Full Suspension w DH - co daje?
Full Suspension w DH - co daje?
Mam pytanie do starych wyjadaczy którzy już sporo przeszli w DH. Wielu zapewne zaczynało na hardtialu i choć był nie wiem jak dopracowany, drogi i wycyzelowany to na pewno jest jakaś konkretna różnica pomiędzy rowerem DH full suspension. Czy porządna amortyzacja koła z tyłu roweru np BIG HIT III daje aż tak wiele? A właściwie co daje? Czy daje to większą kontrolę czy ją zmniejsza na rzecz większego komfortu? Jakie są Wasze odczucia po przesiadce na pełną amortyzację. Coś niesamowitego czy raczej dobry dodatek który w czymś tam pomaga...?
Szymon331 zastanów sie? Po co nawet samochody rajdowe maja zawieszenie? Tu nie chodzi o komfort (chociaz wielu riderów tak uwaza i tak ustawia/wybiera zawieszenie). Akurat doswiadczenia duzego z HT nie mialem od bardzo dawna (teraz na dirtowke wrócilem) i po prostu zawieszenie z tyłu oferuje ci znacznie wiecej przyczepnosci. Koło ma przez wiecej czasu kontakt z ziemia zamiast telepac sie ciagle jak w HT. Wiecej przyczepnosci wiec mozesz jechac szybciej. Wielkiej filozofii nie ma.
Pomijam smaczki jak mniejsze zwalnianie na przeszkodach (bo bez zawieszenia na korzeniu czy kamieniu tracisz duzo wiecej predkosci), lepsze hamowanie czy własnie mniejsze zmeczenie co tez pozwala ci bardziej cisnac.
Pomijam smaczki jak mniejsze zwalnianie na przeszkodach (bo bez zawieszenia na korzeniu czy kamieniu tracisz duzo wiecej predkosci), lepsze hamowanie czy własnie mniejsze zmeczenie co tez pozwala ci bardziej cisnac.
Zależy czy chodzi Ci o DH czy także o FR. Jak DH, no to wiadomo full lepszy, lepsza przyczepność koła, wybieranie nierówności, "płynięcie" po trasie itd. Natomiast jeśli chodzi o FR to lepszy sztywniak, przynajmniej jeśli nie skaczesz dropów po 7m. Łatwiejszy do opanowania w locie, do zrobienia triku itd.
Ogólnie full odciąza stawy i dodaje możliwość latania większych rzeczy.
Ogólnie full odciąza stawy i dodaje możliwość latania większych rzeczy.
Może i się czepiam, ALE raczej ten element jest potrzebny ...Spaced pisze:GÓRNIK chciałem wyeliminowac stwierdzenie "po to zeby miło sie jechało" wiec rajdowe wydały mi sie bardziej odpowiednie bo tam ten element potrzebny nie jest Wink
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
hmm dla mnie to zły przykład, lub nie rozumiem tego w tej formie jakiej próbował to przekazać autor cytatu, zawieszenie jest potrzebne w terenie i tyle, to powinno być oczywiste
a pytanie jest tak dziwne że nie wiem jak się zabrać za odpowiedź, rzeczy z typu - dlaczego koło jest okrągłe, nie pasują mi nawet do działu "dla początkujących" i są wg mnie nie potrzebną próbą zaistnienia na forum,
sory jeśli kogoś uraziłem.

a pytanie jest tak dziwne że nie wiem jak się zabrać za odpowiedź, rzeczy z typu - dlaczego koło jest okrągłe, nie pasują mi nawet do działu "dla początkujących" i są wg mnie nie potrzebną próbą zaistnienia na forum,
sory jeśli kogoś uraziłem.
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
Dxx: ja myślę,że takie tematy sa jednak potrzebne, bo większość ludzi nie trybi po co ma zawieszenie w rowerze, niektórzy to gadają tak, że ja się zastanwawiam po co im dampery, sprawiają wrażenie jak by w ogóle nie wiedzieli do czego służy ten element. Owszem, przyznaję się bez bicia, że sam u siebie też ustawiam całość na komfort, ale nie po to robi się zawieszenia do DH.
dobra juz nie najeżdzajcie na niego, "kto pyta, nie błądzi"- koles ma problem więc się zapytał i czy musi być odrazu zj**any za swoją niewiedzę?
zawieszenie z tyłu- większy komfort, przyczepność... na sztywniaku jak nie jedziesz na full miękkich nogach to Ci podbije dupę na każdym korzeniu, chociaż nawet jak byś miał niewiadomo jak miękkie nogi to i tak potrafi nieźle szarpnąć
zawieszenie z tyłu- większy komfort, przyczepność... na sztywniaku jak nie jedziesz na full miękkich nogach to Ci podbije dupę na każdym korzeniu, chociaż nawet jak byś miał niewiadomo jak miękkie nogi to i tak potrafi nieźle szarpnąć
Przysiągłbym że temat założyłem w offtopicu żeby nikt się nie czepiał ponoć mojego rzekomego "zaistnienia na forum" Nie jestem początkujący ani nawet małolatem który pisze by pisać ale fakt, nie jeżdżę na fullu. dlaczego? Bo nie było mnie nań stać do tej pory. A pytanie może trochę źle sformułowałem. Dzięki za konkretne wypowiedzi. Generalnie ciekawiło mnie to czy jak ktoś się przesiadł ze sztywnej ramy na amortyzowaną to czy miał jakiś problem z przyzwyczajeniem się, z poznaniem trochę innej techniki jazdy? Piszecie że można jeździć szybciej. Zrozumiałe, ale trzeba się do tego przyzwyczajać? Mnie na wygodzie nie zależy w ogóle, liczy się tylko jazda i sekundy. A mam wrażenie że mój sztywniak (ciężka mocna rama DUAL) daje mi prawie 100% kontroli. Może zamierzam się przesiąść na full dlatego pytam tu a nie gdzie indziej. Tu się ludzie znają i to widać czytając inne tematy. Dzięki za odpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości