Czy jednozawiasowy system zawieszenia ma jakas przewage nad praca , lub ogolnie nad zawieszeniem wielozawiasowym ?
Chodzi mi glownie o PORZADNE ramy jednozawiasowe. Chyba nie bez powodu niektore jednozawiasy sa w cenie. I czesto uzywane na trasach

No to musze powiedziec ze bardzo niewiele wiesz o jednozawiasach, bo np. polozenie punktu obrotu wahacza, czy kierunek jego ruchu w poczatkowym stadium pracy to kluczowe elementy wplywajace na prace konstrukcji jednozawiasowych - jesli te parametry sa dobrze dobrane, to wplyw pedalowania na zawieszenie jest minimalny, a przyczepnosc do podloza maksymalna.B.Z. pisze:2. To że jedne są w cenie a inne nie to ma związek z płaceniem za markę i z jakością wykonania a nie jakimś know-how zawartym w samej koncepcji 1-zawiasu, to nic innego jak prosta dźwignia, której działanie opisano bardzo dawno temu.
No i efekt jest taki, że na palcach jednej ręki można wymienić punkty, w których jest mocowana oś obrotu w 90% rowerów do DHmorthias pisze:No to musze powiedziec ze bardzo niewiele wiesz o jednozawiasach, bo np. polozenie punktu obrotu wahacza, czy kierunek jego ruchu w poczatkowym stadium pracy to kluczowe elementy wplywajace na prace konstrukcji jednozawiasowych - jesli te parametry sa dobrze dobrane, to wplyw pedalowania na zawieszenie jest minimalny, a przyczepnosc do podloza maksymalna.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 11 gości