Hope Mono4 tył Odpowietrzanie
Hope Mono4 tył Odpowietrzanie
Mam takie pytanko. Jak odpowietrzyć hebel Hope Mono4?
podłączasz za pomocą wężyka akwarystycznego strzykawkę z płynem hamulcowym od tyłu zacisku (do odpowietrznika, który wcześniej delikatnie odkręcasz ... starczy ćwierć/pół obrotu) no i ciśniesz
oczywiście musisz mieć odkręconą klapkę od klamki. pchasz bąble tak długo aż wszystkie wyjdą z zestawu. co jakiś czas dokręcaj odpowietrznik żeby sprawdzić czy klamka już jest twarda. dobrze zabezpiecz klamkę żeby nie naleciało płynu w konstrukcję bo będzie syf łapało.

Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
Jest też inny sposób był kiedyś opisany na rowerowym ale już nie ma polega na tym że na odpowietrznik w zacisku dajesz jakiś wężyk ze strzykawką może być cokolwiek byle byś widział czy są bąbelki. Odkręcasz klapkę od zbiornika w klamce i pompujesz kilka razy, zaciskasz i trzymasz, w tym momęcie popuszczasz odpowietrznik na zacisku widzisz w wężyku czy są bąbelki i płyn. Jedna tylko uwaga nie możesz by w zbiorniku na klamce zabrakło płynu wiec przed każdym popuszczeniem musi być na tyle by nie zabrakło i nie pociągło do układu powietrza. Tak z 8,9 razy jak już będzie tylko sam płyn. Jak tak robiłem zawsze w mojej grimece. Na koniec robiłem jeszcze taki myk jak miałem wszystko poskładane to brałem strzykawke z płynem podłanczałem do zacisku (na odpowietrznik) lekko popuszcając pchałem w tłok strzykawki by zrobić ciśnienie i mieć płynu na maxa. Nie jest to konieczne ale czasem daje twardsza klamkę. PZdr.
...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 13.10.2007 11:24:45
- Lokalizacja: Zamość/Wrocław
- Kontakt:
witam,
mam podobny problem, tzn musze zrobic serwis swojego hamulca. od razu zanznacze nie mam lewych rak i wszystko z reguly robie sam, ale na hydraulice sie kompletnie nie znam, nigdy nie mialem z tym do czynienia i wole zapytac zanim cos popsuje..
wiec tak sprawa dotyczy hopa mono m4 jak w temacie, mialem wrazenie ze potrzebuje odpowietrzenia (luzna klamka po odwroceniu roweru do gory kolami, pare tez razy zdazylo mi sie samemu, badz przy pomocy kolegi wcisnac kalmke gdy nie bylo tarczy itp) ale dopuki w miare dzialal (choc jego siła dawała tez sporo do zyczenia) to go nie ruszalem. z biegiem czasu zaczalem miec z nim kolejny problem, mianowicie tloczki z jednej strony wysuwały sie bardziej, powodujac niekiedy tarcie klockow o tarcze. pomagalo na to wyjecie klockow i manualne (czytaj: palcem) wciesniecie klockow na swoje miejsce, ale problem choc juz nie tarly lubil sie powtarzac. teraz zmienilem amortyzator i przyszedl czas na zajecie sie klockami (1 problem) i samym hamulcem (drugi problem). pierwszy udalo mi sie w miare sprawnie usunac, nieznacznie scierajac klocki, wypiekajac i czyszczac tarcze, natomiast z hamulcem mam problem. po wyjeciu klockow nacisnalem klamke o kilka razy za duzo, skutkeim czego jeden tloczek wyskoczyl mi calkowicie z zacisku. teraz juz wic musze sie nim zajac bo po utracie takicj ilosci plynu hamulec calkowicie przestal pracowac. troche poszukalem o odpowietrzaniu/serwisie...
http://steveukmtb.wordpress.com/220/
http://steveukmtb.wordpress.com/hope-ca ... alsm4v2m6/
http://www.hopegb.com/page_mep_force_33.html
moze sie komus tez przyda. a moje pytania brzmia nastepujaco:
-zamierzam uzupelnic plynem zestaw wedlug opisanego przez was schematu i filmiku ze strony hopa, tylko ze tak, jak zrobic zeby tloczki wysowaly sie wszystkie rownomiernie (u mnie jakos jedna strona wychodzila bardziej)?
-zamierzam zrobic wedlug sposobu Berti_BB czyli jak na filmiku hopa, rozumiem ze przy odkreconym odpowietrzniku i zdjetym dekielku z klamki, po jej wcisnieciu plyn ze zbiorniczka powinien zostac wepchniety w "system" ? a przy dokreconym odpowietrzniku co sie stanie ? kalmka po prostu bedzie twarda (przy zablokowanych klockach) ? mam nadzieje ze nie prysnie mi ze zbiorniczka w twarz plynem, nie bardzo rozumiem jak to dziala prosilbym o wyjasnienie
-jaki plyn uzyc ? dot4 czy 5.1 ? jaka jest roznica ? jaka jest roznieca miedzy motorexem a innymi ?
-czy warto przy okazji rozkrecic zacisk i klamke na czynniki pierwsze i wszystko przeczyscic, czy skoro sa szczelne lepiej nie ruszac (jezeli warto przeczyscic to czy potrzebne beda klucze do odkrecenia zlotych dekli czy mozna to zrobic jakos inczej, czy ich odkrecenie nie bedzie potrzebne?) slyszalem ze problem z niepowracajacymi tloczkami mozna rozwiazac czyszczac je dokladnie ?
prosze o odpowiedz wylacznie osoby ktore sie na tym dobrze znają !!! (czytaj: robili to juz milion razy i maja pojecie o czym pisza, a nie slyszeli ze ich kolega mowil ze mozna zrobic tak a tak
)
pozdro
mam podobny problem, tzn musze zrobic serwis swojego hamulca. od razu zanznacze nie mam lewych rak i wszystko z reguly robie sam, ale na hydraulice sie kompletnie nie znam, nigdy nie mialem z tym do czynienia i wole zapytac zanim cos popsuje..
wiec tak sprawa dotyczy hopa mono m4 jak w temacie, mialem wrazenie ze potrzebuje odpowietrzenia (luzna klamka po odwroceniu roweru do gory kolami, pare tez razy zdazylo mi sie samemu, badz przy pomocy kolegi wcisnac kalmke gdy nie bylo tarczy itp) ale dopuki w miare dzialal (choc jego siła dawała tez sporo do zyczenia) to go nie ruszalem. z biegiem czasu zaczalem miec z nim kolejny problem, mianowicie tloczki z jednej strony wysuwały sie bardziej, powodujac niekiedy tarcie klockow o tarcze. pomagalo na to wyjecie klockow i manualne (czytaj: palcem) wciesniecie klockow na swoje miejsce, ale problem choc juz nie tarly lubil sie powtarzac. teraz zmienilem amortyzator i przyszedl czas na zajecie sie klockami (1 problem) i samym hamulcem (drugi problem). pierwszy udalo mi sie w miare sprawnie usunac, nieznacznie scierajac klocki, wypiekajac i czyszczac tarcze, natomiast z hamulcem mam problem. po wyjeciu klockow nacisnalem klamke o kilka razy za duzo, skutkeim czego jeden tloczek wyskoczyl mi calkowicie z zacisku. teraz juz wic musze sie nim zajac bo po utracie takicj ilosci plynu hamulec calkowicie przestal pracowac. troche poszukalem o odpowietrzaniu/serwisie...
http://steveukmtb.wordpress.com/220/
http://steveukmtb.wordpress.com/hope-ca ... alsm4v2m6/
http://www.hopegb.com/page_mep_force_33.html
moze sie komus tez przyda. a moje pytania brzmia nastepujaco:
-zamierzam uzupelnic plynem zestaw wedlug opisanego przez was schematu i filmiku ze strony hopa, tylko ze tak, jak zrobic zeby tloczki wysowaly sie wszystkie rownomiernie (u mnie jakos jedna strona wychodzila bardziej)?
-zamierzam zrobic wedlug sposobu Berti_BB czyli jak na filmiku hopa, rozumiem ze przy odkreconym odpowietrzniku i zdjetym dekielku z klamki, po jej wcisnieciu plyn ze zbiorniczka powinien zostac wepchniety w "system" ? a przy dokreconym odpowietrzniku co sie stanie ? kalmka po prostu bedzie twarda (przy zablokowanych klockach) ? mam nadzieje ze nie prysnie mi ze zbiorniczka w twarz plynem, nie bardzo rozumiem jak to dziala prosilbym o wyjasnienie
-jaki plyn uzyc ? dot4 czy 5.1 ? jaka jest roznica ? jaka jest roznieca miedzy motorexem a innymi ?
-czy warto przy okazji rozkrecic zacisk i klamke na czynniki pierwsze i wszystko przeczyscic, czy skoro sa szczelne lepiej nie ruszac (jezeli warto przeczyscic to czy potrzebne beda klucze do odkrecenia zlotych dekli czy mozna to zrobic jakos inczej, czy ich odkrecenie nie bedzie potrzebne?) slyszalem ze problem z niepowracajacymi tloczkami mozna rozwiazac czyszczac je dokladnie ?
prosze o odpowiedz wylacznie osoby ktore sie na tym dobrze znają !!! (czytaj: robili to juz milion razy i maja pojecie o czym pisza, a nie slyszeli ze ich kolega mowil ze mozna zrobic tak a tak

pozdro
got cat?
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Klocki i tarcza do czyszczenia rozpuszczalnikiem, albo ludwik i woda
.
A jak to nie pomoże to na palnik albo do piekarnika klocki.
A co do odpowietrzania to najlepiej bez klocków i ta rczy a w ich miejsce dać jakiś kawałek drewna albo metalu czy coś takiego.

A jak to nie pomoże to na palnik albo do piekarnika klocki.
A co do odpowietrzania to najlepiej bez klocków i ta rczy a w ich miejsce dać jakiś kawałek drewna albo metalu czy coś takiego.
[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
A i jeszcze jedno pytanko. Jak to ma wygladać z tym odkręcaniem tej śrubki <tej co ten gościu na filmiku ją odkreca przy zacisku>. Kiedy ją odkręcać? I czy naciskac na klamkę jak ona jest odkręcona czy jak jest zakręcona?
http://www.20dollars2surf.com/?ref=55589
Klikasz, rejestrujesz się i zarabiasz!
Klikasz, rejestrujesz się i zarabiasz!
klamkę jak śrubka jest odkręcona, ale PAMIĘTAJ !! - nie puszczaj klamki jak śrubka nie jest dobręcona, bo to grozi zassaniem powietrza do układu.
Czyli krótko
: odkręcasz śrubkę > naciskasz klamkę i trzymasz > zakręcasz śrubkę > puszczasz klamkę > odkręcasz śrubkę > naciskasz klamkę i trzymasz > zakręcasz śrubkę > itd.
Czyli krótko

[S] Grimeca sys 12
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
[K] śrubka odpowietrzania z zacisku Grimeca
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość