magura julie - DOT da radę?

DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

magura julie - DOT da radę?

Post autor: DZIKUS »

właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem kompletu tych hamulców. ale są zapowietrzone i przydało by się zmienić płyn hamulcowy. czy w tym modelu można się posłużyć jakimś DOT-em ? Jeśli tak, to którym dokłądnie? 5? czy nei urosną od niego uszczelki? podobno do starych magur można było nawet nasikać i i tak działały, natomaist wiem, że w grimece od DOT-u puychły uszczelki i trzeba było je wymieniać.

z dołu dzięki
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

czesc
sluchaj ja mam grimece i tam jest wlasnie zalecany dot ! jezeli wlejesz olej mineralny to wtedy spuchna uszczelki ! wiem bo wlalem sobie tam kiedys magura blood i musialem wszystkie gumy wymienic.

Do magury wlewasz tylko ich olej mineralny dot zniszczy uszczelki podobno mozna wlewac jakis plyn od ukladu zawieszenia od citroena wiesz ten chyba od podnoszenia tylniego zawieszenia

poczekaj jeszcze bo sam nie jestem pewien co tam lac niech sie inni wypowiedza ja do grimecy tylko dota leje
pozdr
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
ciamek
Posty: 622
Rejestracja: 19.04.2004 11:27:50
Lokalizacja: Warszawa, Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: ciamek »

Do Magury tylko olej mineralny. DOT zniczszy uszczelki i hamulec bedzie do wywalenia.

ciamek
Iron_Man
Posty: 148
Rejestracja: 05.09.2004 12:32:34
Lokalizacja: Andrychów
Kontakt:

Post autor: Iron_Man »

Z tego co wiem do magur nie wolno lac DOt-a bo cos dziwnego sie dzieje z uszczelkami, magura wypuszcza jakis sygnowany przez siebie olej do champli.Zato hayesy z Dotem pracuja idealnie.Pozdro!!!
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

ok czyli sie zgadza

lej tylko mineralny

pozdr
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
pczk1
Posty: 284
Rejestracja: 06.05.2004 17:31:55
Lokalizacja: andrychów
Kontakt:

Post autor: pczk1 »

dzikus jak wlejesz dota to juz nie pojezdzisz na tych hamplach predko tylko minerala a najlepiej magura blood a jak nie to olej mineralny do amortyzatorow citroena
Wojciechu
Posty: 200
Rejestracja: 19.04.2004 06:52:33
Lokalizacja: na szczęście wieś
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

tylko mineral!!!!!

zadnego dota, dot to do hayesa lub grimeci. Ja mam dot4 na przedzie i magura blood na ogonie i tez wolalbym oba na docie - litr 20pln a magura 3 razy tyle
Giant AC2+ manitou swinger 4way+ drop off 1+ d321+ grimeca+ magura, LX
dualboy
Posty: 1750
Rejestracja: 23.04.2004 13:30:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dualboy »

tylko mineralny

moje gustavy tylko na mineralu chodziły i tylko orginalny magury

tylko mineralny nawet dota nie próbuj wlewać !!
A tam
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

qrde, a już miałem odżałzować 6 zeta na dotka...
w sumie to jestem zdziwiony, że dot nie pasuje, bo miałem kiedyś magurę hs-coś-tam raceline i lałem do niej dota, działała zajebiście. potem długo nie miałem z tymi hamulcami do czynienia i przestałem się orientować. tak czy owak, potrzebę "mineralizacji" wielu nowych hamulców można wytłumaczyć podejśiem firm dl swoich klientów, kupiłeś nasz hamulce to kup jeszcze nasz płyn... ja pierrdolę, wkurrwia mnie to. podobnie jest z piastą rolhhfodfohshfa, też do niej trzeba lać jakiś specjalny olej tej samej marki

ile ksoztuje ten cały magura krew? taki większy pojemnik, powiedzmy 250-500ml ?

a powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z przewodami do tych hamulców?
ile kosztuje metr, ile kosztują baryłki. a ile klocki, bo kupiłem używany i też trza wymienić. klccki są sprzedawane razem z trzpieniem? co myślicie o nieoryginalnych klockach, np firmy bbb?
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

ja ci powiem tylko o klockach bbb mam je u siebie w grimecy zreszta jezdziles juz na nich i moim zdaniem trzymaja lepiej niz te orginalne no i sa tansze jedyny minus to taki ze w orginalnych klockach jest wiecej elementu ciernego a mniej blachy a w tych bb jest na odwrot czyli wiecej blachy a mniej klocka co skraca jego zywotnosc ;/
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

"w orginalnych klockach jest wiecej elementu ciernego a mniej blachy a w tych bb jest na odwrot czyli wiecej blachy a mniej klocka"

coooooooo?????????????
w życiu bym nie zwrócił uwagi na takie niuanse... trzeba będzie porównać, a potem policzyć stosunek ceny do grubości tarki, zobaczymy co się bardziej opłaca ;)
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

hehe widzisz ja zwracam uwage na kazda srobke w moim rowerze. Trudno mi powiedziec ale chyba sie bardziej oplaca bb mam je 2 gi sezon i sie jakos mniej starly ale trudno mi powiedziec bo jak jezdzisz po blocie klocki i tak sa do wywalenia po takim blotnym hamowaniu ;/
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

ja ???? po błocie ???!!! przecież mi się rower pobrudzi!!!

a co z cenami kloTZków, przewodów, baryłek oraz krwi?
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

1.hm ee ja to tylko grimeca wiem przewod na przod z barylkami i srobkami mocujacym i uszcelkami kosztowal mnie 109 zł

2.klocki do grimecy orginalne ok 75 zl

3.za te bbb placilem 55 zl
__________________________________________________________

do magur Magura olej Royad Blod 250 mml 79 zl cena w mk biku
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
kurczaq
Posty: 11
Rejestracja: 04.06.2004 16:28:25
Lokalizacja: cold water
Kontakt:

Post autor: kurczaq »

a ja posiadam XT i one tez działają na olej mineralny ale ja leje od Citroena nazywa sie LHM PLUS taki zielony jest 1 litr kosztuje 30 zł i działają luks, nic sie nie dzieje z uszczelkami jak do tej pory więc magury też powinny działć. To jest olej do zawieszenia i układu hamulcowego citroena no to na tyle .. pozdr
Grześ
Posty: 312
Rejestracja: 19.04.2004 10:24:50
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Grześ »

dzikus....

przewody do magóry (orginalne) z tego co pytałem to 130zł sztuka 250cm przynajmniej do gustawa, baryłki kosztują po 3,50zł wiec neie dużo
można też kupić przewody jagwire zy jakoś tak po 30zł za 1 metr ale tam nie ma tycg metalowych końcówek co wchodzą do zacisku (przynajmiej w gustawie)
klocki najlepsze to orginalne albo koolstopy...
pozdro
DZIKUS
Posty: 759
Rejestracja: 19.04.2004 00:14:16
Lokalizacja: w którym zduni bądź

Post autor: DZIKUS »

cos wiecej na temat tajemniczego plynu citroen?

to moje pierwsze tarcze hydrauliczne (badz co badz jestem zwolennikeim mechaniznch z uwagi na bezawaryjnosc), zdecydowalem ise an nie bo chcialem cos z lepsza modulacja-masturbacja

jakiego koloru jest ten blood?
wlasnie gadalem z kumplem studiujacym chemie, zrobi mi on analize skaldu chemicznego oleju magury i citroena :D :D :D
jesli sie okaze, ze to to samo, lub bardzo podobne to bedzie wypas.

wyjasnil mi na czym polega numer z puchnieciem uszczelelek i ogolnie niszczeniem hamulcow: firmy dodaja do uszczelek jakis tajemnniczy skaldnik, ktory wchodzi w reakcje z normalnym plynem hamulcowym (z reguly maja one podobny skald), natomiast nie reagujeon z produkowanym przez nie olejem mineralnym. tym samym skazuje klientow na kupowanie tego swojego gowna w zawrotnej cenie...

ale POLAK POTRAFI !
8!k3r
Posty: 2117
Rejestracja: 18.04.2004 23:08:33
Lokalizacja: Warszawa -> Bemowo
Kontakt:

Post autor: 8!k3r »

1. plynu citronea nie znam wogole

2.Moj blood jaki kiedys kupilem byl takie zielonkawy
----------------------------------------------------------------------------------------
TO SIE DO GRIMECY TYCZY
3.numer z uszczelkami jest prosty poprostu wlewasz do grimecy blooda i hampel dziala okolo 2 dni potem przestaje odbijac klamka :D po rozebraniu ukladu uszczelki wyskakuja z koncow przewodu sa 2 razy wieksze ze juz ich nie zalozysz to samo z uszczelka zbiorniczka wyruwnawczego i z uszczelkami tloczka (uszczelki sa wiejsze na tloczku dlatego klamka nie odbija )

4. co do uszczelek z czego sa zrobione nie debatowalem kupilem orginalne i zalalem dotem to wszystko

5.Jak bys kupil(zrobil) uszczelki takie same i nieragujace z plynami roznych marek bylo by spoko dla bikerow ale nie dla firm hehe aha i pozostaja jeszcze przewody one tez ulegaja zpulchnainiu i dziwnym akcja na stosowanie zlych plynow np robia sie nie tak twarde w srodku przezco nie przenosza calel sily sprezonego plynu tylko dzialaaja jak balon co w efekcie prowadzi do hujowego dzialania zacisku.
__________________________________-
pozdro
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=359651
kurczaq
Posty: 11
Rejestracja: 04.06.2004 16:28:25
Lokalizacja: cold water
Kontakt:

Post autor: kurczaq »

hmm....
ja jeżdze na płynie do citroena jakieś dwa miechy i wszystko jest w porządku. Ktoś kiedyś pisał na starym forum że firma shimano nie ma fabryki (czy czegos tam)płynu hamulcowego tylko kupuje od kogoś. Ja jeżdze na TOTAL LHM PLUS to jest do zawieszenia i ukłdu hamulcowego w cytrynce. Jak będziesz miał analize chemiczną to daj znać bo jestem bardzo ciekaw.pozdr
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość