Siemka ludziska , zwracam się do was z dość specyficznym problemem , zakupiłem ostatnio ramkę na allegro , do której jako gratis był dodany damperek Manitou QRL . Damperek od początku miał problemy z trzymaniem oleju , pocił się przez regulację tłumienia powrotu i niestety z każdym wyjazdem w trasę coraz bardziej aż w końcu nastała kompletna susza , no i okazłao się że jest to dość popularna usterka dla tego dampera (sporo opisów na necie) ,oczywiście pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to przeszukałem chyba "całe" google(

) i znalezałem lakoniczny opis jak rozebrać tą maszynkę i rzeczywiście jest to dość banalne , podobnie jak usterka którą okazała się zużyta uszczelka na popychaczu od blokady skoku . Uszczelkę udało mi się dostać więc od razu zabrałem się do pracy , no i wszystko było by GIT , gdyby nie to że przez moją kompletną GŁUPOTĘ ( bo inaczej tego nie można nazwać ) upadł mi główny tłoczek który zapewne z racji blokady skoku ma chyba ze "100" części

. No i niestety rozsypał się w drobny maczek i tu jest problem , mianowicie składa się on z wielu małych średnich i większych bardzo cienkich podkładek (grubości dziesiąte części milimetra) i problem tkwi w kolejności jakiej te podkładki mają być założone .Jakoś skręciłem to do kupy i damper niestety nie działa prawidłowo , blokada nie trzyma a i tłumienie jest o wiele gorsze. Jedyny plus to to że olej trzyma i nie cieknie już wcale.
Prośba moja taka aby ktoś "mądry" kto zajmuje się takimi sprawami bądź kto robił już taki serwis lub po prostu ma lub ma możliwość zdobycia tej wiedzy podzielił się nią ze mną.
Dodatkowo fajnie było by wiedzieć jakim olejem najlepiej go zalać i jak dużo go tam powinno być.
Sorki za tak dziecinny opis ale chciałem jak najdokładniej przedstawić problem.
Link do galeri z damperem i zdjęciami podkładek , na fotce są w kolejności w jakiej ja je założyłem i niestety nie działo to poprawnie.
"
http://img33.imageshack.us/gal.php?g=14409624.jpg
http://yfrog.com/0x14409624jx "
Z góry wielkie dzięki i POZDROWIONKA !!!!!!