
>>> Suntour Duro - tuning <<<
sterówka cr-mo w dje. Teoretycznie nie powinna się giąć tak łatwo, a w praktyce to diabli wiedzą. W necie są foty połamanych wszystkich możliwych części od Duro, więc chyba co ma wisieć nie utonie, każde duro rozpadnie się po sezonie... ale walnąłem ryma
A tak poważnie to ponoć właśnie korony są poprwione od pewnego czasu i to własnie sterówki zaczęły wymiękać, tak więc może nawet ma to sens. Tyle, ze kłania się na nowo kretyńska polityka cenowa, przeskok z 3 stów na 5 bo sterówka jest zrobiona z czegoś porządniejszego niż rura od spłuczki. Tak samo chore jak wołanie za Duro na ośkę 20mm 800 PLN.

mam duro DJD 2008 z regulacją tmumienia.., wlałem do niego olej ELFMATIC G3 . wlałem ok 40ml i teraz mi za słabo tłumi, slychac jak sie przelewa olej przy ruchu goleni, jeszcze jak go wyrywam mocno do gory to czuje i slysze wybicie-nieprzyjemne to jest. oprocz tego są niewielkie luzy ... co z tym zrobic. przebieg ok 100km. ile oleju powinienem zalac i jakiego?? prosze o radę. pozdro...
Do duro wchodzi 80cc oleju.
EDIT: Wie ktoś jak rozkręcić te nowe duracze z regulacją tłumenia - tzn jak kurek od tłumika wyszarpac?
EDIT: Wie ktoś jak rozkręcić te nowe duracze z regulacją tłumenia - tzn jak kurek od tłumika wyszarpac?
Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
brooce.
Na dole prawej lagi jest pokrętło regulacji tłumienia. I chcę je wyszarpac aby rozebrac widelec na czynniki pierwsze. Tyle, że to pokrętło nie posiada żadnych miejsc na klucz or smtn - jest gładkie. Podobnie jest zresztą w moim duroluxie - tzn lewy cartridge da się wyjąc, ale prawy już nie (przynajmniej nie w prosty sposób).
http://rowerek.com.pl/duro3.jpg - tutaj zdjęcie.
Norco Manik: Zalej jakim masz, sprawdź czy Ci praca pasuje i fertig
Na dole prawej lagi jest pokrętło regulacji tłumienia. I chcę je wyszarpac aby rozebrac widelec na czynniki pierwsze. Tyle, że to pokrętło nie posiada żadnych miejsc na klucz or smtn - jest gładkie. Podobnie jest zresztą w moim duroluxie - tzn lewy cartridge da się wyjąc, ale prawy już nie (przynajmniej nie w prosty sposób).
http://rowerek.com.pl/duro3.jpg - tutaj zdjęcie.
Norco Manik: Zalej jakim masz, sprawdź czy Ci praca pasuje i fertig

Blog: www.uzurpator.com.pl | Zębatki: www.trybo.pl
robiłem juz exprerymenty z duro. wlewalem olej od przekladni automatycznej ELMATIC G3
(wlałem 82ml) 1l=20zl i chodził ładnie. był tez olej (do Marzocchi) motorex czy cos w podobie 0.5l =59zl i byl beznadziejny do duro. Ale najpiękniej duro chodzi na oleju za 8zl
LUX 10 ,(do mieszanki do komara) jest gesty i ladnie tłumi, w zime moze zamulac, ale w zime to i tak sie malo jezdzi, dodatkowo zmienilem smar w goleniach (najlepszy ponoc manitou za 50zl) ale ja mam taki za 5zl do przegubow, proponuje tzw, SMAR STAŁY,lub bez zawartosci LITu. do goleni dolnych wlalem pare kropli oleju zeby sobie tam przeplywal i smarowal co nieco- dzieki temu sa mniejsze opory i plynniej chodzi, proby robienia kąpieli olejowej w nim zakonczyly sie niepowodzeniem
(wlałem 82ml) 1l=20zl i chodził ładnie. był tez olej (do Marzocchi) motorex czy cos w podobie 0.5l =59zl i byl beznadziejny do duro. Ale najpiękniej duro chodzi na oleju za 8zl

brooce
to olej ELFa ELFMATIC 3G w moim poprzednim poscie zrobiłem literowke, za ktora przepraszam .. dostaniesz go bez problemu na allegro. jest dobry bo sie nie pieni i dobrze tłumi, ale jak juz wspomniałem jeszcze lepszym i tańszym rozwiązaniem do DURO jest LUX 10 -odpowiednik mixola jesli sie nie myle, to tanie badziewie do komara, ale naprawde jestem pozytywnie zszokowany jego zastosowaniem w DURO (DJD 2008) a jak tam Twoj amor?- ma juz luzy i startą onodę? bo moj niestety dosc szybko na to zachorował
to olej ELFa ELFMATIC 3G w moim poprzednim poscie zrobiłem literowke, za ktora przepraszam .. dostaniesz go bez problemu na allegro. jest dobry bo sie nie pieni i dobrze tłumi, ale jak juz wspomniałem jeszcze lepszym i tańszym rozwiązaniem do DURO jest LUX 10 -odpowiednik mixola jesli sie nie myle, to tanie badziewie do komara, ale naprawde jestem pozytywnie zszokowany jego zastosowaniem w DURO (DJD 2008) a jak tam Twoj amor?- ma juz luzy i startą onodę? bo moj niestety dosc szybko na to zachorował
Ja mojego duracza mam od wiosny i jest... dobrze 
Luzy złapał leciutkie - słyszałem opinię że "to przez stary olej, wymiana luzy skasuje. Pojęcia nie mam dlaczego tak jest, ale mi pomoglo" (oczywiście nie dlatego chcę wymienić olej). Anoda... trochę się zdziera, ale nie jest aż tak źle jak w niektórych przypadkach
Na razie z daleka nie widać specjalnie ubytków.
Teraz w ChainReactionCycles jest w promocji Motorex 5W za 3 funty. Ale czy nic się nie stanie jeśli wleję do duracza tak żadki olej? (wierzę że inne oleje mogą dzialać rownie dobrze a nawet lepiej, ale jakoś motorex mnie trochę bardziej przekonuję (gdy jest TAK tani
))

Luzy złapał leciutkie - słyszałem opinię że "to przez stary olej, wymiana luzy skasuje. Pojęcia nie mam dlaczego tak jest, ale mi pomoglo" (oczywiście nie dlatego chcę wymienić olej). Anoda... trochę się zdziera, ale nie jest aż tak źle jak w niektórych przypadkach

Teraz w ChainReactionCycles jest w promocji Motorex 5W za 3 funty. Ale czy nic się nie stanie jeśli wleję do duracza tak żadki olej? (wierzę że inne oleje mogą dzialać rownie dobrze a nawet lepiej, ale jakoś motorex mnie trochę bardziej przekonuję (gdy jest TAK tani

http://brooce.pinkbike.com
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 23.09.2008 14:47:15
- Lokalizacja: kraków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość