Avid Juicy 5 - klocki, serwis.
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Avid Juicy 5 - klocki, serwis.
Otóż dzisiaj doszły mi Juicy'ki i mam kilka problemów z nimi związanych. Jako, że są to moje 1 hydrauliki to niektóre pytania mogą być banalne. To opiszę w punktach problemy;)
1. Odległość klamki od kierownicy. W przednim hamulcu mam klamkę bliżej kiery niż w tylnym. Czym to jest spowodowane? Dotyczy to także punktu 2.
2. W przednim hamulcy mam jakby luz przód-tył. Znaczy.. Klamkę mogę z normalnej pozycji odchylić jeszcze bardziej od kierownicy. Czuć taki jakby lekki przeskok i jest to jałowy skok. Gdyby była ona właśnie tak "wypchnięta" wtedy byłaby równo z tą tylną.
3. Zapowietrzenie. Odwróciłem rower. Zamontowałem tarczę no i niestety kilka razy powciskałem klamkę. Po tym niestety zrobiła się dużo bardziej gumowa i nie blokowała koła tak jak powinna. To znaczy że się zapowietrzyła? I czy to normalne, czy coś jest nie tak? Ogólnie jest jakiś sprawdzony, łatwy sposób na odpowietrzenie bez użycia Bleed Kita ? Albo może jakiś dobry człowiek z Łodzi by użyczył/pomógł w wyregulowaniu tych hampli?
4. Mam lekko krzywą tarczę 203, czy jeżeli zacznę ją prostować to już tak zostanie czy wróci do dawnej postaci po kilku hamowaniach?..
5. Zapodajcie mi tutaj jak możecie wszystkie wiadomości/informacje jakie macie na temat tych hamulcy. Chodzi mi o odpowietrzanie itp. Od razu mówię, że nie stać mnie teraz na Bleed Kita i tyle.
1. Odległość klamki od kierownicy. W przednim hamulcu mam klamkę bliżej kiery niż w tylnym. Czym to jest spowodowane? Dotyczy to także punktu 2.
2. W przednim hamulcy mam jakby luz przód-tył. Znaczy.. Klamkę mogę z normalnej pozycji odchylić jeszcze bardziej od kierownicy. Czuć taki jakby lekki przeskok i jest to jałowy skok. Gdyby była ona właśnie tak "wypchnięta" wtedy byłaby równo z tą tylną.
3. Zapowietrzenie. Odwróciłem rower. Zamontowałem tarczę no i niestety kilka razy powciskałem klamkę. Po tym niestety zrobiła się dużo bardziej gumowa i nie blokowała koła tak jak powinna. To znaczy że się zapowietrzyła? I czy to normalne, czy coś jest nie tak? Ogólnie jest jakiś sprawdzony, łatwy sposób na odpowietrzenie bez użycia Bleed Kita ? Albo może jakiś dobry człowiek z Łodzi by użyczył/pomógł w wyregulowaniu tych hampli?
4. Mam lekko krzywą tarczę 203, czy jeżeli zacznę ją prostować to już tak zostanie czy wróci do dawnej postaci po kilku hamowaniach?..
5. Zapodajcie mi tutaj jak możecie wszystkie wiadomości/informacje jakie macie na temat tych hamulcy. Chodzi mi o odpowietrzanie itp. Od razu mówię, że nie stać mnie teraz na Bleed Kita i tyle.
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
1. regulujesz srebrną śrubą w klamce.
2. to jest zabezpieczenie, żeby nie wyrwać klamki razem z tłoczkiem w razie gleby.
3. postaw rower w normalnej pozycji i powciskaj klamkę, u mnie było tak samo - odpowietrzenie pomaga.
4. chyba zależy jaka tarcza, ale pewnie będzie prosta jak dobrze naprostujesz
5. gumowate przewody, całkiem dobre do wszystkiego, od xc do dh.
2. to jest zabezpieczenie, żeby nie wyrwać klamki razem z tłoczkiem w razie gleby.
3. postaw rower w normalnej pozycji i powciskaj klamkę, u mnie było tak samo - odpowietrzenie pomaga.
