
Damper do Signa Fr 2
Solid ja mam podobny set jaki ty chcesz złożyć mam signa fr z manitou swinger 4way 200mm i drop off triple, i smiga mi sie dobrze ;]
masz fotke: http://www.pinkbike.com/photo/2914269/
masz fotke: http://www.pinkbike.com/photo/2914269/
http://gardorr.pinkbike.com/
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 02.11.2008 19:57:57
- Kontakt:
Trochę odświeżę temat. poszukuję dampera do mojego signa. Z tyłu mam oczywiście koło 24", z przodu 66rc2x 180mm. Wiem, że optymalna długość to 200mm, ale ja znalazłem damper o długości 215. I tu mam pytanie - czy z tą długością bardzo ucierpi geometria? Na fullach za dobrze się nie znam, dlatego pytam. Jeszcze dodam, że na damperze 200mm nie narzekałem na kąty.
no moim zdaniem roznica bedzie spora... sign ma przelozenie 2.9 z tego co pamietam lub zblizone... jak dlugosc dampera wzrasta o 15mm to liczac po przelozeniu wachacza tylnie kolo obnizy sie o 15*2.9=43.5mm
podloz sobie pod tylnie kolo cos o wysokosci okolo 40mm najlepej 43 ale wiadomo nie bedziemy szukac podkladki z dokladnoscia do 2mm...
i zobacz jakie bedziesz mial katy...
tak mi sie wydaje ze tak to bedzie wygladalo ale niech sie jeszcze inni wypowiedza
podloz sobie pod tylnie kolo cos o wysokosci okolo 40mm najlepej 43 ale wiadomo nie bedziemy szukac podkladki z dokladnoscia do 2mm...
i zobacz jakie bedziesz mial katy...
tak mi sie wydaje ze tak to bedzie wygladalo ale niech sie jeszcze inni wypowiedza
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Dobrze ci się wydaje. Jak dla mnie to porażka, bo z 5 cm jakie zyskało się z przodu montująć 66stkę 4,5 cm straci się poprzez podniesienie tyłu. Suport wyląduje bardzo wysoko, wyżej niż 40 cm, a kąty będą podobne jak w fabrycznym set-upie FR1 z Duro z przodu, no, może o jakieś 1-1,5* lepsze, ale 70* na widelcu to jest dobre w XC.
Jak masz taki a nie inny damper to idź do ślusarza, żeby ci wystrugał adaptery. Prosta sprawa, dwie metalowe płytki które przykręcisz do fabrycznych dziur w wahaczu a które będą miały nowy punkt mocowania dampera, przesunięty o 15 mm do tyłu. Możesz spróbować jeszcze sprawdić czy jest jakiś zapas ugięcia koła i jeśli lubisz choppery to spróbować jeszcze bardziej przesunąć punkt mocowania dampera w tył, ale to co będzie na standardowej pozycji tylnego zawieszenia i przy podniesieniu przodu o 5 cm to będzie OK, kąty zmniejszą się o około 3 stopnie, to jest naprawdę git. Wiem, że jest teraz moda na 66 stopni i mniej, ale moim zdaniem to nie jest konieczność.
Przy okazji można podnieść punkt mocowania dampera, to powinno odrobinę poprawić progresję (szału nie będzie, ale zawsze lepsze coś niż nic). Dorobienie takich płytek nie powinno być drogie a jeśli nie boisz się przepracować to sam sobie coś takiego wystrugasz, wystarczy piła do metalu, wiertatka, pilnik, punktak i imadło.
Jak masz taki a nie inny damper to idź do ślusarza, żeby ci wystrugał adaptery. Prosta sprawa, dwie metalowe płytki które przykręcisz do fabrycznych dziur w wahaczu a które będą miały nowy punkt mocowania dampera, przesunięty o 15 mm do tyłu. Możesz spróbować jeszcze sprawdić czy jest jakiś zapas ugięcia koła i jeśli lubisz choppery to spróbować jeszcze bardziej przesunąć punkt mocowania dampera w tył, ale to co będzie na standardowej pozycji tylnego zawieszenia i przy podniesieniu przodu o 5 cm to będzie OK, kąty zmniejszą się o około 3 stopnie, to jest naprawdę git. Wiem, że jest teraz moda na 66 stopni i mniej, ale moim zdaniem to nie jest konieczność.
Przy okazji można podnieść punkt mocowania dampera, to powinno odrobinę poprawić progresję (szału nie będzie, ale zawsze lepsze coś niż nic). Dorobienie takich płytek nie powinno być drogie a jeśli nie boisz się przepracować to sam sobie coś takiego wystrugasz, wystarczy piła do metalu, wiertatka, pilnik, punktak i imadło.
A czemu nie? musi być tylko odpowiednio grube. Nie wiem tylko czy takie dwa 5 milimetrowe płaskowniki (jeśli będzie to stal to spoko wytrzyma, nie trzeba tego koniecznie robić z aluminium, i tak nie będą ważyły dużo) nie spowodują,że pomiędzy moscowaniami zrobi się za ciasno na Swingera, one mają szerokie sprężyny. Zamocowanie tych płaskowników na zewnątrz też niewiele da, bo z drugiej strony będą wystawały łby śrub (płaskownik to mozesz nagwintować i nic poza sam płaskownik wystawać nie będzie). Wydaje mi się, że powinno się zmieścić, jakiś czas temu miałem okazję wymieniać łożyska w FRce kumpla i przy okazji trochę sobie troszkę potestowałem ten sprzęt, w każdym razie z tego co pamiętam to tam akurat rozstaw haków jest spory, ale szerokość sprężyny Manitou też jest spora, zmierzyłem moją i jest 5,5cm średnicy, tak więc ręki bym sobie uciąć nie dał za to, ze całosć zmieści sie bez problemu, najlepiej zmierz rozstaw haków, jak masz 7 cm to będzie git.
Z drugiej strony to tylko 15 mm, fabryczne otwory są na samym końcu, moze sprężyna "zacznie się" już za tym całym przewężeniem. Wcale nie jest to takie oczywiste, przygotuj się na to, że być może nie da się tego zamontować zbiornikiem wyrównawczym do tyłu, bo tak czy owak to dodatkowe "oko" trzeba będzie umieścić nad wahaczem no i zbiornik może się nie zmieścić, gdyby to zamontowac w taki sposób to na pewno sprężyna zaczęłaby się już za hakami, ale jak się założy odwrotnie to na dwoje babka wróżyła. musisz wszystko dokładnie pomierzyć.
Z drugiej strony to tylko 15 mm, fabryczne otwory są na samym końcu, moze sprężyna "zacznie się" już za tym całym przewężeniem. Wcale nie jest to takie oczywiste, przygotuj się na to, że być może nie da się tego zamontować zbiornikiem wyrównawczym do tyłu, bo tak czy owak to dodatkowe "oko" trzeba będzie umieścić nad wahaczem no i zbiornik może się nie zmieścić, gdyby to zamontowac w taki sposób to na pewno sprężyna zaczęłaby się już za hakami, ale jak się założy odwrotnie to na dwoje babka wróżyła. musisz wszystko dokładnie pomierzyć.
Prosta sprawa, blacha musi mieć trzy otwory. Dwa o takim samym rozstawie jak te dwie dziury w wahaczu. Najlepiej jak będą nagwintowane, żeby nie trzeba było dawać nakrętek z drugiej strony. Trzeci w miejscu gdzie chcemy zrobić punkt mocowania dampera. Przykręcamy wtedy do dwóch istniejących w wahaczu dziur taką blachę a do trzeciej dziury wkładamy oś dampera, jedyne co trzeba będzie zrobić to podorabiać nowe tulejki, ale i to nie będzie duży problem. Mogę zrobić rysunek, ale kurna - użyj wyobraźni, to naprawdę banalne.
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 22.06.2007 21:26:20
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
moze np tak jak tu? http://www.pinkbike.com/photo/2618858/ widzialem na pinku gdzies lepsze zdjecie z blizsza, ale nie moge teraz go znalesc.
Tak, dkładnie o taki patent mi chodziło. Tutaj może mało eleganckie wykonanie, nie bawił się w żaden wyszukany kształt chłopak tylko wziął dwa kawałki płaskownika i powiercił w nich dziury, ale od strony praktyczno-technicznej wszystko jest OK, zachowana została przyzwoita geometria roweru i o to chodzi.
Odswieze troche temat...
Mam damperek 216mm w signie, mam prosbe... moze ktos wykonac projekcik takiego adapterka, ktory da jakby 200mm dl montazowej dampera? Jak to wplynie na skok ramy? 63mm skok tloka damperka...
Bardzo prosze o pomoc jak ktos wie jak
Pozdrawiam
Mam damperek 216mm w signie, mam prosbe... moze ktos wykonac projekcik takiego adapterka, ktory da jakby 200mm dl montazowej dampera? Jak to wplynie na skok ramy? 63mm skok tloka damperka...
Bardzo prosze o pomoc jak ktos wie jak

Pozdrawiam
[K] Kone SCRAP, SHRED, STUFF w rozmiarze S
[K] RS Domain 318 U-Turn
[K] RS Domain 318 U-Turn
royal delfi Powiedz lepiej jakiego masz amora z przodu, bo jak np Pike to lepiej kupić damper 190mm, a jak np. 888 05 to lepiej 200mm. Co nie zmienia faktu, że za 500zł kupisz Swingera 4Way, albo 5Th Elementa, z tym że nie wiem czy tego drugiego robią na 190mm.
Ed: aaa, nie zauważyłem że chodzi o co innego
Dzordzi jak masz 63mm skoku dampera to przy długości 216 skróconej do 200 ja daje 90% że przy dobiciu opona otrze o podsiodsiodłówke. Byćmoże sie myle, ale najlepiej sprawdź takie coś w linkage - przy damperze 200mm i skoku tłoka 63mm.
Ed: aaa, nie zauważyłem że chodzi o co innego

Dzordzi jak masz 63mm skoku dampera to przy długości 216 skróconej do 200 ja daje 90% że przy dobiciu opona otrze o podsiodsiodłówke. Byćmoże sie myle, ale najlepiej sprawdź takie coś w linkage - przy damperze 200mm i skoku tłoka 63mm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości