Sznurki w 66 sl 1 ata 2007
Sznurki w 66 sl 1 ata 2007
Siema takie pytanko czy ktoś wymieniał już sznurki na których zawieszony jest tłok komory dobicia w lewej goleni 66 sl 1 ata 2007?
Staram się do niego dobrać bo jakiś mada faka wbił tam dużo za dużo ciśnienia i wystrzeliło tłoczek razem ze sznurkami które go trzymały.
Może ktoś na forum się do tego elementu dobierał?
W manualach serwisowych marcoka niestety nic o tym nie ma jak wyciągnąć dolną pokrywę komory aby te sznureczki znów zamocować czyżby na stałe sklecona? ;/
Staram się do niego dobrać bo jakiś mada faka wbił tam dużo za dużo ciśnienia i wystrzeliło tłoczek razem ze sznurkami które go trzymały.
Może ktoś na forum się do tego elementu dobierał?
W manualach serwisowych marcoka niestety nic o tym nie ma jak wyciągnąć dolną pokrywę komory aby te sznureczki znów zamocować czyżby na stałe sklecona? ;/
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
off_road pisze:czy ktoś wymieniał już sznurki na których zawieszony jest tłok komory dobicia w lewej goleni 66 sl 1 ata 2007?





no o takim patencie jeszcze nie słyszałem, chętnie dowiem się więcej o takim wynalazku, poczekajmy aż się ktoś kto miał z tym do czynienia wypowie

Back in black
Może wytłumaczę są tam autentycznie jak mojego monstera kocham sznurki 
W komorze powietrznej mamy 2 komory:
1. odpowiada za właściwą sprężynę powietrzną tą od sagu. Wygląda jak teleskop wokół którego pracuje punkt numer dwa naszego rozważania. Oczywiście komory nie są ze sobą w żaden sposób połączone.
2. odpowiada za dobicie jest zbudowana tak: mamy tłok zwieszony w jakieś 1/3 od dołu biorąc wysokości całej komory, trzymany jest od dołu sznurkami które trzymają go w odpowiedniej pozycji.
Sznureczki nie wyglądają na lipnie wykonane przypominają off-roadowego kinetyka.
Bajer taki, ze ciśnienie jest od strony sznurków i jak amor dojdzie do ostatnich centymetrów skoku to zaczyna wciskać ten tłok w dół i mamy regulacje kompresji końca skoku. Po drugiej stronie tłoczka panuje normalnie ciśnienie atmosferyczne.
Patent bardzo fajny, bo sznurki utrzymują ten tłok w odpowiednim miejscu czyli pod koniec skoku i nie niszczą nic jak on sie ugina w dół. Bajer w tym, ze jakiś matoł wbił tam za dużo ciśnienia i rozwaliło je.
Sznurki są naprężane tylko gdy amor jest rozprostowany, w czasie kompresji się luzują.

W komorze powietrznej mamy 2 komory:
1. odpowiada za właściwą sprężynę powietrzną tą od sagu. Wygląda jak teleskop wokół którego pracuje punkt numer dwa naszego rozważania. Oczywiście komory nie są ze sobą w żaden sposób połączone.
2. odpowiada za dobicie jest zbudowana tak: mamy tłok zwieszony w jakieś 1/3 od dołu biorąc wysokości całej komory, trzymany jest od dołu sznurkami które trzymają go w odpowiedniej pozycji.
Sznureczki nie wyglądają na lipnie wykonane przypominają off-roadowego kinetyka.
Bajer taki, ze ciśnienie jest od strony sznurków i jak amor dojdzie do ostatnich centymetrów skoku to zaczyna wciskać ten tłok w dół i mamy regulacje kompresji końca skoku. Po drugiej stronie tłoczka panuje normalnie ciśnienie atmosferyczne.
Patent bardzo fajny, bo sznurki utrzymują ten tłok w odpowiednim miejscu czyli pod koniec skoku i nie niszczą nic jak on sie ugina w dół. Bajer w tym, ze jakiś matoł wbił tam za dużo ciśnienia i rozwaliło je.
Sznurki są naprężane tylko gdy amor jest rozprostowany, w czasie kompresji się luzują.
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
off_road aha, to faktycznie fajny patent, a mógłbyś zapodać fotki jakieś? może wtedy by się coś wykombinowało, albo ktoś wpadłby na jakiś fajny pomysł, bo nie widzę z tego co piszesz innego wyjścia jak poszukać gdzież jakiegoś zamniennika dla tych sznureczków:)
aha, mam pytanie, czy z podobnym patentem można zetknać się w marzo z150 sl?
aha, mam pytanie, czy z podobnym patentem można zetknać się w marzo z150 sl?
Back in black
ostatnio rozbieralem 888 sl ata z 2007 roku. tez sie zastanawialem jak sie to wyjmuje i doszedlem do tego, wepchnij to do srodka troszeczke, wyjmij zawleczke i wyciagnij "pokrywke".off_road pisze:Może ktoś na forum się do tego elementu dobierał?
W manualach serwisowych marcoka niestety nic o tym nie ma jak wyciągnąć dolną pokrywę komory aby te sznureczki znów zamocować czyżby na stałe sklecona? ;/
banalnie proste jak sie wie :P
a te sznurki podobno sa z nylonu
EDIT:

http://www.pinkbike.com/photo/3126728/
siwy jemu chyba chodzi o to jak wyciagnac te sznureczki z dolnej pokrywy..wiec jesli dobrze rozumiem chodzi o ta na samym dole ta metalowa a w niej nei widze zadnych zawleczek na zdjeciu... chociaz nie mialem w lapie tego wiec nie moge byc 100% ze nie ma tam zawleczek...
moze napisz do gregorio albo bezposrednio do marcoka zeby ci podali jakiej dlugosci te sznurki..albo moze zeby ci nowe sprzedali czy cos... chociaz jak znam gregorio to kaza wyslac amor na serwis i zaplacisz jak za zboze... albo ci powiedza ze kartusz doppio do wymiany;/
w sumie nie bardzo wiem nawet z czego dorobic takie sznurki..bo raczej nie ze sznurowek :P
moze porob fotki z ktorego miejsca dokladnie nie mozesz wyciagnac tych sznurkow to cos pomyslimy....
a co do ich dlugosci to pewnie jak beda o 1-2mm dluzsze to amor bedzie dzialal bo to moze dziala troche jak plywak w damperze.... troszke zmienia charakterystyke pracy ale damper dziala;)
moze napisz do gregorio albo bezposrednio do marcoka zeby ci podali jakiej dlugosci te sznurki..albo moze zeby ci nowe sprzedali czy cos... chociaz jak znam gregorio to kaza wyslac amor na serwis i zaplacisz jak za zboze... albo ci powiedza ze kartusz doppio do wymiany;/
w sumie nie bardzo wiem nawet z czego dorobic takie sznurki..bo raczej nie ze sznurowek :P
moze porob fotki z ktorego miejsca dokladnie nie mozesz wyciagnac tych sznurkow to cos pomyslimy....
a co do ich dlugosci to pewnie jak beda o 1-2mm dluzsze to amor bedzie dzialal bo to moze dziala troche jak plywak w damperze.... troszke zmienia charakterystyke pracy ale damper dziala;)
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Moje pytanie nie dotyczy wymiany sznurków
XXX sznurek (tam jest jeden sznurek) jest przelozony na dole przez dziurke i przyczepiony do tloka na dwa bolce, a bolce zabezpieczone sa zawleczkami.
żadnej kosmicznej technologi tu nie ma, rozebrac to jest bardzo latwo i sie dziwie ze taki "serwisant" off road ma z tym problemy

siwy-84 dzięki Ci wielkie mi chodziło tylko i wyłącznie o to jak wyciągnąć dolną pokrywę nie sznurki te sie wymieni bez problemu, miałem wrażenie, ze jest wpasowana na stałe dla tego jak czegoś nie wiem wolę zapytać

siwy-84 daj jakiś kontakt na siebie zadzwonie

Co do tego gdzie ja mam problem mianowicie z wyciągnięciem tego:
Możesz jeszcze raz napisać jak ten element jest tam osadzony? Wcisnąłeś go w górę, wyciągnąłeś zawleczkę wypchnąłeś w dół czy on jest po prostu wciśnięty w obudowę i wystarczy go wypchnąć za pomocą tego trzonka który w nim jest?
Teraz pojawia się pytanie jakiej linki zrobić te sznureczki trzymające.
ravfr z samego tłoczka to żaden problem ściągnąc sznurki ja mam problem z wyciągnięciem tego co jest na foto.


Pierwszy raz jestem zmuszony dobierać się do dołu komory a w kilku marzocchi tłumiki były sprasowane na stałe... a pokrywa w czerwonym kwadracie siedzi tak mocno w obudowie, ze miałem konkretne podejrzenia, ze tu też tak jest.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości