Marzocchi 66 - roznica w modelach

czikita
Posty: 41
Rejestracja: 21.06.2009 15:23:42
Kontakt:

Marzocchi 66 - roznica w modelach

Post autor: czikita »

Witam
Takie pytanie do osob ktore siedza w temacie...
duza jest roznica pomiedzy 66 w wersji rc2x (2006/2007) vf2 (2007) i vf (2007) i rv (2007) ? chodzi mi glownie o prace, wiem ,ze w rc2x jest niby najlepsza, jak to sie ma do pozostalych modeli ? I jak wyglada ich hierarchia (od najlepszego do najgorszego ;) ) ? i jakies sugestie odnosnie wyboru widelca z tych modeli

Pozdrawiam :)
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

rc2x, rv, vf2, vf
czikita
Posty: 41
Rejestracja: 21.06.2009 15:23:42
Kontakt:

Post autor: czikita »

duza jest roznica w pracy pomiedzy rc2x a rv ?
bikerman
Posty: 1485
Rejestracja: 02.05.2006 15:11:23
Lokalizacja: Blok Wschodni
Kontakt:

Post autor: bikerman »

czikita dla kogos kto nie ma pojecia w temacie nie bedzie różnicy. JAk ktos wie o co chodzi będzie i to zasadnicza na korzyść rc2x.
http://www.pinkbike.com/photo/2138053/ - Ride !
czikita
Posty: 41
Rejestracja: 21.06.2009 15:23:42
Kontakt:

Post autor: czikita »

bikerman - dokladniej chodzi mi o kulture pracy :)
no i chyba lepiej zakupic cos lepszego, niz cos tanszego i dopiero pozniej wyciagnc wnioski, ze jednak bylo lepiej doplacic troche wiecej ;)
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

rc2x ma najwiecej regulacji z tych wszystkich podanych modeli dzieki czemu mozna je ustawic idealnie do swoich wymagan... no i tlumiki hscv słyną z tego że są jednym z najlepszch jak nie najlepszym systemem tlumienia w amortyzatorach... wedlug mnie najlepsze ale to zostawmy bez komentowania bo zarza bedzie wojna miedzy posiadaczami Marcokow RS i FOXow...
nie wiem jak pracują rv ale w opisie tego systemu tlumienia ktory znalazlem na forum jest napisane ze uzywa tlumikow SSV i pozwala na reg tlumienia...czyli wedlug mnie jest to to samo co 66vf2... i pracuje podobnie do juiora...
generalnie wszystkie beda pracowaly dobrze... ale bez wątpienia rc2x najlepiej i bedzie mozna je najbardziej dostosowac do indywidualnych wymagan
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
czikita
Posty: 41
Rejestracja: 21.06.2009 15:23:42
Kontakt:

Post autor: czikita »

wybaczcie , ze odswieze temat
moze ktos mi przyblizyc roznice - bardziej dokladna miedzy vf2 a rv ?
http://www.marzocchi.com/Template/detai ... etto=28044

i

http://www.marzocchi.com/Template/detai ... etto=30806

?

w vf2 chyba sa bardziej rozbudowane regulacje - 3 zamiast 1 w rv ? dobrze sie 'domyslilem' ? :) czy cos pominalem?
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

VF2 - taki model był tylko w 2006r, w 2007r zastąpiono nazwę jako RCV. RV jako w 66/888 było tylko w 07r. Miałem 66 RV z 07r i jak dla mnie był początkowym skokiem równie miękki co 888 rc2x va którego miałem pod ręką. Ogólnie bardzo fajnie chodził. Myślę że te 2 modele jeżeli to nie są żadne oemy różnią się tylko regulacją kompresji i skokiem - 10mm na korzyść RV, bo w 07r 66 miały 180mm a 06r 170mm.
czikita
Posty: 41
Rejestracja: 21.06.2009 15:23:42
Kontakt:

Post autor: czikita »

66 RV 2007 - o dziwo malo informacji :|
Ten nowy system pozwala na regulację tłumienia powrotu za pomocą zewnętrznego regulatora umieszczonego u dołu prawej goleni widelca.

66 VF2 2006
Lewa golen : SSVF z zewnętrzną regulacją
Prawa golen: Tłumik z zewnętrzną regulacją tłumienia kompresji
to nowy system powstały w drodze
doskonalenia systemu SSV. Kontroluje siłę
tłumienia z uwzględnieniem szybkości powrotu
oraz aktualnej wartości ugięcia widelca.
W zależności od modelu tłumiki VF2 pozwalają
na regulację stopnia tłumienia. Spotyka się
regulatory zewnętrzne albo wewnętrzne.
Dostepne regulacje dla 66 vf2 :
Naprężenie wstępne regulowane ciśnieniem wewnątrz goleni - w obu goleniach
Zewnętrzna regulacja tłumienia powrotu - w prawej golenii
Zewnętrzna regulacja tłumienia kompresj - w lewej golenii


=====
chyba z tego co widac , to vf2 jest o wiele bardziej rozbudowanym widelcem...[/quote]
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

czikita nie wiele bardziej, już nie pamiętam ale RV 07r chyba tez miało w obu goleniach możliwość wbicia powietrza tylko trza było adapter mieć. Wg mnie różnią się tylko regulacją kompresji i w ogóle gdybym miał brać to wziął bym ponownie Rv 07r, lepszy design i więcej skoku troszkę a praca na prawdę też fajna. Komory powietrznej się raczej nie używa w takich 66 chyba że ważysz >80kg, bez powietrza jest fajne masełko.
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

czikita mialem 66 rv z 2007 i praca byla zadowalajaca, oczywiscie nie na poziomie rc2x ale naprawde przyzwoita, wykorzystuje 95% skoku. Komory powietrzne sa dosc uniwersalnym rozwiazaniem gdyz osoby o roznej wadze moga naprezenie wstepne ustawic pod swoja wage.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

rv/rcv to rozwinięcie tłumika ssvf, który jest z kolei rozwinięciem ssv.
A co do oemów, to ze strony wynika, że to były w '07r. 66RCV i 888RV, a z tym tłumikiem jeszcze Super T RV. Miałem takie S. T i praca całkiem ok, miękko i nie dobija, do latania b. dobry.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości