Czy moge zalozyc inna sprężynę o innej dlugosci?
Czy moge zalozyc inna sprężynę o innej dlugosci?
Mam Swingera X4 i sprężyne 2.5 400lbs. Chodzi naprawde wybornie, ale czasami dobija. Kupilbym sobie 500/550 ale teraz na allegro jest 2.25 a ostatnio byla 2.6 po 100zł I czy mogę taką zalozyc czy cos sie stanie?
Czy trzeba pisac i w centymetrach sie dowiadywac o dlugosc?
Czy trzeba pisac i w centymetrach sie dowiadywac o dlugosc?
krótsza sprężyna = skrócenie skoku
dłuższą, ale bez przesady możesz założyć, ale musisz liczyć, że dłuższa sprężyna jest cięższa. Ja mam w tłumiku o długości 222 mm sprężynę z tłumika o długości 241 i wchodzi bez problemu, ale różnica w wadze jest wyraźna. Najlepiej poluj na właściwą. Powodzenia
dłuższą, ale bez przesady możesz założyć, ale musisz liczyć, że dłuższa sprężyna jest cięższa. Ja mam w tłumiku o długości 222 mm sprężynę z tłumika o długości 241 i wchodzi bez problemu, ale różnica w wadze jest wyraźna. Najlepiej poluj na właściwą. Powodzenia
niemłody zapaleniec
Dokładnie, to jest niedopuszczalne.SeraaX pisze:krótsza sprężyna = sporo prawdopodobieństwo zerwania gwintu przy dobiciu
To też zależy od długości konkretnej sprężyny - np. Manitou są zwykle dłuższe od Foxa. Ja w Foxie 222 mm mam sprężynę Manitou (2.75" skoku, więc odpowiednią), którą ledwo udało mi się założyć. Trzeba pamiętać, żeby mieć co najmniej 1 cm gwintu zapasu, żeby było jak włożyć pierścień ograniczający od strony tłoka.p.iwo pisze:Ja mam w tłumiku o długości 222 mm sprężynę z tłumika o długości 241 i wchodzi bez problemu
Więc zmierz swoją sprężynę i wymierz, jaki masz zapas przy jej zdejmowaniu. Sprężyna z większym skokiem jak najbardziej się nadaje.
Cubus5 Podstawy materialoznastwa, granica sprzezystosci prawo Hooke`a i te sprawy.
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... d=16150811
To o czym pisal Steel2 jest mozliwe, chociaz w przypadku sprezyn pewnie jest wystarczajacy zapas. Jednak z jakiegos powodu jest to sprezyna o skoku 2,25 a nie 2,8 i to wcale nie dlatego ze tak im sie wymyslilo. Najprawdopodobniej ta sprezyna powyzej 2,25 cala ugiecia staje sie zbyt progresywna i bardzo psuje charakterystyke zawieszenia. Ale jest tez mozliwe zniszczenie drogiej sprezyny w ten sposob wiec robienie tak jest glupota.
Tak czy inaczej:
Jesli sprezyna ma mniejszy "maksymalny" skok niz damper to w koncu zerwiesz gwint lub peknie gdzies rama.
Jesli sprezyna ma mniejszy "dopuszczalny" skok to pogorszysz prace i ryzykujesz jej "scisniecie"
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... d=16150811
To o czym pisal Steel2 jest mozliwe, chociaz w przypadku sprezyn pewnie jest wystarczajacy zapas. Jednak z jakiegos powodu jest to sprezyna o skoku 2,25 a nie 2,8 i to wcale nie dlatego ze tak im sie wymyslilo. Najprawdopodobniej ta sprezyna powyzej 2,25 cala ugiecia staje sie zbyt progresywna i bardzo psuje charakterystyke zawieszenia. Ale jest tez mozliwe zniszczenie drogiej sprezyny w ten sposob wiec robienie tak jest glupota.
Tak czy inaczej:
Jesli sprezyna ma mniejszy "maksymalny" skok niz damper to w koncu zerwiesz gwint lub peknie gdzies rama.
Jesli sprezyna ma mniejszy "dopuszczalny" skok to pogorszysz prace i ryzykujesz jej "scisniecie"
Tytan ma odporność na odkształcenia bardzo na zapas, w stosunku do sił, jakie występują w kolarstwie grawitacyjnym. Oczywiście charakterystyka sprężyny jest dostosowana pod konkretny skok, ale stosując krótszą sprężynę tytanową w miejsce stalowej, w praktyce otrzymujemy zawieszenie znacznie bardziej progresywne, niż na stalówce. Oczywiście powinno sie dobierać sprężynę następną z dołu, czyli dla dampera o skoku 3 cale sprężynę tytanową 2,75. To raptem ćwierć cala, czyli jakieś 6mm różnicy. U mnie w ramie taki patent był rewelacyjny i pomimo tego, że sama sprężyna była za miękka (nieznacznie), to zawieszenie wykazywało rewelacyjna progresję powyżej 2/3 skoku.
To oczywiście zabieg "poza podręcznikiem" i ciężko gwarantować takie same efekty dla każdego typu zawieszenia.
Co zaś do sprężyn Foxa, to oczywiście 2,8 u Foxa to normatywne 2,5 cala skoku sprężyny. No ale wszyscy o tym wiemy
To oczywiście zabieg "poza podręcznikiem" i ciężko gwarantować takie same efekty dla każdego typu zawieszenia.
Co zaś do sprężyn Foxa, to oczywiście 2,8 u Foxa to normatywne 2,5 cala skoku sprężyny. No ale wszyscy o tym wiemy

www.foesracing.com
Nie, nie, nie. Standardowym zapasem jest 10% skoku. Na takie wartości sprężyna jest liczona ( uwzględniając w tym i materiał ).ReplaY pisze:Tytan ma odporność na odkształcenia bardzo na zapas, w stosunku do sił, jakie występują w kolarstwie grawitacyjnym
viejo - thx, za wyręczenie mnie

[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 1 gość