>>> Suntour Duro - tuning <<<

B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

sterówka cr-mo w dje. Teoretycznie nie powinna się giąć tak łatwo, a w praktyce to diabli wiedzą. W necie są foty połamanych wszystkich możliwych części od Duro, więc chyba co ma wisieć nie utonie, każde duro rozpadnie się po sezonie... ale walnąłem ryma ;-) A tak poważnie to ponoć właśnie korony są poprwione od pewnego czasu i to własnie sterówki zaczęły wymiękać, tak więc może nawet ma to sens. Tyle, ze kłania się na nowo kretyńska polityka cenowa, przeskok z 3 stów na 5 bo sterówka jest zrobiona z czegoś porządniejszego niż rura od spłuczki. Tak samo chore jak wołanie za Duro na ośkę 20mm 800 PLN.
loku1
Posty: 75
Rejestracja: 02.01.2006 20:07:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: loku1 »

da rade zalac duro syntetycznym olejem silnikowym 5W/40? :P :?

bo taki narazie tylko posiadam :P :oops:
ssij moj hoi
howard512
Posty: 42
Rejestracja: 05.10.2007 23:00:04
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: howard512 »

mam duro DJD 2008 z regulacją tmumienia.., wlałem do niego olej ELFMATIC G3 . wlałem ok 40ml i teraz mi za słabo tłumi, slychac jak sie przelewa olej przy ruchu goleni, jeszcze jak go wyrywam mocno do gory to czuje i slysze wybicie-nieprzyjemne to jest. oprocz tego są niewielkie luzy ... co z tym zrobic. przebieg ok 100km. ile oleju powinienem zalac i jakiego?? prosze o radę. pozdro...
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

Do duro wchodzi 80cc oleju.

EDIT: Wie ktoś jak rozkręcić te nowe duracze z regulacją tłumenia - tzn jak kurek od tłumika wyszarpac?
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Co to jest "kurek od tłumika"?

Ja chyba wiem (tzn rozebrałem... i sie udało bez większych problemów...), ale opisz troche problem ;)
http://brooce.pinkbike.com
Norco Manik
Posty: 77
Rejestracja: 02.09.2008 16:54:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Norco Manik »

Siama. Jakim olejem najlepiej zalać duro, wiem że 5W ale czy może być to olej samochodowy czy trzeba mieć jakiś inny specjalny olej??


z góry dzięki

Pozdro
uzurpator
Posty: 576
Rejestracja: 17.07.2008 07:56:29
Kontakt:

Post autor: uzurpator »

brooce.

Na dole prawej lagi jest pokrętło regulacji tłumienia. I chcę je wyszarpac aby rozebrac widelec na czynniki pierwsze. Tyle, że to pokrętło nie posiada żadnych miejsc na klucz or smtn - jest gładkie. Podobnie jest zresztą w moim duroluxie - tzn lewy cartridge da się wyjąc, ale prawy już nie (przynajmniej nie w prosty sposób).

http://rowerek.com.pl/duro3.jpg - tutaj zdjęcie.

Norco Manik: Zalej jakim masz, sprawdź czy Ci praca pasuje i fertig :)
tomac3
Posty: 139
Rejestracja: 30.04.2006 10:14:15
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: tomac3 »

uzurpator Ciągnij mocno. Też sie zastanawiałem nad tym czy go nie uszkodze, ale w końcu sie zdecydowałem i wylazło. Regulator owinąłem kawałkiem gumy i złapałem kombinerkami żeby było łatwiej.
www.tomac3.ownlog.com
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Zbliża się zima, mniej się jeździ - więc pomyślałem żeby odnowić mojego Duro nowym olejem (jakiej lepkości ma standardowo?). Czy mogę coś dla niego zrobić przy okazji rozkręcenia? Może wyczyścić, coś nasmarować...? Co by zrobili w serwisie?
http://brooce.pinkbike.com
howard512
Posty: 42
Rejestracja: 05.10.2007 23:00:04
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: howard512 »

robiłem juz exprerymenty z duro. wlewalem olej od przekladni automatycznej ELMATIC G3
(wlałem 82ml) 1l=20zl i chodził ładnie. był tez olej (do Marzocchi) motorex czy cos w podobie 0.5l =59zl i byl beznadziejny do duro. Ale najpiękniej duro chodzi na oleju za 8zl :D LUX 10 ,(do mieszanki do komara) jest gesty i ladnie tłumi, w zime moze zamulac, ale w zime to i tak sie malo jezdzi, dodatkowo zmienilem smar w goleniach (najlepszy ponoc manitou za 50zl) ale ja mam taki za 5zl do przegubow, proponuje tzw, SMAR STAŁY,lub bez zawartosci LITu. do goleni dolnych wlalem pare kropli oleju zeby sobie tam przeplywal i smarowal co nieco- dzieki temu sa mniejsze opory i plynniej chodzi, proby robienia kąpieli olejowej w nim zakonczyly sie niepowodzeniem
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

howard512 pisze:olej od przekladni automatycznej ELMATIC G3
Ciekawa propozycja (tania), ktos jeszcze próbował z tym olejem? [wiem że głupie pytanie, ale gdzie go dostanę? W "motoryzacyjnych" sklepach będzie? Jakiej lepkości - jest jedna, czy do wyboru?]
http://brooce.pinkbike.com
howard512
Posty: 42
Rejestracja: 05.10.2007 23:00:04
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: howard512 »

brooce
to olej ELFa ELFMATIC 3G w moim poprzednim poscie zrobiłem literowke, za ktora przepraszam .. dostaniesz go bez problemu na allegro. jest dobry bo sie nie pieni i dobrze tłumi, ale jak juz wspomniałem jeszcze lepszym i tańszym rozwiązaniem do DURO jest LUX 10 -odpowiednik mixola jesli sie nie myle, to tanie badziewie do komara, ale naprawde jestem pozytywnie zszokowany jego zastosowaniem w DURO (DJD 2008) a jak tam Twoj amor?- ma juz luzy i startą onodę? bo moj niestety dosc szybko na to zachorował
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Ja mojego duracza mam od wiosny i jest... dobrze :)
Luzy złapał leciutkie - słyszałem opinię że "to przez stary olej, wymiana luzy skasuje. Pojęcia nie mam dlaczego tak jest, ale mi pomoglo" (oczywiście nie dlatego chcę wymienić olej). Anoda... trochę się zdziera, ale nie jest aż tak źle jak w niektórych przypadkach ;) Na razie z daleka nie widać specjalnie ubytków.

Teraz w ChainReactionCycles jest w promocji Motorex 5W za 3 funty. Ale czy nic się nie stanie jeśli wleję do duracza tak żadki olej? (wierzę że inne oleje mogą dzialać rownie dobrze a nawet lepiej, ale jakoś motorex mnie trochę bardziej przekonuję (gdy jest TAK tani ;) ))
http://brooce.pinkbike.com
howard512
Posty: 42
Rejestracja: 05.10.2007 23:00:04
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: howard512 »

duro lubi bardziej gesty olej, jak wlałem zadki to wybijał i chlupał. napewno musi byc mineralny. motorex to dobry olej ale lepiej sie spisuje w kąpieli otwartej a duraki maja kartridż
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Aha. No to chyba wezmę tego ELF-a (jaka jest jego lepkość? Jedna wersja czy do wyboru?). Pzdr i dzieki za radę ;) (po świętach Bożego Narodzenia będę miał czas to go wymienię i w przyszłym roku napiszę jak chodzi :) )
http://brooce.pinkbike.com
howard512
Posty: 42
Rejestracja: 05.10.2007 23:00:04
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: howard512 »

gęstośc z tego co wiem jest 1, ale ile konkretnie W to nie wiem. ale napewno powyyzej 10W. ja wlałem ok 80ml. wczesniej dobrze wypróżnij stary olej, bo jak sie zmieszają to bedzie lipa.
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

A jeszcze z ciekawości się spytam, wie ktoś może jakiej lepkości jest oryginalny olej od Duro?
http://brooce.pinkbike.com
howard512
Posty: 42
Rejestracja: 05.10.2007 23:00:04
Lokalizacja: mazury
Kontakt:

Post autor: howard512 »

chyba 11W ale pewnosci nie mam.
karolekk66
Posty: 66
Rejestracja: 23.09.2008 14:47:15
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: karolekk66 »

EJ panowie znalazłem sposób na tunig .Wyciągnijcie elastomer i wszystko z głowy.
; )
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość