Cisnienie w oponach

wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Cisnienie w oponach

Post autor: wojtasu »

Siemanko :)

Może troche głupie pytanie ale jednak prezydatne

Jakie powinno być cisnienie w oponach P/T :?:

W zależności na warunki "nawierzchniowe" powinno być inne :?:
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

Ja daje na mokre mniej powietrza, na suche większe(mniejsze opor toczenia) Na błoto też mniejsze. Zależy kto co lubi. ;)
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Ja myslałem nad zestawem 2.0 przód i 2.3 tył :)
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

To też zależy na co. Zresztą ja w większości jeżdże na wysokim ciśnieniu. Zmieniam żadko, jak muszę. ;)
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

wojtasu Cisnienie w oponach ustawia sie wzgledem warunkow/trasy/upodoban/wymagan. Ktos Ci napisze zo laduje 3,5 bo lubi jak my opone rozwala to tez tyle napompujesz?
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Marcio to jest wiadomo ze nie bede smigał na wysokom cisnieniu ani tez niskim zeby co chwile obracz kraweznika dobijała :wink:


Tylko się pytam jakie cisnienie na jaką nawierzchnie.... chodzi mi o dosyć mięką ziemie :)

wiem temat troche z dupy ale nigdy sie nad tym nie zastanawiałem ale miałem nadzieje , że mi ktos pomoże a tu narazie widzę , że Marcio nie zrozumiał pytania :wink:

Czytaj lepiej ze zrozumieniem a jak nie wiesz co napisac to nie bierz udziału w dyskusji...
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Na chlopski rozum. Luzna nawierzchnia = nizsze cisnienie dla lepszej przyczepnosci, twarda/ubita nawierzchnia= troche wyzsze cisnienie ale do pewnej granicy, czy to tak trudno zrozumiec?
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Marcio nie do konca. Duzo zalezy od opony, niektore na niskim cisnieniu zaczynaja nieprzyjemnie plywac na boki.

wojtasu Troche bez sensu jest to pytanie. Takie rzeczy to mozna na konkretnej trasie obgadac, a nie przez internet.
Ja np. czasem w gorach wjezdzam na 3,5bara zeby nie umrzec w trakcie, a potem zjezdzam na 2 albo mniej jesli ostrych kamieni nie ma. Kwestia wyczucia opon i trasy.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

wojtasu 2.0 czy 2.3 bara to jest duzo. Tyle to na suche i twarde trasy. Ale ogolnie pytanie sie o to jest głupie bo wszystko zalezy od sztywnosci bocznej opony (dlatego czasem cieższa opona jest lepsza), od systemu (w ust bezdetkowych mozna mniej) i przede wszystkim OD WAGI RIDERA!
Sam jezdze lekko ponad 1bar (1.1-1.3) ale wazyłem na 08 65kg (dobijam mase na siłce :P) miałem mocne opony ust i i tak jak nie dopompowałem na harpaganienie na kamieniach to jedna opona poszła. Inna sprawa, ze jest prosta zastada. Pakuj najmniej cisnienia jak tylko mozliwe. Jesli łapiesz sneaki to kup sealant (joe's no flats np.) i jezdzij na bardzo niskim bo po prostu przyczepnosc zawsze sie przydaje.

viejo 3.5 bara to jest niewiele mniej od tego co ja do dirtówki pakuje. Ja rozumiem róznice ale chyba 120kg nie wazysz? ;)
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

jak dla mnie to do minionów 2,5 daje 1,5 p i 1,6 t +/- 0,1 a do wetów 2,2 1,8 p i 1,9 t +/- 0,1, przyczepnosc wtedy jest dobra i opony nie sa zbyt twarde
http://dhcyc.pinkbike.com
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

no ja Spaced waże około 83 kg :)

dhcyc jeśli mozna zapytać ile ważysz :?: :D
Zaborowski1
Posty: 1952
Rejestracja: 04.10.2006 21:33:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Zaborowski1 »

dzisiaj w błocie na Intruderach jezdziłen ma P/T 1 barze. Niestety na dojazdówce do "odcinka" po asfalcie sie jedzie raczej beznadziejnie ale przynajmiej trzymanie jest w miare.
GG:13430637
http://weeze.pl/ [S] mostek Straitline 2010 28mm
Wojtekrk
Posty: 365
Rejestracja: 23.12.2008 21:17:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtekrk »

Spaced mogl bys mi wytlumaczyc a co chodzi z tym sealantem?
viejo
Posty: 314
Rejestracja: 22.10.2008 13:52:45
Lokalizacja: najpiekniejsze
Kontakt:

Post autor: viejo »

Spaced pisze:viejo 3.5 bara to jest niewiele mniej od tego co ja do dirtówki pakuje. Ja rozumiem róznice ale chyba 120kg nie wazysz?
Jeszcze nie 120 ale z pelnym plecakiem to 100 sie zbliza, duzy jestem dosyc. Jak Cie czeka 60km na szczyt to te 45-50psi potrafi pomoc ;) Ale to takie ekstremum.
Za to ponizej 30psi to raczej nie schodze, bo preferuje lekkie oponki i latwo je targam.

BTW ile Ty do tej dirtowki pompujesz ? 65kg i ponad 50psi ?
Dragon-kr
Posty: 970
Rejestracja: 02.04.2005 01:39:44
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Dragon-kr »

swojego czasu na PB był artykuł, dość obszerny właśnie dotyczący między innymi ciśnienia w oponach....niestety nie pamiętam dla jakiej wagi było to podane mimo to same ciśnienia to:

mokro: 28-32PSI
błoto: 25-27PSI
sucho: 32-35PSI

oczywiście przy zastosowaniu dętek zalecanych do DH
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

o jakby kto nie umiał przeliczyć http://www.cyf-kr.edu.pl/rowery/ciskal.html
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Wojtekrk Jest to plyn wstrzykiwany do opony w celu zapobiegniecia utraty powietrza podczas mniejszych przebic opony czyli np snejki, natomiast jesli bedzie spora dziura od kamienia to plyn nic nie zdziala. Dostepne sa tez opony ktore sa pokryte tym preparatem od wewnatrz juz w trakcie produkcji.

Pzdr
Wojtekrk
Posty: 365
Rejestracja: 23.12.2008 21:17:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtekrk »

Marcio Do opony? Czyli na wewnetrzna czesc? Ja tez moge sobie cos takiego zrobic?
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Ja tam zawsze daje 1.5 - 1.6 na przód i tył 1.7-1.8. Przy moich 55kg wiem, że jak niedolece bunnego na krawężnik to nie przebije dętki i nie dobije opony do obręczy, a zarazem nie wytrzepie mnie na trasie i będzie znośna przyczepność.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość