Marzocchi 66 jaki olej o.O

Kosiak
Posty: 35
Rejestracja: 30.08.2007 22:41:56
Lokalizacja: Nigeria
Kontakt:

Marzocchi 66 jaki olej o.O

Post autor: Kosiak »

Siema

przeglądałem trochę topici i nic nie znalazłem :(
Mam 66vf 2005 . wiem że do lagi wlewa się po 220ml oleju 5w. jako że oryginalny olej marzocchi w gregorio to koszt ok 100zł :shock: szukam jakiegoś zamiennika który był by w miarę najlepszy ^^ . natrafiłem się na Motorexa i Motula który z nich będzie lepszy ? a może coś innego ?


peace.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

7,5 sie leje, motorex
Czlenson
Posty: 462
Rejestracja: 09.02.2008 22:20:36
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: Czlenson »

Mam tego motula obecnie w osemkach i chodza wybornie - smialo mozna go lac. Za tydzien przelewam go motorexem (tez 5W) to bede mial porownanie.
GBN CREW

http://www.pinkbike.com/u/czlenson/
Kosiak
Posty: 35
Rejestracja: 30.08.2007 22:41:56
Lokalizacja: Nigeria
Kontakt:

Post autor: Kosiak »

rzeczywiście ^^ 7,5w moje przeoczenie . wypowie się ktoś jeszcze? ;X
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

Tak, nie wlewaj do 66 VF 2005r oleju o gęstości 7,5W bo chodzi jak kupa. Żeby wlać ten olej to pasuje mieć regulacje tłumienia powrotu w widełku chociaż, tak jak już w 66 VF ale 2006r np. Wlewaj tam 5W motorexa, a najlepiej motula.

edit: aa i jeszcze jedno, nie wlewaj tam 220ml na lage bo to jest stanowczo za dużo, chyba że ważysz >90kg. Ja do 888 rc wlewam po 200ml a waże 80kg i wtedy chodzą jak mają chodzić czyli pracuje na dużym zakresie skoku a nie dobijają ( ja kompresje mogę skręcić dodatkowo ). Jak umiesz, to pierwsze wlej po 210ml a potem ulewaj, tylko nie przesadź żeby ci zaś nie dobijał czasem...
madmaxorr
Posty: 325
Rejestracja: 02.05.2008 18:54:33
Kontakt:

Post autor: madmaxorr »

Tak jak mówi dedekFR1 do 66vf lej tylko i wyłącznie 5W bo na 7,5 chodzi to tragicznie ... a na piąteczce chodzi elegancko :)
xenon
Posty: 42
Rejestracja: 15.12.2008 13:43:56
Kontakt:

Post autor: xenon »

Z tych dwóch wybrałbym Motorexa, ponieważ ma wyższy indeks lepkości.
Za 60zł masz jeszcze Finish Line'a 500ml.
Natomiast jeśli Ci się marzy high-end to szukaj Silkolene.

Pozdrawiam
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
KaczorAC1
Posty: 803
Rejestracja: 15.06.2007 18:48:55
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: KaczorAC1 »

Polecam 5W do rc2x... Chodzi przepięknie. Mi w sumie zależało na szybszym powrocie , lecz amor zmienił się totalnie na plus...
Kosiak
Posty: 35
Rejestracja: 30.08.2007 22:41:56
Lokalizacja: Nigeria
Kontakt:

Post autor: Kosiak »

znalazłem coś takiego na jednym z for "
Olej marazocchi 7.5 ma następujące parametry:
26.1 cSt@40C/5.25 cSt@100C/VI 150
Najbliższe parametrami do tego dostępne na Polskim rynku to:
Castrol Synthetic Fork Oil 5W
Silkolene Pro RSF 5W – najlepszy olej dostępny w PL!
ten castrol jest syntetyczny a motorex i motul półsynetyczny robi to dużą różnice ? :roll:
Edit:
znalazłem coś takiego : http://www.allegro.pl/item675845801_val ... szawa.html nie zeżre mi uszczelek w marcoku ? o.O
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Kazdy amortyzator pracuje najlepiej gdy zachowa się parametry oleju zgodne z tymi, jakie fabrycznie podaje producent, wyjatkiem potwierdającym tą zasadę jest duro...
Back in black
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

KaczorAC1 Możesz napisać coś więcej o tym? Co dokładnie się zmieniło w pracy amortyzatora? I jakiej firmy olej lałeś / jakiej miałeś wcześniej?
xenon
Posty: 42
Rejestracja: 15.12.2008 13:43:56
Kontakt:

Post autor: xenon »

LestatBiker pisze:
Kazdy amortyzator pracuje najlepiej gdy zachowa się parametry oleju zgodne z tymi, jakie fabrycznie podaje producent, wyjatkiem potwierdającym tą zasadę jest duro...
Dlatego przygotowuje się mieszanki :wink:

Kosiak syntetyki jak nazwa wskazuje są otrzymywane w laboratorium, pólsyntetyk to taki mix oleju mineralnego z tym, co powstało w syntezie chemicznej.
Olej półsyntetyczny będzie się charakteryzował gorszymi parametrami oraz niższą ceną :wink:
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

xenon pisze:Olej półsyntetyczny będzie się charakteryzował gorszymi parametrami oraz niższą ceną Wink
a mineralny?
xenon
Posty: 42
Rejestracja: 15.12.2008 13:43:56
Kontakt:

Post autor: xenon »

Mineralny->półsyntetyk->syntetyczny
Najsłabszy->lepszy->najlepszy
Lub jak kto woli:
tani->droższy->najdroższy ;)
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
SOTER
Posty: 28
Rejestracja: 27.07.2006 09:22:37
Lokalizacja: _Dzierżoniów_
Kontakt:

Post autor: SOTER »

Siem

Używałem tego syntetyka od Castrola (5W) w zeszłym sezonie - było super, w tym coś mnie podkusiło i wlałem 7,5: porażka - muli i jest za twardy, szczególnie że nie ważę dużo, 5W czeka już do przelania :D

BTW: tu kupiłem, osobiście, więc bez kosztów przesyłki, może znajdziesz gdzieś u siebie -> http://sklep.motocykle.pl/index.php?pro ... od_id=3551

pozdro
°°° Norma Jean + Ion Dissonance + the Dillinger Escape Plan°°°
miki_ck
Posty: 1491
Rejestracja: 25.11.2008 21:19:53
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: miki_ck »

Odkopuję temat bo mam podobne pytanie ale:

Mam od niedawna 66rv (2007), jeszcze nie jeździłem na nim, w tym momencie leży rozebrany i wymyty i zastanawiam się nad tym jakim olejem zalać.
Jak wiadomo nie ma w nim regulacji kompresji więc dobrze dobrana lepkość może sporo zmienić - przynajmniej sądząc po moich doświadczeniach z tłumikami ssv '03, chyba że się coś zmieniło?
Waham się między 5 i 7,5W
Moja waga ok. 72-75kg i amor będzie używany w dh i fr ( jest parę rzeczy do oblatania których nie chciałem ryzykować ze starym dirt jumperem :wink: )
W sumie zależy mi na czułości ale nie chciałbym żeby zbyt łatwo wykorzystywał cały skok (a nie chcę mocno pompować amora - w marzocchi zmieniało to działanie dość znacznie, choć też nie wiem jak to jest w nowszych... )
Może ktoś ma takiego samego amora i waży podobnie i zechce podzielić się doświadczeniem 8)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

miki_ck, ssv to gowno.. Mialem DJ 03 na ssvach i to byla tragedia, mialem 888vf i praca byla o niebo lepsza, teraz bede mial 66rcv :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

blackdemon dj nie miał nigdy pracowac wiec nie dziw sie, ze pracuje gorzej niz amor o wiekszym skoku i mniejszej progresji. SSV od VF prawie sie nie rózni, po prostu inaczej marz ustawia 888, a inaczej dja ;)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Spaced chodzi mi o to, ze dj, albo sie nie uginal, albo dobijal z kraweznika, to samo z moim starym drop offem - tragedia..
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość