Zalanie olejem: Kind Shock 504 i Suntour Duro DJ D

alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Zalanie olejem: Kind Shock 504 i Suntour Duro DJ D

Post autor: alzajac »

Posiadam Krossa FR2 z w/w częściami. Jestem bardzo początkujący w serwisowaniu takich rzeczy. Jak zalać ten damper oraz amortyzator olejem?
eskimos28
Posty: 678
Rejestracja: 29.07.2008 11:54:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: eskimos28 »

Lepiej daj do serwisu damperka
A co do duro to wpisz w google serwis duro.
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

ten damper jest rozbieralny w ogole ?
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

Raczej na pewno rozbieralny - może nie jest świetny ale olej uzupełnić to się chyba powinno dać
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Problem w tym, że on jest po prostu źle skonstruowany, trzeba najpierw to i owo poprzewiercać, żeby każdy wlany olej nie był za gęsty i dosyć trudno jest to zrobić na czuja. No, chyba że taka praca jak jest Ciebie urzadza, ale tak czy owak jak nie masz pompki do amortyzatorów to niewiele z nim zrobisz.

Co do duro no to sry, była o tymnapisana cała biblia szukajka nie gryzie, jest nawet przyklejony wątek.
Speed2
Posty: 11
Rejestracja: 26.02.2009 01:58:37
Kontakt:

Post autor: Speed2 »

http://zarzecki.com/rower/duro/ tu masz krok po kroku wyjaśnione jak tuningować Duro ja swojego s tuningowałem i chodzi o niebo lepiej, jak dostałem ten amortyzator byłem zawiedziony tym jak on chodzi ale po tych przeróbkach amortyzator diametralnie zmienił płynność, jest w prost idealny bardzo dobrze odbija i płynnie chodzi polecam
Tomeszek
Posty: 13
Rejestracja: 18.07.2009 20:46:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Tomeszek »

co do dampera mam podobny problem, z tym że zaczynam wątpic w to czy zaniesienie do serwisu tego damlpera się opłaca :E (koszt w serwisie)

jaki olej wlać? sprężyna 850, moja waga 80kg

btw. mam uszczelke do wymiany, tą która jest i w tłoczku i w zamknięciu komory z olejem - ten kto miał okazje rozbierać ten damper wie o co chodzi - gdzie taką uszczelke dostać?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

w sklepie hudraulicznym dostaniesz. Wiem o co chodzi, bo mi sie kiedyś też KS posypał, tzn żygnął ;P i nie miałem zamiaru ga naprawiać... ale ta uszczelka będzie sie sypała cały czas, przez ciśnienie wew. dampera. Tak jak pisał B.Z. trzeba w nim troszke poprzewiercać dziurki i będzie ok. I zmień sprężyne ;)

Tomeszek masz wiadomość na privie ;)
Tomeszek
Posty: 13
Rejestracja: 18.07.2009 20:46:01
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Tomeszek »

w którym miejscu wywiercać dziurki? :shock:
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

w tłumiku powiększyć
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

Mam kilka pytań po tym co przeczytałem (jak mówiłem jestem zielony w serwisowaniu):

Do czego będzie potrzebna ta pompka do amora? Bez niej na prawdę nic nie zrobię? Czy jeśli rozłożę damper to bez pompki nie będzie później działał czy jak?

Jeśli brałbym się za serwis to jaki olej kupić do amora i dampera (ważę ok. 66kg)?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

w którym miejscu wywiercać dziurki?
Jak nie wiesz gdzie i jak to się za to nie bierz. Ja się bawiłem tym badziewiem i dopiero trzeciego tłumika udało mi się nie przewiercić za mocno. Jesyne co ewentualnie jeszcze możesz zrobić to zalać olejem 2,5W tak jak jest, na 5-tce już muli, ale wtedy będziesz miał inny problem, bo już 5-tkę lubi wywalać przez tłok. Sensowna modyfikacja to rozwiercenie kanalika i zalanie czymś gęstym, wtedy ten damper będzie chodził przyzwoicie, ale to nie znaczy, że będzie się nadawał do FR albo DH. Materiał z jakiego zrobiony jest popychacz tłoka to jest jakieś nieporozumienie, wiertło wchodzi w to jak w masło, to że masowo pękają to nie jest przypadek.

Wywal go wpizdu i kup Foxa. Vanillę R dostaniesz za 200 złotych i po sprawie. No, chyba, że chcesz jeździć tym enduro, ale w sumie i tak trochę gleba, bo on jest ciężki, a Kross jak na enduraka to i tak sporo waży, raczej wypadałby go jakoś odchudzić.
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

A jeszcze odnośnie Duro to gdzie i jaki olej kupić do zalania?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

5W albo 2,5 W. Marka obojętna byle nie gęstniał mocno zimą.
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

Musi to być typowo przeznaczony do amortyzatorów rowerowych czy można jakąś prowizorke ze stacji benzynowej odstawić z jakimś innym olejem?
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »


A jeszcze odnośnie Duro to gdzie i jaki olej kupić do zalania?
B.Z. pisze:5W albo 2,5 W.
Tak, ale tylko wtedy jak jest bez żadnych przeróbek. Jeśli jednak zdjąłeś taką "opaskę" z tłoczka to tylko 7,5 W :)
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

No to już jestem trochę zamotany :D 7,5W ; 5W ; 2,5W :D Rozumiem że 2,5W jest najrzadszy ;] Nie wiem czy to ma duże znaczenie ale tak jak mówię ważę ok. 66kg ;] To w końcu który lać i ponawiam pytanie czy musi to być olej przeznaczony typowo do amorów rowerowych z jakiegoś rowerowego sklepu czy allegro czy mogę wziąć jakiś ze stacji benzynowej bo gdzieś czytałem że ktoś takowym zalewał tylko nie wiem jakim...
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

alzajac Olej do amortyzatorów nie ma rozróżnienia czy jest do rowerowych czy motocyklowych. No i dobrze byłoby zalewać syntetykiem ale to nieco droższa zabawa. http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=24781
alzajac
Posty: 200
Rejestracja: 26.07.2009 15:06:34
Kontakt:

Post autor: alzajac »

Bombell, dzięki właśnie o taką odp mi chodziło ;] a co do linka to czytałem :) który sposób tuningu polecacie z tych 3 które są tam podane?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości