Jak dobrze ukrzyżować...
Jak dobrze ukrzyżować...
...koło? ;) Zawsze myślałem, że koło zaplecione na 4 krzyże jest mocniejsze i bardziej wytrzymałe niż w innym zaplocie, a tu przeczytałem na stronce sklepu rowerowego, że "Standardowo koła montowane są na 3 krzyże, jednak na specjalne życzenie mogą być zmontowane na 4 krzyże (takie koło na dłuższą metę jest mniej wytrzymałe)". Jak to w końcu jest? Które mocniejsze i bardziej wytrzymałe? Którą opcję radzicie wybrać?
Ps. Koło na tył, głównie do streetu ewentualnie jakiś dirt w przyszłości ale to raczej lajtowy, a nie jazda po Księżycu.
Ps. Koło na tył, głównie do streetu ewentualnie jakiś dirt w przyszłości ale to raczej lajtowy, a nie jazda po Księżycu.
czy wy też macie zmarszczki na mosznie? :|
im mniejsza ilość krzyży w zaplocie tym kolo bedzie sztywniejsze w pionie i bocznie, ale czulsze na siły napędowe/oporu z piasty.
zakąłdam że szprychy biezesz nowe i masz możliwość wyboru długości
1.jeśłi jest to kolo pod v-ki to możesz lajtowo dać 3x od kasety i 2x lub 3x z drugiej - zalezy ile pary masz w nogach: mniej to 2x starczy a więcej to 3x.
2. pod tarcze, piasta na wysokich kołniezach to 3x i 3x i nie ma bata żeby nie dało rady. możesz z którejś strony dać 2x dla zwiększenia sztywności bocznej, ale nie pamiętam z której (dawno nie zaplatałem).
3. pod tarcze, niskie kołnieże (typu mars x000) - tu nie ma zmiłuj 4x i 4x lub 4x i 3x też zależnie czy masz czym przycisnac
jesli to ma byc street to sobie bym brał 3x i 2x tylko na jakś dobrych szprychach. i zapomniej o szprychach cieinowanych. w to można sie bawić w XC a nie w szaleniu na rowerze po mieście czy na traskach zjazdowych
zakąłdam że szprychy biezesz nowe i masz możliwość wyboru długości
1.jeśłi jest to kolo pod v-ki to możesz lajtowo dać 3x od kasety i 2x lub 3x z drugiej - zalezy ile pary masz w nogach: mniej to 2x starczy a więcej to 3x.
2. pod tarcze, piasta na wysokich kołniezach to 3x i 3x i nie ma bata żeby nie dało rady. możesz z którejś strony dać 2x dla zwiększenia sztywności bocznej, ale nie pamiętam z której (dawno nie zaplatałem).
3. pod tarcze, niskie kołnieże (typu mars x000) - tu nie ma zmiłuj 4x i 4x lub 4x i 3x też zależnie czy masz czym przycisnac
jesli to ma byc street to sobie bym brał 3x i 2x tylko na jakś dobrych szprychach. i zapomniej o szprychach cieinowanych. w to można sie bawić w XC a nie w szaleniu na rowerze po mieście czy na traskach zjazdowych
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 2 gości