Opony 42a
-
- Posty: 701
- Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Kontakt:
Opony 42a
Witam
Szukam opon stricte do downhillu.
Rozglądam się za kompletem na suchą nawierzchnię oraz kolejnym na błotniste trasy.
Interesuje mnie mieszanka 42a.
Szukam ich głównie pod trasę pucharową na stożku.
Moje typy to:
Maxxis High Roller
Maxxis Minion
Maxxis Swampthing
Maxxis Mobster
Zastanawiam się również jaka grubość opony będzie najkorzystniejsza,
2.5 czy 2.35.
Słyszałem że maxxis nie ma danych zgodnych z rzeczywistą szerokością gum, więc może pasować będą 2.7.
Chciałbym wiedzieć również czy szerokość dostosowuje się osobno do przodu i tyłu czy śmiga sie na takich samych szerokościach w obu kołach?
Prosze nie besztać!
Poprostu to moja pierwsza styczność z wyborem opon.
Pozdrawiam
Szukam opon stricte do downhillu.
Rozglądam się za kompletem na suchą nawierzchnię oraz kolejnym na błotniste trasy.
Interesuje mnie mieszanka 42a.
Szukam ich głównie pod trasę pucharową na stożku.
Moje typy to:
Maxxis High Roller
Maxxis Minion
Maxxis Swampthing
Maxxis Mobster
Zastanawiam się również jaka grubość opony będzie najkorzystniejsza,
2.5 czy 2.35.
Słyszałem że maxxis nie ma danych zgodnych z rzeczywistą szerokością gum, więc może pasować będą 2.7.
Chciałbym wiedzieć również czy szerokość dostosowuje się osobno do przodu i tyłu czy śmiga sie na takich samych szerokościach w obu kołach?
Prosze nie besztać!
Poprostu to moja pierwsza styczność z wyborem opon.
Pozdrawiam
Na suche to Highroller/Minion.
Jeżdżę na Minionach o szerokości 2.3 i jest spoko. Nie ma żadnego braku przyczepności nawet w ostrych zakrętach. Wszędzie dojeżdżam asfaltem i opory nie są takie duże, Highrollery mają odczuwalnie większe.
Nie bierz 2.5, według mnie nie ma sensu. Jeśli błoto, no to wtedy szerokie opony pomogą, ale na suche nie potrzebne według mnie.
Jeżdżę na Minionach o szerokości 2.3 i jest spoko. Nie ma żadnego braku przyczepności nawet w ostrych zakrętach. Wszędzie dojeżdżam asfaltem i opory nie są takie duże, Highrollery mają odczuwalnie większe.
Nie bierz 2.5, według mnie nie ma sensu. Jeśli błoto, no to wtedy szerokie opony pomogą, ale na suche nie potrzebne według mnie.
Avatna błoto szerokie opony pomagają...ciekawa teoria.
Na suche, kamieniste trasy minion
Na suche, lub przesychające trasy z korzeniami i raczej "miękka glebą" HR.
Ogólnie minion i HR mają dość podobne zastosowanie. Minion lżej się toczy, HR lepiej hamuje. Ja raczej polecałbym jednak rozważać opony w rozmiarze 2.5
Może zastanów się na tymi oponami: http://allegro.pl/item651160762_nowe_op ... aniej.html
Podobno bardzo fajna opona, spisująca się bardzo dobrze od lekkiego błota po suchą nawierzchnię.
A na konkretne błoto to wetscream. 2.5 nie jest wiele szerzy od wersji 2.2, ale ma wyższy i bardziej masywne klocki.
Na suche, kamieniste trasy minion
Na suche, lub przesychające trasy z korzeniami i raczej "miękka glebą" HR.
Ogólnie minion i HR mają dość podobne zastosowanie. Minion lżej się toczy, HR lepiej hamuje. Ja raczej polecałbym jednak rozważać opony w rozmiarze 2.5
Może zastanów się na tymi oponami: http://allegro.pl/item651160762_nowe_op ... aniej.html
Podobno bardzo fajna opona, spisująca się bardzo dobrze od lekkiego błota po suchą nawierzchnię.
A na konkretne błoto to wetscream. 2.5 nie jest wiele szerzy od wersji 2.2, ale ma wyższy i bardziej masywne klocki.
http://mawet.pinkbike.com/album/2010/
-
- Posty: 701
- Rejestracja: 14.03.2008 19:41:21
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Kontakt:
jesli chodzi o rożną szerokosc opon(jest to kwestia indywidulanych prerferencji), to dobiera sie je tak, ze z przodu daje sie szerszą... Miniony zuzyją Ci sie zdecydowanie szybciej, zwlaszcza gdy trasa jest mocno kamienista...Co do rozmiaru - roznica np. pomiedzy 2.35, a 2.5 jest nie tylko w szerokosci opony, ale rowniez w wysokosci bieznika - w wersji 2.5 jest wyzszy, rzecz jasna... Rozmiar 2.7 to wg mnie przesada...
Miodożer.
Przyłącze sie do tematu.. Czy mieszanka maxxisa 42a szybko się ściera? Dosyć często dojeżdżam po asfalcie stąd moje pytanie.. bo nie chciał bym kupic opony co zaraz mi sie zetrze (fajnie jak by trzymała z 1.5sezonu). Mógłby ktoś więcej powiedzieć o tej muddy marry? Te 2.5 cala to realne 2.5cala?
SIEMA MELON!
-
- Posty: 299
- Rejestracja: 11.03.2008 22:15:39
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
High Roller 2.5 to chyba najlepszy wybór
Sam na tym jeżdżę, trzyma się bardzo dobrze. Jeżeli chodzi o opony na błoto to wet scream 2,5
To są raczej najlepsze opony. Minion jest taką oponą, która nie spasuje na każde trasy a HR jest bardziej uniwersalną oponą i spasuje w sumie wszędzie gdzie MInion ma czasami opory sie dopasować 



http://www.team.hadronsport.com/
Ja od siebie polecę miniony 2,35 w mieszance 42a opona naprawdę dobrze sie trzyma a ze względu na zastosowanie podwójnej ścianki możliwość złapania snake jest praktycznie zerowa. Nie widzę sensu pakowania się w 2,5 gdyż opór sporo się zwiększa a korzyści w przyczepności są naprawdę niewielkie a co do ciśnień w 2,35 to dzięki 2ply da się śmigać nawet na 0,8 bar i nic się nadzieje... Jeśli chodzi o blotko hmm... wet scremy no chyba ze masz więcej kasy to możesz zainwestować w miski czy intense spike
Bierz miniona DHF 2.5 na przód i na tył druga dhfke albo HRke zaleznie czy wolisz kiedy koło ci sie trzyma czy kiedy jest w poslizgu. No i wez pod uwage, ze DHF na tyle nie jest mistrzem hamowania 
EW. Z miekkich gum jakbys hutchinsona złapał bo podobno znowu robia go w 35a (napisz maila najpierw na wszelki wypadek) albo continental nowy, który tez podobno ma super nowa mieszanke.

EW. Z miekkich gum jakbys hutchinsona złapał bo podobno znowu robia go w 35a (napisz maila najpierw na wszelki wypadek) albo continental nowy, który tez podobno ma super nowa mieszanke.
To na trasie na stożku asfalt jestborczu pisze:Asfalt

Co do suchych to najlepiej:
tył Minion DH F 2.5" 2PLY (by uniknąć snake bite) 42a,
przód Minion DH F 2.5" 1PLY (ciężko o snake na przodzie, szczególnie bite) 42a,
Warto kupić 2.5 bo miniony w porównaniu z innymi maxxisami wypadają wąsko a z innymi oponami to już w ogóle...
Mokre:
tył i przód Wet Scream 2.2", najlepiej wcina się w błoto.
MG Powiedz mi jaki jest sens wsadzać oponę do tyłu, która jest stworzona to skręcania a nie do hamowania? Co do wet screamów, większość czołowych zawodników wraca na 2,5 na błoto również. Ogólnie nie wiem dlaczego sugerujesz 1 PLY do przodu? Fakt, trudniej o snake'a na przodzie ale wolę dać 30 zł więcej i mieć pewność. Żeby nie było, każdy jeździ na czym chce ale ogólnie wydaje mi się, że masz trochę dziwnie dobrane opony jeżeli Ty na takim secie śmigasz 

http://www.team.hadronsport.com/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Polecam
Przód - Minion Front 2.5 2ply
Tył - Minion Front 2,5 2ply
Gorsza przyczepność przy hamowaniu ale za to dużo mniejsze opory i szybciej się rozpędza. Do sztywniaka bym dawał 2x 2,5 2 ply ze względu na to ze szersza opona ma większe właściwości tłumiące a podwójna ścianka pozwala ci dać niskie ciśnienie które w sztywniaku pomaga bardzo.
Przód - Minion Front 2.5 2ply
Tył - Minion Front 2,5 2ply
Gorsza przyczepność przy hamowaniu ale za to dużo mniejsze opory i szybciej się rozpędza. Do sztywniaka bym dawał 2x 2,5 2 ply ze względu na to ze szersza opona ma większe właściwości tłumiące a podwójna ścianka pozwala ci dać niskie ciśnienie które w sztywniaku pomaga bardzo.
Waga panie, a o oponach przednich na tyle napisałem powyżej.Fujibiker pisze: ogólnie nie wiem dlaczego sugerujesz 1 PLY do przodu? Fakt, trudniej o snake'a na przodzie ale wolę dać 30 zł więcej i mieć pewność.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
eee bo DHF ma lepsze trzymanie boczne? DHR gorsze? Co z tego, ze hamuje troche gorzej. Zawsze mozesz opone odwrotnie załozyć. 2xDHF to dosc popularne rozwiazanie i jak sie umie hamowac, a nie wlecze za soba zacisniety tył to da sie tak jezdzic.Fujibiker pisze:MG Powiedz mi jaki jest sens wsadzać oponę do tyłu, która jest stworzona to skręcania a nie do hamowania? Co do wet screamów, większość czołowych zawodników wraca na 2,5 na błoto również. Ogólnie nie wiem dlaczego sugerujesz 1 PLY do przodu? Fakt, trudniej o snake'a na przodzie ale wolę dać 30 zł więcej i mieć pewność. Żeby nie było, każdy jeździ na czym chce ale ogólnie wydaje mi się, że masz trochę dziwnie dobrane opony jeżeli Ty na takim secie śmigasz
A co do pomysłu 1 ply to ma jedna kolosalna wade poza sneakami - opona przy niskich cisnieniach bedzie sie zachowywac duzo gorzej. To praktycznie elimunuje dla mnie pomysł bo jazda na cisnieniu powyzej 30-32psi jest po prostu koszmarna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości