Marzocchi Z.1 Sport ( 2006 ) czy Z.150 FR. ( 2004 )
Marzocchi Z.1 Sport ( 2006 ) czy Z.150 FR. ( 2004 )
Wiem że takie tematy były wałkowane miliony razy ale jak wiadomo każdy problem jest inny, a nie znalazłem odpowiedzi na forum oraz w internecie która by zaspokoiła mnie w 100%.
Ostatnio stwierdziłem ze czas zmienić amortyzator a że mój kolega kupił nową ramę i nie sprawdził czy rura sterowa jest wystarczająco długa to jego rower jest w częściach. Więc postanowiłem przetestować jego amortyzator ( Z.150 FR z 2004 roku ). Po krótkim czasie stwierdziłem że zdecyduje się na kupno takiego samego amorka, ale niestety nie wyrobiłem się w czasie i sklep który wystawiał te amortyzatory na allegro już tego nie robi, i teraz mam dylemat.
Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w pracy tych amortyzatorów. Jeżdżę na GT Chucker 1.0 i mam wrażenie że to 150mm skoku jest trochę za duże i dlatego myślę ze Z.1 Sport sprawdzi się lepiej ale nie chciał bym żeby praca się aż tak różniła.
Ogólnie to pomocy i jeżeli macie jakieś inne pomysły na zakup to bardzo chętnie wysłucham.
Ps. Ehh... coś nie idzie mi to pisanie, mam nadzieje że wszystko jest zrozumiałe.
Ps.2. Zapomniałem dodać ze na zakup przedniego koła i amora mogę przeznaczyć 1500zł.
Ostatnio stwierdziłem ze czas zmienić amortyzator a że mój kolega kupił nową ramę i nie sprawdził czy rura sterowa jest wystarczająco długa to jego rower jest w częściach. Więc postanowiłem przetestować jego amortyzator ( Z.150 FR z 2004 roku ). Po krótkim czasie stwierdziłem że zdecyduje się na kupno takiego samego amorka, ale niestety nie wyrobiłem się w czasie i sklep który wystawiał te amortyzatory na allegro już tego nie robi, i teraz mam dylemat.
Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w pracy tych amortyzatorów. Jeżdżę na GT Chucker 1.0 i mam wrażenie że to 150mm skoku jest trochę za duże i dlatego myślę ze Z.1 Sport sprawdzi się lepiej ale nie chciał bym żeby praca się aż tak różniła.
Ogólnie to pomocy i jeżeli macie jakieś inne pomysły na zakup to bardzo chętnie wysłucham.
Ps. Ehh... coś nie idzie mi to pisanie, mam nadzieje że wszystko jest zrozumiałe.
Ps.2. Zapomniałem dodać ze na zakup przedniego koła i amora mogę przeznaczyć 1500zł.
Mam Chuckera z Z1 z '03 a kolega ma w tej samej ramie Z150. Moim zdaniem 150mm w tej ramie to nie jest za dużo tylko w sam raz. Moja z1 ma 130mm i jest trochę nisko. Nie zastanawiaj się za dużo i bierz z150. Nie będziesz żałował. Jedyny minus tego amora to jego waga (choć podczas jazdy ja jej zbytnio nie odczuwam i eta pomaga). Zalety: świetna praca hscv i wspomniana eta.
Ten sklep co na allegro wystawiał ostatnio z150 w super cenie to Synkros ze Szczecina (o ten Ci chodzi?). Mieli kilka nowych egzemplarzy. Kilka sprzedali na allegro, 2 już sa w posiadaniu moich kolegów. Zostały im 2 sztuki z tego co widzę na stronie.
http://www.synkros.pl/product-pol-1489- ... nkros.html
Ten sklep co na allegro wystawiał ostatnio z150 w super cenie to Synkros ze Szczecina (o ten Ci chodzi?). Mieli kilka nowych egzemplarzy. Kilka sprzedali na allegro, 2 już sa w posiadaniu moich kolegów. Zostały im 2 sztuki z tego co widzę na stronie.
http://www.synkros.pl/product-pol-1489- ... nkros.html
Przed chwilą po długiej dyskusji ze sprzedawcą z rowerowy.com kupiłem RS Pike 426. I teraz mi powiedzcie czy zrobiłem błąd?? Po prostu jak zobaczyłem posta Drachima ciśnienie mi się podniosło, bo kupując Pike'a lece na ślepo xD
Edit: Za tego RS'a dam 1350zł, więc opłaca się w porównaniu do Z.150 FR??
Edit: Za tego RS'a dam 1350zł, więc opłaca się w porównaniu do Z.150 FR??
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 417
- Rejestracja: 03.10.2008 16:14:38
- Lokalizacja: Warszawa/Chełm
- Kontakt:
Z Pike'em nie miałem dużo do czynienia, ale miałem okazję chwilę na nim pojeździć i mi się nie podobało (nie pracował tak fajnie jak hscv choć nie wiem jaki to był Pike i jak ustawiony). Na plus masz na pewno wagę i gwarancję. Jednak gdybym ja miał wybierać to nie wahałbym się ani chwili i wziął z150. Ale to moje zdanie, a wybór należy do Ciebie. Do niczego Cię nie namawiam.
Kolega na Chuckerze z z150 zakupioną w Synkrosie

Kolega na Chuckerze z z150 zakupioną w Synkrosie


Jeśli chodzi o Pike, to całkiem fajnie działa i nie ma z nim problemów, a jeżdżę na nim już trochęi. Na plus jest także waga. Jeśli nie przeszkadza Ci jego dosyć mały skok, to szczerze polecam. Można ustawić pod siebie, no ale wiadomo amorki RS'a wymagają większej dbałości, dlatego nastaw się na częstsze serwisy, smarowanie brunoxem i czyszczenie goleni po każdej jeździe. Ale jeśli chodzi o cenę, to wydaje mi się, że ponad 1300 zł za Pike, to trochę wygórowana kwota. Można coś ciekawszego w tym przedziale znaleźć.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość