Problem DT Swiss 225

irkus92
Posty: 11
Rejestracja: 21.09.2008 20:04:41
Lokalizacja: Tymbark
Kontakt:

Problem DT Swiss 225

Post autor: irkus92 »

Witam.
Po zakupie amorka (używka) trzymałem go w pokoju i pewnego wieczoru kumpel spuścił z niego powietrze oraz bawił sie regulacją tłumienia- coś sie zablokowało
Dzis go napompowałem z myślą ze to stało sie z braku ciśnienia, a tu lipa.
Pokrętłem da się ruszyc ale o dosłownie 3mm w każdą strone i to z wielkim oporem.
Nie chce robić niczego na siłę zeby nie zepsuć.
Jakaś rada HELP!!
akSiorek
Posty: 750
Rejestracja: 26.02.2009 16:12:14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Post autor: akSiorek »

hmm. zabić kumpla ;p :D
może rozbierz amorka [jeśli to używka] i popatrz coś mogło się zjechać..
albo zatrzeć..
odkręcić. !
irkus92
Posty: 11
Rejestracja: 21.09.2008 20:04:41
Lokalizacja: Tymbark
Kontakt:

Post autor: irkus92 »

Byłem dzis w serwisie rowerowym.
Koleś powiedział mi że on sie do tego nie weźmie...
Co myślicie o zakupie pompki i regulacja ciśnienia wzależności od terenu?
sanciak
Posty: 114
Rejestracja: 11.02.2009 14:31:04
Lokalizacja: ANDrychów (wiocha z lipnym burmistrzem)
Kontakt:

Post autor: sanciak »

Przede wszystkim nie spuszcza się powietrza ręcznie tylko pompką ... spuść powietrze pompką i na pompuj go ponownie ... i powiedz co się dzieje dalej
KefirQn
Posty: 1264
Rejestracja: 03.06.2007 11:25:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KefirQn »

sanciak mysle ze nie chodzi mu o utrate powietrza tylko o to pokrętło które nie chce sie obracac
Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
irkus92
Posty: 11
Rejestracja: 21.09.2008 20:04:41
Lokalizacja: Tymbark
Kontakt:

Post autor: irkus92 »

Dokładnie... Chodzi o to czerwone pokrętło (+/-)
Szkoda bo teraz pewnie bede robił ciągle Bany Hop na podjazdach i po prostym:( a dużo właśnie tak jeżdze...
.
sanciak
Posty: 114
Rejestracja: 11.02.2009 14:31:04
Lokalizacja: ANDrychów (wiocha z lipnym burmistrzem)
Kontakt:

Post autor: sanciak »

KefirQn No to mówię że to może mieć z tym związek , to że spuścił powietrze palcem , śrubokrętem ... irkus92 przeprowadziłeś czynność którą ci napisałem ?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

irkus92 napisz do dystrybutora albo jeszcze lepiej producenta to ci powiedza co robic bo to nieznany sprzet bardzo u nas.
irkus92
Posty: 11
Rejestracja: 21.09.2008 20:04:41
Lokalizacja: Tymbark
Kontakt:

Post autor: irkus92 »

Nie robiłem bo nie mam pompki... a byłem w serwisie i koleś spuścił powietrze i napompował pompką i to samo
tobo
Posty: 106
Rejestracja: 14.08.2008 20:48:42
Kontakt:

Post autor: tobo »

nie wiem czy dobrze rozumiem - coś się zablokowało a wcześniej regulacja działała w pełnym zakresie? czy od nowości znaczy się od chwili zakupu tłumika nie ruszałeś tej regulacji i dopiero twoj kumpel spuścił powietrze i zaczal sie bawic regulacją tłumienia powrotu?
jesli kupiles uzywkę i nie sprawdzales jak dziala regulacja to naprawdopodobniej nie jest to wina spuszczenia powietrza (bo co ma sprezyna powietrzna do regulacji tlumienia i kardridza tlumienia) tylko problemu z regulacją lub calym ukladem tlumienia tego amora. w amortyzatorach tylnych regulator (zazwyczaj czerwony - manitou mają niebieskie) obracając sie popycha iglicę ktora zamyka otwory w komorze tlumika tym samym zmieniajac ich swiatlo no i szybkosc rozprezania. skoro regulator sie nie rusza to stawiam najprawdopodobniej na zapieczona iglice lub zanieczyszczone gniazdo i/lub gwint w ktorym osadzony jest regulator (w czasie eksploatacji zbiera sie w tym miejscu brud, a ze dodatkowo gwint regulatora bywa wilgotny od np oleju to zanieczyszczenia potrafia zaklocic lub uniemozliwic jego prace.
poza tym amory tylne dt są raczej przecietne co do dzialania i trwalosci - wszystkie z jakimi mialem stycznosc mialy wyswiecone golenie (anodę) i problemy z tlumieniem powrotu (powrót i ugięcie dwufazowo). mimo przegubow kulowych tlumiki dt maja tez duzy problem ze szczelnoscia (paradoksalnie wiekszy niz tlumiki innych firm bez prrzegubow) i komora tlumienia ulega w nich wiekszemu lub mniejszemu zapowietrzeniu. tlumienie powrotu dziala w nich często tak ze na początkowym odcinku skoku uginają sie tak jakby wogole nie mialy tlumienia powrotu.
irkus92
Posty: 11
Rejestracja: 21.09.2008 20:04:41
Lokalizacja: Tymbark
Kontakt:

Post autor: irkus92 »

Amorka jak kupiłem to wszystko było ok., Regulacja głatko i płynie chodziła w obie strony az do oporu.
Przyszedł kolega i nie wiem co zrobił w każdym razie w amorku nie było juz powietrza i regulacja stoi w miejscu....
Powiedziałem mu co i jak a on na to ze wzioł go tylko raz do reki.
Oczywiście z#$ebał go i tyle. a on na to ze amor hu%&jowy.
Nie mam pojęcia co sie stało tym bardziej ze z damperami (i ramami Full) mam pierwszy raz stycznosć.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość