Hamulec tarczowy - przód. Dlaczego właśnie tak?
Hamulec tarczowy - przód. Dlaczego właśnie tak?
Witam.
Zaciekawiło mnie czemu w gotowych rowerach hamulec tarczowy montowany jest właśnie na przód a na tył dawana zwykła vka? Moim zdaniem to tylny hamulec powinien być mocniejszy gdyż częściej go używamy, a użycie mocniejszego przedniego może grozić lotem przez kiere. Czy mógłby mi ktoś napisać na jakiej zasadzie własnie z przodu jest tarczówka?
Pozdrawiam Mgedzior.
Zaciekawiło mnie czemu w gotowych rowerach hamulec tarczowy montowany jest właśnie na przód a na tył dawana zwykła vka? Moim zdaniem to tylny hamulec powinien być mocniejszy gdyż częściej go używamy, a użycie mocniejszego przedniego może grozić lotem przez kiere. Czy mógłby mi ktoś napisać na jakiej zasadzie własnie z przodu jest tarczówka?
Pozdrawiam Mgedzior.
To raczej przedniego używamy dużo częściej ;/
Tylny to tylko pomoc i służy czasem do zarzucania.
A użycie mocniejszego przedniego nie grozi lotem przez kiere jeśli się umie hamować.
Nie pamiętam żebym kiedykolwiek przeleciał przez kiere w ciągu ostatnich chyba 7 lat nawet. Ani razu. A w czym jeździsz i ile?
Pozdr ;p
Tylny to tylko pomoc i służy czasem do zarzucania.
A użycie mocniejszego przedniego nie grozi lotem przez kiere jeśli się umie hamować.
Nie pamiętam żebym kiedykolwiek przeleciał przez kiere w ciągu ostatnich chyba 7 lat nawet. Ani razu. A w czym jeździsz i ile?
Pozdr ;p
Vermin, Baca.
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
mgedzior w makrokeszach sie montuje tarcza/v break głownie gotowych. W dobrych bikach raczej jedno lub drugie.
A co do hamowania to 80% sily hamowania z przedniego hampla pochodzi. Chodzi o to jak ci sie siły rozkladaja. Na tylnym kole jest latwiej zerwac przyczepnosc podczas hamowania dlatego gorzej hamuje.
A co do hamowania to 80% sily hamowania z przedniego hampla pochodzi. Chodzi o to jak ci sie siły rozkladaja. Na tylnym kole jest latwiej zerwac przyczepnosc podczas hamowania dlatego gorzej hamuje.
OMG jak umiesz używać hebla to nawet z dużej prędkości nie wylecisz przez kiere przy dobrym przeniesieniu ciężaru. Ja jak nie mam kasy na 2 heble to wole mieć przód niż tył, przodem o wiele szybciej wyhamuje. Dlatego przód potrzebuje mocniejszego hebla bo jest bardziej dociążony. Popatrz na samochody - pród tarcze tył bębny 

Zapobiega się temu ucząc się prawidłowego hamowania, a nie montując dupiaty hamulec. Po to masz dwie oddzielne klamki hamulcowe, żebyś nie naciskał obu na chama, z identyczną siłą.mgedzior pisze:Ale przecież w sytuacji ekstremalnej kiedy trzeba szybko wytracić prędkość naciskamy oba hamulce, i jeżeli przedni będzie mocniejszy to wylatujemy do przodu :P
Właściwie to z przedniego może pochodzić nawet 100% - przy ostrym hamowaniu praktycznie cała masa jest na przednim kole.Spaced pisze:A co do hamowania to 80% sily hamowania z przedniego hampla pochodzi.
Akurat samochody nie są najlepszym przykładem, bo trudno jest w nich przelecieć przez kierę używając tylko hamulcówJohnyk pisze: Popatrz na samochody - pród tarcze tył bębny

Dawno dawno temu, w pierwszych samochodach nie montowano hamulców z przodu, ponieważ obawiano się, że to może to spowodować właśnie taki samochodowy front-flip.Wooyek pisze:Akurat samochody nie są najlepszym przykładem, bo trudno jest w nich przelecieć przez kierę używając tylko hamulców Wink Ale zasadę widać już np. w motocyklach, ścigaczach - z przodu dwie wielkie, wentylowane tarcze, z tyłu jedna malutka.
A tak btw:
http://www.youtube.com/watch?v=eW_1NEMcYIY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości