Rama DH z duzym skokiem
-
- Posty: 1685
- Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
Rama DH z duzym skokiem
Witam
Jestem na etapie kupna ramki do roweru tylko do DH, moja aktualna rama jest na mnie za mala (v10 w rozmiarze S) i trzeba koniecznie to zmienic.
Poszukuje ramki o duzym skoku, minimum 230 mm. Wiem, ze zaraz pojawia sie glosy ze tyle w Polsce nie trzeba itd. Od razu wyjasniam: lubie miec duzo sagu i skoku bo taki mam styl jazdy. Nie jest to "jumpy style" tylko raczej oranie ziemi. Poza tym rama nie bedzie jezdzona tylko w naszym pieknym kraju.
Wymagania:
- ponad 230 skoku
- haki 12x150
- pakiet 83mm (mile widziany 73)
- mocowanie iscg 05 (99 % ram ma wiec to raczej nie jest problem)
- glowka najlepiej 1 1/8 (1.5 to tez nie jest wielki problem)
Waga nie jest az taka istotna, zadowole sie rama wazaca bez dampera ponizej 4 kg. Sam sporo waze co w polaczeniu z moja mierna technika stawia przed rama spore wymagania. Co do geometrii to nie potrzebuje super niskiego pakietu, glowka 64-65 stopni czyli taki standard. Preferuje raczej ramy stabilne niz skoczne i zwinne. Najlepiej cos z wirtualnym punktem obrotu, raczej odpada 1 zawias.
Jak na razie w gre wchodzi M6 i nowa V10. Moze jeszcze Lapierre nowe.
Czekam na propozycje
Budzet nie gra roli
Pozdrawiam
Jestem na etapie kupna ramki do roweru tylko do DH, moja aktualna rama jest na mnie za mala (v10 w rozmiarze S) i trzeba koniecznie to zmienic.
Poszukuje ramki o duzym skoku, minimum 230 mm. Wiem, ze zaraz pojawia sie glosy ze tyle w Polsce nie trzeba itd. Od razu wyjasniam: lubie miec duzo sagu i skoku bo taki mam styl jazdy. Nie jest to "jumpy style" tylko raczej oranie ziemi. Poza tym rama nie bedzie jezdzona tylko w naszym pieknym kraju.
Wymagania:
- ponad 230 skoku
- haki 12x150
- pakiet 83mm (mile widziany 73)
- mocowanie iscg 05 (99 % ram ma wiec to raczej nie jest problem)
- glowka najlepiej 1 1/8 (1.5 to tez nie jest wielki problem)
Waga nie jest az taka istotna, zadowole sie rama wazaca bez dampera ponizej 4 kg. Sam sporo waze co w polaczeniu z moja mierna technika stawia przed rama spore wymagania. Co do geometrii to nie potrzebuje super niskiego pakietu, glowka 64-65 stopni czyli taki standard. Preferuje raczej ramy stabilne niz skoczne i zwinne. Najlepiej cos z wirtualnym punktem obrotu, raczej odpada 1 zawias.
Jak na razie w gre wchodzi M6 i nowa V10. Moze jeszcze Lapierre nowe.
Czekam na propozycje
Budzet nie gra roli
Pozdrawiam
Korean_Boy taki sam feeling osiągniesz w dobrze zaprojektowanym 200mm. To kwestia kształtu krzywych znacznie bardziej niz ilosci skoku. Chcesz mega miekka rame, która dobrze wybiera i tyle 
Rozwazałbym w tej kategorii Corsaira Crown i przede wszystkim Canfielda Jedi. Ma co prawda mniej skoku niz potrzebujesz ale 2.5'' wstecznego skoku sprawi, ze rower dosłownie zje wszystko czym w niego wycelujesz. Wagowo tez sie bardzo dobrze prezentuje bo ok. 4.5kg z damperem.
Ew. jak poczekasz troche to wychodzi superco nowe do dh. Co prawda jest to 1 zawias ale z wysokim pktem obrotu wiec tez powinien wszystko zjadac pieknie, a prowadzenie łańcucha ala to co w balfie zapewnic ci powinno dobre pedałowanie etc.
Opcja jest tez nicolai ion - 200-230mm skoku, 5 lat gwary ale 5.2kg z damperem. Podobno liniowy ale nie zgłebialem sie w to za bardzo.
Cos mi jeszcze przyjdzie do głowy to dam znac ale dzis mam senny dzien wiec wolniej mi sie mysli.
BTW. Nowe lapierre =200mm skoku.

Rozwazałbym w tej kategorii Corsaira Crown i przede wszystkim Canfielda Jedi. Ma co prawda mniej skoku niz potrzebujesz ale 2.5'' wstecznego skoku sprawi, ze rower dosłownie zje wszystko czym w niego wycelujesz. Wagowo tez sie bardzo dobrze prezentuje bo ok. 4.5kg z damperem.
Ew. jak poczekasz troche to wychodzi superco nowe do dh. Co prawda jest to 1 zawias ale z wysokim pktem obrotu wiec tez powinien wszystko zjadac pieknie, a prowadzenie łańcucha ala to co w balfie zapewnic ci powinno dobre pedałowanie etc.
Opcja jest tez nicolai ion - 200-230mm skoku, 5 lat gwary ale 5.2kg z damperem. Podobno liniowy ale nie zgłebialem sie w to za bardzo.
Cos mi jeszcze przyjdzie do głowy to dam znac ale dzis mam senny dzien wiec wolniej mi sie mysli.
BTW. Nowe lapierre =200mm skoku.
Z tego co tu piszesz to wnioskuje ze najlepiej będzie Ci pasować santa v10 dużo skoku niesamowicie lepi sie do ziemi, zresztą sam wiesz bo masz... to kup teraz nową większy rozmiar i po problemie
Z innych ramek to moze karpiel disco volante zmienny skok 195 -245mm, 2stage elite 9 228mm skoku jak narazie nic innego nie przychodzi mi do głowy... ale obecnie jest juz coraz mniej firm które produkują ramki posiadające powyżej 230mm skoku... wiele firm z tak dużego skoku zrezygnowało na rzecz ram z 8" skokiem 


SELL OGARNIJ! --->http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=25075252
brooklyn race link , appalache real , canfield formula 1 albo jedi , mongoose boot'r , cove shocker , corsair crown? Ciezko znalesc cokolwiek ,laczacego wszystkie wymienione przez ciebie cechy.Moze cos z oferty purgatory bikes ? karpiel apocalypse ? lahar mkv9 bankowo by ci spasowal : ) Trek session 10 , chyba tez .
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Spacedno to mowie przeciez , ze nie da sie wszystkiego w 1 zmiescic .Idac tym tropem v10 odpada ze wzgl. na kat glowki np . Jedyna rama jaka mi przychodzi do glowy z tka duzym skokiem do dh to Foes , ktorego korean chyba mial .
Poza tym bmw wynalazek ?Sam wyskakujesz z superco , ktore jest taka sama konstrukcja co bmw , z reszta projektowane obie byly przez tego samego goscia .
wg mnie powinienes znalesc ramke ze skokiem 200-220 i wladowac tam bos'a , ktory lub siedziec gleboko w saga (pod 40-50%) tak jak ty .
Poza tym bmw wynalazek ?Sam wyskakujesz z superco , ktore jest taka sama konstrukcja co bmw , z reszta projektowane obie byly przez tego samego goscia .
wg mnie powinienes znalesc ramke ze skokiem 200-220 i wladowac tam bos'a , ktory lub siedziec gleboko w saga (pod 40-50%) tak jak ty .
z reszta appalache ma 9.1" skoku i rekomendowany sag 40%
http://www.balfa.co.uk/catalog/product_ ... ucts_id=81
tu geo i info .
http://www.balfa.co.uk/catalog/product_ ... ucts_id=81
tu geo i info .
Dobra v10 ma niby wysoko bb i kąt głowki. Dolicz 100mm sagu... Nie patrzcie na dane z kartki. Znajomi mają najnowsze v10 ,sam kupiłem ostatni rocznik vp free i wsadziłem damper 216 ( ładne geo się zrobiło jak na tą ramę ) ,vpp ma boską pracę którą znasz,nowa v10 jest trochę inna od starej ale zmiany zdecydowanie na plus. A poezja,praca tej ramy itd... wszystko bajka. To jest rama dla osób o specyficznych gustach,wiedzących czego się chce. Santa to jakość. Mam 2-gą ramę i jak na przyszły sezon nie kupie intense-a to na pewno zostanę przy sancie. Zresztą miałeś już chyba 2 ,v10-ki i wiesz jakie są.
Ride 4 Fun ! Biatch !
Spaced pisze:troyo taka sama konstrukcja? koło 2kg róznicy masy, geometria do racingu, nie na parking. Załozenia konstrukcyjne te same ale superco to rower nowoczesny, a nie antyczny wybryk natury.
Taka sama kontrukcja , jesli tego nie widzisz to polecam udac sie do optyka .
Antyczny wybryk natury ? Proponuje zajrzec na strone bmw i sprawdzic geo racelinka i np sr8, katy glowki 65/66st . bb +1,5" zawiecha polykajaca wszystko , zadnego kopania . Nie wiem co ty sobie tam nawymyslales , ale przynajmniej sprawdz , zanim zaczniesz gadac glupoty . Waga tez nie jakies kosmiczne 10kg jak chyba ci sie wydaje . Racelink z avym na stalowej sprezynie wazy 5,8kg , odejmij z 1,5kg damper i masz rame w okolicach 4-4,5kg .
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 26.04.2008 23:31:49
- Kontakt:
Ja jeżdzę na Canfield Jedi i przyznam, że rama jest rewelacyjna. W Les Gets na tej dziurawej jak szwajcarski ser trasie wlaściwie nie czulem jak rama pracowala, ten dodatkowy wsteczny skok robi dobrą robotę w tłumieniu dosłownie wszystkiego (przynajmniej tego co ja jeźdzę).
Razem z amorem rama waży jakieś 4.5kg. W odróżnieniu od tych wszystkich ram zrobionych z pustych puszek po coca-coli ludzie z Canfield pomyśleli trochę i zaprojektowali ramę, którą można używać również do freeride-u więc nie ma obawy o wgniecienia czy inne takie.
Gorąco polecam. Mam nawet jedną na sprzedaż
Razem z amorem rama waży jakieś 4.5kg. W odróżnieniu od tych wszystkich ram zrobionych z pustych puszek po coca-coli ludzie z Canfield pomyśleli trochę i zaprojektowali ramę, którą można używać również do freeride-u więc nie ma obawy o wgniecienia czy inne takie.
Gorąco polecam. Mam nawet jedną na sprzedaż

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości