Fox DHX 5.0 pare pytan

Dzordzi
Posty: 92
Rejestracja: 10.04.2008 17:15:29
Lokalizacja: Jawor
Kontakt:

Fox DHX 5.0 pare pytan

Post autor: Dzordzi »

Witam
Dostalem uzywanego dhx'a i mam pytanko. Co to jest za regulacja(niebieskie pokretlo) przy zaworze do komory? Wogole to nie moge tzm pokretlem rusyzc :/ Co daje nam regulacja PROPEDAL? Mam go w signie i nie widze zacznej roznicy jak tym krece:P Ile moze kosztowac orientacyjnie pelen serwis tego dampera?
[K] Kone SCRAP, SHRED, STUFF w rozmiarze S
[K] RS Domain 318 U-Turn
ReplaY
Posty: 373
Rejestracja: 15.11.2006 15:07:48
Kontakt:

Post autor: ReplaY »

Duże pokrętło na zbiorniku wyrównawczym służy do regulacji objętości układu hydraulicznego dampera. Innymi słowy, wkręcanie regulatora powoduje wzrost progesji. Im bardziej wkręcasz, tym trudniej dobić damper. Wystarczy, że w jeden z otworów pokrętła włożysz klucz imbusowy 4mm i przy jego pomocy obrócisz pokrętło. Propedal zaś niweluje bujanie zawieszenia. Różnica jest wyczuwalna głównie na nierównościach o niewielkiej amplitudzie, czyli na tych i niezbyt dużej wysokości / głębokości.

Koszt serwisu to od ok. 100 do 350zl.
www.foesracing.com
mikexb
Posty: 52
Rejestracja: 24.03.2009 22:58:11
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: mikexb »

Witam,
też się dołączę do tematu. Już w najbliższym tygodniu (o ile Pani Bozia da zdana maturę z matmy i fizyki) chce kupic rame. I teraz mam takie pytanie, skoro chce sobie zrobic zawieszenie klejące się na maxa przy sagu okolo 35% ale zeby nie dobijalo na czyms wiekszym to w dhxie musze to duze niebieskie pokretlo bardziej wkrecic a twardosc (to małe pokrętełko z drugiego konca dampera gdzie nie ma zbiorniczka) bardziej odkręcić prawda? A propedal kwestia gustu? Sorry za lamerskie pytania, ale juz jestem tak zesrany z dwoch powodow - matury i roweru bo za ta kase co laduje chcialbym zeby wszystko chodzilo perfect bez zadnych zbednych problemow ;) pozdro
Mawet
Posty: 658
Rejestracja: 13.11.2005 10:40:01
Kontakt:

Post autor: Mawet »

sag ustawiasz dobrze dobraną sprężyną i naprężeniem wstępnym oraz w jakimś tam stopniu ciśnieniem. Bottom out'a regulujesz metodą prób i błędów, tak żeby zawieszenie nie dobijało, ale żeby też nie utwardzało się jakoś chamsko. To drugie czerwone pokrętło to nie twardość, a tłumienie odbicia - ustawiasz wedle swoich preferencji. Nie może za szybko odbijać bo wtedy trudniej się kontroluje rower, ale musi na tyle szybko wracać, żeby damper nadążał z pracą na nierównościach. Propedal zapobiega bujaniu.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość