znajdzie się taki który niezbyt się na tym zna, a jedyne co piaskował to stalowe felgi z malucha...
w tej dyskusji chyba nie bierze udzialu nikt kto jezdzi na ramkach xc-w dodatku cieniowanych..-oczywiscie ze sa skrajne przypadki i zawsze moze sie trafic jakis niedouczony mechanik...ale smiech mnie ogarnia ,jak ktos rozkminia czy piaskowac bighita,czy pocierac go szmatka??
po skonczeniu szkoly ,czesc dakich mlodzienczych dylematow,odrazu sama sie rozwiazuje.
a fox wiem do czego sluzy i co sie z nim dzieje-ja nie branzluje sie nad swoim rowerem --uzywam go do tego, do czego zostal stworzony..demo bylo piakowane juz kilka razy,i mimo ze to pro model z 2004 nic sie z nim nie dzieje
po skonczeniu szkoly ,czesc dakich mlodzienczych dylematow,odrazu sama sie rozwiazuje.
a fox wiem do czego sluzy i co sie z nim dzieje-ja nie branzluje sie nad swoim rowerem --uzywam go do tego, do czego zostal stworzony..demo bylo piakowane juz kilka razy,i mimo ze to pro model z 2004 nic sie z nim nie dzieje
Diskordia p********z głupoty wiesz czemu ? Bo gówno wiesz a sie wymądrzasz. Jak intense sprzedaje ramy w surowym alu to czymś to jest polakierowane ? Nie i co ? Ciemnieje to alu w tydzien ? NIE ! Moja rama jest już wypolerowana od tygodnia i nic sie nie dzieje na blasku nie straciła nawet 1%.
Co do piaskowania to każdy kto ma pojecie o wytrzymałości metali czyli ludzie którzy się tego uczą np. na studiach powiedzą ci, że alu jest miękkie i jest to inwazyjna metoda. Twardość alu do twardości stali to jakiś tam smętny procent. To, że tobie nic sie nie dzieje to poprostu fart, zmienisz zdanie jak kiedyś ci sie kawałek twojej niezniszczalnej ramy wbije w dupę albo w tą tęgą głowę.
A co mi powiesz w takim razie o wodzie która rzeźbi skały co ? To że ta woda kapie na skały to nie ma żadnego znaczenia ?
Co do piaskowania to każdy kto ma pojecie o wytrzymałości metali czyli ludzie którzy się tego uczą np. na studiach powiedzą ci, że alu jest miękkie i jest to inwazyjna metoda. Twardość alu do twardości stali to jakiś tam smętny procent. To, że tobie nic sie nie dzieje to poprostu fart, zmienisz zdanie jak kiedyś ci sie kawałek twojej niezniszczalnej ramy wbije w dupę albo w tą tęgą głowę.
A co mi powiesz w takim razie o wodzie która rzeźbi skały co ? To że ta woda kapie na skały to nie ma żadnego znaczenia ?
Bomber_GDdiskordia i inni ...
Jak tak was czytam to się aż muszę wypowiedzieć.
Na początku zaznaczę, że pracuję w firmie, która zwie się "Centrum Antykorozji". W chwili obecnej jest to największa firma na polskim rynku zajmująca się sprzedażą sprzętu do szeroko pojętego piaskowania, dodatkowo zajmujemy się sprzedażą agregatów malarskich, produkujemy hełmy do piaskowania, śrutowania i metalizacji (jedne z najlepszych na świecie) a tradycja i doświadczenie firmy sięga 1991 roku. To tyle tytułem wstępu.
1) Piaskowanie - inaczej obróbka strumieniowo-ścierna, polega na skierowaniu na oczyszczany element strumienia ścierniwa, które jest napędzane sprężonym powietrzem. No i teraz ...
Piaskowania jest nazwą ogólną, tak mówi się zwyczajowo, mimo, iż od naszej akcesji do UE używanie piasku jest zakazane ! ze względu na uwalniającą się "wolną krzemionkę", która powoduje pylice krzemionkową. Tak więc piaskowaniem, określa się potocznie oczyszczanie powierzchni przy użyciu wszelkiego rodzaju ścierniw (szlaka pomiedziowa, piasek... bo mimo to wielu ludzi uzywa, elektrokorund, garnet, piasek szklany, itp itd). To tak gwoli wyjaśnienia.
Piaskowanie alu tak czy nie ? Otóż, wszystko zależy od rodzaju ścierniwa użytego do tego procesu oraz tego jak ustawimy siłę cząstek. Jeśli ktoś chce oczyścić aluminiowa ramę piaskiem - to stanowczo tego odradzam, głównie dla tego, iż piasek jest ścierniwem delikatnym i mało ostrym (ma małą zdolność do usuwania czegokolwiek), poza tym jest ścierniwem jednokrotnego użytku, więc na pewno ktoś, kto będzie wam oczyszczał rame użyje starego ścierniwa i walnie dużym ciśnieniem.
Ja oczyszczałem swoją ramę, elektrokorundem o granulacji 40-60 mikronów, w kabinie inżektorowej przy ciśnieniu około 3 atmosfer. Siła cząstek jest tak mała, że oczyszczenie przedniego 3kąta zajęło mi 2 godziny. Jednocześnie używając ostrego ścierniwa usuwamy powłokę bez problemu. (elektrokorund jest najtwardszym i najostrzejszym ścierniwem). Plusem takiego oczyszczenia powierzchni jest nadanie jej odpowiedniej chropowatości, dzięki czemu lakier lepiej się trzyma.
Dla niedowiarków dodam, że specjalnie, w celu zbadania sprawny, bardzo dokładnie i długo oczyszczałem gniazdo łożyska - pomimo tego, łożysko siedzi jak szalone. Po prostu ścierniwo nie jest w stanie wybrać materiału
Bajki więc prawicie panowie.
Oczywiście odradzam oczyszczania alu piaskiem, lub u jakiegoś "pana Mietka" co wie najlepiej.
I jeszcze w kwestii lakierowania proszkowego....
Pod proszek nie kładzie się podkładu a na proszek nie kładzie się bezbarwnego (klaru). Oczywiście można to zrobić, ale 1) nie za 80 zł w colorexie
2) waga panowie, waaaaaga !!
Pozdrawiam
Jak tak was czytam to się aż muszę wypowiedzieć.
Na początku zaznaczę, że pracuję w firmie, która zwie się "Centrum Antykorozji". W chwili obecnej jest to największa firma na polskim rynku zajmująca się sprzedażą sprzętu do szeroko pojętego piaskowania, dodatkowo zajmujemy się sprzedażą agregatów malarskich, produkujemy hełmy do piaskowania, śrutowania i metalizacji (jedne z najlepszych na świecie) a tradycja i doświadczenie firmy sięga 1991 roku. To tyle tytułem wstępu.
1) Piaskowanie - inaczej obróbka strumieniowo-ścierna, polega na skierowaniu na oczyszczany element strumienia ścierniwa, które jest napędzane sprężonym powietrzem. No i teraz ...
Piaskowania jest nazwą ogólną, tak mówi się zwyczajowo, mimo, iż od naszej akcesji do UE używanie piasku jest zakazane ! ze względu na uwalniającą się "wolną krzemionkę", która powoduje pylice krzemionkową. Tak więc piaskowaniem, określa się potocznie oczyszczanie powierzchni przy użyciu wszelkiego rodzaju ścierniw (szlaka pomiedziowa, piasek... bo mimo to wielu ludzi uzywa, elektrokorund, garnet, piasek szklany, itp itd). To tak gwoli wyjaśnienia.
Piaskowanie alu tak czy nie ? Otóż, wszystko zależy od rodzaju ścierniwa użytego do tego procesu oraz tego jak ustawimy siłę cząstek. Jeśli ktoś chce oczyścić aluminiowa ramę piaskiem - to stanowczo tego odradzam, głównie dla tego, iż piasek jest ścierniwem delikatnym i mało ostrym (ma małą zdolność do usuwania czegokolwiek), poza tym jest ścierniwem jednokrotnego użytku, więc na pewno ktoś, kto będzie wam oczyszczał rame użyje starego ścierniwa i walnie dużym ciśnieniem.
Ja oczyszczałem swoją ramę, elektrokorundem o granulacji 40-60 mikronów, w kabinie inżektorowej przy ciśnieniu około 3 atmosfer. Siła cząstek jest tak mała, że oczyszczenie przedniego 3kąta zajęło mi 2 godziny. Jednocześnie używając ostrego ścierniwa usuwamy powłokę bez problemu. (elektrokorund jest najtwardszym i najostrzejszym ścierniwem). Plusem takiego oczyszczenia powierzchni jest nadanie jej odpowiedniej chropowatości, dzięki czemu lakier lepiej się trzyma.
Dla niedowiarków dodam, że specjalnie, w celu zbadania sprawny, bardzo dokładnie i długo oczyszczałem gniazdo łożyska - pomimo tego, łożysko siedzi jak szalone. Po prostu ścierniwo nie jest w stanie wybrać materiału

Oczywiście odradzam oczyszczania alu piaskiem, lub u jakiegoś "pana Mietka" co wie najlepiej.
I jeszcze w kwestii lakierowania proszkowego....
Pod proszek nie kładzie się podkładu a na proszek nie kładzie się bezbarwnego (klaru). Oczywiście można to zrobić, ale 1) nie za 80 zł w colorexie

Pozdrawiam
wrescie jakies konkretne informacje. mam nadzieje ze da to do myslenia kilku osobom.
bomber- pierwszy raz w zyciu slysze,zeby jakakolwiek firma sprzedawala ramy z surowego alu- kazdy wie ze alu sie utlenia i sniedzieje,podobnie jak srebro.
a to jaki bedzie efekt ,sam zobaczysz. wiec twoje poparte tygodniowym doswiadczeniem opinie sa raczej malo istotne.(chyba ze poprostu klamiesz i rama nie jest polerowana przez ciebie,tylko poprostu jest taka seryjnie)
poza tym jak napisal motomysz-rowniez w moim przypadku piaskowanie ne wyzadzilo zadnej szkody-ani w gniazdach lozysk-ani nie uszkodzilo w zaden sposob gwintow w ramie....
I uczulam ze nie biore pod uwage skrajnych przypadkow,kiedy to pan MIECIO Z ZA PLOTA ,przedobrzy ze scierniwem,lub cisnieniem
A FARTA SWOJA DROGA MAM PRZEZ CALE ZYCIE,mysle ze po czesci to rowniez moja zasluga
bomber- pierwszy raz w zyciu slysze,zeby jakakolwiek firma sprzedawala ramy z surowego alu- kazdy wie ze alu sie utlenia i sniedzieje,podobnie jak srebro.
a to jaki bedzie efekt ,sam zobaczysz. wiec twoje poparte tygodniowym doswiadczeniem opinie sa raczej malo istotne.(chyba ze poprostu klamiesz i rama nie jest polerowana przez ciebie,tylko poprostu jest taka seryjnie)
poza tym jak napisal motomysz-rowniez w moim przypadku piaskowanie ne wyzadzilo zadnej szkody-ani w gniazdach lozysk-ani nie uszkodzilo w zaden sposob gwintow w ramie....
I uczulam ze nie biore pod uwage skrajnych przypadkow,kiedy to pan MIECIO Z ZA PLOTA ,przedobrzy ze scierniwem,lub cisnieniem
A FARTA SWOJA DROGA MAM PRZEZ CALE ZYCIE,mysle ze po czesci to rowniez moja zasluga
diskordia mylisz sie o to przyklad intense socom raw, ta rama jest dosc stara wiec bomber napewno ma wieksze niz tygodniowe doswiadczenie...
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... e/big/cat/
utlenianie aluminium akuret je chroni, wytwarza sie taka warstwa ktora powstrzymuje przed ddalszym utlenianiem. a sniedzienie zalatwisz pasta polerska raz na jakis czas(moja rama po 2 miesiacach nie zesneidziala)
http://www.sicklines.com/gallery/showph ... e/big/cat/
utlenianie aluminium akuret je chroni, wytwarza sie taka warstwa ktora powstrzymuje przed ddalszym utlenianiem. a sniedzienie zalatwisz pasta polerska raz na jakis czas(moja rama po 2 miesiacach nie zesneidziala)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
No to usłysz niedowiarku bo np. na stronie głównej dh-zona jest news o m6 evo, tam też jest zdjęcie srebrnego m6 które jest w wersji surowe alu, zwykłe m6 w wersji surowe alu jest nawet na CRC: http://www.chainreactioncycles.com/Imag ... /23818.Jpg
A tutaj jest foto sprzedawanego m3 w wersji polerowane alu bo tak też była kolego:
http://www.flickr.com/photos/33311237@N ... 3/sizes/l/
Ja kupiłem swoje m3 w czerwonym kolorze ale lakier był "trochę" zmęczony zatem postanowiłem dojść do tego co widać na powyższym zdjęciu.
A to, że alu się utlenia to owszem wiadomo- ale tutaj należy sprostować, że niektóre rodzaju alu właśnie takie z których robi się ramy jest odporne na utlenianie się dopiero za jakiś rok czy dwa może troszeczkę zaśniedzieje.
P.S.
Zanim następnym razem zaczniesz się naśmiewać z ludzi to doucz się.
A no i zapomniałem dodać ze stare v10 także było sprzedawane w wersji polerowane alu:
A tutaj jest foto sprzedawanego m3 w wersji polerowane alu bo tak też była kolego:
http://www.flickr.com/photos/33311237@N ... 3/sizes/l/
Ja kupiłem swoje m3 w czerwonym kolorze ale lakier był "trochę" zmęczony zatem postanowiłem dojść do tego co widać na powyższym zdjęciu.
A to, że alu się utlenia to owszem wiadomo- ale tutaj należy sprostować, że niektóre rodzaju alu właśnie takie z których robi się ramy jest odporne na utlenianie się dopiero za jakiś rok czy dwa może troszeczkę zaśniedzieje.
P.S.
Zanim następnym razem zaczniesz się naśmiewać z ludzi to doucz się.
A no i zapomniałem dodać ze stare v10 także było sprzedawane w wersji polerowane alu:
- Załączniki
-
- Zdj?cie025.jpg (53.8 KiB) Przejrzano 4837 razy
Jakie oba modele ? Normalny jesteś ? Przedstawiłem Ci cztery różne ramy. M3 polerowane surowe alu które wygląda tak samo jak moja rama, moje m3 i 2x m6, które jest w wersji surowe alu moja rama po ściągnięciu lakieru wyglądała tak samo jak to m6.
Po prostu nie wiesz co masz powiedzieć i mieszasz się w swoim wypowiedziach więc zwyczajnie zamilcz.
Nawet 5 ram bo zapomniałem o v10.
Po prostu nie wiesz co masz powiedzieć i mieszasz się w swoim wypowiedziach więc zwyczajnie zamilcz.
Nawet 5 ram bo zapomniałem o v10.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Efekt polerowania:
http://img14.imageshack.us/img14/4216/0 ... 227zg8.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/6130/0 ... 243ql9.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/2485/0 ... 249sl4.jpg
farbę usuwałem metodą chemiczną i taką metodę mogę polecić, najmniej inwazyjna.
http://img14.imageshack.us/img14/4216/0 ... 227zg8.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/6130/0 ... 243ql9.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/2485/0 ... 249sl4.jpg
farbę usuwałem metodą chemiczną i taką metodę mogę polecić, najmniej inwazyjna.
Drodzy panowie,
Ponieważ prawda leży gdzieś pośrodku ( zarówno surowe alu jak i polerowane alu może być pokryte powłoką galwaniczną, która zabezpieczy je przed utlenianiem), postanowiłem rozwiązać wasz spór.
Abyście nie mieli więcej wątpliwości napisałem maila do Intense Cycles z prośbą o wyjaśnienie, czy ramy RAW i POLISHED są w jakikolwiek sposób zabezpieczane przed utlenianiem bądź śniedzeniem.
Gdy tylko dostanę odpowiedź, zamieszę ją tutaj, abyście nie mieli już żadnych wątpliwości.
Je jestem natomiast zwolennikiem teorii, że ramy RAW są galwanizowane, co ma je zabezpieczyć, natomiast ramy POLISHED są wg. mnie polerowanie w sposób elektrochemiczny, co jest niejako połączeniem procesu polerowania z procesem galwanizowania, więc także są zabezpieczane. Jednak to jedynie przypuszczenia, więc poczekam na odpowiedź z Intense.
Pozdrower
EDIT:
quilong....
Piszesz, że alu się utlenia, wytwarza się na ramie wtedy powłoka tlenku glinku, która chroni ramę przed dalszym utlenianiem. Powstawanie przebarwień, nazywasz śniedzeniem i sugerujesz usuwanie śniedzenia pastą polerską.
Po części się z Tobą zgadzam. Alu się utlenia. Tlenek glinu powstrzymuje dalsze utlenianie. I w odróżnieniu od stali, jest to rodzaj korozji, który nie postępuje dalej, bo w stali korozja się pogłębia, tutaj paradoksalnie korozja zabezpiecza ramę.
Jednak co do drugiej części to zgodzić się nie mogę. Usuwając z ramy to co nazywasz śniedzią, jednocześnie usuwasz z niej warstwę tlenku glinu
Przez co pozwalasz korozji postępować dalej, i wytwarzać nową warstwę tlenku glinu. Oczywiście w praktyce, aby w ten sposób utlenić ramę na wylot potrzebował byś pewno kilku dobrych lat, ale warto o tym pamiętać.
Pozdro 500
edit 2 hehe:
Byłbym zapomniał:
http://www.pinkbike.com/photo/2973404/
Najpierw elektrokorund, potem papiery wodne i na koniec pasta polerska
Ponieważ prawda leży gdzieś pośrodku ( zarówno surowe alu jak i polerowane alu może być pokryte powłoką galwaniczną, która zabezpieczy je przed utlenianiem), postanowiłem rozwiązać wasz spór.
Abyście nie mieli więcej wątpliwości napisałem maila do Intense Cycles z prośbą o wyjaśnienie, czy ramy RAW i POLISHED są w jakikolwiek sposób zabezpieczane przed utlenianiem bądź śniedzeniem.
Gdy tylko dostanę odpowiedź, zamieszę ją tutaj, abyście nie mieli już żadnych wątpliwości.
Je jestem natomiast zwolennikiem teorii, że ramy RAW są galwanizowane, co ma je zabezpieczyć, natomiast ramy POLISHED są wg. mnie polerowanie w sposób elektrochemiczny, co jest niejako połączeniem procesu polerowania z procesem galwanizowania, więc także są zabezpieczane. Jednak to jedynie przypuszczenia, więc poczekam na odpowiedź z Intense.
Pozdrower
EDIT:
quilong....
Piszesz, że alu się utlenia, wytwarza się na ramie wtedy powłoka tlenku glinku, która chroni ramę przed dalszym utlenianiem. Powstawanie przebarwień, nazywasz śniedzeniem i sugerujesz usuwanie śniedzenia pastą polerską.
Po części się z Tobą zgadzam. Alu się utlenia. Tlenek glinu powstrzymuje dalsze utlenianie. I w odróżnieniu od stali, jest to rodzaj korozji, który nie postępuje dalej, bo w stali korozja się pogłębia, tutaj paradoksalnie korozja zabezpiecza ramę.
Jednak co do drugiej części to zgodzić się nie mogę. Usuwając z ramy to co nazywasz śniedzią, jednocześnie usuwasz z niej warstwę tlenku glinu

Pozdro 500
edit 2 hehe:
Byłbym zapomniał:
http://www.pinkbike.com/photo/2973404/
Najpierw elektrokorund, potem papiery wodne i na koniec pasta polerska

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości