Wpadnięty tłok.
Wpadnięty tłok.
Witam,
wypadł mi w Auridze Comp tłoczek.
Moje pytanie brzmi: tak po prostu go wdusić czy coś jeszcze mu trzeba zrobić? Jakieś uszczelki wymienić itp? Oprócz tego że uzupełnić olej w układzie. I co najlepiej kupić żeby spełniło zadanie zestawu do odpowietrzania? I jaki olej: Royal Blood, Shimano czy coś innego? Doradźcie proszę.
PS proszę bez odpowiedzi typu: kóp sobje lebrze chamólce bo to jest gufno.
wypadł mi w Auridze Comp tłoczek.
Moje pytanie brzmi: tak po prostu go wdusić czy coś jeszcze mu trzeba zrobić? Jakieś uszczelki wymienić itp? Oprócz tego że uzupełnić olej w układzie. I co najlepiej kupić żeby spełniło zadanie zestawu do odpowietrzania? I jaki olej: Royal Blood, Shimano czy coś innego? Doradźcie proszę.
PS proszę bez odpowiedzi typu: kóp sobje lebrze chamólce bo to jest gufno.
barte właśnie tak zamierzam. Tylko się zastanawiam jeszcze czy kupować bądź co bądź drogi olej shimano/magury czy Castrola LHM+ którym ludzie zalewają hamulce na olej mineralny.
hajsik skąd wiesz że są złe? Masz pewność że nie trafiłem na jakiś "lepszy" egzemplarz i przy mojej wadze daje sobie dobrze radę? Przy tym co zrobiłem w każdym wypadłby tłok. A na czym będę jeździł i za ile i na co będę odkładał to o to już się nie martw. I bez spiny i nerwów bo nie ma to sensu.
hajsik skąd wiesz że są złe? Masz pewność że nie trafiłem na jakiś "lepszy" egzemplarz i przy mojej wadze daje sobie dobrze radę? Przy tym co zrobiłem w każdym wypadłby tłok. A na czym będę jeździł i za ile i na co będę odkładał to o to już się nie martw. I bez spiny i nerwów bo nie ma to sensu.
LHM będzie bardziej odporny na zagotowanie i prędzej będzie się z niego robiła galareta. LHM wychodzi taniej, więc można lać, aczkowlwiek naprawdę dobre hamulce to chodzą na DOT-cie. To jest optymaly płyn do pasywnych hamulców (w Cytrynie LHM cały czas jest pompowany, utrzymywany pod ciśnieniem i rozgrzewany do odpowiedniej temperatury, cały czas pracuje we wspomaganiu i w zawieszeniu, a jak są potrzebne hamulce to zaworek wpuszcza go do ich układu, dlatego nie należy tutaj szukać analogii) i jedyne co przeszkadza go stosować to jakość użytych materiałów - DOT jest agresywny, potrzebne są lepsze uszczelki niż do mineralnego, stal zresztą też potrafi przeżreć. Znam przypadek, że przewód w samochodzie (na szczęście raczej mało poważanym) wyglądał ładnie, ale stuknięty lekko kluczem ukruszył się. Zaczęło go wpieprzać od wewnątrz, dlatego dobre hample na DOT są drogie, a w przypadku tych na olej mineralny trzeba iść na pewne kompromisy.
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 21.02.2009 22:41:12
- Lokalizacja: sosnowiec
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
Widzimisie producenta.. Czy w sportach samochodowych stosuje sie olej mineralny? Nie. Shimano za bardzo kombinuje. Centerlock, piasty na kulki, wszystko na opak robia. Po co? Nie wiadomo.szustaczek pisze:a najnowszy saint 2009 jest dla was dupiatym hamulcem? bo jak dla mnie nie a jest na olej mineralny
Otóż to. Rzeczywiscie, "oburzeni" mają trochę racji, nie jest tak, że hamulec od razu będzie słaby jeśli nie jest na DOT i będzie się gotował z byle powodu, ale DOT ma pod każdym względem lepsze parametry nie gotuje się tak szybko i nie gęstnieje w niskich temperaturach. Jedynym plusem jest fakt, że nie jest tak agresywny. W takiej Cytrynie to akurat sprawdza się dobrze, bo płyn cały czas jest w ruchu i pod ciśnieniem, nie ma problemu z gęstnieniem, w dodatku na jednym oleju pracuje pół samochodu, w związku z czym lepiej dać mniej agresywny płyn, rzeczywiscie dzieki temu trwałoś przewodów jest niesamowita - o ile oczywiscie ktoś nie uszkodzi czegoś od zewnątrz i nie zacznie rdzewieć to po 20 latach wszystko wygląda jak nowe. Ale znakomitą większoąć pasywnych hamulców zalewa się DOTem, a w sporcie motorowym to 100%. Jak zauważył blackdemon Shimano ogólnie kombinuje jak koń pod górkę. może trochę przesadzilem wrzucając wszystko do jednego wora, ale generalnie chodzi o to, że olej mineralny zawsze będzie wykazywał w normalnych hamuulcach pewne niedoskonałości, albo słabą odpornośc na gotowanie, albo gęstnienie.
-
- Posty: 666
- Rejestracja: 21.04.2007 13:40:57
- Kontakt:
Monx tańsze opcje finish line brake fluid lub lhm+
Co niektórzy skutecznie próbują wcisnąć kit że są hamulce lepsze i gorsze (DOT i olej mineralny) życzę powodzenia w dalszym szerzeniu demagogi.
A teraz czas na ripostę, są dobrze działające hamulce na olej mineralny i dot i nikt tego faktu nie zmieni.
Co niektórzy skutecznie próbują wcisnąć kit że są hamulce lepsze i gorsze (DOT i olej mineralny) życzę powodzenia w dalszym szerzeniu demagogi.
A teraz czas na ripostę, są dobrze działające hamulce na olej mineralny i dot i nikt tego faktu nie zmieni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości