Kona Stinky mocowanie dampera

laseklz
Posty: 97
Rejestracja: 04.01.2007 18:57:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kona Stinky mocowanie dampera

Post autor: laseklz »

cze.... Jak sądzicie czy wywiercenie otworu na średnice śruby 6 mm niżej pod oryginalnymi otworami (oryginalne też mają 6 mm) na mocowanie śruby uchwytu dampera, spowoduje osłabienie ramy czy nie będzie miało to wiekszego wpływu na żywotność ramy??? poniżej jest foto z wstępnym miejscem otworu ...


http://www.pinkbike.com/photo/3751416/
http://www.pinkbike.com/photo/8252392/

laseklz
Kalashnikov
Posty: 74
Rejestracja: 24.11.2007 20:53:07
Lokalizacja: Beskid Niski
Kontakt:

Post autor: Kalashnikov »

Dla nas pozostają tylko przypuszczenia, może wytrzyma, a może nie. Teoretycznie osłabisz całą konstrukcję, w końcu nie ma tam zbyt wiele miejsca. Jeśli już to staraj się wiercić jak najdalej otworów.
http://kwiczol.pinkbike.com/
mathieu_88
Posty: 206
Rejestracja: 19.09.2008 18:44:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mathieu_88 »

A czemu w ogóle masz zamiar to robić?? Ja uważam, że jeśli już to powinieneś iść do jakiegoś zakładu który nawierci Ci to idealnie poziomo, nie pod kątem itp. Przy okazji skonsultujesz z nimi czy może to mieć wpływ na konstrukcje. Ale wydaje mi się ze jeśli chcesz to zrobić poniżej tych 2 otworów to powinno być w porządku.
[url]http://sroczka.pinkbike.com/[/url]
laseklz
Posty: 97
Rejestracja: 04.01.2007 18:57:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: laseklz »

chcę tylko dlatego zrobic taką przeróbkę otworów bo chcę zmienić gro na bardziej zjazdową - wiem zaraz ktoś napisze że trzeba sobie kupić nowy damper mniejszy o rozmiar ale opcja wymiany dampera nie wchodzi w gre :P ... pozdro i dzięks za jakiekolwiek info i nie pisanie zbędnych myśli i wywodów :)
http://www.pinkbike.com/photo/8252392/

laseklz
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Nie wiem czy jest realny sens takiego działania. Obniżenie mocowania dapera o 2 mm da Ci jakieś 6 mm na kole. Może lepiej dać wysoką bieżnię do sterów i w ten sposób zmienić kąty ?
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Blotolf
Posty: 237
Rejestracja: 15.08.2005 19:26:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Blotolf »

Steel2Ciekaw jestem jak chciałbyś obniżyć otwór fi6 o 2mm ?? jeśli chce zrobić nowe otwory poniżej to obniży minimum o 7mm co daje już ponad 21mm na kole.
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

Czy to przypadkiem nie jest Kona kupiona od Radka, ktora miala damper 5th Element 222 mm? ;) Jesli tak, to faktycznie - zrob tak jak mowisz, dopoki nie wywiercisz otworu tuz przy samej krawedzi wspawki nic nie powinno sie stac, a geo znacznie sie poprawi.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Blotolfsprawdzales , czy po przerobce nie wbijesz sobie opony w rowa przy dobiciu ?

co do samego wiercenia , to pewnie wytrzyma , ale jak bedziesz chcial wrocic do poprzedniego ustawienia to jebnie to ekspresowo .

jaki tam masz damper ? tzn jaki skok i jaka dlugosc ? mozesz wsadzic zawsze krotszy damper o takim samym skoku (przy niektorych dlugosciach , jest to mozliwe) .
SeraaX
moderator
Posty: 3578
Rejestracja: 22.11.2005 10:56:48
Kontakt:

Post autor: SeraaX »

a damper się tam zmieści? odwrotnie chyba jest tyle miejsca , ale warto sprawdzić przed wierceniem. Tak jak ktoś wspomniał, warto zrobić to równo, bo będzie się kosiło na tulejkach i się będą w mig zjeżdżały.
Ja bym dziurę robił jak najbliższej starych( czyli raczej wyżej niż niżej), siła działa do dołu i im mniej materiału zostanie poniżej tym teoretycznie będzie to słabsze
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Blotolf - racja. A jesteś pewien, że damper nie będzie obudową haczył przy tak dużym obniżeniu ?
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Kramon
Posty: 640
Rejestracja: 11.05.2009 22:02:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kramon »

Jak już jest temat o konie i damperach to napisze tutaj otuż kupiłem kone stinky 09 i tylni damper no że tak powiem trochę psuje prace i tutaj nadlatuje pytanie na co byście mi radzili go wymienić. Teren w jakim jeżdżę to 2 tory motokrosowe oraz parę zjazdów <<pod to preferuje. No i oczywiście czasem polece...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości