Objawy zapowietrzenia hamulca
Objawy zapowietrzenia hamulca
Otóż chciałbym się spytać jakie są objawy zapowietrzenia hamulca. Niepokoi mnie fakt, że klamka żeby docisnąć tarczę musi pokonać długą drogę (może to sobie ubzdurałem?) w moim Strokerze. Podobny problem był w niedawno założonym temacie o SLX. Jestem ciekaw czy tak już jest i powinno być czy jest zapowietrzony.
Dla jasności dodam zdjęcia:
normalna pozycja:
http://img8.imageshack.us/i/20090604002.jpg/
hamuje:
http://img223.imageshack.us/i/20090604004.jpg/
Proszę się nie śmiać i nie wyzywać jeśli jest w porządku bo po prostu się zdenerwowałem i chce się upewnić czy nie trzeba go odpowietrzyć.
Dla jasności dodam zdjęcia:
normalna pozycja:
http://img8.imageshack.us/i/20090604002.jpg/
hamuje:
http://img223.imageshack.us/i/20090604004.jpg/
Proszę się nie śmiać i nie wyzywać jeśli jest w porządku bo po prostu się zdenerwowałem i chce się upewnić czy nie trzeba go odpowietrzyć.
Nie stresuj się, zadałeś pytanie w dziale dla początkujących, po polsku i z sensem, więc wszystko ok.
Wygląda, że z hamulcem wszystko ok. Skok całkiem normalny. Ale tak na wszelki wypadek zrób prosty test. Naciśnij tak by zablokować koło i zobacz czy daje się "pompować" klamką. Olej jest nieściśliwy i jeśli nie ma powietrza w układzie, to klamka będzie twarda. Jeśli powietrze jest w układzie klamka będzie wyraźnie dała się "pompować". Zwróć jednak uwagę, czy tłoczek pracuje czy tylko klamka pracuje.
Wygląda, że z hamulcem wszystko ok. Skok całkiem normalny. Ale tak na wszelki wypadek zrób prosty test. Naciśnij tak by zablokować koło i zobacz czy daje się "pompować" klamką. Olej jest nieściśliwy i jeśli nie ma powietrza w układzie, to klamka będzie twarda. Jeśli powietrze jest w układzie klamka będzie wyraźnie dała się "pompować". Zwróć jednak uwagę, czy tłoczek pracuje czy tylko klamka pracuje.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Irion klocki nie są starte. Steel2 jeśli mówisz, że skok jest w normie to chyba wszystko OK, bo siła hamowania nie spadła, a chodziło mi najbardziej o skok. Zrobię na wszelki wypadek ten test. Myślę, że sprawdzę jeszcze z nowym hamulcem, wczoraj zakupiłem na przód. Jak przyjdzie to będę miał jakieś porównanie. Jeśli chodzi o objawy zapowietrzenia to co może się dziać z hamulcem jeśli jest zapowietrzony. Chciałbym wiedzieć kiedy mi się zapowietrzy 

Taki skok klamki jest jak najbardziej w normie. Zapowietrzenie hamulca mozna wyczuc kiedy masz tzw. gumowa klamke. Czyli po nacisnieciu mozesz ja jeszcze sporo ugiac. Im bardziej zapowietrzony i im gorsze przewody i hamulec tym bardziej jest gumowy 
Poza tym na zjezdzie, po nagrzaniu sie,powietrze sie rozszerza i hamulec zaczyna coraz bardziej ocierac ale nie ma mocy i slabo hamuje.
Jesli nagle Ci sie zapowietrzy to na pewno poczujesz, gorzej jesli zapowietrza sie powoli jak moj stary mph.

Poza tym na zjezdzie, po nagrzaniu sie,powietrze sie rozszerza i hamulec zaczyna coraz bardziej ocierac ale nie ma mocy i slabo hamuje.
Jesli nagle Ci sie zapowietrzy to na pewno poczujesz, gorzej jesli zapowietrza sie powoli jak moj stary mph.
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości