Pamiętacie gościa "czy ten rower będzie nadawał się do DH" potem było wszystko topowe od V10 bo Boxxa WC i inne lekkie super taile , możę to On powrócił
Czym konkretnym według Ciebie różni sie m6 od v-10 oprócz wyższej o kilka tysi ceny, zazwyczaj czarwonego koloru niczym Ferrari...tak własnie, to ten segment klientów którzy chcą mieć droższe V-10 w czerwonym kolorze z logiem Intense.
Oba działają na tym samym systemie VPP który jest własnością Santa Cruz'a, a Intense robi swoje ramy na licencji tego własnie systemu.
Intense napewno ładniejsze ale nic pozatym nie wprowadza nowego, skok ma do tego mniejszy i nie jest kanapą jak V-10, kąty i rewizje co chwile zmieniają żeby "fani" musieli zmieniać bo nowy model wyszedł...
Podsumowując wydajność nieadekwatna do ceny ale jak ktoś ma kase albo V-10 mu sie znudziło to czemu nie
Sprzedam nowe sprężyny do Shivera DC ( okazały się zbyt twarde )
SaNtA#Stan bredzisz jak potrzaskany. To bardzo inne ramy. V10 ma wiecej skokui i znacznie wiekszy sag (40% a nie 33%). Do tego geometria obu bików różni sie BARDZO. Porównaj sobie liczby zanim zaczniesz gadac od rzeczy.
Kolejna sprawa jest, ze w danym systemie zawieszenia kazde zawieszenie NIE MUSI pracować tak samo.
Pomijam fakt, ze obie ramy różnia sie również waga jak i przełozeniem (a to drugie znacnzie na prace równiez wpływa)
SaNtA#Stan tak jak poprzednicy uwazam ze bredzisz...dwie calkiem inne ramy i calkiem inaczej pracuja choc maja ten sam system vpp .santa napewno jest bardziej wylightowana niz intense . ale to tez sie liczy z wytrzymałoscia.
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
Steel2 jeszcze miesiąc temu miałeś Intense, a nie siedze 24/7 na tym forum więc moge nie być na bieżąco
Spaced napisałem że inne kąty mają, skok też, v-10 większy sag bo jest kanapą. Patent dalej ten sam czyli VPP, tylko możliwe że pozmieniany pod mniejszy skok i długość dampera bo w m6 jest dłuższy. Dużej ingerencji nie mogło w tym być bo to już by nie był ten sam patent.
ps.Jeździłeś na m6 czy tylko tłumaczysz to co napisali w jakieś recenzji w US?
V-10, a jak ma ktoś wiecej kasy to m6 bo pewnie lepiej pracuje jak wsadzisz DB na tytanie w cenie ponad $1000 za set
Sprzedam nowe sprężyny do Shivera DC ( okazały się zbyt twarde )
SaNtA#Stan z m6 na prawdziwej trasie nie miałęm kontaktu ale zastanów sie co piszesz. Konstrukcyjnie po prostu te ramy róznia sie od sibie znacznie, a upierasz sie, ze jezdza tak samo. Do tego mówisz długosc dampera, a wiesz na co to wpływa? Czy to po prostu dla ciebie gadżet taki? Do tego w ramach patentu (który mówi głownie o kierunku obrotu linków wzgledem siebie) mozna linki w róznych konfirugacjach dawac (wystarczy pare mm na długosci linka czy na mocowaniu i zawieszenie bedzie inaczej pracowac). Zreszta jak nie wierzysz to nałóz sobie krzywe w linkage...
Do tego 3/4 zajawki m6 to wlasnie geometria, a nie zawieszenie. Ludzie sie jaraja bo to jedna z nizszych znanych ludziom ogólnie ram na rynku (nizej ma obecnie tylko Lahar i Nicolai bodajze)
Pomijam fakt, ze twojego ostatniego zdania nie rozumiem.
A co do róznic w zawieszeniu to stary ale mało wiesz chyba skoro uwazasz, ze skoro jest ten sam (Bardzo rozległy w przypadku vpp) patent to ramy beda pracowac tak samo. Tak sie składa, ze mam rame z zawieszeniem pokrywajacym sie z patentem, o którym mówisz i nie pracuje zupełnie jak v10. Dziwne. Jezdzi tez inaczej. A myslalem, ze to samo bedzie pomimo, tego ze lzejsze i inne kąty...
Ogólnie ja wybrałem v 10 z tego powodu że z reguły są bardziej atrakcyjne ceny , obie ramy maja vpp co jest świetnym systemem zawieszenia ... w Polsce wymiana różnych cześci ramy jest bardzo łatwa telefon do crazy crank i można wszystko załatwić z miłym gościem który kieruje całym systemem kupowałem u nich górne łączniki np cena ich wynosi koło 200 zł w intense 400 kupowałem także dolna tuleje ślizgu która trzeba wymieniać co roku 80 zł cena w intense 145 zł crazy crank ma też system ''crashed'' coś tam jeżeli zniszczymy np przedni lub tylny trójkąt można zakupić w c.c. tą część za 60% ceny np przód 2200 zł tył 1700 zł kolejna sprawa co mi się w m 6 nie podoba z byt pionowy kąt siodła ... źle mi sie siedzi na tym m6 lepiej to moge w v 10 wyrególować jeżeli chodzi o wagę to praktycznie to samo w tym roku santa cruz o ile się nie mylę jest lżejszy o 130 gr
Nie bede polemizował na ten temat bo widze że nie ma co dyskutować...
tak czy siak jak bym wybrał V-10 jak i większość ludzi co widać na zawodach
Intense drogie i niekoniecznie lepsze, do zapierdzielania na zawodach pewnie tylko i wyłącznie.
Ktoś chce pojeździć w DH i mieć masło pod dupskiem to V-10 jest najlogiczniejszym wyborem
Sprzedam nowe sprężyny do Shivera DC ( okazały się zbyt twarde )