4. chyba zależy jaka tarcza, ale pewnie będzie prosta jak dobrze naprostujesz

5. gumowate przewody, całkiem dobre do wszystkiego, od xc do dh.
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
GgG Jutro jeszcze będę się bawił, ale z tego co wiem na dzień dzisiejszy to w prawej klamce(tył) nie mam takiego "przeskoku" jałowego, ale jak mówię może nie zwróciłem uwagi. Jutro sprawdzę jeszcze.
Co do 3. To ok. Troche podusiłem itp chodzi, ale nie tak jak powinien...
Co do 3. To ok. Troche podusiłem itp chodzi, ale nie tak jak powinien...
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
diablos993 Też tak mam, że w klamce tylnej nie ma tego przeskoku, a jest to spowodowane większym odsunięciem klamki od kierownicy ( śrubka na imbusa w klamce służy do regulacji tej odległości ).
Jeśli chodzi o odpowietrzanie, to można taki zestaw do odpowietrzania wykonać samemu z części ogólnodostępnych i zamknąć się w kosztach rzędu 5 zł. Podaję poniżej link do instrukcji zrobienia tego, w razie problemów, pisz, bo wykonywałem takie coś i działa całkiem dobrze.
http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35708
Jeśli chodzi o odpowietrzanie, to można taki zestaw do odpowietrzania wykonać samemu z części ogólnodostępnych i zamknąć się w kosztach rzędu 5 zł. Podaję poniżej link do instrukcji zrobienia tego, w razie problemów, pisz, bo wykonywałem takie coś i działa całkiem dobrze.
http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=35708
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Themin widziałem/czytałem. Też słyszałem dużo opini, że jest nieszczelne i dobrze się tym nie odpowietrzy niestety.
Zaraz idę pogrzebać trochę w nich, ale chyba będę musiał iść do serwisu lub do jakiegoś dobrego człowieka co by mi to zrobił za piwko
żeby porządnie odpowietrzyć. Ogólnie jeszcze przewód przydałoby się skrócić. Eh.. Jeszcze troche mnie wydatków czeka związanych z przesiadką na hydry...
Zaraz idę pogrzebać trochę w nich, ale chyba będę musiał iść do serwisu lub do jakiegoś dobrego człowieka co by mi to zrobił za piwko

[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1. Załatwione...
2. Załatwione, ale ogólnie luzy są niestety. To normalne niby w Avidzie tak? Wie ktoś jak je zlikwidować?
3. Ok mniej-więcej ogarnąłem temat, ale teraz tak.. Lewa klamka na pewno jest zapowietrzona, ale czy to normalnie, że wydaje jeszcze przy uciskaniu piski? Wcześniej tego nie było... Dopiero jak się zapowietrzył.
4. Tutaj nie wiem znów jak się do tego zabrać.. Kombinerki/ręce, czy może szukać prasy u tokarza?
5. Załatwione... Będę próbował zrobić ten zestaw do odpowietrzania (samoróbka). No i oczywiście spróbuję je samemu odpowietrzyć, albo nawet coś więcej.. O tym w kolejnym punkcie!
(new)6. Jak rozłożyć żeby nie uszkodzić?;) Nie mam lewych rąk do takich prac i ogólnie robię wszystko sam w rowerze, ale to moje 1 hydrauliki i niestety jestem jak na razie trochę załamany, bo nie chodzą tak jak powinny, ale mam nadzieję, że to kwestia czasu. Tak więc na co uważać/czego nie robić/może jakieś instrukcje czy manuale?
(new)7. Gdzie w Łodzi mógłbym u kogoś za piwko odpowietrzyć je wstępnie? Żeby przynajmniej sprawdzić, czy to kwestia zapowietrzenia czy czegoś więcej. Jeżeli nie wypali to w jakim serwisie zrobiliby mi to od ręki najlepiej no i tanio? GT na Piotrkowskiej odpada(nie mają zestawu i ogólnie chyba się zwijają z handlem tam), FRShop za drogi i ogólnie jakoś sklep za wyjątkiem wystroju i mentalności pracowników mnie nie zachwyca. Można pogadać, popatrzeć, ale nie kupować(ceny) czy serwisować(drogo i z tego co wiem nie zawsze dobrze...). Coś słyszałem o Dynamo(gdzie to?) nie znam.. No i jeszcze zostaje tylko GT na widzewie. Doradźcie coś Łodzianie
2. Załatwione, ale ogólnie luzy są niestety. To normalne niby w Avidzie tak? Wie ktoś jak je zlikwidować?
3. Ok mniej-więcej ogarnąłem temat, ale teraz tak.. Lewa klamka na pewno jest zapowietrzona, ale czy to normalnie, że wydaje jeszcze przy uciskaniu piski? Wcześniej tego nie było... Dopiero jak się zapowietrzył.
4. Tutaj nie wiem znów jak się do tego zabrać.. Kombinerki/ręce, czy może szukać prasy u tokarza?
5. Załatwione... Będę próbował zrobić ten zestaw do odpowietrzania (samoróbka). No i oczywiście spróbuję je samemu odpowietrzyć, albo nawet coś więcej.. O tym w kolejnym punkcie!
(new)6. Jak rozłożyć żeby nie uszkodzić?;) Nie mam lewych rąk do takich prac i ogólnie robię wszystko sam w rowerze, ale to moje 1 hydrauliki i niestety jestem jak na razie trochę załamany, bo nie chodzą tak jak powinny, ale mam nadzieję, że to kwestia czasu. Tak więc na co uważać/czego nie robić/może jakieś instrukcje czy manuale?
(new)7. Gdzie w Łodzi mógłbym u kogoś za piwko odpowietrzyć je wstępnie? Żeby przynajmniej sprawdzić, czy to kwestia zapowietrzenia czy czegoś więcej. Jeżeli nie wypali to w jakim serwisie zrobiliby mi to od ręki najlepiej no i tanio? GT na Piotrkowskiej odpada(nie mają zestawu i ogólnie chyba się zwijają z handlem tam), FRShop za drogi i ogólnie jakoś sklep za wyjątkiem wystroju i mentalności pracowników mnie nie zachwyca. Można pogadać, popatrzeć, ale nie kupować(ceny) czy serwisować(drogo i z tego co wiem nie zawsze dobrze...). Coś słyszałem o Dynamo(gdzie to?) nie znam.. No i jeszcze zostaje tylko GT na widzewie. Doradźcie coś Łodzianie

[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
diablos993
3. Piski to normalna rzecz, szczególnie po jeździe w błocie i myciu klamek karcherem, albo inną myjką z wysokim ciśnieniem. Musisz rozebrać mechanizm klamki ( sama dźwignia ) i ostrożnie nasmarować części jakimś smarem stałym. Tylko nie przesadzaj z tym smarem i UWAŻAJ, żeby nie dostał się na tłoczek. No i nigdy nie popełnij tego błędu, co ja, czyli nie pryskaj na dźwignię brunoxem, ani innym środkiem tego typu, bo padną Ci uszczelki na tłoczku w klamce.
4. Kombinerki, ręce, jak Ci wygodniej. Najlepiej przy założonym kole i zacisku, obracaj pomału kołem, sprawdzaj, w którą stronę jest odchylenie i lekko odginaj w kierunku przeciwnym. Trochę monotonna i zabawa, ale w końcu powinno się udać.
6. Nie ma się czego bać. Juicy 5 też jest moim pierwszym hydraulikiem no i miałem ostatnio problem z klamką i postanowiłem go rozebrać. Miałem lekkie opory, jednak niepotrzebnie, nie ma tam w sumie nic skomplikowanego, co można łatwo uszkodzić, oczywiście przy zachowaniu odrobiny ostrożności.
Zastanów się tylko, czy jest sens go rozbierać? Jeśli dojdziesz do wniosku, że tak, to będziesz potrzebował kilku imbusów, nie pamiętam dokładnie jakich no i do klamki szczypce proste do wewnętrznych pierścieni Segera, aby wyjąć tłoczek z klamki. Pamiętaj tylko o jednym, nie wolno zatłuścić żadnych uszczelek ( o-ringi ), bo spuchną i będą do wymiany, a u dystrybutora tania rzecz to nie jest. Nawet brudną ręką nie wolno dotykać. Jeśli będziesz na to uważał powinno być dobrze.
Jeśli chcesz również wyjmować tłoczki z zacisku, to lepiej, zanim wylejesz płyn z układu, zaciśnij klamkę ( przy ściągniętych klockach ), żeby tłoczki się wysunęły. W przeciwnym wypadku będziesz musiał się bawić z kompresorem. Przy składaniu kieruj się prostą zasadą - odwrotna kolejność do rozbierania i wszystko tak samo. Jeśli potrzebujesz schematu, to poszukaj na stronie SRAM'a, gdzieś tam były właśnie schematy rozłożonych klamek i zacisków tych hamulców.
3. Piski to normalna rzecz, szczególnie po jeździe w błocie i myciu klamek karcherem, albo inną myjką z wysokim ciśnieniem. Musisz rozebrać mechanizm klamki ( sama dźwignia ) i ostrożnie nasmarować części jakimś smarem stałym. Tylko nie przesadzaj z tym smarem i UWAŻAJ, żeby nie dostał się na tłoczek. No i nigdy nie popełnij tego błędu, co ja, czyli nie pryskaj na dźwignię brunoxem, ani innym środkiem tego typu, bo padną Ci uszczelki na tłoczku w klamce.
4. Kombinerki, ręce, jak Ci wygodniej. Najlepiej przy założonym kole i zacisku, obracaj pomału kołem, sprawdzaj, w którą stronę jest odchylenie i lekko odginaj w kierunku przeciwnym. Trochę monotonna i zabawa, ale w końcu powinno się udać.
6. Nie ma się czego bać. Juicy 5 też jest moim pierwszym hydraulikiem no i miałem ostatnio problem z klamką i postanowiłem go rozebrać. Miałem lekkie opory, jednak niepotrzebnie, nie ma tam w sumie nic skomplikowanego, co można łatwo uszkodzić, oczywiście przy zachowaniu odrobiny ostrożności.
Zastanów się tylko, czy jest sens go rozbierać? Jeśli dojdziesz do wniosku, że tak, to będziesz potrzebował kilku imbusów, nie pamiętam dokładnie jakich no i do klamki szczypce proste do wewnętrznych pierścieni Segera, aby wyjąć tłoczek z klamki. Pamiętaj tylko o jednym, nie wolno zatłuścić żadnych uszczelek ( o-ringi ), bo spuchną i będą do wymiany, a u dystrybutora tania rzecz to nie jest. Nawet brudną ręką nie wolno dotykać. Jeśli będziesz na to uważał powinno być dobrze.
Jeśli chcesz również wyjmować tłoczki z zacisku, to lepiej, zanim wylejesz płyn z układu, zaciśnij klamkę ( przy ściągniętych klockach ), żeby tłoczki się wysunęły. W przeciwnym wypadku będziesz musiał się bawić z kompresorem. Przy składaniu kieruj się prostą zasadą - odwrotna kolejność do rozbierania i wszystko tak samo. Jeśli potrzebujesz schematu, to poszukaj na stronie SRAM'a, gdzieś tam były właśnie schematy rozłożonych klamek i zacisków tych hamulców.
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Themin Dzięki ogólnie za pomoc:) Właśnie wróciłem z garażu bez czytania twojego posta rozebrałem samą klamkę i przesmarowałem. Słyszałem o tym brunoxie itp. Mam nadzieję, że niechcący nie macnąłem tłoczka.. Piski zlikwidowane. Więc podpunkty:
2. Nie ma żadnego problemu z dostaniem się do tych hmmm.. "ślizgów" w klamce więc na pewno ktoś próbował te luzy zlikwidować!? Potrzeba czegoś o dobrym rozmiarze no i żeby się nie zjechało po 1 dniu jazdy.. Wtedy luzy góra-dół załatwione.. Zostałyby przód-tył, ale z tego co widziałem tam też zbyt dużego problemu bym nie miał. Więc tylko co by tam wsadzić?
3. Piski zlikwidowane/odpowietrzę jak tylko zmontuję zestaw i kupię DOT'a.
4. Już naprostowałem na tyle, że jest w jednym miejscu bicie na 1-2mm. Jutro mam nadzieję będzie już po sprawie. Ostatecznie zadzwonię do tokarza zapytam czy ma prasę hydrauliczną i się podrzuci.
(new)6. Spoko.. Dam sobie radę, tylko tego DOT'a trzeba kupić...
(new)7. Jednak będzie wersja na samouka
Za to mam jeszcze jeden problem, a nazywa się klocki! Z przodu gościu deklarował, że jest na 1 sezon(poniżej połowy), a jest tyle, że przed chwilą mi rozwaliło sprężynkę rozpychającą klocki.
Ogólnie trochę pogrzebałem i czuję już dużą poprawę, ale jeszcze to nie to:D Jako, że w niektórych sprawach jestem idealistą to kupię klocuchy EBC GOLD tak? Większość osób je poleca. Do tego DOT'a 5.1 i kilka gratów z apteki na Bleed Kita, tarcza ostatecznie pod prasę i będzie bajka.. Szkoda tylko, że tyle problemów, a miały być w pełni sprawne -,-
2. Nie ma żadnego problemu z dostaniem się do tych hmmm.. "ślizgów" w klamce więc na pewno ktoś próbował te luzy zlikwidować!? Potrzeba czegoś o dobrym rozmiarze no i żeby się nie zjechało po 1 dniu jazdy.. Wtedy luzy góra-dół załatwione.. Zostałyby przód-tył, ale z tego co widziałem tam też zbyt dużego problemu bym nie miał. Więc tylko co by tam wsadzić?
3. Piski zlikwidowane/odpowietrzę jak tylko zmontuję zestaw i kupię DOT'a.
4. Już naprostowałem na tyle, że jest w jednym miejscu bicie na 1-2mm. Jutro mam nadzieję będzie już po sprawie. Ostatecznie zadzwonię do tokarza zapytam czy ma prasę hydrauliczną i się podrzuci.
(new)6. Spoko.. Dam sobie radę, tylko tego DOT'a trzeba kupić...
(new)7. Jednak będzie wersja na samouka

Za to mam jeszcze jeden problem, a nazywa się klocki! Z przodu gościu deklarował, że jest na 1 sezon(poniżej połowy), a jest tyle, że przed chwilą mi rozwaliło sprężynkę rozpychającą klocki.
Ogólnie trochę pogrzebałem i czuję już dużą poprawę, ale jeszcze to nie to:D Jako, że w niektórych sprawach jestem idealistą to kupię klocuchy EBC GOLD tak? Większość osób je poleca. Do tego DOT'a 5.1 i kilka gratów z apteki na Bleed Kita, tarcza ostatecznie pod prasę i będzie bajka.. Szkoda tylko, że tyle problemów, a miały być w pełni sprawne -,-
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 679
- Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Dobra załatwiłem kilka rzeczy.
Teraz tylko doradźcie jakie klocki wybrać?
Lubię czasem pojeździć w deszczu/błocie. Na ogół raczej mam niziny, w typowe góry raczej rzadko. Chciałbym żeby trochę wytrzymały no i dobrze hamowały. Trochę czytałem i myślałem nad KoolStopami i EBC Gold tak jak wyżej czytałem. Co by tu wybrać? Cenowo tak koło 50-60zł.
Themin W razie jakiś problemów przy serwisie itp. to skieruję się do Ciebie, chyba nie sprawi Ci to kłopotu. Masz aktualne GG wpisane na dhz?
Teraz tylko doradźcie jakie klocki wybrać?
Lubię czasem pojeździć w deszczu/błocie. Na ogół raczej mam niziny, w typowe góry raczej rzadko. Chciałbym żeby trochę wytrzymały no i dobrze hamowały. Trochę czytałem i myślałem nad KoolStopami i EBC Gold tak jak wyżej czytałem. Co by tu wybrać? Cenowo tak koło 50-60zł.
Themin W razie jakiś problemów przy serwisie itp. to skieruję się do Ciebie, chyba nie sprawi Ci to kłopotu. Masz aktualne GG wpisane na dhz?
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości