może i nie rozbierałem propedala ale wiem jaki efekt powoduje wolna kompresja (np w stoyu) i wiem jaki ma propedal... no raczej różnica jest zasadnicza... Niby czemu zawodnicy nie korzystają z regulacji PP a dają dużo wolnej kompresji?off_road pisze:
Rozbierałeś propedal, ze takie bzdury mówisz? Propedal to nic innego jak regulacja wolnej kompresji... kolejny w temacie za przeproszeniem chrzani
Do czego tak naprawdę służy Boost Valve w DHX-ie?
zdemontuj damper ustaw 120psi i propedal na max. i zobacz za które prędkości odpowiada... widać ktoś tu nie czai tak naprawdę co ta regulacja ma za zadanie wykonać... ma przeciwdziałać bujaniu zawieszenia a to przechodząc na zawieszenie jest bardzo powolnym ruchem... to nic innego jak wolna kompresja panie dzieju...
Czym mozna zdefiniować bujanie zawiechy? Ano tym, że jest to bardzo powolny ruch... a czym mozna powolny ruch zablokować? Tylko i wyłączenie regulacją wolnej kompresji bo niby czym innym?
Czym mozna zdefiniować bujanie zawiechy? Ano tym, że jest to bardzo powolny ruch... a czym mozna powolny ruch zablokować? Tylko i wyłączenie regulacją wolnej kompresji bo niby czym innym?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 09.03.2006 21:30:18
- Lokalizacja: Mosina
- Kontakt:
Ja pierdyle no to mnie rozwaliło ;O respetkubabike pisze:Niby czemu zawodnicy nie korzystają z regulacji PP a dają dużo wolnej kompresji?


no zawodnicy z tego co piszesz też? xD Ja poproszę o foto bo to chyba, ze stać Cie na limitowaną serie utwardzonych foxów... w co wątpie. Limitowana seria poza propelalem ma tylko regulacje szybkiej kompresji której nie uświadczymy w zwykłym dhx. Z tego co widze w polsce nie ma za wiele damów z limitowanej serii...
blizniak12 nie twierdzę ze on ma mniejsze dosiwadczenie w serwisowaniu damperów ale jakbyś sie wczytał to bys sie dowiedzial ze nie chodzi o serwisowania a dzialanie a gdzie ja niby twierdziłem ze PP nie zapobiega bujaniu?
mniejsza z tym, kolejna wypowiedż pana ofrołd jest delikatnie mowiac obrazliwa w stosunku do mnie:
off_road
Uważam że propedal nie jest 'prawdziwą wolną kompresją" bo za szybko się wyłącza i powstaje wrażenie "przepadania" zawieszenia.
mniejsza z tym, kolejna wypowiedż pana ofrołd jest delikatnie mowiac obrazliwa w stosunku do mnie:
off_road
Jełop jesteś... nie wrzucam na nikogo i wypraszam sobie ćwieku.off_road pisze:Ja poproszę o foto bo to chyba, ze stać Cie na limitowaną serie utwardzonych foxów... w co wątpie.
Uważam że propedal nie jest 'prawdziwą wolną kompresją" bo za szybko się wyłącza i powstaje wrażenie "przepadania" zawieszenia.
Nieładnie obrażać na forum, ja Ci jak narazie nie wyrzuciłem obraźliwego slowa... Skoro uwazasz, ze zawiecha sie zapada to zainwestuj w tłumienie szybkiej kompresji... sorki ale Twoja wypowiedź mnie konkretnie rozbawiła.kubabike pisze:Jełop jesteś... nie wrzucam na nikogo i wypraszam sobie ćwieku.
Uważam że propedal nie jest 'prawdziwą wolną kompresją" bo za szybko się wyłącza i powstaje wrażenie "przepadania" zawieszenia.
Musisz wybaczyć, ale jak ktoś tu jedzie z ostrymi banialukami czasem trzeba zgasić takiego jegomościa...
off_road nie trzeba mowic ostrych słow zeby kogoś obrażać.. ale Ty pewnie nie wiesz taki rzeczy.. no bo niby skąd. Cały czas siedzisz w damperach zamiast czasem pobyc z ludzmi.
a do rzeczy... niby czemu fox w RC-4 zrezygnował z propedala dodając pokrętło wolnej kompresji?
No tak jak ktos nie ma racji - to dojebac mu. Ty polaczku! echh dałes popis, nie ma co.off_road pisze:Musisz wybaczyć, ale jak ktoś tu jedzie z ostrymi banialukami czasem trzeba zgasić takiego jegomościa...
a do rzeczy... niby czemu fox w RC-4 zrezygnował z propedala dodając pokrętło wolnej kompresji?
A kto powiedział, ze zrezygnował? Przesunął je obok, żeby wcisnąć regulacje szybkiej kompresji. Nie ma tam za wiele miejsca więc trzeba było albo przestawić zwrór wolnej kompresji w inne miejsce albo zrezygnować z czegoś...kubabike pisze:a do rzeczy... niby czemu fox w RC-4 zrezygnował z propedala dodając pokrętło wolnej kompresji?
Dobre znaczy się, teraz sory ale pojechałes po wszystkich polakach? WTF??kubabike pisze:No tak jak ktos nie ma racji - to dojebac mu. Ty polaczku! echh dałes popis, nie ma co.


off_road czuję sie polakiem, ale okreslenie "polaczek" nie uraża mnie, jesli wytyka złe cechy tego narodu.
WEIGHT: .99 lbs. (447 g) (No reducers or spring)
ADJUSTMENTS:
-- Externally adjustable velocity sensitive damping (DSC)
> High speed compression
> Low speed compression
-- Bottom out force adjust (via Schrader Valve)
-- Bottom out progressiveness
-- Rebound adjust
-- Coil spring preload
a gdzie tu widzisz propedal?
DXH RC4 World Championoff_road pisze:
kubabike napisał:
a do rzeczy... niby czemu fox w RC-4 zrezygnował z propedala dodając pokrętło wolnej kompresji?
A kto powiedział, ze zrezygnował? Przesunął je obok, żeby wcisnąć regulacje szybkiej kompresji. Nie ma tam za wiele miejsca więc trzeba było albo przestawić zwrór wolnej kompresji w inne miejsce albo zrezygnować z czegoś...
WEIGHT: .99 lbs. (447 g) (No reducers or spring)
ADJUSTMENTS:
-- Externally adjustable velocity sensitive damping (DSC)
> High speed compression
> Low speed compression
-- Bottom out force adjust (via Schrader Valve)
-- Bottom out progressiveness
-- Rebound adjust
-- Coil spring preload
a gdzie tu widzisz propedal?
ABG pisałem w afekcie, więc błąd sie mogł zakraść. Po prostu pan ofrołd zdaje sie mieć monopol na wiedzę o damperach. Nie zaprzeczam że się nie zna ale ten człowiek nie potrafi merytorycznie prowadzić dyskusji, nie dopuszczając innych argumentów a przy tym obraża mnie. Nie będę tolerował wrzucania na mnie. Zawsze staram się być kulturalny - "normalnie hamstwa nie zniese". No cóż przykre, że na tym forum jest taki duży odsetek parapetów.
A gdzie ja Cie obraziłem? Sory ale to Ty używasz jak do tą obraźliwych słow w stosunku do mnie... Musisz wybaczyć, ale osobiście nie nawidzę czytać na forum jak jakieś typy nawijają bez zdania racji, potem sie coś szuka i milion postow w temacie a sensownych całe 10... tego chciałem uniknąć i od razu ukierunkowac potencjalnego późniejszego czytelnika tego topicu, ze Twoje posty nie za wiele tu wnoszą...kubabike pisze:Nie zaprzeczam że się nie zna ale ten człowiek nie potrafi merytorycznie prowadzić dyskusji, nie dopuszczając innych argumentów a przy tym obraża mnie. Nie będę tolerował wrzucania na mnie. Zawsze staram się być kulturalny - "normalnie hamstwa nie zniese". No cóż przykre, że na tym forum jest taki duży odsetek parapetów.
no to dodaj do tej pary roco tst , co powiesz o jego propedale i serwisowalnosci w porownaniu do tej dwojki ?off_road pisze:Jeśli miałbym je porównać i teraz wybrać to na plus dla vivida idą uszczelki mocno powiększone wzgledem innych damperów. Za dhx-em przemówi łatwość serwisu czego o vividzie powiedzieć nie mogę.
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
topick roco objeżdżalem kilka miesięcy w wersji TST, co mogę powiedzieć? Najłatwiej serwisowalny demper ze wszystkich jakie kiedykolwiek otwierałem. Części zamienne dostępne bez najmniejszego problemu. Więc roco to najlepiej przygotowany do domowego serwisu damper na świecie.
Praca hmm jest bardzo specyficzna, to damper bardzo liniowy i wymaga małych przełożeń ramy, z wysokimi przełożeniami sobie nie radzi i TST przestaje działać w sensie regulacji nie czuć.
Czasem brakuje regulacji objętości komory powietrznej w stylu dhx-a czy swingerów, wiec zeby go zrobić pod typowe latanie dużych rzeczy wymaga otworzenia i dźwignięcia IFP w celu zmniejszenia komory powietrznej.
Ogólnie prace ma w moim odczuciu gorszą na kompresji przy powolnej jeździe od DHX-a i vivida. Za to przy poginaniu z dużymi prędkosciami sobie bardzo dobrze radzi. No ale to specyfika HSCV.
Jak coś kliknij do mnie na priv. gg:11075383
Praca hmm jest bardzo specyficzna, to damper bardzo liniowy i wymaga małych przełożeń ramy, z wysokimi przełożeniami sobie nie radzi i TST przestaje działać w sensie regulacji nie czuć.
Czasem brakuje regulacji objętości komory powietrznej w stylu dhx-a czy swingerów, wiec zeby go zrobić pod typowe latanie dużych rzeczy wymaga otworzenia i dźwignięcia IFP w celu zmniejszenia komory powietrznej.
Ogólnie prace ma w moim odczuciu gorszą na kompresji przy powolnej jeździe od DHX-a i vivida. Za to przy poginaniu z dużymi prędkosciami sobie bardzo dobrze radzi. No ale to specyfika HSCV.
Jak coś kliknij do mnie na priv. gg:11075383
off_road, tu się muszę zgodzić - faktycznie Roco jest najprostszym technicznie damperem, ale na dobrą sprawę jest tak samo łatwy w "obrabianiu", jak i DHX. Biorąc pod uwagę, że można wyczarować DHX'a, żeby śmigał podobnie do Roco, to uważam DHX za lepszy damper.
Co zaś do boost valve, to taki zabawny zawór oparty na sprężynie. Technicznie nazwany jest zaworem maksymalnym czy też zaworem odcinającym. Kręcenie tym niebieskim pokrętłem od Pro Pedala nastawia właśnie Boost Valve. Fox wprowadził to pojęcie, żeby dodać sobie linijkę tekstu do prezentacji dampera (żeby wyglądał na zaawansowany). Boost Valve to Pro Pedal, przy czym cały system jest zależny od dwóch parametrów: ciśnienia w układzie i właśnie ustawienia zaworu.
Co zaś do boost valve, to taki zabawny zawór oparty na sprężynie. Technicznie nazwany jest zaworem maksymalnym czy też zaworem odcinającym. Kręcenie tym niebieskim pokrętłem od Pro Pedala nastawia właśnie Boost Valve. Fox wprowadził to pojęcie, żeby dodać sobie linijkę tekstu do prezentacji dampera (żeby wyglądał na zaawansowany). Boost Valve to Pro Pedal, przy czym cały system jest zależny od dwóch parametrów: ciśnienia w układzie i właśnie ustawienia zaworu.
To tak, jakbyś uważał, że polska flaga nie jest biało - czerwona albo że prezydent RP jest niepowtarzalny. Napraw sobie damper albo go ustaw odpowiednio.kubabike pisze:Uważam że propedal nie jest 'prawdziwą wolną kompresją" bo za szybko się wyłącza i powstaje wrażenie "przepadania zawieszenia."
www.foesracing.com
to moze powiesz cos jeszcze o parze revox/evolver . roznica w serwsie w stosunku do spv pewnie niewielka, a co z praca tych damperow , na ile zmodyfikowano plaforme aby wyelininowac jej wady ?off_road pisze:topick roco objeżdżalem kilka miesięcy w wersji TST, co mogę powiedzieć? Najłatwiej serwisowalny demper ze wszystkich jakie kiedykolwiek otwierałem. Części zamienne dostępne bez najmniejszego problemu. Więc roco to najlepiej przygotowany do domowego serwisu damper na świec
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
-
- Posty: 476
- Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
- Kontakt:
heheh a ja mam zamiar kupic ten damper z foxa może ktos cos o nim powiedziec (praca regulacje itp.)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/750 ... 812c0.html





http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/750 ... 812c0.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości