Dobry amortyzator za grosze

Slade13
Posty: 19
Rejestracja: 22.03.2009 13:31:26
Kontakt:

Dobry amortyzator za grosze

Post autor: Slade13 »

Więc mam pytanie do ekspertów od zawieszenia, czy dało by radę wstawić do roweru amortyzator który wyciągnę z motoru? ;) Jeśli tak to jak to zrobić? Moje drugie pytanie jest takie samo tylko dotyczy dampera. Chcę tak zrobić ze względu na słabą wytrzymałość sprzętu rowerowego, żeby mieć coś dobrego trzeba wydać kosmiczne kwoty... A tak można mieć to samo za nie wielkie pieniądze. :)
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

pewnie dało by rade tylko po co taki amortyzator wazy dobre 10 -15 kg trudno ci będzie manewrować rowerem ,ale rób jak chcesz :wink:
konewka
Posty: 607
Rejestracja: 18.10.2008 17:58:30
Lokalizacja: austria
Kontakt:

Post autor: konewka »

Slade13 zrobic mozna wszystko. oczywiscie Twoj pomysl jest zupelnie bezsensowny i szkoda na to wszystko czasu i roboty. idz do pracy lepiej i uzbieraj na w miare pozadny amortyzator (za 200 zl juz cos kupisz). chyba ze chcesz sie lansowac czesciami z motoru to juz zupelnie inna bajka
http://mrshaper.pinkbike.com/
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

Dałoby radę, ale czeka Cię wiele trudności. W motorze masz inne mocowanie hamulca i prawdopodobnie koła, Amortyzator z motoru będzie bardzo ciężki, rower waży dużo mniej niż motor, więc siła nacisku będzie mniejsza, przez co będzie mniej czuły. Ogólnie takich rzeczy się nie robi ;)
Slade13
Posty: 19
Rejestracja: 22.03.2009 13:31:26
Kontakt:

Post autor: Slade13 »

Wiem, wiem, wiem :) Do manewrów mam dobry amor, ale liczy się dla mnie skok i właśnie... waga ;) Bo jeżdżę w dualu i przydało by mi się coś mocarnego żebym mógł podczas zjazdu nie martwić się o przód i oczywiście odchył do tyłu jak na manualu ;) Im większa waga amora w dualu tym szybciej zjedziesz, co znaczy będziesz lepszy od innych.

Chodzi mi o sam montaż bo wiadomo z ośką coś wykombinuję (najwyżej koło od enduro wezmę ;) Ale chodzi mi o mostek i stery... bo wiadomo ciężko to zrobić czyli go zamontować, więc jak to zrobić :?:

Slade13 zrobic mozna wszystko. oczywiscie Twoj pomysl jest zupelnie bezsensowny i szkoda na to wszystko czasu i roboty. idz do pracy lepiej i uzbieraj na w miare pozadny amortyzator (za 200 zl juz cos kupisz). chyba ze chcesz sie lansowac czesciami z motoru to juz zupelnie inna bajka
Pisałem że mam dobry amor ja za niego dałem 1200 ale teraz ceny spadły, chodzi mi coś o skoku amorów do dh, ale nie dam za amor 4 tys...
konewka
Posty: 607
Rejestracja: 18.10.2008 17:58:30
Lokalizacja: austria
Kontakt:

Post autor: konewka »

jesli chcesz byc lepszy od innych to naucz sie poprostu techniki jazdy a nie wkladania czesci z motoru czy downhillowki do roweru przeznaczonego do 4x. mozesz miec rower za 7 tyś do 4x a ktos Cie objedzie dwa razy na bmxie za 1000zl bo bedzie umial lepiej jezdzic, zastanow sie o czym mowisz...
http://mrshaper.pinkbike.com/
Slade13
Posty: 19
Rejestracja: 22.03.2009 13:31:26
Kontakt:

Post autor: Slade13 »

Kurcze ludzie, znam się na sprzęcie rowerowym, znam się na kolarstwie ekstremalnym, ale nie znam się na częściach motorowych więc pytam jak to ciężkie badziewie zamontować. ;)
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Pierwszy raz spotykam się z opinią, że im cięższy rower tym szybciej jedziesz, no ale co kto lubi. Najlepiej jak byś załatwił sobie super monstera, do tego obręcz duble wide i oponka 3.0, też będzie ciężko, ale tanie to to nie będzie :) A w dh normalnym skokiem jest 203mm, czyli boxxer, 888, travis - tego możesz szukać. 180mm też dało by radę - 66, domain itp..
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

Slade13, chyba jednak masz mizerne pojęcie o kolarstwie "ekstremalnym" skoro aż tak mylisz pojęcia - poczytaj sobie czym jest dual, czym downhill, co na czym polega i do czego jest jaki sprzęt. W czasach gdy producenci zabijają się aby robić jak najlżejszy sprzęt, trochę dziwnie czyta się Twoje zdanie że musisz mieć ciężki amor żeby szybciej jeździć. - a jest dokładnie odwrotnie.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
easy_rider
Posty: 666
Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
Kontakt:

Post autor: easy_rider »

Slade13 pisze:Im większa waga amora w dualu tym szybciej zjedziesz, co znaczy będziesz lepszy od innych.
pospawaj ramę z szyn kolejowych i pobijesz prędkość światła :lol:
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

Slade13 Stary z całym szacunkiem ale ty chyba sobie jaja robisz. Wiesz wogóle co to dual? Szczerze śmiem wątpić.
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

Wydaje mi się, że kolega Slade13 powiniene się troszeczkę doedukować, ponieważ swoimi wypowiedziami jedyne co pokazuje, to kompletny brak wiedzy ;)
ACextreme
Posty: 1381
Rejestracja: 24.02.2006 05:55:22
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: ACextreme »

A ja bede oryginalny...

SPINNER AMMO 178mm nowy za 550zł da sie kupic. Dobry widelec dla Ciebie, a skoro masz juz taki za 1200zl, to mniejsza polowa z tego powinna znaczyc dla Ciebie grosze.
Skok prawie taki jak DH, choc widzialem zawodnikow z PŚ startujacych z widelcami 180mm. Fakt nie ma dwoch polek, ale za to na gapie prze droge zrobisz barspina- a to dodatkowa korzysc. No i masz dobry i nowy sprzet bez kabinowania, a to jest tez wazne. Moze jest troche za lekki, ale jak ubierzesz plecak z jakims zelastwem to powinno byc dobrze- jezeli waga faktycznie daje Ci speeda.

Tak wiec mysle ze znalazlem dla Ciebie rewelacyjne rozwiazanie- poprosze 100zl prowizji od porady- nr. konta na priv :lol:
http://www.endura.pl
kaczor928
Posty: 199
Rejestracja: 23.11.2008 18:49:17
Lokalizacja: Andrychow
Kontakt:

Post autor: kaczor928 »

o lol jezdzi kolo w dualu i chce miec cos mocarnego ... Heh stary poczytaj troche !! dowiedz się co jest czym !! Bo to co piszesz jak się czyta to aż razi w oczy !!

Cytuje :Pisałem że mam dobry amor ja za niego dałem 1200 ale teraz ceny spadły, chodzi mi coś o skoku amorów do dh, ale nie dam za amor 4 tys...

Jaki masz ten amor za 1200 ?? hmm? Chcesz cos o skoku do dh :roll:

Im większa waga amora w dualu tym szybciej zjedziesz, co znaczy będziesz lepszy od innych. A z tym to pobiłeś wszystko !!!! Jaka masz rame że chcesz WIDELEC z MOTORU wkładac ?? :lol:
http://www.pinkbike.com/photo/3710126/ <-ridee!
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

Slade13 nie chcę Ci krzywić psychiki (ze względu na Twój młody wiek) tym co mi się ciśnie na usta w tej chwili . :shock:
Slade13 pisze: przydało by mi się coś mocarnego żebym mógł podczas zjazdu nie martwić się o przód i oczywiście odchył do tyłu jak na manualu
skądżeś takie bzdury wytrzasnął ?!

Słuchaj chłopaków, dobrze Ci radzą.
mmash
Posty: 39
Rejestracja: 28.11.2008 10:49:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mmash »

AAAaa, nie mogę sie powstrzymać od smiechu, typ jest dobry, może za dużo strefy 11 się naoglądał, albo jest fenem niewyjaśnione.pl :D
Dual Slalom - ściganie się dwóch zawodników na krótkiej krętej trasie z przeszkodami, bandami, muldami. Jakoś po 2001 roku dual zanikł 4x zajął jego miejsce, tor jest szerszy ale wspólny dla czterech zawodników.
Ziomek ja nie wiem co Ty rozumiesz pod pojeciem "dual" ale przy tych samych umiejętnościach i takim samym poziomem farta, gość na lżejszej maszynie wygrywa.

Do ekstremalnie nieudanego pomysłu, należy zaliczyć wkładanie widelca od motoru do roweru.
Jeździłem na takim rowerze kiedyś, miałem taka okazje. Widelec ważył 18kg, górna rura markowej cromo ramy pękła po dwóch dniach zabawy. Jeździoło się a tym koszmarnie, widelec parwie nie działał bo ważyłem za mało.
Dlaczego mieszkam w płaskiej krainie ;(
popieeel
Posty: 225
Rejestracja: 07.01.2008 00:09:13
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: popieeel »

nawet jakbys wsadzil ten amor to zaraz poszla by sterowka, a kola, amor ktory wybiera przy motorze 100kg to chyba miazga bedzie z normalnego rowerowego kola raczej glupi pomysl ile ten rower by wazyl 30-40kg wdlg mnie to daj sobie spokoj xD
mlynooo
Posty: 1171
Rejestracja: 07.08.2004 11:47:51
Kontakt:

Post autor: mlynooo »

jedyny amor jaki nadaje sie jeszcze w miare do roweru to Simson :DD
mialem takie cudo z 6-7at temu :D ale ja mialem do tego polki od Juniora.

szału nie było ale lepsze to niz boxer 2000 r za 1000 zl :D

skok to jakies 150-170mm ale nie polecam :D amor jest tak zbudowany ze trzyma sie praktycznie na spręzynie. czyli jak miales zajechane sprezyny to przy wyciąganiu roweru w gore mogly ci golenie gorne wypasc. tlumienie olejowe :DDDD. nawet plynnie to chodzilo jak na tamte czasy. do tego mialem lunetti DH wiec wyorbazcie sobie wage roweru :DDDDD adapter pod tarcze zrobilem i bez problemu mi przyspawali :P
to bylo dobre rozwiązanie jak nie bylo dobrego sprzetu a jezeli byl to strasznie drooogi !!! małolata zwyklego nie bylo stac na takie zeczy wiec trza bylo kombinowac :DDD

teraz za 600 -700 zl mozna wyrwac fajnego juniora, boxera albo Super T. nie ma najmniejszego sensu wstawiac amora od motoru.

z tego co zauwazylem to autor tego tematu albo ma 12 lat albo naoglądal sie za duzo eXterme chanell :D
Slade13
Posty: 19
Rejestracja: 22.03.2009 13:31:26
Kontakt:

Post autor: Slade13 »

mlynooo pisze:z tego co zauwazylem to autor tego tematu albo ma 12 lat albo naoglądal sie za duzo eXterme chanell smile
No więc po:
1. Nie mam 12 lat ;)
2. Wiem że można, bo widziałem kogoś kto tak zrobił i jeździł normalnie, jak ze zwykłym amorem.
3. TERAZ jeżdżę w dualu, ale chcę się przerzucić na coś innego chodzi mi o zjazd na sztywnej ramie.
4. A co do kolegi, który podpowiedział mi z SPINNER AMMO to ogólnie dzięki, jest tańszy od tego co mam a ma większy skok.
5. Temat do zamknięcia. :P 8)
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości