Problem z dhx em po serwisie !
off_road litosci człowieku! Wszyscy wiemy, że jesteś najlepszym serwisantem na świecie ale daj też żyć innym
.
Pragnę zauważyć, że kilka postów temu wszycy też byli święcie przekonani(łącznie ze mną) , że damper jest zapowietrzony. sanciak nie raczył wspomnieć, że po otworzeniu(za pierwszym razem) damper praktycznie się "wysypał".
Łatwo jest potępiać czyjąś pracę w czambuł, błyszcząc elokwencją na forum.
Byłem(nie robiłem) przy drugim serwisie tego dampera i zaświadczam, że odbył się zgodnie z : zaleceniami(wg. szkoleń) Foxa i doświadczeniem (wieloletnim).

na oko to chłop umarł.zixpt pisze:Na moje oko jest zapowietrzony,
Pragnę zauważyć, że kilka postów temu wszycy też byli święcie przekonani(łącznie ze mną) , że damper jest zapowietrzony. sanciak nie raczył wspomnieć, że po otworzeniu(za pierwszym razem) damper praktycznie się "wysypał".
Łatwo jest potępiać czyjąś pracę w czambuł, błyszcząc elokwencją na forum.
Byłem(nie robiłem) przy drugim serwisie tego dampera i zaświadczam, że odbył się zgodnie z : zaleceniami(wg. szkoleń) Foxa i doświadczeniem (wieloletnim).
ravfr opinia sponsorowana?
Z całym szacunem ale forum jest od wydawania opinii bez względu na to czy się komuś podobają czy nie.
\ravfr pisze:off_road litosci człowieku! Wszyscy wiemy, że jesteś najlepszym serwisantem na świecie ale daj też żyć innym Evil or Very Mad .
Z całym szacunem ale forum jest od wydawania opinii bez względu na to czy się komuś podobają czy nie.
czyli znów Ci go źle poskładali... kolejny wypad do serwisu się szykuje masz go zapowietrzonego
nie uważasz, ze 2 powyższe wypowiedzi i moja i Twoja sugerują to samo? ;>
sanciak robi się ciekawie .....
Zapraszam ponownie na Wielicką , bedziemy radzić dalej......
hmm to ja sie podepne do tematu bo z tego co widze ludzie obeznani sie tu wypowiadaja :P wczoraj zalalem wkoncu swoja vanille rc i na poczatku wszystko bylo jak nalezy, brak symptomow zapowietrzenia, napompowalem mu ze 150psi. po 2 min jazdy zauwazylem taki jakby przeskok w poczatkowej fazie skoku. dokladnie w 1 miesciu (po ugieciu zawieszenia ponizej sagu) robi sie tak jakby ciut twardszy i pozniej znowu jest wszystko ok. czy to moze byc spowodowane pro pedalem? przed serwisem wydaje mi sie ze nie czulem takiego czegos
A montowałeś tłoczysko w imadle? Jeśli tak, to możliwe, że masz delikatnego wgniota. Tego czasem nawet nie widać, ale czuć pod palcem. Wtedy przekrój tłoczyska w tym miejscu nie jest okrągły i klinuje się ono w uszczelce i ślizgu. Efekt jest właśnie taki, jakbyś miał przeskok. Ale jesli tego wcześniej nie czułeś...
Możliwe, że złapał powietrze. Może uszczelka w zbiorniku wyrównawczym jest padnięta? Ogólnie Vanilla to mało przyjazny użytkownikowi damper.
Możliwe, że złapał powietrze. Może uszczelka w zbiorniku wyrównawczym jest padnięta? Ogólnie Vanilla to mało przyjazny użytkownikowi damper.
www.foesracing.com
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 11.02.2009 14:31:04
- Lokalizacja: ANDrychów (wiocha z lipnym burmistrzem)
- Kontakt:
no to widzę że nie ja mam tylko ten problem telefonicznie się kontaktowałem z serwisantem dampera zapytałem sie o to tłuczenie sie przy opuszczaniu dampera . odpowiedział że jest to możliwe że gdyż takowe płytki w środku sie składaja i tłuką sie o siebie i nie jest to wielki problem off_road przepraszam jeżeli coś przekręciłem ale nie wydaje mi się . Damper w ten weekend przeszedł dość męczące testy i dalej wszystko jest jak było może ten 1 mm luzu na tłoku jest spowodowane minimalnym rozkręceniem się dampera ? (w srodku)
Płytki się składają??? Przy pracy dampera odginają się jedynie tzw. shim, czyli bardzo cienkie (rzędu 0,2mm) podkładki z cienkiej blachy, które pełnią rolę regulatora przepływu oleju. W żadnym wypadku nie powinny a. mlaskać, b. stukać, c. klekotać, d. hałasować. Każdy nadmierny hałas w damperze jest spowodowany obecnością powietrza, które ma zdolność sprężania się i rozprężania, a każde dziecko wie, że jak powietrze się rozpręża, to słychać syk. Jest to zwykle powietrze rozpuszczone w oleju, które trudno wyeliminować do zera. Jeśli wg mechanika płytki hałasują, to znaczy, że majstrował coś przy ich konfiguracji (jest ich kilka, jedna na drugiej, o coraz mniejszej średnicy) i być może zapomniał dołożyć dwóch, trzech. Wtedy bywa tak, że pomimo dokręcenia górnej nakrętki zaworu do końca gwintu, na jego elementach jest minimalny luz. Tam bym go szukał.
Poza tym jeśli jeden fachowiec nie daje rady, pogadaj z innym.
Poza tym jeśli jeden fachowiec nie daje rady, pogadaj z innym.
www.foesracing.com
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 11.02.2009 14:31:04
- Lokalizacja: ANDrychów (wiocha z lipnym burmistrzem)
- Kontakt:
Dobra daj my na to że jest minimalnie zapowietrzony na razie chce trenować a ni żeli wydawać bańkę za bańką na benzynę do secesji . Pan Piotr serwisant bardzo odpowiedzialnie się zachował za co bardzo dziękuje
!! Powiedział że mogę zawsze wpaść i popatrzymy na to ... i chce wiedzieć czy na tym normalnie mogę śmigać czy tym drobnym problemem mogę ''zajechać '' damper . Jak będzie trochę czasu podskoczę do secesji i tyle .

Raczej nic nie popsujesz. Dampery to mocne konstrukcje (poddawały się jedynie ramom Demo) i ucierpi jedynie komfort jazdy, a raczej zakres pracy. W czasie ostrzejszej jazdy, gdy damper nieustannie pracuje, jest spora szansa, że powietrze rozpuści się w oleju i to zapowietrzenie stanie się słabo wyczuwalne. Miałem też przypadki cudownego odpowietrzenia przez uszczelkę tłoka pływającego. Nie wiem jak, nie wiem, czy na pewno, ale po dłuższej pracy minimalne zapowietrzenie znikało.
Powalcz. Wg mnie nic Ci nie będzie.
Powalcz. Wg mnie nic Ci nie będzie.
www.foesracing.com
O takim samym problemie był niedawno topic który rozwiązałem:
http://dh-zone.com/forum/viewtopic.php? ... j%B1cy+dhx
Przeczytaj topic do którego link podesłałem w pierwszym poście problem był IDENTYCZNYsanciak pisze:
no to widzę że nie ja mam tylko ten problem telefonicznie się kontaktowałem z serwisantem dampera zapytałem sie o to tłuczenie sie przy opuszczaniu dampera . odpowiedział że jest to możliwe że gdyż takowe płytki w środku sie składaja i tłuką sie o siebie i nie jest to wielki problem off_road przepraszam jeżeli coś przekręciłem ale nie wydaje mi się
Wszelkie tłuczenie się to wina:
1. Rozkręcenia czegoś w środku
2. Zapowietrzenia
Innych opcji niema.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości