Jaka kierownica do FR ? 25.4 czy 31.8 mm ?
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 14.01.2007 17:49:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jaka kierownica do FR ? 25.4 czy 31.8 mm ?
Witam wszystkich. Szukałem w szukajce i znalazłem tylko porównanie kierownic truvativa i sun line v2. Żadna z tych kierownic nie interesuje mnie.
Obecnie posiadam mostek Dabomb MiniMe oraz kiere NS X-UP XL(25.4mm)Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam HT + Domain 318.
Kierownice posiadam już 2 lata i jakiś czas temu po mocniejszym lądowaniu zauważyłem że coś z kierą jest nie tak. Okazało się, że z jednej strony się wygieła na dół. Nie che ryzykować i chciałbym ją zmienić :D
Poszukuję czegoś w zamian. Mam do wydania 110 zł max.Kiera będzie przycięta do 670 mm. Kolega podpowiedział iż na moim miejscu zmieniłby na 31.8 mm dlatego proszę powiedzieć jaka najlepsza będzie kiera dla mnie. Liczę się ze zmianą mostka oczywiście jeśli bym wybrał 31.8 mm
Zastanawiałem się nad Dartmoorem, NS Habanero,Japanelo......w ostatecznosci Hussefelt. Nie wiem czy do 110 coś lepszego znajdę.
Z góry dzięki za wypowiedzi i pomoc :)
Pozdro
Eh :P A wydawało się że któryś z NS będzie lepszy. Ze znajomych których znam mało kto na nich śmiga dlatego pytam się tu. Większość to Truvativy że tak powiem :P Może to i dziwne ale strasznie podoba mi się kiera Dartmoora niebieska zwłaszcza i tylko dlatego bym ją brał (31.8mm)
A może by tak znów kupić taką kiere jaką miałem dotychczas ? Za 60 zł jest więc nie jest źle lecz chciłbym coś na stałe :)
Noo to teraz mam troszkę szerszy wybór niż na początku :) Zerkne na allegro,zobaczę jak z cenami i na na pewno coś wybiorę. Dzięki wszystkim za odpowiedz.
Pozdrower :)
Obecnie posiadam mostek Dabomb MiniMe oraz kiere NS X-UP XL(25.4mm)Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam HT + Domain 318.
Kierownice posiadam już 2 lata i jakiś czas temu po mocniejszym lądowaniu zauważyłem że coś z kierą jest nie tak. Okazało się, że z jednej strony się wygieła na dół. Nie che ryzykować i chciałbym ją zmienić :D
Poszukuję czegoś w zamian. Mam do wydania 110 zł max.Kiera będzie przycięta do 670 mm. Kolega podpowiedział iż na moim miejscu zmieniłby na 31.8 mm dlatego proszę powiedzieć jaka najlepsza będzie kiera dla mnie. Liczę się ze zmianą mostka oczywiście jeśli bym wybrał 31.8 mm
Zastanawiałem się nad Dartmoorem, NS Habanero,Japanelo......w ostatecznosci Hussefelt. Nie wiem czy do 110 coś lepszego znajdę.
Z góry dzięki za wypowiedzi i pomoc :)
Pozdro
Eh :P A wydawało się że któryś z NS będzie lepszy. Ze znajomych których znam mało kto na nich śmiga dlatego pytam się tu. Większość to Truvativy że tak powiem :P Może to i dziwne ale strasznie podoba mi się kiera Dartmoora niebieska zwłaszcza i tylko dlatego bym ją brał (31.8mm)
A może by tak znów kupić taką kiere jaką miałem dotychczas ? Za 60 zł jest więc nie jest źle lecz chciłbym coś na stałe :)
Noo to teraz mam troszkę szerszy wybór niż na początku :) Zerkne na allegro,zobaczę jak z cenami i na na pewno coś wybiorę. Dzięki wszystkim za odpowiedz.
Pozdrower :)
Twoja "ostateczność" to najlepsze rozwiązanie, Dartowi nie ufam, a NS'a miałem i po zeszłym lichym sezonie wygiąłem, czytałem wiele recenzji i wszystkie były podobne gną się, byłem sceptyczny, wiadomo jak niektórzy niszczą sprzęt, jednak zeszły sezon był dla Mnie najgorszym w życiu, 3 wypady do Myślenic, 3 na okoliczną traske, jazda po mieście dla rozprostowania nóg po robocie... A truvy trzymają się super, i zestaw z mostkiem
http://allegro.pl/item586480864_kierown ... gripy.html
http://allegro.pl/item586480864_kierown ... gripy.html
jeśli by pozostać przy 25.4 to może dartmoor dirrterr tylko nie wiem jak ze skracaniem jej do 670 (ma 700) jest wytrzymała, tylko niektórych może odstraszać waga(700 czy 800 gram materiał cr-mo) ja ważę 80kg i zdarzyło się lądować na przód i kiera jest prosta, mam ją 1.5 roku
http://www.pinkbike.com/photo/4112604/
Po rozmowie z Syntance, przekonali mnie, że właściwie to nie ma znaczenia, czy 25.4 czy 31.8. Kwestia doboru materiału i jakości wykonania.
Teoretycznie w 25.4 lepiej się naprężenia rozchodzą.
Kup to co uważasz za słuszne a za rok i tak powinieneś wymienić.
Teoretycznie w 25.4 lepiej się naprężenia rozchodzą.
Kup to co uważasz za słuszne a za rok i tak powinieneś wymienić.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 14.01.2007 17:49:01
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
bielek Co ma ilość materiału jak newralgicznym miejscem są gwinty ?
Przeżyłem wyrwany gwint w NS s.moto...
Nauczyłem się że nawet śrubę w sztycy wymienić trzeba....
I dziwne jest to co mówisz, przecież rama ręka w tydzień jeśli się postarasz, zasada jest prosta, mostek nie kosztuje na tyle dużo żeby ryzykować... Ja Zmieniam co sezon/dwa sezony, w zależności jak intensywnie jeżdżę...
Przeżyłem wyrwany gwint w NS s.moto...
Nauczyłem się że nawet śrubę w sztycy wymienić trzeba....
I dziwne jest to co mówisz, przecież rama ręka w tydzień jeśli się postarasz, zasada jest prosta, mostek nie kosztuje na tyle dużo żeby ryzykować... Ja Zmieniam co sezon/dwa sezony, w zależności jak intensywnie jeżdżę...
SegatiV ja sie troche zgadzam z tym co napisał bielek
Korony też mają gwinty, golenie przy ośce...
Czaje ze kiera pracuje, a lekkie nie mają zbyt grubych ścianek i o zmęczenie materiału łatwiej.
Ale już coś się dzieje przy mostku to jest najczęściej coś spawanego ( i pęka na spawie właśnie ) albo wina użytkownika ( nie przekręcałeś troche tego ns'a ? )
U mnie dalej leży na chacie kiera point racing w którą nawet małego palca się nie da włożyć, coś jak trochę cieńsza rura sterowa od szóstek
+ do tego mostek zooma na DWIE śruby jeżdżony przeze mnie ponad 3 lata, a mający może z 8 jak nie więcej.
Korony też mają gwinty, golenie przy ośce...
Czaje ze kiera pracuje, a lekkie nie mają zbyt grubych ścianek i o zmęczenie materiału łatwiej.
Ale już coś się dzieje przy mostku to jest najczęściej coś spawanego ( i pęka na spawie właśnie ) albo wina użytkownika ( nie przekręcałeś troche tego ns'a ? )
U mnie dalej leży na chacie kiera point racing w którą nawet małego palca się nie da włożyć, coś jak trochę cieńsza rura sterowa od szóstek

+ do tego mostek zooma na DWIE śruby jeżdżony przeze mnie ponad 3 lata, a mający może z 8 jak nie więcej.
SeraaX z 5 lat temu lecialy dropIny stare na eX. tam klijent na dircie zlamal mostek ( ten w dredach i okularach) powiem ci ze gdyby nie szczescie to by mu gardlo podciol ten mostek. poszlo bokiem i ladnie mu szyje pogryzlo
kiera ci pracuje i moze zlamac sie lub peknąc. mostek jest sztywny i jak juz to sie lamie w calosci :P
kiera ci pracuje i moze zlamac sie lub peknąc. mostek jest sztywny i jak juz to sie lamie w calosci :P
31,8 będzie mocniejsza, po prostu - więcej materiału, po którym rozchodzą się naprężenia w miejscu newralgicznym. Tu też chodzi o sztywność, a raczej przede wszystkim o nią. Sztywniejszy element mniej się wygina, a przez to jest dłuższa droga do jego pęknięcia. Coś jak z powiększaniem średnic sztyc, osi kół, goleni widelców itp.
www.foesracing.com
Pomiary Syntance'a wskazują, że kierownice 31,8 wcale nie są mocniejsze, są za to najczęściej sztywniejsze ( a to duża różnica i wbrew pozorom nie koniecznie pożądana cecha ).
Marcio > tak, Ja wymieniam co roku kierownicę ( w obu rowerach. W fullu karbonowej jeszcze nie montowałem, w XC tak )
Marcio > tak, Ja wymieniam co roku kierownicę ( w obu rowerach. W fullu karbonowej jeszcze nie montowałem, w XC tak )
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości