Cisnienie w oponach

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

viejo do dirtu licza sie opory toczenia. Table topy to ~50psi, ze kende podarłem ostatnio to do racing ralpha na tyle musze ~40-45psi.

Wojtekrk było o tym duzo. Lejesz do detki i nigdy nie masz juz sneaka.

Marcio zeby przebic opone do detki to trzeba na szkło wjechac chyba. Ja przez cały sezon dopiero jak przez jakis snietych turystów na pełnym ogniu po ostrych kamolach musiałem jechac to opone pociąłem, a i tak gdyby w niej była detka to pewnie nic by sie z nia nie stało ;) Inna sprawa, ze z czasów detkowych to raz ladowałem hope na samej dętce ;)

Ogólnie jak sie umie lekko jechac to prawie dosłownie na flaku na dobrych bezdetkach mozna jechac (hutchinsony nie spadaja z obreczy ale zakładanie ich to jak droga krzyżowa ale zepsuli mi opone :( ). Raz jechałem praktycznie obrecza po ziemi bo przez przypadek za duzo powietrza spusciłem i nic mi nie uszło ;) (nie zeby było tego duzo :P )

Wojtekrk do dętki przez wentyl najlepiej to lać.
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Jesli wierzyc opisom produktu to tak. Mozna tego uzywac w oponach UST oraz w detkach z wentylem shreder. Nigdy tego nie uzywalem ale robi sie to chyba w ten sposob. Wykrecasz "srodek" wentyla wlewasz odpowiednia ilosc preparatu. Rozprowadzasz wewnatrz i tyle. Dziala to w ten sposob, ze podczas przebicia opony uciekajace powietrze wypycha preparat ktory lata detke. Czy to dziala czy nie - nie wiem, niech sie inni wypowiedza zreszta mozesz poszukac bo byly tematy o tym.

Pzdr

Ed: Na ile wystarczy 125 ml mleczka?
Wojtekrk
Posty: 365
Rejestracja: 23.12.2008 21:17:30
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojtekrk »

Spaced Marcio Dzieki wielkie. Czyli jednak o dętke chodziło a nie opone :wink:

EDIT: żeby nie było to szukałem w szukajce pod haslem "sealant" i niczego nie znalazłem
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Marcio do tego detka slizga sie po sobie wiec trudniej przyszpilic. Przed uzywaniem sealanta jezdziłem na pałe mocno i potrafilem po 3 snejki na dzien łapac. Od kad go miałem - Zero snejków przez 1.5 roku do przesiadki na UST.
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Spaced Na ile wystarcza te 125ml?
Wojtekrk Szukajka nigdy dobrze nie dzialala do tego awaria serwera i czesci tematow nie ma wiec sie nie dziwie ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Marcio do detek? Na milion lat bo przeciez ich nie zmieniasz :P
Marcio
Posty: 1263
Rejestracja: 25.09.2007 19:53:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Marcio »

Aaa gadac z Tobą :D Ile detek napelnie takim opakowaniem ??
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Marcio pytasz mnie o informacje z przed 2 lat prawie. Nie ten wiek zeby taka pamieć była ;) 4 na bank bo nie tylko ja z tego opakowania napełniałem ale mysle, ze spokojnie wiecej.
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

wojtasu 62-64, zalezy jakie posiodzenie mam rano i ile zeżrem... ale raczej ciśnienia w oponach proporcjonalnie do wagi bym nie odnosił, chociaz wydaje sie że niekórzy lubią twarde suki jak ich wyobracają po trasie :P
http://dhcyc.pinkbike.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dhcyc 1/4 róznicy w wadze jaka dzieli niektórych riderów i pod jednym opony jak flak beda wygladac i jezdzic na boki, a pod innym normalnie dalej bedzie. Przy małych róznicach tego nie widac ale wieksze i jest jazda. To prosta fizyka.
U ciebie jeszcze jest cisnienie neutralne ale posadzisz kogos blizej 1bara wazacego te 30kg wiecej ode mnie czy ciebie i raczej sobie juz nie pojezdzi tak łatwo ;)
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

ja wiem ze cięższy to i ciśnienie większe będzie preferował, ale chodziło mi o to zeby ta zależność pomiędzy ciśnieniem a wagą nie była liniowa bo to troche bez sensu, zrestą każdy poppuje jak lubi, chociaż warto ekzperymentować
http://dhcyc.pinkbike.com
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dhcyc nie sugerowałem tego. Po prostu nalezy wlasnie sobie samemu dobrac, a nie od innych bo jakby np. ktos brał moje i czy twoje i oczekiwał tych samych efektów to mogłby sie przejechac ;)
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

widac jestem inny.. zazwyczaj jezdze na 3,5 ,ale jak zapomne dopompowac to przypomina mi o tym niewygoda w jezdzie i jest to ok 3 atm ^^
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

Waze 65kg

Miniony ust dowalam na 2,2-2,4 bara dla toczenia (od przyczepnosci jest przede wszystkim mieszanka)
High rollery ust na mokre dobijam do 1,4-1,6.
Jesli mam dojechac do jakiejs miejscowki, pompuje ponad 3bary i zmniejszam na miejscu, tylko tak moge utrzymac tempo kumpli na mniejszych rowerkach.

Nie mam wgniotow w obreczach i nigdy nie zlapalem snejka.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
tomac3
Posty: 139
Rejestracja: 30.04.2006 10:14:15
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: tomac3 »

Prawidłowe ustawienie ciśnienia jest zależne od bardzo wielu rzeczy, wagi ridera, charakterystyki trasy, szerokości opony a nawet od rodzaju dętki jaką zastosujesz. Musisz to sam wyczuć. Będziesz czuł że masz zbyt twardo to upuścisz troche powietrza a jak dobijesz do obręczy to troche dopompujesz i tak, metodą prób i błedów w końcu dojdziesz do idealnego ustawienia.
www.tomac3.ownlog.com
deviz
Posty: 1114
Rejestracja: 18.11.2007 13:31:28
Lokalizacja: Nowy Sącz Kraków
Kontakt:

Post autor: deviz »

tomac3 pisze:Prawidłowe ustawienie ciśnienia jest zależne od bardzo wielu rzeczy, wagi ridera, charakterystyki trasy, szerokości opony a nawet od rodzaju dętki jaką zastosujesz. Musisz to sam wyczuć. Będziesz czuł że masz zbyt twardo to upuścisz troche powietrza a jak dobijesz do obręczy to troche dopompujesz i tak, metodą prób i błedów w końcu dojdziesz do idealnego ustawienia.
dokladnie :)
Slavvduro
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »

tomac3 pisze:w końcu dojdziesz do idealnego ustawienia.
niby tak, a jakos mi z dnia na dzien zmienila sie przyczepnosc opon, przy czym cisnienie zostalo takie samo. moze generalnie cisnienie powietrza sie zmienilo?

btw, ma ktos propozycje ile atmosfer pompowac przy takiej konfiguracji?:

opony: maxxis minion dh 2,5 42a ST 2-ply
detka: hutchinson 2,30-2,85
waga ridera: ok 70kg
szerokosc obreczy: 42mm
rama: full
trasa: myslenice
Hajdas
Posty: 1510
Rejestracja: 14.12.2007 18:51:31
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Hajdas »

=disbrainer= wszystko zależy jak się jeździ, jak ktoś jeździ jak worek kartofli to nawet 2 atmosfery mu nie pomogą...
=disbrainer=
Posty: 1208
Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: =disbrainer= »


=disbrainer= wszystko zależy jak się jeździ, jak ktoś jeździ jak worek kartofli to nawet 2 atmosfery mu nie pomogą...
no coz, nie czuje bym jezdzil jak worek kartofli, a snejki przy minionach 2,5 60a i pojedynczym oplocie zdazaly sie nawet na prostych muldach i ubitej ziemi (moze opona przy zakrecie sie jakos wyginala).
miniony 42a 2-ply mam od niedawna i zupelnie inaczej sie zachowuja, dlatego szukam jakichs wskazowek odnosnie takiego setu jaki podalem.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości